zapp Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Salutare tuturor ... Am decis azi, avand totodata printre altele si niste timp liber, sa ma prezint si sa prezint jucaria mea. Dupa cum zice si titulul este vorba de un Suzuki GSX-R K1 de 600 cmc - cei care nu stiu k1 = an fabricatie 2001. Insa, as vrea in primul rand sa va prezint de unde, ce, si de cand impartasesc aceasta iubire fata de motociclism. Iubirea dintre mine si motociclism a inceput inca de cand eram mic, aprox 5..6 ani, in momentul in care am trecut pe langa un magazin cu bunicul meu de mana, magazin care avea 2 "capre" expuse in geam. Tin minte de parca era ieri, una din ele (favorita mea pe atunci) era un albastru sidef + jante albe iar cealalta era un visiniu sidef + jante negre. De mic copil desfaceam, modificam jucariile cumparate de ai mei (spre disperarea lor), pentru a le face pe placul meu, intotdeauna placandu`mi motocicletele cu forma sport, ascutita, nervoasa ... cum vreti voi sa ii spuneti. Contactul dintre mine si "2 roti" (exceptand bicicleta), a avut loc la varsta de 15 ani, atunci cand mi se pusese pata pe un scuter, iar copil fiind (enervant de dornic), ai mei au decis sa imi cumpere un scuter. Tatalui meu neplacandu`i ideea unui scuter deoarece la majoritatea, picioarele stateau apropiate (avand ca un fel de placa la nivelul picioarelor), formand spatiul acela inestetic, dar, un mare DAR ... am gasit un Gilera Runner PureJet 50 cmc, care daca nu stiti, are un carenaj care leaga partea frontala de cea finala, respectiv seaua, pozitia picioarelor fiind pozitionata foarte frumos in 2 locuri faine. Zis si facut, dupa indelungi negocieri am cumparat Runner`ul, scuter FENOMENAL, tinand cont ca avea doar 500 km la bord, el fiind aproape nou. Dupa ce l-am cumparat, bineinteles ca am terminat si scoala de soferi (2006), dand de permis. O faza foarte penala a Politiei Romane, in perioada respectiva este aceea ca nu aveau chestionare pentru A1 (eu avand 16 ani), deci am dat chestionar de B (A`ul si B`ul aveau aceleasi chestionare la momentul respectiv), in concluzie, aveam cunostiintele unui sofer de autovehicul la momentul respectiv. Au urmat niste modificari aduse scuterului, delimitarea tobei, inaltarea suspensiei spate, montarea unei alarme + pornire motor, etc etc. M-am bucurat enorm de acel Runner o perioada, pana in 2007, cand legea s-a schimbat, iar cu A1 puteam conduce pana la 125 cmc. Nu pot spune ca l-am dat cu regrete, insa dupa ce l-am dat (fiind vorba de Runner), parca plecase si o bucatica din mine.Insa chiar inainde sa il dau imi luasem o "drujba mai mare" ... O Aprilia RS 125 Race Replica. Fata de scuterica, aceasta avea ambreiaj manual, viteze de schimbat ... mi se paruse mai dificil de condus in prima faza insa nu a fost deloc asa. La sfatul tatalui, am mers prin cartier, apoi pe un traseu numai cu viraje la dreapta, pentru a ma acomoda cu plecarea de pe loc si viteza de plecare, inca o data mentionand ca nu mai condusesem pana atunci motoare. Dupa o perioada de acomodare am inceput sa imi intru in mana, apoi logic, ca oride adolescent "nebun", am vrut sa vad cat prinde maxim. Pe cat de frumoasa pe atat de problematica a fost datorita lipsei de informatii referitoare la motorul respectiv si lipsa de cunostiinta a asa zisilor "mecanici". Fiind in 2T, moartea lor este ambielajul, mai precis, rulmentii care se gripeaza datorita ungerii precare si a temperaturilor mari la care lucreaza motorul. Prima problema, ambielajul ... l-am dus la cineva, mi l-a facut ... bun pus ... merg aprox 100 km crapa iar ... il duc la altul ... imi pune alt rulment, alta mancare de peste ... mai merg ce mai merg iar crapa. Buuuuun, am decis sa il duc la Piatra Neamt, la un service moto, dus acolo ... mi l-a facut respectivul mecanic, insa la capsularea cutiei de viteze mi-a indoit tija blocatoare a treptelor, astfel motorul nu mai intra in nici o viteza, ramanand pe Neutru. Nu l-am putut proba din cauza pedalei schimbator care era imprumutata la un prieten care cazuse pe circuit. O luuuuuunga perioada de timp a fost piesa de muzeu motocicleta mea (stand in garaj sub paturica), pana in anul 2013 (ianuarie), cand mi-am propus sa o fac. Am cules date de pe net, mi-am luat trusa cu scule, am demontat motorul de pe cadru a 1000 oara (ironic vorbind), si l-am luat la Iasi in camera de camin unde eram cazat, student fiind. Cu laptopul langa mine m-am apucat de treaba, desfacand motorul (spre disperarea colegilor, din cauza mirosului de ulei si benzina din camera), insa l-am facut bucati bucatele. M-am apucat de curatat piesa cu piesa si am ajuns la belea, hoooooopa, gasisem piesa defecta. M-am dus a doua zi la ateliere la facultate, in menghina si cu o miscare artistica de incheietura s-a rezolvat problema. Am montat tot tot tot la loc dupa ce a fost curatat si facut luna, am probat (data aceasta am avut pedala, baiatul dandu`mi`o inapoi) totul merge luna, intr-un weekend am mers acasa si am montat motorul inapoi pe cadru, dupa ce il impinsesem la mama dracu` la o spalatorie, l-am pornit cu clestii din dotare, dandu`i curent de la masina, a pornit "la sfert" ... am ramas mut de uimire. Dupa ce l-am aranjat si l-am facut in asa fel sa fiu mandru de el, am zis sa il pun la vanzare. Zis si facut, click click click, 10, 20 de poze si sus pe net cu el. Apoi, ca din senin a venit si Suzeta in schema ... am cautat o lunga perioada de timp din noiembrie 2012 (asa mai la misto), pana prin februarie - martie 2013 (asa mai serios) un motor. Pe perioada facultatii (4 ani) am reusit sa strang niste bani din burse si din banii lunari stransi, ai am pus-o de o suma oarecum frumusica, insa nu deajuns pentru un motor ok. Inca nu vandusem Aprilia, dar cu gandul ca o sa o dau mi-au imprumutat ai mei niste bani (situatia financiara nefiind prea roz), si dupa inca ceva timp de cautari mi s-a blocat creierul la asta: Suzuki GSX-R K1. Eu voiam sport si super-sport, inca din copilarie, deci acum la maturitate oare ce mi-as fi cumparat ) ... In prima faza, ai mei nu voiau sa auda de alta moarte pe roti, insa i-am inbunat, au inteles ca ceea ce imi intra in cap nu imi iese decat dupa ce s-a materializat si .............. s-au consolat cu ideea. Am batutu drumul pana la om, am probat-o, si asta a fost. Am venit pe roti cu ea pana acasa. In prima faza, nu cred ca motoreta se impacase cu ideea de a fi a altcuiva pentru ca fix ajuns acasa, nu a vrut sa mai porneasca, netinuta turata murind o data pornita. M-am dus la tatal unui fost coleg, care avea service si mi-a masurat bateria, bateria nu se mai incarca, clar. Am demontat statorul (la sfatul domnului TNG) si hopa beleaua, 4 bobine arse. Deja ma luase cu panica, nici 1 ora de cand nu am ajuns acasa si deja era stricata. Eh, asta e, am cumparat un stator, l-am montat si fericire mai mare pe mine nu a fost. De atunci am avut munca de convingere cu logodnica pentru a se urca pe motor ... stiindu-ma asa putin .... "diliu" a fost cam sceptica, dar pe urma vazand cum merg a acceptat si acu ii place si ei de numa numa. Imediat dupa ce am cumparat-o am inmatriculat-o (is adeptul lucrurilor MELE, nu imi place sa circul pe alte numere, alte nume, ce este al meu, este al meu), apoi i-am schimbat uleiul + filtru, am inlocuit antigelul, i-am intins + gresat lantul, am verificat uzura placutelor, situatia filtrului de aer, i-am confectionat un suport la numar (cel vechi fiind praf), i-am inlocuit semnalizatoarele, i-am pus strap`ul pentru a intra in modul diagnoza (cei cu Suzuki stiu) etc etc ... toate pentru a ma asigura de buna functionare a ei, fiind o motocicleta extrem de buna insa tanjing dupa afectiune si punerea la punct a mai multor detalii. Va las pe voi insa sa o vedeti, pentru ca de vorbe deja cred ca dormiti de vreo 1ora ... 1 ora si ceva, insa daca ati ajuns pana in acest punct, de cititi acest rand, va multumesc ca ati avut rabdarea de a citi si a "ma citi", si sa vedeti ce inseamna pentru un om o simpla plimbare cu bunicul de mana pe cand era copil pe langa un magazin cu "2 capre" expuse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ady_nsr Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Foarte frumoasa mobra,sa te bucuri de ea si asfalt uscat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Ms tare mult ... asfalt uscat si mii de rezervoare pline iti doresc si tie ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulnastase Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Arata bine de tot, sa o folosesti sanatos, guma de pe spate e slick sau trebe schimbata? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adrian Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Arata bine de tot, sa o folosesti sanatos, guma de pe spate e slick sau trebe schimbata? Nu-i slick, e un D211 uzat, baeatu se da racing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauldci Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 F marfa motorul, sa il stapanesti sanatos. Tot un K1 mi-ar fi placut si mie insa nu m-am incadrat la bani. Si de doua sapt am un CBR F3 Apropo de cauciucuri, stii unde gasesc si eu doua sh-uri mai bunicele pt F3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adrian Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 F marfa motorul, sa il stapanesti sanatos. Tot un K1 mi-ar fi placut si mie insa nu m-am incadrat la bani. Si de doua sapt am un CBR F3 Apropo de cauciucuri, stii unde gasesc si eu doua sh-uri mai bunicele pt F3? /index.php?/topic/694618-anvelope-moto-sh-doturi-recente/page-8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauldci Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 /index.php?/topic/694618-anvelope-moto-sh-doturi-recente/page-8 Merci mult! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 (edited) Arata bine de tot, sa o folosesti sanatos, guma de pe spate e slick sau trebe schimbata? Mersi pentru remarca ... guma spate trebuie schimbata, desi nu mai are profil, e buna tare ca si aderenta (e super moale) F marfa motorul, sa il stapanesti sanatos. Tot un K1 mi-ar fi placut si mie insa nu m-am incadrat la bani. Si de doua sapt am un CBR F3 Apropo de cauciucuri, stii unde gasesc si eu doua sh-uri mai bunicele pt F3? Sa o porti si sa te poarte sanatos mii de km ... gume vezi ca a pus Adrian un link ... pe site is 3 ... 4 baieti care aduc anvelope en-gros ... F marfa motorul, sa il stapanesti sanatos. Tot un K1 mi-ar fi placut si mie insa nu m-am incadrat la bani. Si de doua sapt am un CBR F3 Apropo de cauciucuri, stii unde gasesc si eu doua sh-uri mai bunicele pt F3? Si eu cu greu am cumparat k1 asta ... bani stransi + bani de pe Rs`ul de 125 ... in fine ... loong story dupa cum se vede in primul post al meu ) ... Gume, a pus adrian un link ... in principiu pe forum is 3..4 baieti care aduc gume en-gros, acum depinde de tine ce preferi si felul in care te dai. Edited March 18, 2014 by zapp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauldci Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Mersi pentru remarca ... guma spate trebuie schimbata, desi nu mai are profil, e buna tare ca si aderenta (e super moale) Sa o porti si sa te poarte sanatos mii de km ... gume vezi ca a pus Adrian un link ... pe site is 3 ... 4 baieti care aduc anvelope en-gros ... Am vazut, merci. Am cerut si o oferta de pret. Stii ceva de baietii care vand pe site-ul asta, sunt oameni seriosi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi_d4 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Foarte frumos kau,am si eu acelasi model,numai ca este k2 1000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Am vazut, merci. Am cerut si o oferta de pret. Stii ceva de baietii care vand pe site-ul asta, sunt oameni seriosi? Da, eu asa stiu, cei care vand is ok .... o sa vezi mai multe persoane care dau ok`ul pe topicul anvelope Foarte frumos kau,am si eu acelasi model,numai ca este k2 1000. Frumos frumos si k`ul tau .... Multa bafta iti urez si calarii pline de serpentine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0sminel Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 , baeatu se da racing buai esti nebun? zapp nu ai omorat tastatura cand ai scris primul post?) iesim in weekend? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 buai esti nebun? zapp nu ai omorat tastatura cand ai scris primul post? ) iesim in weekend? Bai sincer, am schimbat vreo 4...5 tastaturi ... glumesc, Man, nu am idee cum o sa stau cu timpul ... is in Roman insa am de-a treaba de nici nu stiu cum ma cheama ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarto Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 N-am stat sa citesc toata "cartea" ... dar ti-am mai zis, misto mobra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 N-am stat sa citesc toata "cartea" ... dar ti-am mai zis, misto mobra Ms ms mult de tot ... si a ta e bestiala Duminica am petrecut 1 ora pe drumul Roman - Iasi, unde am adus-o pentru cat voi mai sta aici ... I-am facut cunostiinta si cu noua ei casuta ... si am observat ca s-a acomodat din prima acolo. Cateva poze inainte de plecare si de pe drum .. Enjoy Daca tot am pus mana pe ceva bani, am zis sa ii schimb anvelopele .... Vom calatori incaltata cu Pirelli Angel 120 70 17 + 190 70 17 - dot 2013 ... P.S. Sa nu mai zica lumea ca ma dau pe slick`uri ... Mai urmeaza montarea + echilibrarea lor, cele deja montate probabil vor fi scoase la vanzare (sunt ok, dar am un pitic pe creier cu privire la anvelope) ... Scuzati calitatea pozelor insa is facute in casa noaptea ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rocca Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 (edited) Daca tot am pus mana pe ceva bani, am zis sa ii schimb anvelopele .... Vom calatori incaltata cu Pirelli Angel 120 70 17 + 190 70 17 - dot 2013 ... nu inteleg de ce puneti voi ,mai ales pe 600 190 pe spate( credeti ca va ofera mai multa stabilitate?) cand in carte sau in specificatiile date de producator scrie 180/55. Vezi ca nu sunt 190/70 ci 190/55 -scrie si pe cauciuc. Edited April 7, 2014 by BikerMF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 nu inteleg de ce puneti voi ,mai ales pe 600 190 pe spate( credeti ca va ofera mai multa stabilitate?) cand in carte sau in specificatiile date de producator scrie 180/55. Vezi ca nu sunt 190/70 ci 190/55 -scrie si pe cauciuc. Auci ... scuze ... greseala de redactare ... stiu ca is 55 ... tocmai asa am cautat sa mentina acelasi raport H/G ... Am optat pentru 190 pentru ca asa am luat motocicleta si ma simt bine cu anvelopa asta ... am condus acelasi tip acelasi motor insa 180 si e altfel ... plus ca pe janta de 5.5 inch merge la fel de bine si 190 .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adrian Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 daca nu ma insel,sunt 190/50/17 , nu 190/55 si e o configuratie de cacao 190/50 ul (mai ales pt 600) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 daca nu ma insel,sunt 190/50/17 , nu 190/55 si e o configuratie de cacao 190/50 ul (mai ales pt 600) Nu man ... e 55 ... 50`ul chiar ca este o configuratie aiurea rau .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke_highwalker Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Mai urmeaza montarea + echilibrarea lor, cele deja montate probabil vor fi scoase la vanzare (sunt ok, dar am un pitic pe creier cu privire la anvelope) ... Daca incep si la noi niste proteste mai serioase poti sa le vinzi pentru facut focu pe maidan .... Ce sa vinzi la opincile alea?. Ce ai avut tu pe spate trebuia aruncat de mult la gunoi....si nici ala de pe fata nu pare sa mai aiba ceva viata in el...PS daca i-ai pus cauciuc de 190 pe janta de 5.5 o sa ai nevoie de resetarea suspensiei pentru ca diametrul rotii creste destul de mult... probabil ca trebuie sa cobori spatele cu cel putin 3 cm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 (edited) Suspensia va fi setata oricum pentru ca este varza, atat spatele cat si fata ... Asa este de cand am luat-o .... si stai tu linistit prietenas ... sunt destui prieteni care vor gume pentru burn`uri si stunt`uri .... .. Si iti garantez ca cel spate chiar daca nu mai are profil (desi acest model oricum are un profil minuscul) ... e mai aderent ca multe alte opinci care se vand "ca noi, netocite" Sanatate ! Edited April 9, 2014 by zapp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarto Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Asa, asa, fii rau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapp Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Pai cum sa nu fiu rau man, cand sar unii cu gura ca vai de mine o guma de 2011 e praf, ca te dai pe patine cu ea .... Sunt unele gume (ca cel montat inca pe K1 meu) care sunt de inspemii de ori mai bune ca alte gume date si tavalite pe circuit 1 etapa sau 1/2 etapa ... guma care dupa cateva cicluri de incalzire - racire poti bate cuie ... In fine ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silsilviu85 Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 salutare am si eu o intrebare am si eu in suzuki k1 750 din 2001 si nu stiu ce ulei sa ai bag mobra are 45k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.