Sari la conținut

problema senzor turatie


Postări Recomandate

Pai la o bobina imi da scanteie si la una nu

» Post actualizat in 29 Jun 2014 19:56

Sa fiu mai explicit... Din timpul mersului s-a oprit un piston. Am schimbat bujiile, cdi-ul si degeaba... La pistonul din fata nu-i vine scanteie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobina,instalatia electrica aferenenta,sau bujia.

» Post actualizat in 30 Jun 2014 03:09

 

Mai exista si un senzor pe axul cu came daca acesta este defect nu da scanteie.

Daca este defect acel sensor nu ai aprindere pe nici un cilindru,nu doar pe unu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul tau aprinderea este de tip cdi, daca masori fara sa invarti motorul nu e relevant.

E normal ca ambele bobine sa aiba un fir in comun si legat la masa.

Ca sa vezi daca CDI-ul functioneaza trebuie sa masori tensiunea in primarul bobinelor in timp ce invarti motorul. Cu un multimetru pus pe 200VDC sau 1000VDC masoara tensiunea care-ti ajunge pe fiecare bobina(in primar, adica pe firele subtiri NU pe fisa de bujie) in timp ce dai la buton, trebuie sa fie minim 100V

Conform manualului proba se face cu pompa de benzina deconectata .(probabil ca sa nu porneasca motorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-ti da aproximativ la fel la ambele bobine aparent cdi-ul e ok si problema ar fi dupa el adica bobina -fisa-bujie.

Vezi ca se mai intampla (rar ce-i drept dar eu am patit o data) ca o bujie nou-nouta sa nu fie buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva nu faci bine la teste ca nu prea se leaga ce spui.

Daca masuratorile sunt bune la bornele ambelor bobine rezulta ca legatura intre bobine si cdi e ok si cdi-ul aparent ok, deci problema ar fi la bobina-fisa-bujie.

Ai spus ca ai mutat ansamblul intreg bujie-fisa-bobina de la un cilindru la altul si problema ramane la cilindrul buclucas, de aici rezulta ca bobina+fisa+bujia sunt ok si problema ar putea fi la cdi sau conexiunea cdi-bobina.

Din testele astea rezulta ca singurul vinovat ar putea fi cdi-ul , totusi ai zis la un moment dat ca ai incercat cu un alt cdi si face la fel, deci nici cdi-ul n-ar fi de vina( sau ai 2 cdi-uri stricate la fel ceea ce e destul de improbabil)

Am uitat sa mai mentionez ceva, testul cu masuratul tensiunii la bobine in timp ce dai la buton ar trebui facut cu bujiile montate (si fisele conectate la bujii sau conectate la alte bujii tinute cu corpul la masa motorului pt a se observa daca exista scanteie). Tensiunea aia de la bobine depinde oarecum de viteza cu care se invarte motorul si mai ales de tensiunea de pe baterie in momentul in care dai la buton. Daca nu ai bujiile puse motorul se invarte mai usor si mai repede tensiunea pe baterie fiind mai mare si masuratoarea ar putea fi inselatoare. Honda a mentionat valoarea aia minima de 100V pentru cazul in care motorul are bujiile puse.

Eu iti sugerez sa refaci testele cu atentie, n-ar trebui sa fie foarte greu de depistat defectul avand in vedere ca e un defect permanent si nu unul intermitent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa refac testele asa cum ai zis.

Cdi-ul are 6 fire.

2 care merg la bobine, 2 din care vine semnalul de la unitatea centrala, unul ca are minus permanent si unul plus.

Acum, daca inversez firele care pleaca spre bobine, bobina din fata merge si cealalta nu...

Sau daca inversez firele din care intra semnal in cdi, se intampla acelasi lucru. Aici am depistat ca unul din cele doua fire nu da semnal cdi-ului ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce ai spus acum rezulta ca ECM-ul adica unitatea care da comenzi la cdi are o problema pe o iesire.

Poate fi si o problema de contact la mufe. Nu strica sa scoti toate mufele de la ECM si cdi si sa le dai cu ceva spray de contacte, chiar si wd40 daca nu ai altceva.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa pare, sau cel putin un fir dintre el si cdi. Masoara-le si pe astea ca nu se stie, se mai intampla sa se rupa firele in izolatie sau la imbinarea in mufa, sau chiar sa se largeasca un papuc de la mufa.(asta cu largitul e mai putin probabil la tipul de mufe folosite deobicei la ECM, ECU etc, dar nu imposibil....)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu ai spus ca ai schimbat un ecm,si tot nu a mers?

am schimbat CDI-ul . (aprinderea)

 

 

Asa pare, sau cel putin un fir dintre el si cdi. Masoara-le si pe astea ca nu se stie, se mai intampla sa se rupa firele in izolatie sau la imbinarea in mufa, sau chiar sa se largeasca un papuc de la mufa.(asta cu largitul e mai putin probabil la tipul de mufe folosite deobicei la ECM, ECU etc, dar nu imposibil....)

 

am masurat continuitatea firelor si sunt in regula... Acum ma gandesc un pic mai inainte de ecm sa nu fie ceva, Senzorul care da semnal la ecm... sau ecm-ul...

 

multumesc mult pentru ajutor!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...