gedorin Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Salut, Am un F650 din 95 care a murit recent si vreau sa-l readuc la viata. L-am luat anul trecut in toamna si am facut probabil 500 km cu el inainte sa crape. Totul mergea ok si suna bine dar am zis sa schimb uleiul ca nu se stie cand l-a schimbat fostul proprietar. Primul semn ca ceva nu e ok a fost faptul ca pe busonul magnetic de la baie erau bucati destul de mari de metal, cam 5mm cea mai mare (link cu poze la sfarsit). Am terminat schimbul, am pornit motorul si a mers pana s-a stins becul de ulei dupa care l-am oprit. Am completat, adunat, etc si cand sa plec cu el a facut un poc ca un rateu si n-am mai pornit. Invartea cand ii dadeam buton dar se auzea un sunet metalic de frecare si nu l-am mai chinuit. Pasul urmator, programare la mecanic si impins motorul pana acolo. A doua zi ma suna baietii, apropo, foarte de treaba, ii recomand cu caldura - CocMotors din Cluj. Ceva s-a rupt pe la bendix dar nu se stie ce, piesele sunt toate acolo dar se vede clar ca ceva a frecat. Cautarile de piese second nu prea dau rezultate, alea noi costa cat motorul. As vrea ceva pareri: - ce s-a putut intampla acolo? - cum pot remedia situatia la un pret rezonabil? mai pot folosi ceva din piesele din poze? se pot face reparatii / rectificari, chestii de genu? - are rost sa stau sa astept sa dezmembreze altcineva un motor de-asta sau mai bine ma apuc sa-l dezmembrez eu? linkul cu poze: https://www.dropbox.com/sh/gn35fzp80...Uv-mOQY-aInMya Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 (editat) Pai oamenii de la service nu ti-au spus care e problema si ce se poate face?Era cineva care dezmembra un f650 acum putin timp, cauta pe forum.LE: /index.php?/topic/709998-dezmembrez-bmw-f-650-gs-inmatriculat-in-romania-2001/Nu stiu in ce masura se potrivesc piesele, desi ar cam trebui. Editat Mai 22, 2014 de zu1u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 (editat) Nu poti remedia situatia la nici un pret rezonabil . Tot ansamblul de pornire nou costa in jur de 2400 lei sau over . Atat am dat la BMW romania in data de 24-06-2011 . Asa ca ori vrei sa te plimbi cu moto ori stai si te uiti la ea . Daca pui piese second te paste aceeasi situatie cand nu te astepti . Daca incerci sa repari , inseamna ca nu stii ca acolo actioneaza niste fortze teribile carora nici o reparatie nu le poate face fatza . Asa ca ori scoti aproxi 3000 de lei ori pa si pu . Motocicleta nu are nici o mila fata de om ! Sa-ti fie klar asta . 1 Editat Mai 22, 2014 de remu1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Delo Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 3000??? Poate pe una intreaga. Este motor complet pe ebay la 135 Euro http://www.ebay.de/itm/BMW-F-650-Motor-mit-Anlasser-i-005-Top-Preis-/310937812756?pt=DE_Motorradteile&hash=item4865567f14 sau se poate identifica exact piesa rupta si comanzi numai piesa respectiva, gasesti pe ebay tot ansamblul nou pe la 300 Euro se numeste Anlasserfreilauf in germana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Nu mai speriati omul degeaba, merge facut frumos.In afara de oala de la alternator care e zgariata pe interior si bendix, nu ai ce schimba.Alternatorul arata bine, coroana la fel....Poti folosi aceiasi oala.Un bendix nou e pana in 400 RON.Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Delo Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Un link cu tot ce ai acolo: http://www.bmwetk.info/teile-katalog/prdm/BMW/VT/M/E169/ohne/F%20650%2094%20%280161%29/ECE/1995/08/51724/12/12_0775 Se pare ca piesa cu numarul 4 a crapat....Ai si preturi acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Mai 23, 2014 Autor Share Postat Mai 23, 2014 LE: /index.php?/topic/709998-dezmembrez-bmw-f-650-gs-inmatriculat-in-romania-2001/ Nu stiu in ce masura se potrivesc piesele, desi ar cam trebui. Din pacate nu cred ca potrivesc. Arata diferit inclusiv nr si distanta dintre suruburi. 3000??? Poate pe una intreaga. Este motor complet pe ebay la 135 Euro http://www.ebay.de/itm/BMW-F-650-Motor-mit-Anlasser-i-005-Top-Preis-/310937812756?pt=DE_Motorradteile&hash=item4865567f14 sau se poate identifica exact piesa rupta si comanzi numai piesa respectiva, gasesti pe ebay tot ansamblul nou pe la 300 Euro se numeste Anlasserfreilauf in germana. Merci mult, chiar nu reuseam sa dau de denumirea in germana. Mi-ar placea un motor complet dar nu stiu cum as putea face cu adusul. O sa incerc sa vb cu de-astia ce aduc masini sau poate mi-l poate pune neamtu pe un atlassib daca ma rog de el Nu mai speriati omul degeaba, merge facut frumos.In afara de oala de la alternator care e zgariata pe interior si bendix, nu ai ce schimba.Alternatorul arata bine, coroana la fel....Poti folosi aceiasi oala.Un bendix nou e pana in 400 RON.Succes Sincer nu am studiat suficient problema deocamdata. Nu-mi dau seama daca afecteaza cu ceva faptu ca-i julita oala aia, ma gandesc ca scade din randamentul alternatorului. Chiar crezi ca le pot pune inapoi asa? Evident cu un bendix nou.. Un link cu tot ce ai acolo: http://www.bmwetk.info/teile-katalog/prdm/BMW/VT/M/E169/ohne/F%20650%2094%20%280161%29/ECE/1995/08/51724/12/12_0775 Se pare ca piesa cu numarul 4 a crapat....Ai si preturi acolo Trebuie sa ma uit luni daca lipseste piesa respectiva. O sa ma uit pe schema asta explodata sa fac un inventar. Mi-ar placea sa aflu de la ce a provenit problema. Mecanicul nu a gasit sursa, mi-a zis ca-s toate piesele acolo, doar ca a prins ceva si s-a macinat acolo da nu stia ce. O s-o recuperez luni de la service s-o tin acasa pana fac rost de alt motor sau piese si pot sa ma tot uit la ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Sincer nu am studiat suficient problema deocamdata. Nu-mi dau seama daca afecteaza cu ceva faptu ca-i julita oala aia, ma gandesc ca scade din randamentul alternatorului. Chiar crezi ca le pot pune inapoi asa? Evident cu un bendix nou.. Piesa numarul 4 e o tabla (placa de protectie a cablurilor la iesirea de pe stator), trebuie sa gasesti orificiile de prindere. Da, sunt sigur ca daca schimbi bendixul si pui celelalte la loc asa cum sunt o sa functioneze la fel ca inainte de distrugere. Oala chiar daca e zgariata va functiona in parametri, (in gluma si daca invarti un ceaun de mamaliga in jurul alternatorului tot va scoate curent in aceiasi parametri ca oala aia),vezi sa nu ai creste metalice sa atinga in bobinajul alternatorului. Eu zic sa incerci varianta cu 400 RON+ manopera aferenta si apoi sa cauti motor de cumparat. Sper ca cine a scos suruburile de pe oala sa poata sa le puna la fel inapoi, dupa canalul de pana si senzorul de scanteie.Asta ca sa si porneasca. Salutari si spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Nu i-ti recomand sa cumperi sh,la cati ani are motorisca,ai nevoie de ansamblul complet(11,12,15) si din cate i-mi aduc aminte peste tot e cam 450E fara transport etc.De tiganii nici sa nu te gandesti ala practic e un fel de rulment unisens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Salut, Am un F650 din 95 care a murit recent si vreau sa-l readuc la viata. L-am luat anul trecut in toamna si am facut probabil 500 km cu el inainte sa crape. Totul mergea ok si suna bine dar am zis sa schimb uleiul ca nu se stie cand l-a schimbat fostul proprietar. Primul semn ca ceva nu e ok a fost faptul ca pe busonul magnetic de la baie erau bucati destul de mari de metal, cam 5mm cea mai mare (link cu poze la sfarsit). Am terminat schimbul, am pornit motorul si a mers pana s-a stins becul de ulei dupa care l-am oprit. Am completat, adunat, etc si cand sa plec cu el a facut un poc ca un rateu si n-am mai pornit. Invartea cand ii dadeam buton dar se auzea un sunet metalic de frecare si nu l-am mai chinuit. Pasul urmator, programare la mecanic si impins motorul pana acolo. A doua zi ma suna baietii, apropo, foarte de treaba, ii recomand cu caldura - CocMotors din Cluj. Ceva s-a rupt pe la bendix dar nu se stie ce, piesele sunt toate acolo dar se vede clar ca ceva a frecat. Cautarile de piese second nu prea dau rezultate, alea noi costa cat motorul. As vrea ceva pareri: - ce s-a putut intampla acolo? - cum pot remedia situatia la un pret rezonabil? mai pot folosi ceva din piesele din poze? se pot face reparatii / rectificari, chestii de genu? - are rost sa stau sa astept sa dezmembreze altcineva un motor de-asta sau mai bine ma apuc sa-l dezmembrez eu? linkul cu poze: https://www.dropbox.com/sh/gn35fzp80...Uv-mOQY-aInMya Merci! A, uite si piesa 4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Mai 23, 2014 Autor Share Postat Mai 23, 2014 mda.. deci nu-i piesa 4.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Dorin, ia vezi la compatibilitate cu Aprilia Pegaso. Sunt si din-astea la dezmembrat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Mai 24, 2014 Autor Share Postat Mai 24, 2014 Merci, Patrick. Cica bendixul potriveste. Imi imaginez ca si oala si roata libera tre sa fie la fel.. ma apuc de cautari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Adyficus are ceva aprilia la dezmembrari. Il gasesti si aici si pe FB. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Iunie 1, 2014 Autor Share Postat Iunie 1, 2014 (editat) nu are nimeni piesele astea.. se pare ca trec cel mai bine ca-i o problema comuna, practic ar trebui sa intre la consumabile.. caut strungar competent Update: maine imi porneste coletul din germania. am gasit ansamblul complet pe ebay.de de pe un F dezmembrat (Anlasserfreilauf - 90eur cu tot cu shipping, merci inca o data Delo!) si-am mai gasit la cineva in vatra dornei oala de la alternator la 50ron + transport vreo 35. M-ar interesa ceva ponturi pentru reasamblare. A fost desfacut in service, acum motorul e acasa si sper sa-l pot pune eu inapoi pe-olalta. Am citit ceva de alinierea freewheelului, dupa ce trebuie sa ma uit? Loctite se pune pe toate suruburile? Alte variante pe care le-am explorat, pentru cei care vor mai avea aceeasi problema: - bendix nou + incarcare cu sudura si rectificare pe zonele uzate de la freewheel respectiv flansa ce vine pe el. Incarcarea face 150 ron, tipul care face a zis ca tine. Problema a fost ca la rectificator mi-a zis ca nu tine si nu are rost. - bendix nou cu 1-2mm mai mare si rectificare freewheel si flansa dupa bendixul nou - nu am prea explorat posibilitatea desi parea o idee relativ buna. - bendix nou + flansa si freewheel facute de la 0 - costul aproximativ egal cu piesele OEM. - bendix nou + cromare dura + rectificare - se face in timisoara si teoretic rezulta o piesa superioara ca rezistenta in timp. nu stiu la ce costuri se ajunge. - intreg ansamblul nou facut in taiwan dar nu original, este pe ebay la 300$ + shipping vreo 30$. dureaza vreo luna sa ajunga si mai este posibilitatea sa trebuiasca dat ceva la vama. Editat Iunie 1, 2014 de gedorin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Iunie 1, 2014 Share Postat Iunie 1, 2014 (editat) nu are nimeni piesele astea.. se pare ca trec cel mai bine ca-i o problema comuna, practic ar trebui sa intre la consumabile.. caut strungar competent Update: maine imi porneste coletul din germania. am gasit ansamblul complet pe ebay.de de pe un F dezmembrat (Anlasserfreilauf - 90eur cu tot cu shipping, merci inca o data Delo!) si-am mai gasit la cineva in vatra dornei oala de la alternator la 50ron + transport vreo 35. M-ar interesa ceva ponturi pentru reasamblare. A fost desfacut in service, acum motorul e acasa si sper sa-l pot pune eu inapoi pe-olalta. Am citit ceva de alinierea freewheelului, dupa ce trebuie sa ma uit? Loctite se pune pe toate suruburile? Alte variante pe care le-am explorat, pentru cei care vor mai avea aceeasi problema: - bendix nou + incarcare cu sudura si rectificare pe zonele uzate de la freewheel respectiv flansa ce vine pe el. Incarcarea face 150 ron, tipul care face a zis ca tine. Problema a fost ca la rectificator mi-a zis ca nu tine si nu are rost. - bendix nou cu 1-2mm mai mare si rectificare freewheel si flansa dupa bendixul nou - nu am prea explorat posibilitatea desi parea o idee relativ buna. - bendix nou + flansa si freewheel facute de la 0 - costul aproximativ egal cu piesele OEM. - bendix nou + cromare dura + rectificare - se face in timisoara si teoretic rezulta o piesa superioara ca rezistenta in timp. nu stiu la ce costuri se ajunge. - intreg ansamblul nou facut in taiwan dar nu original, este pe ebay la 300$ + shipping vreo 30$. dureaza vreo luna sa ajunga si mai este posibilitatea sa trebuiasca dat ceva la vama. Alinierea freewheel-ului se refera la potrivirea ansamblului pe axul motor + pana de blocare. Pe piulita aia mare care fixeaza freewheel-ul pe axul motorului NU pui loctite pentru ca sigur ai saiba grower + se strange la un cuplu destul de maricel + freewheel-ul se fixeaza cu axul motor pe con. Daca pui loctite pe surubul axului motor, data viitoare nu o mai desfaci. Nu imi dau seama din pozele tale cum se fixeaza rulmentul unisens pe oala... La mine avea o flansa prinsa de oala cu 6 suruburi. Daca totusi vrei sa dai cu loctite, macar foloseste-l pe cel mai slab. Editat Iunie 1, 2014 de Serban.S Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Iunie 1, 2014 Autor Share Postat Iunie 1, 2014 Imi imaginam ca la asta se refera alinierea freewheel-ului, dar nu inteleg efectiv cum se face. Initial credeam ca merge intr-o singura pozitie dar am citit ca unii nu l-au pus bine si nu porneste ca-i defazata aprinderea. Vroiam sa stiu cum sa fac sa-l pun corect. Loctite stiu sigur ca se pune pe suruburile alea 4 de la masca aia ce vine peste rulmentul unisens, mai trebuie pe altele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Iunie 1, 2014 Share Postat Iunie 1, 2014 (editat) Imi imaginam ca la asta se refera alinierea freewheel-ului, dar nu inteleg efectiv cum se face. Initial credeam ca merge intr-o singura pozitie dar am citit ca unii nu l-au pus bine si nu porneste ca-i defazata aprinderea. Vroiam sa stiu cum sa fac sa-l pun corect. Loctite stiu sigur ca se pune pe suruburile alea 4 de la masca aia ce vine peste rulmentul unisens, mai trebuie pe altele? Uite ca ai ajuns si in punctul asta. Sper ca cine a scos suruburile de pe oala sa poata sa le puna la fel inapoi, dupa canalul de pana si senzorul de scanteie.Asta ca sa si porneasca. Salutari si spor Editat Iunie 1, 2014 de catas_him Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Iunie 1, 2014 Autor Share Postat Iunie 1, 2014 hmm.. te referi la alea 8 suruburi ce prind oala de freeweel? alea le-am primit inapoi intr-o cutie deci habar n-am de ordine, dar la piesa noua arata suruburile gata bagate, banuiesc ca in ordinea corecta. n-as fi crezut ca are vreo importanta asta.. sa inteleg ca trebuie aliniat canalul de pana cu senzorul de scanteie? senzorul de scanteie e tabla aia cu 2 fire ce ies din ea langa filtru de ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Iunie 1, 2014 Share Postat Iunie 1, 2014 (editat) hmm.. te referi la alea 8 suruburi ce prind oala de freeweel? alea le-am primit inapoi intr-o cutie deci habar n-am de ordine, dar la piesa noua arata suruburile gata bagate, banuiesc ca in ordinea corecta. n-as fi crezut ca are vreo importanta asta.. sa inteleg ca trebuie aliniat canalul de pana cu senzorul de scanteie? senzorul de scanteie e tabla aia cu 2 fire ce ies din ea langa filtru de ulei? Eu le-am primit petoate intr-un topcase, sa vezi cat m-am scarpinat in fund ca nu gaseam nici in manual modul de asezare. Pune o poza cu oala care ai primit-o sa vad daca e asezata bine. Senzorul e pe oala.Canalul de pana vine perpendicular pe senzor. Editat Iunie 1, 2014 de catas_him Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Iunie 1, 2014 Autor Share Postat Iunie 1, 2014 din pacate doar dimineata.. mi-e imposibil sa cobor din pat pana la masina la ora asta hmm.. sper ca n-am facut o prostie luand oala de pegaso in ideea ca-i acelasi motor si arata la fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Iunie 1, 2014 Share Postat Iunie 1, 2014 Stiu ca bendixul de la bmw F650 se potriveste la pegaso pana in anul 2000, numai ca trebuie pus invers.La aprilia pegaso dupa 2001, e diferit.Din cate am vazut in manual oala se potriveste..... OK.Lasa pe maine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Dorin. Ai pe f650.com 3 dvd uri cu dezmembrarea si asamblarea motocicletei plus alte tutoriale despre ordinea pieselor. Plus manualul de reparatie. Cauta putin si gasesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gedorin Postat Iunie 2, 2014 Autor Share Postat Iunie 2, 2014 Patrick, manualul zice simplu "asamblarea se face in ordinea inversa a dezasamblarii". Pe dvd-ul 2 apare intr-adevar mult mai frumos descrisa ordinea de reasamblare, dar din nou, nimic despre posibilitatea instalarii gresite. Cautand alte tutoriale am dat peste oameni care ziceau ca au montat gresit si nu pornea, deci asta vroiam sa evit cu intrebarea mea. (poza cu oala in curand) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Stiu ca bendixul de la bmw F650 se potriveste la pegaso pana in anul 2000, numai ca trebuie pus invers.La aprilia pegaso dupa 2001, e diferit.Din cate am vazut in manual oala se potriveste..... OK.Lasa pe maine. La V2-ul de 1000 (imi scapa numele) de la aprilia stiam ca e invers, fiind pe stanga? Eu de exemplu l-am luat de bmw (frei-ul) si l-am montat fara sa schimb nimic (analizandu-l langa al meu, "bilele" aveau aceeasi aranjare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.