Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 Strada,Factory si Trail din 2005


Kristian K
 Share

Postări Recomandate

Atunci iti urez succes la coborat si urcat :D.

Cu yala nu am mai facut nimic, am vorbit cu fostul proprietar(care o avea pe BH) si mi-a zis ca o sa o caute cand ajunge la tara si sper sa o poata aduce sau sa intru si eu in posesia ei.

 

Am comandat Motul 5100 10w40 si HF145 , daca imi place cum merge o sa merg tot cu asta,daca nu vad eu ce buget am si ce iau la urmatorul schimb.

Am terminat cu inmatricularea,astept sa imi vina uleiul,sper sa ajunga azi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mersi mult,sa fie!

Deci bagi acelasi ulei ca si mine!Pe Champion codul filtrului de ulei e COF045,asta in cazul in care nu gasesti pe Hiflo.

Sa urmezi schimbatul uleiului intocmai cum ti-am scris mai inainte si vezi in filmuletul acela de pe youtube!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat uleiul si filtrul. Nu am timp acum sa pun si ce am filmat, trebuie sa ajung la dentist.

Eu am stors din motor 1.9 L, fara sa balansez motocicleta, tinuta doar pe cricul lateral. Care este cantitatea de ulei care trebuie sa iasa intre 2 schimburi ?

Am sa verific nivelul mai pe seara sau maine,atat la rece cat si la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca ai golit si rezervorul de ulei si baia de ulei.Ai bagat 2,7 litri dupa procedura recomandata!

1,9,sa zicem vreo 2 litri de ulei cu tot cu filtru,e putin.

De iesit trebuie sa iasa cat intra,adica 2,7 l.Asta daca nu pierde sau mananca ulei.

Da jos bujia si uita-te la ea cum arata.Daca mananca ulei,trebuie sa fie inchisa la culoare si unsa!Normal trebuie sa fie caramizie la culoare si uscata.Fa-i o poza si posteaz-o aici,sa-mi arunc si eu ochiul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut surubul din spatele rotii, apoi cel de langa schimbator si pe urma filtrul de ulei, am miscat stanga dreapta motocicleta si c-am acolo a iesit,1.9 arata bidonul pe care l-am umplut,dupa gradatia lui. Probabil ca a mai curs 1-200 ml pe jos...

Am pus 2,7 L +-50ml, am pornit motorul si dupa 1-2 ore inca este caldut. Nivelul citit acum este : imediat deasupra cuvantulu "MAX".

 

O sa verific si bujia..daca pot, azi.


» Post actualizat in 21 Aug 2014 16:16

Am facut poze la bujie: NGk Iridium CR9EIX.

 

post-14712-0-45800800-1408637678_thumb.jpg

post-14712-0-64762500-1408637707_thumb.jpg

post-14712-0-00751400-1408637713_thumb.jpg

post-14712-0-29189600-1408637717_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda,bujia este o idee mai inchisa decat normalul,dar e probabil asa datorita faptului ca te dai prin oras!

Distanta la electrozii bujiei este mai mare de 0,6-0,7 deoarece s-a consumat electrodul din mijloc.Ar fi foarte indicat sa-ti iei o alta bujie pe iridiu,caci asa mult n-o mai duce bujia aia!

Singura concluzie este ca,daca nu pierde ulei pe la nicio garnitura,atunci nimeni n-a mai verificat uleiul cine stie de cand si n-a fost pusa cantitatea corespunzatoare la ultimul schimb!Nu-ti ramane decat sa verifici la un interval regulat,pentru a te asigura ca nu dispare din motor!E foarte daunator sa circuli cu ulei mai putin decat trebuie sa ai in motor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i o problema sa scoti ulei daca-i mai mult.

Daca te uiti la minutul 6:24 al videoclipului tau,vei vedea ca dupa ce ai indreptat motorul,jos la scurgerea baii de ulei a mai iesit ulei destul.Daca il tineai macar 10-15 secunde inclinat si pe partea opusa piciorului de sprijin,ar mai fi curs "ceva" ulei!E foarte important sa ai rabdare si sa inclini motorul de cateva ori si pe partea asta,ca sa poti avea o golire a vechiului ulei cat mai eficienta!Data viitoare!Asa am patit si eu prima data,dupa care m-am invatat,caci nimeni nu se naste invatat!


» Post actualizat in 22 Aug 2014 10:39


PS:Videoclipul e foarte clar pentru oricine!Good job!

Sa schimbi bujia aia,chiar daca e nitel mai scumpa decat una normala(e la vreo 70-80 de lei una iridium NGK CR9EiX).

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zis data viitoare. Acum am verificat nivelul uleiului si la rece era peste max, iar la cald era cu 5 mm sub max.

 

Am curatat putin etrierii si placutele de frana, cel de pe spate avea pistonul usor blocat si dupa o frana mai serioasa ramasese apasat si cand o impingeam prin curte atingeau placutele de disc. Acum este ok.

 

Bujia o s-o schimb, in functie de buget si timp si de pretul pe care il obtin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine c-ai observat ca ai semiblocate pistonasele etrierului si le-ai curatat.Riscai sa se incalzeasca discul de frana degeaba si sa se uzeze placutele mai repede.

Da,sa schimbi neaparat bujia,ca-i cam gata! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa curatare pistoanele se misca mult mai bine,banuiesc ca de asta sunt si asa tocite placutele. Probabil ca atunci cand voi schimba placutele, voi schimba si lichidul si voi curata cum trebuie pistoanele.

 

Am cumparat bujie, de la MyMoto.ro la pretul de 45 lei...la oferta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e normal si recomand la o moto(si auto)second,fara un istoric real(doar din gura):

1.Schimb ulei si filtru de ulei.Tu l-ai facut;

2.Verificat si suflat cu compresor filtrul de aer-daca e imbacsit si ramane murdar dupa suflare,se schimba cu unul nou;Tu l-ai facut;

3.Verificat si schimbat daca trebuie bujia;

4.Schimbat lichidul de frana;

5.Schimbat antigelul din instalatia de racire.

6.Schimbat uleiul din telescoapele fata.

Astea sunt obligatorii!!! :eek:

Acuma,ar trebui sa verifici daca termocupla iti functioneaza.Ca sa verifici,dai drumul la motor si-l lasi sa mearga pana cupleaza ventilatorul termocuplei.Eu am probat asta pe canicula si la 11 minute a pornit.Pe bord apa imi arata 4 lini din 6,nu 3 cum e normal.Dupa ce a scazut apa la 3 linii si s-a oprit ventilatorul,l-am mai lasat vreo 20 de secunde si apoi l-am oprit!Ar fi bine sa verifici chestia asta!

Cele mai de sus ar fi musai,dar asta in limita bugetului,evident! :peace:

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am observat temperatura nu sare de a 3 a liniuta.Cand am adus-o acasa prima data erau cel putin 30 grade, cu tot statul la semafoare nu a trecut de a 3a linie. Antigelul pare sa aiba culoarea ok,iar nivelul este la max.

Dupa ce am schimbat bujia,pare sa mearga mai bine atunci cand merg cu o viteza constanta. Ramane sa vad mai multe dupa ce imi schimb lantul si o sa ies si in afara orasului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca simti diferenta cu bujia noua,e clar ca aia veche era cat se poate de praf!

Antigelul are si proprietatea de a unge rulmentul pompei de apa prin compozitia lui.Deci degeaba antigelul pare sa aiba culoarea potrivita,el se cam schimba la 3-4 ani maxim!Asa mentii in parametrii optimi pompa de apa!

Temperatura nu va sari de 3 linii cat timp nu mergi in zone foarte calde.Iti recomand,pentru linistea ta,sa faci testul cu termocupla sa fii convins ca functioneaza racirea prin ventilare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa schimb si antigelul,in viitorul apropiat. Testul pentru termostat,termocupla si ventilator o sa il fac zilele urmatoare cand o sa am timp.

 

A umblat cineva pe la CO Adjustment ? Eu vad ca il am setat la +25. Stiu ca de aici se regleaza cum sa fie amestecul : lean/rich .

Pe forum aprilia vasusem ca lumea il seta intre -10 si + 10...si cel mult +20. Vreo parere?:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e sa nu prea experimentezi daca nu stii ce faci,lasa-i setarile de fabrica!

La mine CO-ul era parca +28,dar ma voi uita prima data cand cobor si-ti spun.Cei ce fac setarile altfel,pun filtre de competitie,tobe mult mai libere la evacuare,etc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu umblu aiurea.. eram curios sa vad ce setari mai are lumea,ca sa stiu daca (cat de cat ) este setat ok la mine.

Filtru de benzina pe la cati km se schimba? Ai un link sau cod de produs ? Trebuie dat jos tot rezervorul,asa-i?

 

 

Azi o sa imi cumpar si kitul de lant si sper sa il montez saptamana asta. Ca saptamana viitoare vreau sa ajung pe Transfagarasan ( daca e vremea buna.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,se da jos rezervorul si este incorporat cu pompa de benzina si sonda de nivel.In principiu,nu are un interval de curatire!

Ai aici catalogul cu codurile de la producator:

Catalogue parts for Aprilia Pegaso Strada-Trail 650 2005-2009.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat in manual si zice ca la 20.000 km sau 2 ani sa il cureti sau daca e nevoie sa il schimbi... naspa ca trebuie sa dai jos tot rezervorul ca sa il schimbi.

Cod : AP8104965. Dar pe google romania nu gaseste nimic despre codul asta :D. O sa mai caut la iarna cand sper sa strang bani pentru intretinerea de primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu tineam minte ca are interval de curatare!Uita-te la poza sa vezi ce mare e filtrul de benzina!

Eu zic ca n-are nicio treaba!

post-41801-0-46066700-1409035667_thumb.jpg

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit la faza cu schimbatul pentru ca motocicleta are in jur de 8-9 ani. Cat sa tina un filtru de benzina ( din vorbe ca o fi schimbat.. nu prea cred).

 

Pana ca si la masina se recomanda la 20-30 mi sa il schimbi. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E destul de mult de munca!Sunt convins ca nimeni n-a schimbat filtru tau de benzina!

Oricum,daca dai jos rezervorul ar fi bine sa-i verifici si sa-i reglezi(daca e cazul!)jocul la supape!Verifica tabela periodica,ele se regleaza odata la 20.000 de km.

Legat de supape,merg pe ideea ca,daca nu am tacanit,nu am consum mai mare si/sau alte simptome,nu umblu la ele!Eu nu am schimbat niciodata filtrul de benzina nici la mobrele familiei si nici la masina!

In principiu ma bag doar cand e ceva problema concreta!

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea masinii,la mine, producatorul recomanda schimbul de filtru de benzina pe la 30.000km. Eu pt ca abia am facut 30k in 6 ani...l-am schimbat anul acesta.

 

Daca sunt probleme cu supapele iti dai seama si verificand compresia motorului, daca incepe sa faca zgomot uneori poate sa fie c-am tarziu sau sa ceara mai multi bani.

M-am uitat in manual. Ajustarea nu pare treaba complicata,seamana cu cea pe care am avut-o la fosta ninja 250. Dai uleiu afara,desfaci 2-3 capace si apoi daca ti permite spatiul te apuci si masori.

Mai nasol e atunci cand trebuie sa desfaci motorul sa schimbi supapele.

 

Momentan nu se aude nici un zgomot ciudat de la motor,pana la urmatorul schimb de ulei trebuie sa reziste asa cum e.:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 Strada,Factory si Trail din 2005
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...