Sari la conținut

5 iesiri - 5 pene


Postări Recomandate

Am un noroc...... sa prind de fiecare data cate un cui,piatra ascutita,spini sau ceva,dar m-am saturat deja!

 

Dupa fiecare iesire cu mobra,ziua urmatoare tre' sa ma duc la vulcanizare.

 

 

Nu exista ceva solutie?Camera mai rezistenta etc.? Gumele sunt nou noute fata spate.

 

Este vorba despre un enduro: fata 21 spate 18.

 

Astept opinii

ms!

Editat de ionas_gpz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.youtube.com/watch?v=_LKu3mVOC6A Cred ca asta e perfecta pentru tine :)))))

 

Buna asta!

 

 

Cat costa un set pentru marimile mentionate sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un noroc...... sa prind de fiecare data cate un cui,piatra ascutita,spini sau ceva,dar m-am saturat deja!

 

Dupa fiecare iesire cu mobra,ziua urmatoare tre' sa ma duc la vulcanizare.

 

 

Nu exista ceva solutie?Camera mai rezistenta etc.? Gumele sunt nou noute fata spate.

 

Este vorba despre un enduro: fata 21 spate 18.

 

Astept opinii

ms!

Nu ai camere in regula , sant prea mari si fac pliuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dracones: mai studiaza... iti sparg orice camera in 20 minute, cam atat imi ia sa gasesc bolovanul potrivit ca sa fac snake bite si pe fata si pe spate...

 

@ionas:

maistre un mus bun (michelin) costa cam 120 euro, daca esti asa ghinionist merita investitia. eu am pus cu multi ani in urma si nu mi-am mai stricat wichendurile ;)

 

ai grija ca e recomandat pentru offroad, adica pe sosea nu-i ok, poti merge dar il distrugi destul de repede. mai tre sa iei in calcul si marimea cauciucurilor, un mus de 120 pus intr-un cauciuc de 120 iti va simula o presiune de 1.6-1.8 iar acelas mus intr-un cauciuc de 140 o sa iti simuleze 0.6-0.9

 

daca ai timp da pe la mine pe la garaj sa povestim.

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand e vorba de mers strict in offroad, nu pe sosea, nu?

 

Talon pe interior nu ajuta la intepaturi.

Detaliaza, te rog, in ce fel ai agatat camerele? Eu merge de 2 ani la enduro cu camere (heavy-duty), si nu am avut niciodata probleme. Sigur e o particularitate a rotii tale. Asa ca verifica, te rog, urmatoarele:

1. Ai rimm-lock (papioane), si sunt stranse bine, nu? Nu se invarte roata si se rupe valva.

2. Cauciucul, pe interior, e OK? Am inteles ca e nou, dar verifica sa nu aiba, totusi, vreo sarma iesita.

3. Janta poate sa fie destul de oxidata pe interior, si sa inceapa sa se exfolieze si sa elimine mici ace de metal, mai ales in zona unde intra spitele. Daca e asa, un pic de powertape pus fix peste zona unde intra spitele ar trebui sa rezolve problema.

4. Ce presiune bagi in roti? Un 0.9 ar trebui sa fie OK, dar daca mergi cu 0.5 atunci e posibil ca o piatra ascutita sa-ti taie camera. Presiunea corecta a rotii la enduro clasic se stabileste cu riderul pe motor: bagi aer cat sa-ti atinga toate crampoanele pe pamant cand esti in sea, inclusiv cele laterale.

 

 

Ca si solutii alternative, exista mousse si sistem tubliss, fiecare cu avantajele si dezavantajele lui.

 

Mousse: E cam 100-120 euro per bucata (roata). Avantajul e ca il pui si scapi de stres. Dezavantajul e ca, la inceput, mousse-ul e foate tare, si pe masura ce se "fragezeste", devine din ce in ce mai moale. Asa ca trebuie sa fii foarte atent la marimea rotii. La inceput, cu un mousse nou de 120 vei folosi cauciuc de 140, ca sa ai roata cat de cat moale si sa te ajute pe teren. Dupa un timp, cand s-a mai fragezit, pui cauciuc de 120.

 

Tubliss: cam 100 euro per roata, transforma cauciucul in tubeless. Plus ca poti merge si cu presiune zero (pe pana) fara sa dejantezi, poti ajunge inapoi la baza. Dar avantajul cel mai mare la acest sistem e ca poti sa-ti stabilesti singur presiunea din roti in functie de teren, daca ai noroi lasi presiunea mai mica si ai grip mai mare. Nu e un sistem fix ca la mousse.

Dezavantajele ar fi ca rotile scapa presiune incetul cu incetul, asa ca trebuie sa te cari tot timpul cu o pompa mica dupa tine, si, daca e nevoie, sa mai umflii un pic rotile pe la jumatatea iesirii. Plus ca nu poti merge cu cauciucuri cu cuie.

 

 

Sau mai e varianta gasirii unor mousse-uri sh, dar in stare buna. Asa, vei avea mousse direct fragezit, dar trebuie sa alegi fix pentru dimensiunea ta de roata.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un noroc...... sa prind de fiecare data cate un cui,piatra ascutita,spini sau ceva,dar m-am saturat deja!

 

Dupa fiecare iesire cu mobra,ziua urmatoare tre' sa ma duc la vulcanizare.

 

 

Nu exista ceva solutie?Camera mai rezistenta etc.? Gumele sunt nou noute fata spate.

 

Este vorba despre un enduro: fata 21 spate 18.

 

Astept opinii

ms!

In primul rand daca ai cauciucurile pe final de viata, frecventa penelor este posibil sa fie mai mare. Cu cat cauciucul este mai nou si ai profil intre camera si potentialul obiect taios cu atat e mai bine, Cu cat este mai tocit cauciucul cu atat ai sanse mai mari sa faci pana. In al doilea rand ai putea incerca niste camere heavy duty care au o grosime cel putin dubla fata de cele obisnuite si care in acest fel sunt mai rezistente si la un potential obiect taios si la socurile cauzate de sarituri sau lovituri. In al treilea rand daca mergi numai in teren ai putea considera montarea unor moussuri care te vor scapa de pene. Costa cam 100E bucata dar nu ai ce cauta cu ele pe asfalt.

Sper ca ti-am fost de folos.

 

PS: Ai grija la camere sa ai rotile corect umflate, nici prea moi si nici f tari ci adaptat conditiilor in care rulezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre Ionas, mare ghinionist mai esti :)) eu cu camere heavy duty si presiune de 0.9 nu am avut nici o problema la nici o iesire de enduro... singura problema in toamna trecuta a fost ca am avut ghinionul sa trec printr-o padure de unde se fura lemn si s-a gandit paduraru sa puna o sipca cu , cuie pe jos si am spart ambele camere...in rest , daca ai rim lock-uri si presiune potrivita pt camere nu cred ca ai cum sa patesti ceva... M-am gandit si eu la moose-uri dar la cate iesiri am facut anul asta si cum nu am avut nici o problema, am zis pas si la treaba asta... sper sa nu fiu ghinionist de acum in colo :) Ia-ti niste camere groase, niste papione si o presiune corecta si ai sa vezi ca nu o sa ai nici o problema...

Editat de Alex_450EXC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am observat in ultimele 3 posturi asa ceva.

Mousse-ul este pentru lenesi. Nu ai nici o setare, nimic-nimic, il pui si ba e prea dur cand e nou, ba e prea moale cand e uzat. Tubliss-ul este pentru performanta.

 

A, si eu tot mousse am pe fata, si unul demontat pentru spate.....recunosc ca sunt cam lenes :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

varianta de fragezire a mousse-ului din prima ar fi folosirea unui mousse de 140 de la Michelin,introdus intr-o anvelopa de Pirelli Scorpion Mid-Soft (anvelopa mea preferata) de 120.NU,nu este o greseala,asa am zis si eu initial la voi aveam 5 atmosfere in camera dar dupa montaj,am constatat ca e perfect asa.Pontul il am de la Pictoru,pilot de clasa A la hard enduro,am vazut ca majoritatea de la Deva se dau cu configuratia asta.Explicatia este ca anvelopele de la Pireli sunt foarte elastice iar un mousse de aceiasi dimensiune te face sa fii practic pe pana.Am incercat sa folosesc 140 Michelin cu mousse Michelin de aceiasi dimensiune si senzatia a fost ca am 10 atmosfere in anvelopa,mai mult, ca sa inlocuiesc anvelopa a trebuit pur si simplu sa o tai,altfel cu toata tehnica de service(ce e drept auto)nu am reusit sa dejantam.

 

la o cursa am cunoscut niste unguri care aveau niste mingiute ovale in roti (mai mari si mai mici ca niste lamai in functie de roata),si oamenii erau super incantati,ziceau ca este compromisul intre anvelopa si mousse.Mingiutele erau dintr-un cauciuc plastifiat,destul de greu sa le spargi in piatra,cred ca numai un cui ar fi reusit sa sparga ,in rest lovituri in pietre sau muchii ascutite,pas.

 

In ceea ce priveste Tubliss-ul, am folosit,o mare porcarie,functioneaza doar cu janta si anvelopa perfecta, in teorie este exceptionala in practica foarte, foarte sensibila la utilizare,lucru de care in hard enduro sincer nu ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

varianta de fragezire a mousse-ului din prima ar fi folosirea unui mousse de 140 de la Michelin,introdus intr-o anvelopa de Pirelli Scorpion Mid-Soft (anvelopa mea preferata) de 120.NU,nu este o greseala,asa am zis si eu initial la voi aveam 5 atmosfere in camera dar dupa montaj,am constatat ca e perfect asa.Pontul il am de la Pictoru,pilot de clasa A la hard enduro,am vazut ca majoritatea de la Deva se dau cu configuratia asta.Explicatia este ca anvelopele de la Pireli sunt foarte elastice iar un mousse de aceiasi dimensiune te face sa fii practic pe pana.Am incercat sa folosesc 140 Michelin cu mousse Michelin de aceiasi dimensiune si senzatia a fost ca am 10 atmosfere in anvelopa,mai mult, ca sa inlocuiesc anvelopa a trebuit pur si simplu sa o tai,altfel cu toata tehnica de service(ce e drept auto)nu am reusit sa dejantam.

 

la o cursa am cunoscut niste unguri care aveau niste mingiute ovale in roti (mai mari si mai mici ca niste lamai in functie de roata),si oamenii erau super incantati,ziceau ca este compromisul intre anvelopa si mousse.Mingiutele erau dintr-un cauciuc plastifiat,destul de greu sa le spargi in piatra,cred ca numai un cui ar fi reusit sa sparga ,in rest lovituri in pietre sau muchii ascutite,pas.

 

In ceea ce priveste Tubliss-ul, am folosit,o mare porcarie,functioneaza doar cu janta si anvelopa perfecta, in teorie este exceptionala in practica foarte, foarte sensibila la utilizare,lucru de care in hard enduro sincer nu ai nevoie.

Stef, "mingiutele" exista de multa vreme,se numesc tire balls.Sunt kituri moto,atv-uri fata si spate. Eu le folosesc de vreo 4 ani.Sunt nemaipomenite dar scumpe(aprox 230 euro/kit).Despre tire balls "gem"forumurile de multe vreme,personal le consider superioare sistemelor anti pana cunoscute la noi,doar ca au si acestea minusuri,cum ar fi: montajul si intretinerea lor mult mai minutioasa si care iau mult timp si multa rabdare!

 

http://www.tireballs.com/collections/motorcycle

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca ma bag in discutie daca luam in considrare experienta mea la enduro ce tinde spre zero.

Ma gandesc la doua aspcte. Primul ar fi ca poate gumele tale fiind noi sunt un model prea moale. Chiar asa sa nu faca fata la niste spini mi se pare aiurea pentru niste gume de enduro. Cand mai mergeam si eu pe coclauri mi se intampla sa mai fac pana din diverse motive. Pana cand am facut rost de niste gume Mitas cam de 6 ani vechime. Erau atat de tari incat abea le-am bagat pe roata dar si daca faceam pana nu imi dadeam seama. Singura problema la gumele alea era ca se descompuneau si le cam sareau crampoanele. Oricum cu ele nu am facut pana niciodata. E adevarat ca pe piata uda nu aveau aderenta dar pe pamant mergeau bine.

A doua chestie ar fi faptul ca depinde si pe unde te dai. Ca daca te duci prin paduri de salcam sau ai in drum o zona cu salcami pe margine e normal sa se intample.

Eu la bunici aveam chiar la intrarea in curte foarte multi salcami. De cate ori ma duceam faceam pana. Am facut si trei pene dintr-o data. Asa ca am tuns salcamii sa nu mai aiba crengi pe unde treceam eu cu masina si bunica matura zona inainte sa ma duc pe acolo. Si am scapat de pene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa cumpar camera heavy duty mai groasa ceva,ca asta e de tot rahatul. :bike-037:

 

eeee si acum o sa incepi sa rupi valve :crack: si dupa ce o sa te saturi de investit o sa iti cumperi musuri.... da asa e cand esti tare-n pricepere sau nu ai fonduri...io stiu, ca am fost tare-n pricepere !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Priveste partea buna a situatiei: avand camere vei face pene des, cam 5 la 5 iesiri, ceea ce iti va scurta iesirile respective si renuntarea la cateva proxime iesiri, ceea ce v-a insemna mai putina benzina consumata, ceea ce v-a insemna mai putini bani cheltuiti, ceea ce v-a insemna economii pt achizitionarea de mousse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man,nu toti avem 250 euro sa ne luam mousse. Multumesc de sfaturi,totusi!

 

stiu mon cher, din pacate asa este, dar si pasiunea e mare si n-avem cum sa ne aptinem si sa stam acasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce am gasit

 

 

cauciuc maxxis cross si 110.100.18 - 150 lei

cauciuc maxxis cross si 120.100.18 - 100 lei

cauciuc heidenau 80.100.21 - 50 lei

mousse 80.100.21 - 100 lei

mousse 120.100.18 - 150 lei

 

sac hidratare scott 2.5 litri - 60 lei

stare buna

 

GPS garmin eTrex legend hcx bonus husa originala si card 2 gb 450 lei

GPS -ul are doar 2 iesiri,este practic nou,detalii la tel sau pm.

 

claudiu

0726259679

Daca vreun mousse-urile alea ti se potriveste ca si marime, poti sa incerci.

 

Anuntul l-am gasit la pag 267 de la anunturi comerciale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...