owene Postat Noiembrie 16, 2015 Share Postat Noiembrie 16, 2015 Rusii foloseau "troika" cu 3 cai, de-aia le-a iesit si ecartamentul mai larg si totul e mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Noiembrie 17, 2015 Share Postat Noiembrie 17, 2015 In caz ca v-ati intrebat vreodata ce legatura e intre coada vacii si stampila primariei....!!! Ecartamentul standard al cailor ferate din Statele Unite e de 143,5 cm. Este un numar foarte ciudat,de ce se foloseste acest ecartament? pentru ca asa se construiau in Anglia iar primele cai ferate din SUA au fost facute de englezi expatriati. De ce construiau englezii asa? pentru ca primele cai ferate au fost construite de oameni care construisera tramvaiele premergatoare trenului si acesta era ecartamentul folosit de ei. Dar de ce se folosea la tramvaie acest ecartament? Atunci cand au inceput sa faca tramvaiele s-au folosit aceleasi scule si sabloane ce le foloseau pentru a construi trasuri, iar la acestea asta era spatierea rotilor. Dar de ce aveau trasurile nevoie de aceasta distanta intre roti? Ei bine, daca ar fi incercat sa foloseasca orice alta spatiere rotile s-ar fi rupt, in cele din urma, pe vreunul din vechile drumuri din Anglia, pentru ca aceasta era departarea dintre santurile sapate de alte roti, dea lungul timpului. Cine construisera aceste drumuri? Primele drumuri ce acopereau mari distante in Europa (implicit in Anglia) au fost construite de Roma imperiala pentru legiunile ei. multe drumuri au fost folosite de atunci pana in ziua de azi, iar carele de lupta romane au sapat primele santuri in ele, si dupa aceea toata lumea si-a potivit rotile dupa ele, ca sa un riste sa si le strice. De vreme ce carele erau facute de romani, erau toate la fel, in privinta standardelor. Ecartamentul cailor ferate din Statele Unite de 143,4 cm deriva din specificatiile originale pentru carele de lupta Romane....Birocratia este nemuritoare. Astfel ca, daca vreodata va intalniti cu cine stie ce specificatii stranii si va intrebati de unde ''curu calului'' le-au scos astia ? este perfect posibil sa fie o intrebare corecta, pentru ca de exemplu, carele de lupta Romane erau facute astfel incat latimea lor sa fie cat fundurile celor doi cai, astfel am gasit raspunsul la intrebarea de la care am pornit initial. Si acum vine partea interesanta. Cand privim naveta spatiala pe platforma de lansare vedem doua rachete auxiliare atasate de rezervorul principal de combustibil. Acestea sunt ''Solid Roket Boosters'' , SRB-urile sunt facute de Thiokol la fabrica din Utah. Inginerii care au proiectat SRB-urile ar fi vrut sa le faca mai mari in diametru, dar ele trebuiau transportate cu trenul de la fabrica pana la locul de lansare. Calea ferata trece printr-un tunel, in munti, SRB-urile trebuiau sa incapa in túnel. Tunelul este facut pe masura caii ferate, care este, la randul ei, cam cat ''cururile'' a doi cai...!!! Astfel ca una din trasaturile esentiale ale propulsiei celui mai puternic mijloc de transport din ziua de azi a fost determinata acuma mai bine de doua mii de ani, de latimea standard a unui ''koor'' de cal! Pffff...foarte tare postu...mai vrem! Ne-am cam plictisit de comerț Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 24, 2015 Share Postat Noiembrie 24, 2015 https://www.facebook.com/events/984542378233807/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Noiembrie 29, 2015 Share Postat Noiembrie 29, 2015 Oare la un motor 2T cu muzicuță între carburator și cilindru,dacă mut muzicuța între filtru de aer și carburator...acel motoraș va funcționa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Noiembrie 29, 2015 Share Postat Noiembrie 29, 2015 Buna seara , in teorie nu ar trebui sa functioneze , in acest fel nu faci altceva decit sa traga aer fals pe linga cablu de acceleratie garnitura de la plutitor,pe la butonasul de la amorsare rapida ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Decembrie 10, 2015 Autor Share Postat Decembrie 10, 2015 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 11, 2015 Share Postat Decembrie 11, 2015 Uite o întrebare mai ciudată: De unde vine chestia...cum că diavolul are coarne de țap...copite de cal...coadă de ???. Pfff...trebuie să fie foarte nefericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Decembrie 11, 2015 Autor Share Postat Decembrie 11, 2015 ... povesti de adormit copii si inchipuiri ale unor oameni. E descris ceva in biblie insa si ea a fost scrisa si transcrisa tot de oameni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 31, 2015 Share Postat Decembrie 31, 2015 Ceva interesant la Muzeul Aviatiei din Munchen » Post actualizat in 01 Jan 2016 18:31 Tot la Muzeul Aviatiei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Februarie 6, 2016 Autor Share Postat Februarie 6, 2016 ... made in Japan, mosule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 6, 2016 Share Postat Februarie 6, 2016 ... made in Japan, mosule! 20160206_105807.jpg Eee..tre să ți-o arăt pe soră-sa Mc-Culloch din 1970.Tot așa...mai pișpirică! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Februarie 7, 2016 Autor Share Postat Februarie 7, 2016 Eee..tre să ți-o arăt pe soră-sa Mc-Culloch din 1970.Tot așa...mai pișpirică! Fain, Fain, caci tare mult imi plac drujbele astea oldtimer! A ta e cu pompa de ulei la mana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 7, 2016 Share Postat Februarie 7, 2016 Fain, Fain, caci tare mult imi plac drujbele astea oldtimer! A ta e cu pompa de ulei la mana? Salutare! Asa e,are o pompiță mică manuală,care e actionată si de vacumul din carter.interesant că se poate regla debitul de ulei pentru lanț.E un șurubel magic acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Februarie 7, 2016 Autor Share Postat Februarie 7, 2016 In curand o sa mai postez si eu cateva modele de drujbe oldtimer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Februarie 7, 2016 Share Postat Februarie 7, 2016 (editat) S-o prezint si eu pe a mea; Dolmar KS 43 WH,lama de 113cm ptr. 2 oameni,250ccm fabricat de JLO intre 1944-1945 in doar 200 de bucati.Capul se poate intoarce si i se poate adapta un reductor cu foreza/sfredel.Patentul original apartine lui Stihl care a fabricat acest model intre 1943-1971..Din pacate este putin incompleta. Editat Februarie 7, 2016 de 4bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 8, 2016 Share Postat Februarie 8, 2016 Referitor la drujbe...prin anii 85-90 erau niste modele rusesti,aveau un fel de ghidon ca de bicicletă.Ural 1 și Ural 2.Oare proveneau din același loc precum cunoscuta Motocicletă? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Februarie 8, 2016 Share Postat Februarie 8, 2016 mai era si motofierastraul electron cu o capacitate cilindrica de 100cc parca, am avut si ural montata pe un cart si avea foarte multa putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Februarie 10, 2016 Autor Share Postat Februarie 10, 2016 Referitor la drujbe...prin anii 85-90 erau niste modele rusesti,aveau un fel de ghidon ca de bicicletă.Ural 1 și Ural 2.Oare proveneau din același loc precum cunoscuta Motocicletă? Am eu 2 bucati! ... inca una americana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bunu Postat Februarie 10, 2016 Share Postat Februarie 10, 2016 S-o prezint si eu pe a mea; Dolmar KS 43 WH,lama de 113cm ptr. 2 oameni,250ccm fabricat de JLO intre 1944-1945 in doar 200 de bucati.Capul se poate intoarce si i se poate adapta un reductor cu foreza/sfredel.Patentul original apartine lui Stihl care a fabricat acest model intre 1943-1971..Din pacate este putin incompleta. a 1204.jpga 1202.jpg$_72hgh.JPG O intrebare.Stii dece se numeste Dolmar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Februarie 11, 2016 Share Postat Februarie 11, 2016 Numele vine de la Mount Dolmar, o pădure/regiune din Germania unde a fost testată pentru prima dată o drujbă în 1927. https://en.wikipedia.org/wiki/Dolmar http://www.barrettsmallengine.com/dolmar/history.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Februarie 11, 2016 Share Postat Februarie 11, 2016 (editat) Am eu 2 bucati! ... inca una americana 20160210_131720.jpg este un McCulloch ProMac 10-10? Editat Februarie 11, 2016 de kalator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bunu Postat Februarie 11, 2016 Share Postat Februarie 11, 2016 (editat) Numele vine de la Mount Dolmar, o pădure/regiune din Germania unde a fost testată pentru prima dată o drujbă în 1927. https://en.wikipedia.org/wiki/Dolmar http://www.barrettsmallengine.com/dolmar/history.html Da ,asa-i da utilajul se numeste Dolmar de la producatorul carburatorului care este firma Dolmar.Acu cativa ani in urma am cumparat o "drujba" Sachs-Dolmar si neamtu a uitat sa-mi puna si carburatorul.Am ajuns pana la sediul central al firmei dar tot n-am reusit sa gasesc acel carburator.Pursisimplu nu se mai fabrica de multa vreme si nu mai aveau nici pe stoc.Am adaptat un carburator de o ruseasca si a mers brici.Asa am aflat de acest producator. Editat Februarie 11, 2016 de bunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 12, 2016 Share Postat Februarie 12, 2016 mai era si motofierastraul electron cu o capacitate cilindrica de 100cc parca, am avut si ural montata pe un cart si avea foarte multa putere.Prin 97-98 am construit o trotinetă pe care am montat in partea din spate un motor de drujbă Ural(aia mare)Tractiunea era dată de o elice de lemn montată pe ambielaj.Făcea o gălăgieee și un praf în spate!!!! Unii mă înjurau...alții nu.Nu am ajuns niciodată cu ea la viteza maximă,deoarece devenea instabilă la 35-40 km/h.Elicea era făcută de Sorin Bochiș,pilot militar și pasionat de cam tot ceea ce zboară. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Februarie 12, 2016 Autor Share Postat Februarie 12, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Februarie 12, 2016 Share Postat Februarie 12, 2016 20160211_133241.jpg20160211_133946.jpg20160211_160924.jpg Ursane, cu prima ocazie cand ajung la Iulica va pun pe bancul de lucru 2-3 suruburi, asa sa va dau tema de gandire, dupa ce reasambati vreun motor, de unde au ramas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.