Arthur E Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Raspunsul celor de la mediu : http://www.mmediu.ro/beta/domenii/protectia-naturii-2/arii-naturale-protejate/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 link fixat: http://www.mmediu.ro/beta/domenii/protectia-naturii-2/arii-naturale-protejate/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack in the Green Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 prin unele orase e interzi cu motocicleta seara, prin paduri e interzis enduro...eu zic sa renuntam la motociclete sa ne luam toti bmw si mercedes cu geamuri fumurii si copii minune in boxe. Oameni buni, ma rupeti in doua cu argumentele astea... Am mai spus-o si pe alt topic. Defrisarile sunt o scuză penibilă. Faptul că distrugerile provocate de defrişări sunt foarte mari nu vă dă vouă nicio scuză să faceţi altele mai mici. Enduro-ul este o agresiune făcută din simplă plăcere, la adresa tuturor celor neaflaţi pe motociclete alături de voi şi la adresa naturii. O agresiune la adresa libertăţii celuilalt, la fel ca şi trasul cu o vitezană cu motorul la 10.000 de ture la ora 3 noaptea in oraş. Este cât se poate de normal ca activităţile astea să fie interzise. E aiurea să-ţi faci un titlu de glorie că tu călăreşti un KTM de 200 de chile care face ca avionul şi să te crezi superior unei ciori in X6 care ascultă manele. Sincer, în ultima vreme (stau în Bucureştii Noi şi nu mănânc rahat la faza asta) ciorile care ascultă manele în X6 o fac cu geamul închis şi mă deranjează mult mai puţin decât zgomotul cbr-urilor care fac liniuţe cu ursuleţi cu toba spartă din care bubuie hip--hopul, la 3 dimineatza. Nu mai repet ce-am scris şi dincolo, dar dacă vreţi să-mi explicaţi cât de mult e dreptatea de partea voastră, citiţi şi aici întai /index.php?/topic/711882-minti-luminate/page-3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Driven Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Nu cred ca enduristii deranjeaza atat de mult linistea celor care se plimba prin padure. il auzi venind 15 secunde, trece de persoanele care se plimba/stationeaza si il mai auzi 15 secunde cand se indeparteaza. Deci, deranj fonic/ gaze/ praf de maxim 30 de secunde. Oricum, de acord cu interzicerea sporturilor cu motor in arii protejate, ecosisteme sensibile. Problema e ca cei de la Mediu au fost harnici si au inclus in lista ariilor protejate o enorma bucata din tarisoara. Pe principiul: "hai sa declaram toata tara arie protejata ca oricum legea privind taierile de lemne nu se aplica iar cine vrea sa isi construiasca o viloaca/hotel/etc. pot solicita derogare si sta in pixul nostru sa aprobam derogarea (si deci in buzunarul nostru)." E o mare ipocrizie sa iei in colimator "hoardele" de enduristi atat timp cat se defriseaza masiv padurile patriei, inclusiv ariile protejate, chiar de catre cei care ar trebui sa le protejeze. My two cents... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Protejam turistii - ne dam in zonele pustii. Protejam natura - ne dam in zonele turistice. Protejam tot - stam in casa sau, mai bine, ne facem seppuku. Legal, ai voie cu motorul doar pe proprietate privata daca aceasta nu se afla intr-o arie protejata si daca nu deranjezi vecinii. Orice padure sau zavoi este arie protejata. Legal, nici cortul nu ai voie sa-l montezi decat in locurile special amenajate, oriunde in Romania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack in the Green Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Si pe cei care fac liniutze noaptea la 3 ii aud tot vreo 30 de secunde. Mă scoală din somn, trec mai departe s după aia gata... E ca si cum n-ar fi fost. Chiar ti se pare ok argumentul asta? Imagineaza-ti ca esti tu pe jos, plimbandu-te pe un forestier cu copilul de mana. Sau cu prietena, u rucsaci in spate urcând pe munte. Sau cu mtb-ul pedaland din greu la deal. Si pe lângă tne trec 7-8 enduro-uri la distanta de 20 m unul de altul. Pe lângă zgomot, stii cam cat timp durează norul ala de praf? Iti spun eu... Cam 10 minute. Alta întrebare... Daca esti de părere ca distrugerile sunt atât de mici, te-ai da cu motorul pe gazonul propriu, din curtea din spatele casei? Ca si acolo iarba sare misto de tot din roata din spate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 ori vorbim de forestier, ori vorbim de gazon / pajiste? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack in the Green Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 ori vorbim de forestier, ori vorbim de gazon / pajiste? De fapt, vorbim de amândouă. Vorbim de enduro în general, ceea ce include toate locurile în care se practică sportul ăsta. Chiar voi aţi spus-o într-unul dintre topicurile pe tema interzicerii că 70% din endurişti se dau pe forestiere. Datul pe forestiere deranjează din motivele pe care le-am menţionat mai sus - zgomot, fum şi mai ales foarte mult praf. Datul prin pădure deranjează dintr-o grămadă de alte motive: distrugerea vegetaţiei, a stratului fertil de la suprafaţa solului, alungarea faunei, noxe şi poluare fonică. Nu caut să mă cert cu nimeni, ci pur şi simplu încerc să vă descriu lucrurile din perspectiva celorlalţi şi să vă fac să recunoaşteţi ceea ce ştiţi foarte bine şi singuri, şi anume ca enduro-ul este o activitate distructivă, practicată exclusiv în scop de agrement, ceea ce o face (din punctul meu de vedere) chiar mai condamnabilă decât exploatare forestieră ilegală - exact la fel cum o crimă făcută din sadism mi se pare mai condamnabilă decât una făcută pentru a tâlhări. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Deci, hai sa ne intelegem. Drumurile sunt facute ca SA SE MEARGA PE ELE. Ca nu-s asfaltate si ca se face praf cand trece un motor - militeaza pt asfaltare, praf se face si cand trece Gigel cu ARO de la stana sau basculanta cu busteni. Daca unii prefera sa mearga cu motoreta e o preferinta. Ca altii prefera sa mearga pe jos sau cu bicla e altceva. In fond, unul care merge pe jos poa sa obiecteze si la cei cu biclele, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_b Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 (editat) Hmmm,am o idee de afacere pe viitor,la cum merg lucrurile,va merge cu siguranta, si anume o sectie de Dezendureala. Aceasta presupune un simulator moto,o camera amenajata stil forestier cu frunze si noroi. Editat Iunie 15, 2014 de adi_b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 la fum si noxe... da, stiu ca daca-ti pun acum o poza cu un camion mergand pe ulei in loc de motorina o sa bagi faza cu china de mai sus... pana mea... asa, umbla descult, frate, ca si pt talpa de la bascheti se polueaza! si daca motoreta vs china zici ca e acelasi lucru, si baschetii tai vs motoreta sunt la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_b Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Drumurile sunt facute ca SA SE MEARGA PE ELE. Ca nu-s asfaltate si ca se face praf cand trece un motor - militeaza pt asfaltare.... Cam da.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 ah, si la cati per pedes am vazut pe forestiere... da... clar e o problema, ii deranjam... am deja cosmaruri cu multime de 10 oameni vazuti intr-un an de zile!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Forestierele nu sunt drumuri publice. Este interzis accesul pe ele (cu masina, moto, basculanta, pe jos) fara acordul ocoalelor silvice. Exista legislatie complexa pt circulatia motorizata pe drumurile publice, pt circulatia turistica perpedes offroad, pt exploatarea forestiera, pt minerit, pt petrol, pt vanatoare, pt pescuit. Pt activitati motorizate offroad de agrement legislatia este mult mai simpla: sunt interzise. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Forestierele nu sunt drumuri publice. Este interzis accesul pe ele (cu masina, moto, basculanta, pe jos) fara acordul ocoalelor silvice. nu tot ce seamana a forestier este si forestier. unele sunt chiar DN-uri. daca n-are semnalizare de drum inchis, nu e din punctul meu de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Ei bine, pe astea datul e la liber cu conditia sa ai moto inmatriculata, sa ai carnet si sa respecti legislatia rutiera. Astfel poti sa dai cu tifla la tot ce inseamna turist perpedes, biciclist, caprioara, veverita, etc... Opresti doar la indicatorul oprire, semafor, semnalul agentului si trecerile de pietoni. Daca nu e drum public, poate fi drum forestier, drum privat, drum intre tarlale, drum pe izlazul comunal, drum de santier, iar pe astea te supui proprietarului terenului respectiv. Iar unde nu e drum esti ori pe trotuar, ori pe proprietate privata, ori pe teren agricol, ori in arie protejata. Legal nu avem voie cu enduro. Moral nici atat dar ne comparam cu alte activitati imorale, inclusiv cu mersul cu copilul in natura. Copilul poate tipa si speria jderul..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_b Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 macar andrei plateste si impozit sa incalce o lege. Or fi organele statului mai sensibizate la faptul ca ai motor inmatriculat si te dai unde e interzis? A nu se intelege gresit,nu e indicat sa iei/detii motor fara documente dar faza cu impozitul...se intelege ca daca folosesti drumurile Publice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Impozitul nu e pt drumuri publice. Pt astea e inmatriculatul. Impozitul e pt orice utilaj, chiar daca il ti pe perete, in sufragerie. Si pt excavatoare cu senile se plateste impozit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Impozitul nu e pt drumuri publice. Pt astea e inmatriculatul. Impozitul e pt orice utilaj, chiar daca il ti pe perete, in sufragerie. Si pt excavatoare cu senile se plateste impozit. nu cred ca-i asa. am in curte la birou un 4000 cmc la care de cand s-a scos din circulatie nu se mai plateste nici un fel de impozit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_b Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 zau daca inteleg de ce,adica asta vine ca si cum as mai plati dupa utilaj inca o data. La cele inmatriculate merge dar la celelalte poate sa astepte,ce favoare imi face statul pt banii aia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 zau daca inteleg de ce,adica asta vine ca si cum as mai plati dupa utilaj inca o data. La cele inmatriculate merge dar la celelalte poate sa astepte,ce favoare imi face statul pt banii aia? e taxa pe mijloace de transport. se aplica la cele inmatriculabile, cat timp sunt inmatriculate. Impozitul e pt orice utilaj, chiar daca il ti pe perete, in sufragerie. nope. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack in the Green Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Din pacate, statutul drumurilor forestiere este cam neclar. Într-adevăr, nu sunt drumuri publice, ci tehnice, conform OG 43/1997, sectiunea III, art. 3. Ceea ce, din păcate, nu le face pe toate interzise accesului auto (deşi după mine aşa ar trebui, iar înainte de '89 erau). Totuşi, în afară de cadrul legal, există şi perspectiva bunului simţ. Deci, eliminând aberaţiile de tipul tălpii de la bascheţi care poluează şi haiducismele de tipul "daca legea nu-mi interzice să scuip pe jos în vagonul de tren, înseamnă că pot să o fac", v-aş ruga să vă gândiţi la următoarele: 1. Foarte multe dintre forestiere se suprapun cu trasee turistice destinate accesului pedestru, lucru pe care îl ştiu majoritatea dintre voi. Din păcate, din zecile de cazuri în care m-am întâlnit cu enduro-uri în Lotru, Cindrel şi Căpăţânii nu am văzut decât un singur motociclist care să încetineasca la 5-6 km/h în momentul în care trecea pe lângă grupul nostru de pietoni cu rucsaci. Unul singur, pe valea Latoriţei, care era fără grup. În rest, viteza medie era cam de 30-40 km/h, ceea ce pe un forestier cu gropi corespunde unui mers (foarte) agresiv (şi unui nor de praf proporţional). 2. Eu, ca turist pedestru sau biciclist, când intru pe un drum forestier, mă aştept să întâlnesc pe el extrem de puţine vehicule. Mai precis, îmi asum riscul de a întâlni pe el la un interval relativ mare câte un camion cu lemne. Pe care desigur, îl înjur cât cuprinde pentru praful ridicat, dar e dreptul lui să fie acolo, pentru că e drum forestier. 3. Marea majoritate a turiştilor merg pe respectivele forestiere în weekend, când exploatările forestiere nu lucrează, în schimb enduriştii se dau, că doar şi ei sunt tot turişti. Din motivul ăsta, înjurăturile emise de pietonii de pe drumurile forestiere nu sunt împărţite proporţional între camioanele cu lemne şi enduro-uri. 4. A compara praful ridicat de o Dacie papuc care merge târâş-grăpiş către stână cu cea a unui grup de enduro-uri care merg distanţate la 10-15 m e ca şi cum ai compara praful ridicat de o maşină cu lemne cu cel ridicat de o căruţă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 care turisti per pedes? in capatanii? eu n-am vazut decat ciobani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack in the Green Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 Faptul ca nu i-ai vazut tu, nu înseamnă că nu există. Am auzit recent un banc misto cu unul care întreaba o baba bisericoasa "Auzi, mamaie, da' de unde ştii matale că există Dumnezeu, că doar nu l-ai văzut?". La care baba "Domnu' dragă, nici sula matale n-am văzut-o, dar asta nu înseamnă că nu există". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vAli. Postat Iunie 15, 2014 Share Postat Iunie 15, 2014 (editat) Si pe cei care fac liniutze noaptea la 3 ii aud tot vreo 30 de secunde. Mă scoală din somn, trec mai departe s după aia gata... E ca si cum n-ar fi fost. Chiar ti se pare ok argumentul asta? Imagineaza-ti ca esti tu pe jos, plimbandu-te pe un forestier cu copilul de mana. Sau cu prietena, u rucsaci in spate urcând pe munte. Sau cu mtb-ul pedaland din greu la deal. Si pe lângă tne trec 7-8 enduro-uri la distanta de 20 m unul de altul. Pe lângă zgomot, stii cam cat timp durează norul ala de praf? Iti spun eu... Cam 10 minute. Alta întrebare... Daca esti de părere ca distrugerile sunt atât de mici, te-ai da cu motorul pe gazonul propriu, din curtea din spatele casei? Ca si acolo iarba sare misto de tot din roata din spate... Tare as vrea sa te vad eu prietene ce ai sa spui cand nu o sa ai voie cu MTB decat pe drumuri publice sau in locuri special amenajate. Vad ca esti feroce rau, dar sa vezi cand te costa bani ca ai mers pe langa drum cu bicla. Eu ma dau si cu MTB-ul, si risc amenda mare chiar daca acum 2 ani ma dadeam tot acolo fara nici o problema, adica legal. Vremurile se schimba, vor sa iti vanda si apa din fantana ta, mii de reguli si legi te strang ca intr-o cusca. Problema e ca tu esti aplaudaci la asta. E clar ca grupurile mari si zonele folosite intens la enduro au de suferit. Mai mult sau mai putin. Sa se lupte pentru pastrarea unor zone sau trasee turistice, alea sa fie libere de motoare, MTB-uri sau alte agregate. Sa le controleze pe alea, dar nu interzici pur si simplu tot si ii cauti ca pe criminali(citeste ce am scris despre Spania mai la inceput). Si da, ma dau si pe dealul meu, asa o tura pana in varf, e locul meu cu acte si nu se strica daca ii fac 15 ture pe an. Pe muntii si vaile din jur, maxim ajungi de 3 ori in acelasi an, acelasi traseu; vino sa iti demonstrez ca de 4 ani nu s-a stricat nimic de la 2-3 motoare. Cat despre padure, de mii de ani se taie, dar acum e dezastru( la noi in cativa ani au scos toata linia ferata de la mocanita, absolut toata, iar acum e forestier nou si exploatare serioasa). Crezi ca dupa inca 30 de ani va mai ramane cum a fost din 1960-1990, timp de exploatare cu trenuletul? Si tu zici ca enduro e asa grav? Editat Iunie 15, 2014 de vAli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.