Jump to content

Variante Supermoto


Guest Adrian

Recommended Posts

Adrian cred ca o sa va bata vantu` crunt pe supermoto :(

te-ai gandit ?

 

 

cmd m-am gandit la aspectul asta. Am avut SV 650 N si n-am avut probleme.

Bine, pe supermoto stai ceva mai drept decat pe SV (ca o vela contra vantului) dar tocmai nu am de gand sa merg cu viteze prea mari,deci asta nu e un impediment.

 

Oricum supermoto nu-s facute pt viteza.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

fa un efort daca ai posibilitatea sa-ti cumperi un duke de capacitate cilindrica mai mare ca tot mergi si cu pasager

Link to post
Share on other sites

Ktm-ul cu bgs e vandut...am avut exact dilema ta...am avut 2 sv 1000 s , ducati s4r, cb1000r, bking, 600 rr, gsxr1000...acum am comandat un xt660x...dupa ce am pus tot in balanta am ajuns la acest model...peste 2 sapt cand ajunge iti povestesc mai multe...pana atunci...spor!

Link to post
Share on other sites

Ktm-ul cu bgs e vandut...am avut exact dilema ta...am avut 2 sv 1000 s , ducati s4r, cb1000r, bking, 600 rr, gsxr1000...acum am comandat un xt660x...dupa ce am pus tot in balanta am ajuns la acest model...peste 2 sapt cand ajunge iti povestesc mai multe...pana atunci...spor!

 

PERFECT....fix intre astea oscilam si eu,insa eu cred ca as merge pe XT 660 Z, pt veleitatile de off road. Daca era sa optez pt Z, m-as duce direct pe KTM 690 SMR

 

Stiu ca BGS ul s-a vandut,i-am dat mail si mi-a zis.

 

Totusi NU am elucidat o dilema,nu mi-a zis nimeni care-i diferenta intre 690 urile SM cu roti spitate si cele cu jante normale (ambele variante fiind pe 17" (120/70 respectiv 160/60)

 

Chiar vreau sa-mi spui dupa ce vine XTX ul cum e. mai ales c-ai mers pe mobrele respective (SV 1000, S4R, etc).

Link to post
Share on other sites

smr= supermoto racing

rotile spitate rezista mai bine la sarituri/ teren accidentat

690 sm nu este identic cu 690 smr ;) exista diferente de echipare standard, smr-ul e mai "tunat"



suspensie, roti, evacuare, motorizare ;)

Link to post
Share on other sites

pentru ce vrei tu cel mai bun e un dakar. Are performante decente pe strada, cu gume ok poti sa mergi foarte agresiv pe curbe (nu la nivel de supermoto da nici nu te faci de ras), rezista la foarte multi kilometri fara probleme (daca nu si-a batut nimeni joc de el inainte), consuma extrem de putin (depinde si ce soft ai pe el). Al meu papa o medie de 4.5 mers fara sa il menajez. Mers afara cursiv poate scoate 3.8 - 4.2 (cursiv nu inseamna batraneste) viteze pana la 120 - 140.

Consumul creste mult peste 155- 160. Pe autostrada, cu mana in gaz complet papa un 5.5 - 6.2 (ultima cu pasager). Daca stai la 150 - vesnicul 4.5

In oras poate urca pe la 6 iarasi dar doar in conditiile in care mergi complet abuziv - schimbat 6500 - 7000 rpm. Asta inseamna 130+ din stop in stop - practic e un regim in care sunt sanse sa nu iti pese prea mult de consumul de benzina la cum e traficul la noi. sansele de buba sunt mult mai mari.

Consumabilele sunt ieftine. 25 lei filtru de ulei, 50 lei litru de ulei si are nevoie de 2.3 la 10 mii km , 10 lei o bujie ngk, kit de lant il iei sub 100Euro (DID); Cauciucuri bune - spate aproape 100 Euro, Fata cam 70. Kit ambreiaj (complet cu toate saibele arcurile si alte distantiere) cu tot cu manopera - sub 300 euro - la reprezentanta - al meu patina pe la 80 mii km

Putere si cuplu pentru regimuri normale sunt suficiente. Pe autostrada daca te ridici in picioare pe el scade pe la 140 si ceva - nu mai poate atinge top speed.

Am mers cu el ture pana la 1100+ km / zi si am aprox 70mii facuti de mine cu asemenea motoreta

Link to post
Share on other sites

Totusi NU am elucidat o dilema,nu mi-a zis nimeni care-i diferenta intre 690 urile SM cu roti spitate si cele cu jante normale (ambele variante fiind pe 17" (120/70 respectiv 160/60)

 

Cea cu roti turnate e 690 SMR, cea cu roti spitate e 690 SMC. Pe site la dealerul KTM (dementor) vad ca nici nu mai apare model nou de 690 SMR, semn ca probabil nu mai exista modele noi.

 

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=488637

 

What I am seeing is a higher final drive ratio (16:40 vs 16:42), the smc has a plastic tank while the r has an aluminum one, less suspesion travel (210/210mm vs 275/265mm), the smr has twin stainless pipes while the smc has one, steering head angle out to 63.5 from 63deg and 3mm more trail (up to 115mm), minimal diff in wheel base, the SMR is 2inches lower than the SMC in ground clearance and 0.75inches lower in seat height, the SMR holds almost a half gallon more gas and weighs 32lbs more dry...

 

Plus ce ziceam mai sus legat de pret, performante si uratenie. Poti sa cauti "690 smr vs 690 smc", topicuri sunt destule.

 

http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?58014-690-sm-vs-690-smc

Edited by mihaio07
Link to post
Share on other sites

Zidu`: mersi frumos pt cuvinte. Daca m-as orienta spre GS, cred c-as merge pe GS simplu,nu pe Dakar. Nu vreau ceva cu saua prea inalta sau roata de 21" fata.

GS ul simplu ar face fata cu brio la genul de teren pe care m-as aventura.

 

Stii cumva daca XT660Z vine doar in varianta cu roata de 21". E omologul lui F650 Dakar?



@ Mihai_o07: ms pt link,chiar acum citeam. Din ce-am vazut ma atrage mai mult SMR ul decat SMC (desi SMC ul pare mai de 'dat de pamant' ca sa zic asa :)

Edited by Adrian
Link to post
Share on other sites

Nu am informatii la prima mana despre xtz - poate e pe aici un proprietar care poate sa spuna ceva.

Din specificatii are 3 cai mai putin si 2Nm mai putin si 10 kile mai mult decat dakarul. Probabil sunt mai scumpe din moment ce sunt mai noi - se fac din 2008 in timp ce dakar se face din 2000.

Inaltimea seii o poti modifica extrem de usor la orice moto de genul asta (se schimba 2 linkuri ieftine si atat).

Nu fugi de roata de 21 e foarte faina pe drum - nu doar pe offroad. Isi arata valoarea la sarit borduri, mers pe drumuri secundare, mers pe sleauri (da, ajuta ca e mai ingusta ;))

pe langa roti dakarul mai are un amortizor ceva mai destept pe spate si cursa la suspensii mai mare. Daca ai temeri poti cauta unul cu ABS

Link to post
Share on other sites

Desi mobrele de mai jos nu prea se incadreaza in categoria celor vorbite mai sus mie imi place enorm ideea de acest gen de strutocamile dragalase si poate iti vin idei noi:

http://www.moto.it/moto-usate/triumph/tiger-1050/tiger-1050--2006-12/index.html?msg=4888668

 

http://www.moto.it/moto-usate/benelli/tre-1130-k/tre-1130-k--2006-13/index.html?msg=4885286

 

http://www.moto.it/moto-usate/ducati/multistrada-1200/multistrada-1200--2010-12/index.html?msg=4887604

mai scumpa decat celelalte 2.

 

Daca ar fi avut si dorsoduro 750 rezervorul mai mare ar fi fost pe lista asta.

E destul de greu sa gasesti un enduro touring care sa arate bine si sa fie si in buget.

Link to post
Share on other sites

Singura din categoria din care fac parte cele enumerate de tine, care mi-ar placea la nebunie, ar fi KTM 990 SMT.


In rest, nu ma prea atrag.

 

Dorsoduro e misto,dar nu stiu concret ce se vrea,un supermoto cam mare/greu.....

Imi place Shiver-ul (naked) insa.

 

Rezervorul mare nu e problema. Mai degraba consumul. Prefer sa opresc din 150 in 150 km pt a face plinul si sa-mi consume putin. Decat sa am un rezervor de 21L si sa pape mult..

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

eu m-am reorientat recent (multumesc, Jumba !) mai precis la un ktm 525 exc inmatriculat, cu roti supermoto 17" ... a fost o decizie destul de grea din punct de vedere financiar, pentru ca are intervalele de service mai dese si cred ca e nitel mai complicata intretinerea motoarelor RacingFourStrokes dar greutatea FOARTE scazuta si puterea uriasa m-au cucerit instantaneu si au facut ca LC4 sa-mi para greoi :love:

 

Cum te descurci la inspectii/RAR cu rotile sm... sau le are in talon deja?

Ma uitam zilele astea la seriile KTM; ce modele de LC4 ai incercat?

 

Merci!

Link to post
Share on other sites

De ce nu vinzi tot si cumperi un enduro?o sa descoperi o alta fata a motociclismului plus ca scapi de toti bizonii din trafic

 

todea: sa fac doar enduro nu. Recunosc ca nu vreau sa merg doar pe coclauri. Vreau ceva enduro touring, sa merg cu prietena peste tot si sa-mi pape putin.

 

Deci ceva enduro-touring o sa ma coafeze (nu enduro pur).

 

Iar de vandut,as vinde RSV ul,dar serios.....nu pot sa-l dau cu 1500,cu cat se da la noi. Pur si simplu NU pot...

 

eu m-am reorientat recent (multumesc, Jumba !) mai precis la un ktm 525 exc inmatriculat, cu roti supermoto 17" ... a fost o decizie destul de grea din punct de vedere financiar, pentru ca are intervalele de service mai dese si cred ca e nitel mai complicata intretinerea motoarelor RacingFourStrokes dar greutatea FOARTE scazuta si puterea uriasa m-au cucerit instantaneu si au facut ca LC4 sa-mi para greoi :love:

 

pt single person,pure fun, n-ai cum sa bati supermoto ul. Mai greu daca ai de mers la drum lung cu aia. La consum cum sta?

Edited by Adrian
Link to post
Share on other sites

poti pune o suprashea de gel daca te doare poponetzu :)

 

pt carat mandra in spate si offroad acceptabil poti folosi lc4.

Link to post
Share on other sites

Ţie, de fapt, nu-ţi trebuie supermoto. Ia-ţi un touring.

 

Da, mi-am dat seama DUPA ce am facut topicul asta :)

 

Acu' nu zic, nu mi-ar displace un 690 SMR doar pt mine, pt oras si imprejurimi (pe asfalt) :))))

Link to post
Share on other sites

Mai ai bmw g450x desi nu stiu daca merge pt 2 persoane sau 650 x challenge.Cat despre vanzarea rsv'ului..decizia iti apartine dar eu probabil as incerca sa-l vand pe cat mai mult posibil.Banii care ii iei pe rsv+ ce m-ai prin buzunare si poti cumpara un touring mai nou,ca sa nu m-ai vb de faptul ca 2 motoare inseamna costuri duble.La noi daca nu ai bani foarte multi nu prea are rost sa mergi pe marci exotice sau mai exclusiviste ca ramai cu ele,nu exista piata pt asa ceva!

Link to post
Share on other sites

@todea: asa am zis si eu. Daca-mi iau enduro touring, nu mai are nici un sens sa tin RSV ,desi e din alta clasa total, nu mai are sens pt ca doar de aia iau enduro touring: sa consume mic si sa merg pe coclauri.

pe de alta parte, eu nu pot sa inteleg imbecilitatea asta romaneasca cum a ajuns un asemenea motor sa se vanda cu 1500 eur. 1500 EUR FRATE

 

Respect toate marcile de motor dar nu poti sa ceri pe un gunoi de monster din 99/00 suma de 2000+ eur sau pe un CBR F4 din 2000/20001 la fel...

 

Cine ARE habar despre motociclete si intelege ceva, stie ce inseamna un RSV, ce are pe el, de la motorul rotax cunoscut pt fiabilitate, pana la sasiul ala,care e printre cele mai rigide si rezistente sasiuri de pe vitezane facute vreodata, pana la franele excelente, suspensia excelenta etc etc.


Cum pot eu sa vand un asemenea motor cu 1500 EUR?


Recunosc ca sunt bou pt ca vreau totusi un XTZ sau un KTM 690 mai nout, de aia ca sa dau RSV pe zero lei,tre sa pun o diferenta MARE.


Nu-mi convine sa vand RSV si sa iau un XT din 1900 toamna de banii de pe RSV.


Nu mai zic de faptul ca RSV meu are carena frontala cu un defect estetic, tre sa schimb rulmentii de jug, mai nou s-a rupt cadrul de bord de la o fisura veche (de la drumurile PWLII MELE).

Deci una TIPLA (cum are Hellicks Helmet) nu se vinde (la 1700 eur sau cat a pus-o el), pai eu ce plm fac? Donez motocicleta?

 

Ca sa nu mai zic ca am la ea inca niste carene laterale zgariate, o carena de coada rupta putin, si piese dintr-un alt motor. Toate in plus.

 

Prefer sa o tin si sa ma duc si eu pe Selena macar 1 data, sau pe Tg Secuiesc decat sa o dau cu 1500 eur.


De la BMW,singurul care s-ar preta ar fi F650 GS, X challenge e prea micut cred ( e o scula mai de nisa asa, X challenge ul ala).

 

@ bibi: corect, enduro-touring all the way. Supermoto e cool pt un om singur, si prin oras,drumuri virajate..

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...