Sari la conținut

Jurnal de bord - VF750F 1984


Banzay
 Share

Postări Recomandate

No, apai daca am zis ca nu mai dau mobra, ii fac ITP-ul si incep sa ma dau eu.


Ce vreau sa fac: sa vedem cat de adevarat e mitul legat de fiabilitatea honda. Si sa vedem cat rezista la un regim de exploatare un pic mai dur decat normal in conditiile in care un potential client mi-a zis ca are o bataie la motor, desi cei de la service nu mi-au zis dar parca se aude o tacaneala. Schimburile de ulei se vor face cu ulei auto, la un interval mai scurt decat normal. Motorul se va tine pana la primul defect major dupa care se va duce la fier-vechi.

 

Sa o luam de capat:

- motoreta la viata ei a trecut si prin bune si prin rele.

- la momentul de fata are pe bord 21k (bineinteles ca sunt reali - daca mai punem un 2 sau 3 in fata)

- compresie 13.5 pe toti cilindrii.

- in vara schimbat uleiul 10w40, filtru, filtru aer, filtru benzina, revizie completa la carb (tuburile de alimentare au fost inlocuite cu unele de aluminiu, scaune si cuie pontou, membrane; Mi s-a recomandat si un kit dyno, insa la momentul respectiv nu am mai vrut sa bag bani in ea), curatat electromotor, inlocuit bateria in scurt cu un varta 10mAh - original ar fi trebuit 14mAh, schimbat semeriguri amortizoare - fata-spate, schimbat ulei amortizoare fata-spate, curatat etrierii (demontat, polishat pistonase, polishat) si schimbat lichid de frana si lichid ambreiaj (e hidraulic ambreiajul).

-cauciucuri vechi, dar decente, nu am gasit un dot pe ele.

-lant si pinioane in stare f buna (pt touring ma gandesc sa pun inapoi pinionul spate pus de fostul proprietar, cu ceva mai putini dinti)

-discuri frana in stare buna, placute spate ok, placute fata cam tocite.

 

20.10.2013 - facut asigurare si luat de dimineata la plimbare scurta prin oras. Presiune anvelope 0.5 spate; 1.5 fata. Dupa ce ca are ~230-240 kile la plin, zici ca ma plimbam pe vaca, curbele ... nasol. Totusi in linie dreapta se simtea bine de tot. Facut presiunea ca la carte. Motorul trage grav pt. varsta lui. Imi era dor de un motor cu cuplu asta. Vitezele se schimba foarte lin in comparatie cu vaca aialalta de TDM, cu o cutie zgomotoasa. Facut caca pe mine de frig. Casca open face, geaca touring, bluji+genunchere, tenesi (mi-am uitat sireturile de la ghete acasa :-L ). Daca-s prost mi-am dat echipamentul meu bun, ca voiam sa ma las... cine sa ma mai inteleaga.

 

Functie de timp, revin cu updateuri.

 

Pana una-alta, asta-i troaca: Sa bem si sa nu motociclim! :alcy:

hmsu.jpg1ney.jpg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' de ce vrei s-o chinui cu ulei auto? Pune-i moto, chiar daca nu-i "top de top", macar sa fie pt ea... nu arata stralucit, dar daca mecanica e buna, estetica o faci destul de ieftin si usor, mai ales ca esti si dotat la curte ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te ai suparat pe ea?

In nici un caz. Chiar imi place, au fost cele mai misto momente din ultimele 2 saptamani imputite (de fapt putinul timp care l-am avut doar pt. mine), chiar daca cand am ajuns acasa aveam mufa inghetata (deh...openface) si picioarele la fel, :) Dar... m-am saturat sa bag bani in mobre si sa se bucure altii de ele. Plus ca acum am 2 touringuri mari (si vechi) si 1 e in plus. Cum de vandut nu se vand, deabia a venit o persoana sa o vada si a zis ca se aude un tacanit de tachet, vreau sa confirm sau infirm zvonul. Si vedem care ramane pe picioare, batalie honda/yamaha :)

 

@geo. Am bagat repsol acum. Sunt eu curios de comportamentul pe timp indelungat daca folosec oloi auto. Ceva imi spune ca nu e mare diferenta.Dar cred ca o sa trec pe ceva mai gros 15w50.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa vad. Nu e rau nici ala de masina, oricum sunt ture de V, nu de 4 in linie si eu sunt mai domol la trasu de sarma, dar vreau sa ma vindec :) Legat de subiectul asta voi vedea la schimb in 2000km. Mi-a lasat o impresie placuta uleiul aral, folosit si de mine in trecut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aral...zici aral si tragi apa. n-ai invatat nimic din greselile altora de pe alte forumuri? :)) toti pe care-i stiu ca au folosit aral au uzat prematur motorul (la auto). mai bine pui bel ray mineral la 25-30 lei/l decat niste mizerii auto...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, sincer sa fiu mi-a cam trecut chestia cu auzitul pe forumuri. Daca e cineva pe care cunosc si zice, mai da. Pai toti ziceau de aral ca e pisu de pisoi. cielo ala are inca 200k km cu aral si inca merge, fara sa consume ulei. Schimbul facut la 10-12k km. Eu vreau sa il schimb la un 2k. Decat sa bag motorex ala (ca are acelasi pret), mai bine fac un experiment :)

 

PS: Mai aveam un 3 litri de mo®tul 7100, il pastram pt. yamaha, dar acolo as incerca un belray exs, mai ales ca vreau o scot la o tura mai lunga.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am incercat mai de toate , si am fost extrem de multumit de marca JMC , un ulei nemtesc adus de autonet . Dupa 18k de km a fost mai mult decat decent .La toate 3 schimburile , uleiul arata foarte bine , fata de motul sau motorex , care dupa 4k-5k de km arata extrem de dubios . acum am bagat bell ray sa vad cum e . Am observat ca , cutia lucreaza mai fin cu uleiul asta . Precizez ca am bagat numai 10w50 full sintetic .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, mersi frumos pt. idee, voi incerca!

 

Habemus ITP! de azi sunt legal.

 

Dar...ca sa fie ziua ca la prosti de comica: am luat-o cu duba de frica sa nu ma prinda garda pe drum, ca de dimineata erau peste tot. Daaarrr... a luat soferul amenda pt. nepurtarea centurii (eu o aveam). Doi la mana: Intreb: bai aveti sufe? Raspuns: aveeeemmm...nu mai cauta. Am luat totusi una mica sa fie in plus. Se rupe sufa, cade motorul. De 2 ori :crack: Ca la prosti. Cand am vazut ca nu are nimic, m-a bufnit rasul. A 2-a oara cand a cazut, am si dat-o jos si am dus-o pe roti. Bine ca era vopsita la spray si s-a luat vopseaua de pe parbriz, carena din fata si din spate un pic. Azi ma gandesc asa, ca nu ma intereseaza estetica. Dar parca vad ca maine ma apuca iar si intru in 'frenzy' si scot totul la vopsit. Sper sa nu totusi...

 

Deci: kilometraj de start = 21845.9; 8 km de la prima cheie si iesire dupa rebuild. Asta e inceputul, sa vedem ce ne rezerva viitorul.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am 3. Am avut si 3: zxr, tdm, vf. E o tampenie care mi-a c.cat-o mintea candva. Not gud! Acum am 2 touringuri: tdm 850cc, vf 750cc, inca mai am pana sa imi revin din tampenie, as fi preferat un touring si un enduro . Am bagat o carca de bani in ele, nu mai fac asta. Cade ceva, le fac bucati si trec la alta, am vazut ca se practica. Ca fapt divers, am avut anunturi cu 550 euro, daca nu ma insel si pe aici am zis pe undeva ca o dau cu 550 de iuroi. Si as fi dat-o, dar mi-a venit mintea la cap. Nu stau chiar asa rau cu banii, asa ca mai bine ma bucur de ea, a fost un efort de facut cu asigurarea si ITP-ul, deh, eu sunt mai comod. Ar fi a nu stiu cata mobra care o dau in stare decenta, consumabile schimbate, pe care urmatorul o tranteste etc. Mai putin pustiu cu kymco care am vazut ca are o grija de el si o intretine si se bucura de el super misto.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi a nu stiu cata mobra care o dau in stare decenta, consumabile schimbate,

Sper ca nu pornesti un trend - de unde mai ia lumea mobre faine si ieftine apoi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sper ca nu pornesti un trend - de unde mai ia lumea mobre faine si ieftine apoi?

He hee... Sa nu imi aduc aminte ca am dat un pegaso cu 27 de mil. Stare decenta, nu extraordinara. Aveam nevoie de bani pt. casa, mi-a negociat baiatul pana la sange, pe motiv ca are o bataie de bolt sau nu stiu ce, desi initial pusesem si filmulet sa nu vina omul degeaba. Ma rog, o fi fost, nu o fi fost. A avut ce e drept dupa o problema cu selectorul (sau cum ii zice la tija aia) de la ambreiaj. Eu nu am stiut si ii zisesem ca am reglat ambreiajul cu cateva zile in urma ca mi se parea ca tine cam sus. Daca nu mi-a scos ochii dupa... inca o chestie, imi tot zicea ca nu are termostat, desi eu cu mana mea il schimbasem, in rest tipul foarte de treaba.

 

24.10.2013 - bagat aral 10w40. Sa vedem ce se intampla. Cutia parca schimba mai frumos. Il tin cred ca max 1000km-1500km, dupa altul la rand. La 2 schimburi, bag un filtru.

 

02.11.2013 - cald si frumos, dar eu am inghetat. Plecarea de pe la 7, tras o tura repede de test. Fac ce fac si tot pe macadam ajung.

 

Impresii:

Moto:

- a pornit la sfert.

- merge binisor. Trage pe reprize calumea de tot si zgomotul e ceea ce trebuie. Viteza si cine stie ce ture nu i-am dat.

- frana fata cam slaba

- suspensiile mai trebuie reglate

- e cam grea, se simte din plin greutatea pe curbe stranse, cosmar pe curbe stranse, dar e ca tir-ul pe drum drept.

 

Eu:

- m-am obisnuit greu cu echipamentul de piele, mai sport. Cu cel de touring ma inteleg mai bine. Trebuie manusi. Sau cele de la lidl, odata suit pe moto sa nu le mai dau jos. Geaca de rahat, prea scurta. Noroc cu braul. Casca cu pinlock - nu stiu cum am trait fara asa ceva pana acum.

- paranoic din cale afara, nu e rau, dar nici prea bine, am incurcat traficul o data.

- prea ruginit, am mers prea putin sezonul asta, nu am incredere in mine, in mobra nici atat si 3/4 din drum l-am mers crispat.

- ca de obicei am intalnit soferi ok si soferi ratati. Chiar si asa dimineata, putine masini si tot era sa mi-o fur de la un destept.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e bun. Cica bate, troncane, e greu, nu se descurca pe offroad. As fi preferat un monocilindru, enduro, maxim 180 kg. Dar asta e, cand am avut l-am dat pe 27 de milioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, eu glumeam. Tinand cont ca dupa varsta din carte se apropie de 30 de ani... merge de rupe. Ma gandeam ca eram tampit sa vreau sa o dau cu 550 de euro... naiba, bani de scuter, cum zicea fostul proprietar, ca tot m-am intalnit cu el azi...



Sa mai ziceti ca lumea e normala...Ultima saptamana am lasat motoreta la munca; azi mi-am gasit suruburile de la roata fata slabite. 3 astea la care se ajungea usor slabite de tot... unul din spate care impunea sa te bagi pe langa mobra si sa te murdaresti de perete ca sa il slabesti, era strans. Mi-am luat alarma, o montez maine si mi-o iau acasa la bloc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravos vere!

Ambitie de berbec, dar e bine, te tragi in neam!

 

Decat enduro de 180kg mai bine enduro de 110 kg :peace:

 

Eu la auto care vede ture muuulte si in sarcina am pus initial Mobil si dupaia la sfatul unor experti, motul.

Concluzia: Mobil iz da best

 

Spor la pedalat ca mai e vreme buna! :mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Eh, eu glumeam. Tinand cont ca dupa varsta din carte se apropie de 30 de ani... merge de rupe. Ma gandeam ca eram tampit sa vreau sa o dau cu 550 de euro... naiba, bani de scuter, cum zicea fostul proprietar, ca tot m-am intalnit cu el azi...

 

Sa mai ziceti ca lumea e normala...Ultima saptamana am lasat motoreta la munca; azi mi-am gasit suruburile de la roata fata slabite. 3 astea la care se ajungea usor slabite de tot... unul din spate care impunea sa te bagi pe langa mobra si sa te murdaresti de perete ca sa il slabesti, era strans. Mi-am luat alarma, o montez maine si mi-o iau acasa la bloc :)

Stai calm ca mie mi-au furat 2 suruburi de la aripa fata si unul de la carena laterala(or face fisting cu ele)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si mor®tul, dar nu imi da voie catelul sa il pun...

 

 

Bai, mi-as fi luat si enduro calumea, dar daca nu stiu ce vreau si bag banii in vechituri... Ce sa fac daca sunt iubitor de babe... (asa-i ca a sunat ciudat asta? :alcy: ) Acuma sa vad pe care il f.t la munca ca se tine de shotii...

 

@wayne: eh, sunt rautaciosi unii, nu stiu ce au in cap. Am mai avut un episod pe la munca cu pegaso-ul, cand s-a suit o piticanie pe el si mi l-a darmat acu vreo 2 ani.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Este si TDM-ul. Il am in portbagaj :crack: De fapt doar cadrul, auzisem ca se ocupa cineva cu vopsitul electro, dar nu am avut timp ieri si azi am fost la munca pana dupa pranz...

 

... mi-am montat o alarma pe VF. Am pastrat doar functiile de alarma si palpait becurile, fara pornirea motorului, nu am avut chef sa ma leg la instalatie, plus ca era si cam inutila: mobra pe carburatie. Am mai avut pe kymco la fel si am fost multumit. Chinezeasca, nimic special.

 



Zilele astea am ars-o numai prin oras, cumparaturi, treaba, ieri imi era frica ca ploua un pic si era soseaua auda si noob cum sunt eu mi-era ca o dau pe jos. Porneste la sfert, merge super, DAR... gaurile de rugina din tobe (3 la numar in total si chiar daca nu sunt deloc mari) fac ca zgomotul sa imi deranjeze urechile fine ale mele si ma astept sa gasesc in curand vreun borcan cu muraturi aruncat de vecinii mei. Sunetul e placut, caracteristic V-urilor sport, dar se aude prea tare... Deci degeaba ma laudam zilele trecut ca nu mai am nimic de facut, trebuie sa remediez problema. Incep usor usor sa ma reobisnuiesc si cu ciclistica si greutatea ei. Si cred ca s-a schimbat ceva in bine, nu mai am evenimente neplacute in trafic, cum am tot avut cu TDM-ul anul asta, de am zis ca o tai de pe lumea asta de 2 ori :mexicanwave:

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...