Sari la conținut

Redresor


csman
 Share

Postări Recomandate

Sal, am un redresor de 4Ah (variabili cred) si o baterie noua (12v 12Ah YTZ14S Landport (Sealed Lead Acid Factory activated)) luata acum cateva zile si as vrea sa o pun la incarcat ca apoi sa o pastrez pentru la primavara cand scot mobra. Ce nu inteleg e ca pe ampermetrul redresorului cand am pus bateria arata 2.4 apoi a scazut pe la 2 dar am observat ca se aude din baterie o bolboroseala usoara (deabia se auzea). Am tinut-o cam 30 min pe redresor si apoi l-am deconectat gandindu-ma (din ce am mai citit) ca daca a scazut la jumatate s-a incarcat + ca m-am gandit ca nu vine descarcata complet din fabrica. Problema e ca nu imi pot explica exact ce fac, pe net sunt multe explicatii diferite. Atasez o poza cu redresorul.

E safe sa o tin in continuare ? Cum imi dau seama daca s-a incarcat ?

 

post-6196-0-58274000-1392237576_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

.

Salut!

O baterie se pune la incarcat pe un redresor ce scoate maxim 10 la suta din puterea ei, in cazul tau ar trebui sa ai maxim 1.2 amperi la redresor.

Daca fierbe(bolboroseste) inseamna ca a trecut de pragul de 14.5 volti ceea ce nu e bine, o baterie noua ar trebui sa opuna mai multa rezistenta la incarcare, eu de ex la o baterie veche dar inca buna daca era descarcata aproape complet imi trebuiau ~24 de ore sa o reincarc, daca se incarca prea repede inseamna ca ori redresorul este prea puternic ori bateria este slabita. Succes!

P.S. Nu are voie sa se auda nici un fasait/bolborosit oricat de incet s-ar aude

Editat de Error
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

O baterie se pune la incarcat pe un redresor ce scoate maxim 10 la suta din puterea ei, in cazul tau ar trebui sa ai maxim 1.2 amperi la redresor.

Daca fierbe(bolboroseste) inseamna ca a trecut de pragul de 14.5 volti ceea ce nu e bine, o baterie noua ar trebui sa opuna mai multa rezistenta la incarcare, eu de ex la o baterie veche dar inca buna daca era descarcata aproape complet imi trebuiau ~24 de ore sa o reincarc, daca se incarca prea repede inseamna ca ori redresorul este prea puternic ori bateria este slabita. Succes!

ABERATIIIIIIIIIIIII

 

chiar nu vrei sa te opresti "colegule" ?????????

 

Sal, am un redresor de 4Ah (variabili cred) si o baterie noua (12v 12Ah YTZ14S Landport (Sealed Lead Acid Factory activated)) luata acum cateva zile si as vrea sa o pun la incarcat ca apoi sa o pastrez pentru la primavara cand scot mobra. Ce nu inteleg e ca pe ampermetrul redresorului cand am pus bateria arata 2.4 apoi a scazut pe la 2 dar am observat ca se aude din baterie o bolboroseala usoara (deabia se auzea). Am tinut-o cam 30 min pe redresor si apoi l-am deconectat gandindu-ma (din ce am mai citit) ca daca a scazut la jumatate s-a incarcat + ca m-am gandit ca nu vine descarcata complet din fabrica. Problema e ca nu imi pot explica exact ce fac, pe net sunt multe explicatii diferite. Atasez o poza cu redresorul.

E safe sa o tin in continuare ? Cum imi dau seama daca s-a incarcat ?

 

attachicon.gifIMG_20140212_215304.jpg

e foarte normal sa iti traga doar 2.4 A si sa scada in timp ce se incarca bateria, cand iti arata ammeterul sub 1A e incarcata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABERATIIIIIIIIIIIII

 

chiar nu vrei sa te opresti "colegule" ?????????

 

e foarte normal sa iti traga doar 2.4 A si sa scada in timp ce se incarca bateria, cand iti arata ammeterul sub 1A e incarcata

 

Desi nu se incalzeste, bolboroseala e ok ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABERATIIIIIIIIIIIII

 

chiar nu vrei sa te opresti "colegule" ?????????

 

e foarte normal sa iti traga doar 2.4 A si sa scada in timp ce se incarca bateria, cand iti arata ammeterul sub 1A e incarcata

Se cheama ampermetru, u stiu de unde ai scos acel 1A.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mai incarcat cu el bateria de la masina de 35Ah, si tot asa baga(3 si ceva apoi scade incet incet) si dupa cateva ore ajunge la 0 si nu se mai incalzeste/bazaie(redresoru). Nu inteleg daca e capabil sa scada amperajul dc nu scade la bateria de moto la cat trebuie ca sa se incarce.

Editat de csman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi nu se incalzeste, bolboroseala e ok ?

Omule daca bateria depaseste 14.5 incepe sa se sulfateze, nu te lua dupa toti ...... gen "superxenon", documenteaza-te, ai pe nea gogu. :cheers:

Bateria ta ori e slabita ori redresorul este mult prea puternic, eu pt moto am redresor ce scoate 1.1 amperi in gol, in sarcina scade poate la jumate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se cheama ampermetru, u stiu de unde ai scos acel 1A.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ammeter

 

amperu e scos din burta, chargerele dumb" incarca pana le deconectezi, nu stiu ce charger are baiatul, daca dupa 2-3 ore scade la~1 A bateria e suficient de incarcata sa porneasca motocicleta ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil redresor e una mai primitiva fara trecere automata pe un mod de intretinere cand baterie e incarcata. Poate faci o poza mai clara cu el sau scrii ce marca / tip e.

In cazul asta e bine ca il ai deconectat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga un bec de far pe unul din firele care merg de la redresor la bateria de incarcat si asa ii mai scazi din curent.

Nu e ok nici asta pentru ca trage la maxim de rezistenta si/sau de punte, asta fiind rau pt redresor, il poate fwte sau mai rau, se aprinde. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca esti mai prost ca Mos Craciun, ia treci si pune mana pe carte si documenteaza-te

 

Nu are voie sa depaseasca 14.5 altfel fierbe, chiar de la 14.5 incepe sa fiarba.

cine ti-a dat mah drumu pe internet?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Am varsat bere pe tastatura cand am citit asta.

2. E deja primavara in Bucuresti, scoate mobra si te plimba si incarca bateria natural.

Sal, am un redresor de 4Ah (variabili cred) si o baterie noua (12v 12Ah YTZ14S Landport (Sealed Lead Acid Factory activated)) luata acum cateva zile si as vrea sa o pun la incarcat ca apoi sa o pastrez pentru la primavara cand scot mobra. Ce nu inteleg e ca pe ampermetrul redresorului cand am pus bateria arata 2.4 apoi a scazut pe la 2 dar am observat ca se aude din baterie o bolboroseala usoara (deabia se auzea). Am tinut-o cam 30 min pe redresor si apoi l-am deconectat gandindu-ma (din ce am mai citit) ca daca a scazut la jumatate s-a incarcat + ca m-am gandit ca nu vine descarcata complet din fabrica. Problema e ca nu imi pot explica exact ce fac, pe net sunt multe explicatii diferite. Atasez o poza cu redresorul.

E safe sa o tin in continuare ? Cum imi dau seama daca s-a incarcat ?

 

attachicon.gifIMG_20140212_215304.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg daca e capabil sa scada amperajul dc nu scade la bateria de moto la cat trebuie ca sa se incarce.

Si la un redresor simplu amperajul scade pentru ca tensiune la borne se aproprie mai mult de tenisunea redresorului.

Un redresor mai inteleigent monitorizeaza acit tensiune la borne si regleaza curent de incarcare. Dupa ce considere ca baterie e incarcata (in cazul redresorului meu cam 14,5V la borne cu un curent de incarcare de 0,7A) va trece intr-un mod de intretinere in care mentine o tensiune de 13 si ceva volti la borne. Cel putin, asa face asta al meu,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e ok nici asta pentru ca trage la maxim de rezistenta si/sau de punte, asta fiind rau pt redresor, il poate fwte sau mai rau, se aprinde. :cheers:

Bec zice sa pune bec in serie pe fir.

 

Atasez specificatiile redresorului.

attachicon.gifspecs.pdf

E simplu, trebuie deconectat din timp, altfel fierbe baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aca pui bec in serie cu baterie pe redresor nse intampla asa ceva. Nu ai cum sa scazi rezistenta pe un circuit de curent continu prin adaugare de o rezistenta simpla in serie, cum e un filament de bec. Cred ca tu te gandesti la o rezistenta legat in paralel / shunt. Respect.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aca pui bec in serie cu baterie pe redresor nse intampla asa ceva. Nu ai cum sa scazi rezistenta pe un circuit de curent continu prin adaugare de o rezistenta simpla in serie, cum e un filament de bec. Respect.

Am facut un redresor special pt moto, de putere mai mica si am pus tot asa un bec de far sa-l testez cu toate ca a fost masurat, in 2 minute mi-a ars rezistenta si a incalzit puntea la maxim. Rezistenta era noua, defapt toate piesele mai putin traful erau noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar nu ai avut o baterie conectat la el. Asta face diferenta. Un bec de 12V55W consuma 4.6A la voltaj de 12V (filament avand rezistenta de 2.62Ohm), ce cere deja o sursa destul de potenta.

Daca ai fi inseriat o baterie care, sa zicem, era cat de cat incarcata la 12,5V si sursa ta avea o tensiune 'in liber' de 15V, atunci curent in circuit era mult mai mica, adica 15 - 12,5 = 2.5V, impartit cu 2.62 = 0,95A.

Asta daca uitam de rezistenta interna a redresorului si a bateriei. Si daca si ignoram ca filament cand e rece are o rezistenta mai mare, parca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 la suta din capacitatea nominala este o incarcare normala.Trebuie sa fii atent ca tensiunea la bornele bateriei sa nu depaseasca 14,8 v .Daca o depaseste procesul e distructiv pentru acumulator.

Curentul de incarcare la o baterie la un redresor cu limitare de curent este de 1,2A la baterie de 12A\h

Inseriaza cu redresorul o rezistenta variabila care sa-ti mentina constant curentul de incarcare.

Ca idee trebuie sa fii atent la tot ce depaseste curentul de 10 la suta din C nominala deoarece se trece la incarcare rapida si trebuie sa fii atent la tesiunea la bornele bateriei permanent.

Se foloseste si acest tip de incarcare rapida dar trebuie sa fii mai atent .

Aparatul care-l detii nu face o limitare a curentului ci cit cere bateria atit ii da.Acest mod se numeste incarcare cu tensiune constanta.

E bine ca ai ampermetru la aparat dar era bun si un voltmetru care sa monitorizeze tensiunea la bornele bateriei.

Asta daca aparatul care-l detii nu este unul automat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

invers, rezistenta creste cu temperatura la metale. la lichide scade odata cu cresterea temperaturii... oricum rezistenta in functie de temperatura a filamentului este neglijabila la rece fata de cald pentru ca schimbarea de temperatura se face (aproape) instant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...