B.B. Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 E cu termistor.Zici ca becuri ai pt martori din bord, dar cacatul asta de indicator de benzina nu tot martor in bord e? Ala e termistorul si e bagat in capsula aia cilindrica. Eu l-am inlocuit cu succes cu unul de 100ohmi la care am mai pilit ceva sa-l aduc aproape de 150-200ohmi. De 470 e prea mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 19, 2014 Autor Share Postat Mai 19, 2014 exact asa arata si saracia pe care am avut-o inainte. Termistorii de i-am luat noi arata cam asa http://static1.tme.eu/katalog_pics/9/2/a/92a3cd739be45494fea89bd13cb9011a/ntcc-6k8.jpg diferit de cum arata cel vechi. Scuze ca nu pot explica foarte tehnic, am doar logica lucrurilor nu si experienta prea multa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 (editat) Si daca arata diferit, ce? Asa arata si cel pe care l-am pus eu in loc. Am zis ca l-am pilit ca sa-i cresc rezistenta.. cu ocazia pilirii i-am dat o forma dreptunghiulara incat sa incapa acolo. Oricum cel de 100 ohmi nu e mai mare de 3-4mm in diametru. Iar piciorusele le indoi cum vrei, unul in sus, si celalalt in jos. Pt Honda vtr 1000f '97 LED-ul de la rezerva nu se mai aprinde cand e benzina pe terminate. Am verificat LED, legaturi in bord, contacte la sonda din rezervor (toate par ok). Imi scapa ceva? La sonda din rezervor "ies" 3 fire insa mufa este doar pt 2 si legatura la + si masa pe motor e tot pe 2 fire... Apreciez orice informatie obiectiva, Eu acum ma uit cu atentie la poza ta din primul post, firul ala spre care ai pus sageata, e taiat de tine, asa era? Pai de aia nu-ti merge, firul ala duce spre termistorul din capsula. Editat Mai 19, 2014 de Mikulas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 19, 2014 Autor Share Postat Mai 19, 2014 Firul taiat asa era. De aia sunt nedumerit: ies 3 fire din "gadget-ul" indicator dar mufa este numai pentru 2 fire ( si cea de la indicator si mufa-mama, cea de pe restul instalatiei). Ambele fire, si cel taiat si cellalalt care nu e masa, duc la puntea de termistor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 20, 2014 Share Postat Mai 20, 2014 Pai indicator de nivel ai in bord? Daca nu ai sunt de ajuns 2 fire. Eu in poza ta nu vad tija cu plutitor care se ridica sau coboara odata cu nivelul de combustibil. Ai asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 21, 2014 Autor Share Postat Mai 21, 2014 (editat) Nu am indicator de nivel si nici plutitor. Tija este fixa si are rolul de a tine acel indicator/termistor pe nivelul de rezerva. Singurul martor la benzina este acel LED care se aprinde cand mai ramane nitica zeama pe fundul rezervorului. Editat Mai 21, 2014 de Roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Atunci e clar, capacul modulului are 3 fire pt ca probabil e comun cu cele care au indicator de nivel, cum e de exemplu Honda VFR. Inlocuieste termistorul din capsula aia si ai rezolvat problema, cum ti s-a mai zis de 3321432 ori pe acest topic. Poti sa pui o poza cu acel LED ? Sunt tare curios... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 22, 2014 Autor Share Postat Mai 22, 2014 (editat) ) nu e o problema sa inlocuiesc cu termistor (am luat 6 buc de 100 ohmi), dupa cum mi s-a spus si am priceput. Nelamurirea mea e aceea ca ce am gasit in ea nu seamana a termistor si nici nu are inscrisa vreo valoare de referinta. Fac o poza la LED ca nu ma prea crede nimeni si la becurile din bord Editat Mai 22, 2014 de Roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 pai nici nu trebuie sa arate ca ce ai gasit tu in capsula!!! Ai desfacut acea capsula mica cilindrica? termistorul folosit de honda e ceva specific facut special pt ei, dar nu conteaza forma si cum arata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 22, 2014 Autor Share Postat Mai 22, 2014 Am desfacut capsula vietii si am gasit ceva ca in desenul paint de l-am atasat pe prima pag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 rezistenta.pngIn capsula din imagine este "gadget-ul" care inchide circuitul si aprinde LED-ul cand intru pe rezerva. Nu este un termistor, e un fel de sonda de nivel care, cand este scufundata in lichid, face contact si inchide circuitul. Am atasat o imagine, sper ca ma exprim pe inteles Omule, acela e termistorul, patratelul desenat de tine cu 2 borne pe care l-ai scos din capsula metalica cu capacel izolator. Benzina nu inchide nici un circuit pt ca nu conduce curentul electric. Termistorul e facut custom pt respectiva aplicatie, de aia nu are nimic desenat sau scris pe el. De ce nu intelegi? Eu am desfacut acea capsula si am pus termisto de 100 pilit si merge foarte bine. Si eu la randul meu am intrebat pe altii si am gasit si un tutorial pe net pe un forum. Principiul de functionare e foarte simplu, termistorul este inseriat cu becul din bord si ambele alimentate cu 12V. La temperatura scazuta (cand e scufundat in benzina) termistorul nu conduce - becul inseriat cu el nu se aprinde. Pe masura ce ramane in aer cand nivelul de benzina scade sub cel al capsulei, termistorul se incalzeste si incepe sa conduca, aprinzand si becul inseriat cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 22, 2014 Autor Share Postat Mai 22, 2014 De inteles inteleg, ca nu-i mare inginerie. Doar ca nu stiam ce si cum. Cand pilesti termistorul la ce te referi? la acel invelis care izoleaza pastila? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 (editat) Pastila in sine, materialul din care e facut. Poti lasa o bucatica cat sa cuprinda cele doua terminale. Cel de fabrica are ~ 200 ohmi, cel cumparat are 100ohmi. Daca il pilesti scazandu-i volumul ii cresti si rezistenta. Rezistenta electrica este invers proportionala cu sectiunea conductorului. Pilind cam jumatate din el il aduci aproape de 200ohmi. Cum e ala rotund cu terminalele in jos, in forma de disc - intinzi piciorusele la 180 grade unul de altul incat sa vina unul in sus si altul in jos, iar discul il pilesti in partea opusa terminalelor incat sa-i aduci o forma oarecum dreptunghiulara.. Invelisul nu are nici un rol, e doar vopsea... aia oricum o sa se dizolve in benzina dupa o vreme. La cat costa un termistor de-ala de 100ohmi, poti sa iei mai multe si sa experimentezi cu ele pana gasesti forma ideala... Editat Mai 22, 2014 de Mikulas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 22, 2014 Autor Share Postat Mai 22, 2014 bun, asta vroiam sa aflu sambata pilesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Daca as fi in locul tau eu as cauta codul acelui senzor si as verifica sa vad la ce alte motociclete e folosit , si as incerca sa verific in schemele electrice daca e folosit si pe vreuna cu bec . Daca acel senzor (termistor) e folosit doar in montaje cu LED e foarte probabil ca valoarea lui sa fie cu totul alta fata de cea de aproximativ 200 ohmi folosita in cazul becurilor. Oricum ar fi , trebuie sa vezi exact cum e legat in circuit ca sa poti simula functionarea lui si fara motocicleta pt ca altfel nu va fi deloc comod sa tot pilesti sa montezi sa demontezi iar sa pilesti si tot asa pana gasesti valoarea potrivita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Mai 23, 2014 Autor Share Postat Mai 23, 2014 Nu are nici un cod/inscris pe el, vreo valoare ceva. O sa fac ceva teste/piliri etc in acest we sa vad ce gasesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Pai nu trebuie sa fie scris codul pe el, il cauti pe siteuri de piese(de ex partzilla.com), acolo-ti arata si la ce alte moto a mai fost folosit (daca a mai fost...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Ianuarie 7, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2015 am mai intarziat cu update-uri Am tot cautat pe net si nu am gasit nimic concret. Termistorul de 100 l-am pilit si testat in repetate randuri insa fara nici un rezultat. mai are cineva vreo idee/sugestie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Din cate stiu eu pe rezerva nu mai mergeai mult cu vtru,deci de ce te-ai stresa asa tare? Daca e modelul peste 2001 care avea indicator pentru nivelul de benzina,e altceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 (editat) @Roni daca ai ca martor in bord un led nu merge cu 100 ohmi ti se aprinde permanent, corecteaza-ma daca nu e asa. » Post actualizat in 07 Jan 2015 14:28Pentru led trebuie sa faci o punte alimentata +, - cu ledul pus pe post de sezizor de dezechilibru (vezi puntea Wheatstone) Altfel ledul are putere prea mica pentru a-ti incalzi termistorul. Editat Ianuarie 7, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Daca ai un LED in bord in mod normal acesta are o putere de 0,18W si se amorseaza la tensiunea de 12V, deci un curent de 0,015A. Cand este benzina in rezervor termistorul este rece, rezistenta mare, cadere de tensiune mare pe el, si nu permite aprinderea LED-ului. Circuitul total format din LED si termistor este alimentat la o tensiune mai mare d e12V, este tensiunea acumulatorului, ex U=13V. Cand se aprinde LED-ul, tensiunea pe acesta este 12 V, iar pe termistor 1V. Curentul in aceasta situatie este 0,015A prin tot circuitul, deci si prin termistor. Conform legii lui Ohm pe o portiune de circuit R= U/I =1V: 0,015A= 67 ohm. Acesta este valoare limita pentru termistor pentru ca LED-ul sa se aprinda, iar mai putin de 13 V nu cred ca ai la un acumulator incarcat. Daca ai mai mult de 13 V, termistorul deschide in regula, curentul in circuit este acum dictat de consumator (LED). Calcului de poate face si pentru bec, depinde ce ai... Cred ca un termistor de min 70 ohm rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Mai studiaza problema cumpara un astfel de martor de bord si mai vorbim.Eu atat iti spun ca inseriind termistor de 70ohmi chiar si de 1Kohm cu martorul de bord led, acesta o sa fie aprins mai tare sau mai incet tot timpul iar termistorul nu va putea sa se incinga in absenta racirii, ca sa conteze.Dupa datele tale P=70x0.015X0.015=0,016W. Crede-ma 16mW nu incalzesc nici macar un purice. Pe scurt nu merge.Vezi ca sezizez ca ai ales termistorul cu led aprins ori acesta se alege cu ledul stins pentru ca atunci are valoarea de catalog de 25C. E mai greu de ales cu martorul aprins pentru ca trebuie sa stii temperatura la care ajunge in absenta benzinei rezistenta lui la acea temperatura si dupa coeficikentul lui sa calculezi rezistenta nominala de catalog la 25C. » Post actualizat in 07 Jan 2015 19:29 Apropo ce ai impotriva unei punti wheatstone? Pentru ca e o solutie clasica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Problema se rezolva prin calcul, NU pe incercate si proba...Si japonezii tot prin calcul au ales termistorul...De ce pornesti de la termistor si faci calculul puterii pe termistor? Diferentele de temperatura intre benzina si aerul din rezervor influenteaza variatia rezistentei termistorului, acesta scade cand nu mai este benzina in rezervor, este mai cald decat in situatia benzinei, scade rezistenta termistorului, lasa sa treaca cei 15 mA, si se inchide circuitul ! LED-ul se aprinde si curentul stabilit prin circuit ESTE CEL CONSUMAT DE LED, acesta este cadrul logic... LED-ul nu se aprinde pentru ca are un termistor cu o rezistenta mare, daca o micsoreaza se va aprinde. Aleg varianta de calcul ...Problema este de studiat, ma intereseaza ce tip de LED are in bord, datele care sunt pe LED , sau daca are bec? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 (editat) Nu are bec de aici vine problema, led-ul livreaza pre putin curent ca sa incalzeasca termistorul plus ca are o plaja foarte mare de curent in care sta vizibil aprins. Editat Ianuarie 7, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 De ce nu gandesti in sens invers_ ai tensiune la borne de 13V pe circuitul serie format din termistor si LED, iar LED-ul nu se aprinde pentru ca nu are curent si suficient, este blocat de termistor, are o rez mare cand este in benzina, scade benzina, apare aer in rezervor, este mai cald in rezervor scade rezistenta termistorului..este incalzit din exterior de la aerul din rezervor( la fel ca senzorulul IAT din airbox la injectie) , scade rezistenta termistorului si apare curentul care alimenteaza LED-ul. Trebuie calculata rezistenta cand termistorul conduce si permite celor 15 mA sa treaca sa aprinda LED-ul. O valoare mica de curent trece prin circuit, dar fff mica sa aprinda becul cat timp este benzina in rezervor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.