alex padurean Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 Deci am vazut pe noua husqvarna si cred ca si pe ktm 2014 ca furca este diferita de modelele anterioare.Pe un telescop se regleaza compresia(stangul daca nu ma insel)si pe telescopul drept se regleaza reboundul..Cum naiba se sincronizeaza intre ele..ca nu ma prind:)daca are cineva habar sa isi dea cu parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leandro Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 la multe biciclete e asa, jamba stanga si dreapta sunt conectate intre el de axul roti. asa ca una isi face treaba la comprimare, aia lalta cand furca revine in posizia originala. prima data ca am vazut la o bicileta, m-a lovit si mie dubiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 (editat) si eu am pe bmw xchallenge 2007 tot la fel in loc sa mai reglezi la fiecare telescop in parte compresia si revenirea, acum faci compresia pe unul si revenirea pe celalalt e mai la-ndemana, ambele fiind la capatul de sus al telescopului, sau cel putin asa e la mine Editat Martie 13, 2014 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 Stiu ca Rs ul de 125 .. are faza asta din 1995 .. asa ca nu e greu ... Si le reglezi mult mai usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 Probabil ca, dpdv functional, nu e nici o problema. Dar subconstientul omului apreciaza simetria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 probabik efectul de giroscop anuleaza simetria pe care o stim noi. Era o demonstratie pe net, cineva lega o sfoara de o parte a axului unei roti de bicicleta. Cu roata stand pe loc tragea de sfoara si binenteles ca roata se inclina pe o parte. Daca invartea de roata apoi tinea de sfoara, chiar daca era legata pe o sigura parte roata se invartea perfect la verticala. Acelasi lucru cred ca duce la solutia din topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 Asa e cum zici dar nu cred ca are legatura cu functionarea telescoapelor. Daca roata se invarte incet nu mai amortizeaza cum trebuie? Explicatia corecta e cea cu legatura solidara realizata prin axul rotii fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex padurean Postat Martie 13, 2014 Autor Share Postat Martie 13, 2014 Ciudata treaba cu furca asta..nu inteleg rostul sistemului asta..modelul anterior mi se parea ok..asta parca vad ca e in faza de experiment si in scurt timp o sa bata in retragere,am eu un feeling:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragossss Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Asa cum zicea si Leandro sistemul se gaseste si la biciclete, numai ca acestea mai au o "potcoava" imediat deasupra rotii ce rigidizeaza ansamblul. O furca de bicicleta are astfel 3 drepte de rezistenta: axul rotii , potcoava si jugul. Eu cred ca rulmentii rotii de la moto vor fi solicitati cu forte ce actioneaza directional opus , ceea ce va duce la o uzura prematura a acestora. Dar dupa cum se observa tendinta e sa se renunte la fiabilitate si durabilitate in favoarea performantelor. Ca masinile de formula 1 ce tin o cursa si atat. Daca tin mai mult inseamna ca e prea mult material pe ele si sunt prea grele. Si daca tot s-a facut si o paralela intre biciclete si moto enduro, tehnologia ce se gaseste pe cadrele/furcile motoretelor de enduro e undeva cu vreo 10-15 ani in urma tehnologiilor folosite la biciclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Si daca tot s-a facut si o paralela intre biciclete si moto enduro, tehnologia ce se gaseste pe cadrele/furcile motoretelor de enduro e undeva cu vreo 10-15 ani in urma tehnologiilor folosite la biciclete. Sa-mi fie cu iertare, dar mie mi se pare taman pe dos. Asta tinand cont si numai de traditia suspensiilor la mobre vs bicle. La cadre traditia e pe acolo. De ex, pana la ora actuala nu cunosc conceptul USD la bicle. Atat sunt de dezamagit de primitivitatea suspensiei la bicle incat voi pune o furca rigida la MTB-ul meu. Singura teama e ca acest lucru va solocita cadrul pe coborari. Iar daca voi pune ultimul ragnet de Fox / Manitou, etc., tot nu voi fi multumit. La bicle mai cantareste greu si preocuparea pt greutate scazuta. Mult mai mult decat la mobre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Furca USD nu este cea mai buna in orice situatie. De ex. moto de trial nu au furca USD... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Dar la un downhill pe bicla, parca s-ar preta. Viteze mai mari decat la trial moto, alea, alea... A fost un exemplu. Consider ca la auto si moto de top suspensiile sunt superioare celor de pe biclele de top. Noua WP imi miroase a compromis calitate-pret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 (editat) Sa-mi fie cu iertare, dar mie mi se pare taman pe dos. Asta tinand cont si numai de traditia suspensiilor la mobre vs bicle. La cadre traditia e pe acolo. De ex, pana la ora actuala nu cunosc conceptul USD la bicle. Atat sunt de dezamagit de primitivitatea suspensiei la bicle incat voi pune o furca rigida la MTB-ul meu. Singura teama e ca acest lucru va solocita cadrul pe coborari. Iar daca voi pune ultimul ragnet de Fox / Manitou, etc., tot nu voi fi multumit. La bicle mai cantareste greu si preocuparea pt greutate scazuta. Mult mai mult decat la mobre. te inseli. furca upside down are manitou - dorado, marzochi - shiver, parca si un curnutt, asta acum din memorie, daca ma aduc un pic la zi... mai gasesc. cannondale lefty... Editat Mai 1, 2014 de jerry_mcrie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Aha. Biclele vin din urma... PS poponeatanutt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex padurean Postat Mai 24, 2014 Autor Share Postat Mai 24, 2014 Mi-am luat motor dar m-am orientat sa imi iau cu furca aia normala,sus reglez reboundul jos compresia la ambele telescoape..nu am avut incredere in noua furca:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.