Sari la conținut

Problema/Service Electrica (Probabil Contact) Yamaha


BlackLord
 Share

Postări Recomandate

Salut, din nou...

 

Azi am zis sa fac cu frate-meu o iesire se sfarsit de sezon si dupa ce am cutreierat padurile, la sfarsit cand sa iesim din padure mi-a murit mobra. S-a oprit ca si cum i-ai lua contactul si nu am mai avut curent de nici un fel. Pana atunci a mers impecabil. Deodata, m-am oprit sa-mi iau avant sa trec un sant sa ies din padure si in varfu movilei "s-a luat curentu". Nu lumina in bord, nu pozitie, nu clic-clac nimic nimic nimic.... e ca si cum cheia nu ar fi in contact.

 

M-a tractat frate-meu cu mobra lui pana la garaj si am desfacut-o pe toata si:

- nu-s sigurantele (20A, verificate, nu-s arse)

- nu-i bateria (am 12V in priza auxiliara)

- am curent pana la mufa unde se imbina cu mufa de contact (aia din bucutucul cu cheie) - din ce am stiut noi sa masuram

- cand masuram firele de la contact (de la butuc) ... pe OFF am 12-14V, pe ON nu mai am voltaj.

 

Am demontat contactul/butucul (si juma de mobra) si acum as vrea sa stiu:

 

Unde (la cine) pot sa verific daca este stricat sau nu?

Daca nu este de vina contactul... la cine sa duc mobra sa-i dea de cap?

 

Alte pareri?!

Multumesc!

 

 

Locatie: Bucuresti (Mobra a ramas in Ilfov partea de Nord-Est)

 

 

Si... contactele astea sunt personalizate pe fiecare model in parte sau oare se potrivesc si de la alte Yamaha de exemplu?



Daca cineva are o alta idee sau crede ca stie de la ce e buba, ascult cu placere! :D

post-37279-0-89992400-1384626895_thumb.jpg

post-37279-0-41778000-1384626906_thumb.jpg

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

la exterior arata putin diferit fata de al meu... totusi e posibil sa fie la fel la interior, principiul e acelasi: invarti cheia, face legatura intre 2 (3) fire. adu-l la mine maine, daca vrei, si ma uit la el. sau, daca ai aparat de masura, verifica continuitatea la pinii mufei, dupa cum pui contactul. vezi codul culorilor la fire si ce face fiecare si masoara. daca nu ai continuitate la ignition, atunci e din el. scuza limbajul "atehnic" :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am aparat dar e la garaj in Ilfov, mobra e tot acolo, eu sunt in Bucuresti cu contactul dupa mine (am si cartea service cu schemele electrice). Si oricum nu ma pricep, frate-meu a masurat.

Cand era conectat la instalatie, pe fire la iesirea din contact aveam cand puneam cheia pe OFF 12-14V si cand puneam cheia pe ON nimic. Da am masurat cum ne-am priceput noi acolo nu stiu daca am facut bine, da nu gassc nici alta explicatie pentru lipsa asta de curent in toata mobra. Nu se aprinde bordul, nu nimic zici ca nu e cheia in contact.

 

De desfacut nu stiu cum se desface asta, pare turnat asa dar are niste segmente, se vad lufturile intre ele

Si nu am incercat sa-l desfacem ca nu stim cum si ce are in el si sa nu stricam ceva pe acolo, am zis sa intreb sau sa vad unde-l pot verifica.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-i la contact cu spray WD40, il lasi putin sa actioneze, si incerci sa il masori in timp ce te "joci" cu cheia in contact.

Eu am patit asa dupa o ploaie puternica, si nu imi dadeam seama de la ce poate fi, oxidand partea electrica din contact.

 

Sa nu uit: verifica si daca ai siguranta pe releul de pornire, de obicei ar trebui sa fie de 25-30 Amperi.

Daca se arde aia, nu iti mai da curent deloc pe instalatie, nu se mai aprind nici macar martorii din bord...Ii pui provizoriu o lita din sarma de cupru, pana la inlocuirea sigurantei.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am dat cu spray de contacte, nimic. Motocicleta sta in garaj, cu prelata pe ea. Nu cred sa fie de la apa.

Si pe parcursul zilei cat ne-am dat prin padure am mai oprit-o si nu a facut figuri. Niciodata nu a facut. A mers perfect pana azi de cand e la mine.

Am curent pe instalatie pana la imbinarea mufelor, ce vine din directia batriei cu mufele ce vin din bord, de la contact. La imbinare acolo, pe mufa care vine din directia bateriei am curent. Am verificat tot ce am gasit pe instalatie, cand ajung iar la garaj sa ma uit si de siguranta de pe releu sa-l identific pe schema din service manual. Desi a luat frate-meu la mana toate firele pe acolo.

 

Idei unde sa verific/repar contactul SAU mobra daca nu e contactul? - contactul il am la mine, este cel din poza.

O bag in masina si vin cu ea :D

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, din contact ies niste fire (cele care se termina intr-o mufa, cea din poza), si acolo pe firele alea pus aparatul (intepat cu acele alea), cand puneam cheia pe OFF indica aparatul 12V, cand puneam pe ON 1 sau 0 ceva de genul. Mufa era legata de restul instalatiei cand faceam treaba asta.

 

Bateria are curent in ea, am priza auxiliara pe moto si avea 12V pe ea. Oricum nu cred ca murea subit asa bateria.

La mine pur si simplu s-a oprit TOTUL deodata ca si cum as scoate cheia din contact.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dubios.

Ceva intra in "scurt circuit", daca zici ca bateria e ok.

Sa inteleg mai bine: curentul "moare" in momentul in care pui contactul, sau in momentul in care incerci sa actionezi demarorul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu apuc sa actionez demarorul.

 

Motocicleta se comporta CA SI CUM NU AS AVEA CHEIA IN CONTACT.

Nu bord aprins, nu claxon, nu demaror, nu pozitie, nimic... butoane moarte. Exact ca si cum nu am contactul pus.

 

Incercat putin si impinsa, nimic.... nici nu ma asteptam dar cand esti disperat acolo la marginea padurii incerci orice.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dubios.

Ceva intra in "scurt circuit", daca zici ca bateria e ok.

Da, la asta ma gandeam si eu. O scadere de voltaj cand apara o sarcina. pe circuit. Poate sa fie scurt, poate sa fie rezistenta electrica in legaturi, sau baterie slaba, sau o greseala la masuraturi (, etc).

Ar fi bine daca poti sa verifici contactul cu un ohmmetru si o schema electrica langa. Daca nu e cu chip.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tind sa cred ca e siguranta generala, aia de pe releul de pornire, care cupleaza electromotorul...



Off topic: salutari, Bart, alias Falkenberg.

Mai merge GPZ-ul tau? Ne-am intalnit la Seawolves, cand erai langa GPZ-ul meu :D

Ai terminat BMW-ul E21?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca era rams blocat butonul de "oprit" (desi mergea mobra cand s-a oprit), macar daca puneam contactul se aprindea bordul. La mine nu se aprinde nimic, e fix ca si cand n-as avea cheia in contact.

 

M-am uitat prin manual, ce sigurante imi arata le-am verificat deja, nu erau sarite.

Nu am pus alte sigurante in loc, poate trebuia sa fac si asta, am vazut doar ca erau ok.

 

Din ce schema mi-ai pus tu Geo nu inteleg nimic pentru ca u ma pricep.

Am si eu manualul de service cu diagrame cu tot daca e, printat.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contactul il am la mine, l-am scos de pe moto si l-am luat in ideea de a-l duce undeva unde se poate cineva uita in/la el. Ohmmetru n-am, si sincer nici nu stiu ce e cu atat mai putin sa-l folosesc daca sa zic as cumpara unul.

 

Dupa noi, credem ca e ceva la busonul contactului. Nu cupleaza cheia sau ceva de genul, ceva lamela sau ce dracu are il el, nu stim.

Prea a murit asa deodata si fara nici un alt semn apoi, adica n-a mai dat semne de viata.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vino maine la mine, am si aparat de masura, vorbim pe pm. dureaza 10 secunde verificarea, fara sa desfaci nimic. de curiozitate, am verificat contactul meu acum... si asa e, cum zice schema. firul rosu la +, firul maro la -. contactul pus face legatura intre cele 2, contactul luat ia legatura. primitiv si simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Resistenta electrica in Ohm masoara cam orice multimetru, am crezut ca aveti asa ceva pentru ca ai scris ca ai masurat tensiunea pe circuit.

Probabil e mai bine sa ceri ajutor cuiva care se pricepe cat de cat, ca poate nu ai masurat cum / ce trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da.

 

Incerc sa ajung la Geo sa masoare, daca se dovedeste ca e contactul bulit... ce optiuni as avea?

Si daca e ok contactul, unde o pot duce moto pentru reparat sa verifice cineva tot sa-i dea de cap?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei, se schimba cu unul Sh, care se cumpara cu tot cu cheie, buson rezervor si incuietori, daca vrei sa ai o singura cheie, sau doar contactul cu cheie, daca nu iti permite bugetul...



Daca vrei sa te mai "distrezi" un pic, uite aici un manual de Dt 125 X RE, care se apropie de modelul tau, si te uiti in capitolul 8, dupa pagina 260...

http://www.manualedereparatie.info/download/yamaha-dt-125-x-re-2005-manual-de-reparatie.html

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...