Sari la conținut

Noua furca WP!Cum functioneaza?


alex padurean
 Share

Postări Recomandate

Deci am vazut pe noua husqvarna si cred ca si pe ktm 2014 ca furca este diferita de modelele anterioare.Pe un telescop se regleaza compresia(stangul daca nu ma insel)si pe telescopul drept se regleaza reboundul..Cum naiba se sincronizeaza intre ele..ca nu ma prind:)daca are cineva habar sa isi dea cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la multe biciclete e asa, jamba stanga si dreapta sunt conectate intre el de axul roti. asa ca una isi face treaba la comprimare, aia lalta cand furca revine in posizia originala. prima data ca am vazut la o bicileta, m-a lovit si mie dubiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am pe bmw xchallenge 2007 tot la fel

in loc sa mai reglezi la fiecare telescop in parte compresia si revenirea, acum faci compresia pe unul si revenirea pe celalalt

e mai la-ndemana, ambele fiind la capatul de sus al telescopului, sau cel putin asa e la mine

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabik efectul de giroscop anuleaza simetria pe care o stim noi. Era o demonstratie pe net, cineva lega o sfoara de o parte a axului unei roti de bicicleta. Cu roata stand pe loc tragea de sfoara si binenteles ca roata se inclina pe o parte. Daca invartea de roata apoi tinea de sfoara, chiar daca era legata pe o sigura parte roata se invartea perfect la verticala.

Acelasi lucru cred ca duce la solutia din topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e cum zici dar nu cred ca are legatura cu functionarea telescoapelor. Daca roata se invarte incet nu mai amortizeaza cum trebuie? Explicatia corecta e cea cu legatura solidara realizata prin axul rotii fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Asa cum zicea si Leandro sistemul se gaseste si la biciclete, numai ca acestea mai au o "potcoava" imediat deasupra rotii ce rigidizeaza ansamblul. O furca de bicicleta are astfel 3 drepte de rezistenta: axul rotii , potcoava si jugul. Eu cred ca rulmentii rotii de la moto vor fi solicitati cu forte ce actioneaza directional opus , ceea ce va duce la o uzura prematura a acestora. Dar dupa cum se observa tendinta e sa se renunte la fiabilitate si durabilitate in favoarea performantelor. Ca masinile de formula 1 ce tin o cursa si atat. Daca tin mai mult inseamna ca e prea mult material pe ele si sunt prea grele.

Si daca tot s-a facut si o paralela intre biciclete si moto enduro, tehnologia ce se gaseste pe cadrele/furcile motoretelor de enduro e undeva cu vreo 10-15 ani in urma tehnologiilor folosite la biciclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot s-a facut si o paralela intre biciclete si moto enduro, tehnologia ce se gaseste pe cadrele/furcile motoretelor de enduro e undeva cu vreo 10-15 ani in urma tehnologiilor folosite la biciclete.

 

Sa-mi fie cu iertare, dar mie mi se pare taman pe dos. Asta tinand cont si numai de traditia suspensiilor la mobre vs bicle. La cadre traditia e pe acolo. De ex, pana la ora actuala nu cunosc conceptul USD la bicle. Atat sunt de dezamagit de primitivitatea suspensiei la bicle incat voi pune o furca rigida la MTB-ul meu. Singura teama e ca acest lucru va solocita cadrul pe coborari. Iar daca voi pune ultimul ragnet de Fox / Manitou, etc., tot nu voi fi multumit. La bicle mai cantareste greu si preocuparea pt greutate scazuta. Mult mai mult decat la mobre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar la un downhill pe bicla, parca s-ar preta. Viteze mai mari decat la trial moto, alea, alea...

A fost un exemplu. Consider ca la auto si moto de top suspensiile sunt superioare celor de pe biclele de top. Noua WP imi miroase a compromis calitate-pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi fie cu iertare, dar mie mi se pare taman pe dos. Asta tinand cont si numai de traditia suspensiilor la mobre vs bicle. La cadre traditia e pe acolo. De ex, pana la ora actuala nu cunosc conceptul USD la bicle. Atat sunt de dezamagit de primitivitatea suspensiei la bicle incat voi pune o furca rigida la MTB-ul meu. Singura teama e ca acest lucru va solocita cadrul pe coborari. Iar daca voi pune ultimul ragnet de Fox / Manitou, etc., tot nu voi fi multumit. La bicle mai cantareste greu si preocuparea pt greutate scazuta. Mult mai mult decat la mobre.

te inseli.

furca upside down are manitou - dorado, marzochi - shiver, parca si un curnutt, asta acum din memorie, daca ma aduc un pic la zi... mai gasesc. cannondale lefty...

Editat de jerry_mcrie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...