Sari la conținut

Despre suspensii


MVA
 Share

Postări Recomandate

daca poate Cesar si are timp sa uploadeze filmuletele pe youtube cu mare placere sa le puna ,la mine stau in procesare la 95% si nu merg ,multumesc mult


» Post actualizat in 23 Oct 2015 14:18

am incercat cu vimeo poate merge


» Post actualizat in 23 Oct 2015 14:19

toate turele dupa primul lap au aratat normal ,adica asa

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 678
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Telescoapele cu functii diferite nu sunt un concept nou, in special in lumea cross-ului. Da o cautare la "Separate Function Front Fork" si o sa te convingi singur...

Nu ti-am pus la indoiala afirmatia doar am zis ca apar uzuri mai mari, eu daca as proiecta asa ceva as alege o solutie simetrica.

 

Vad ca am starnit de la dubiile mele o polemica a vitezanelor, nu ma pasioneaza de 140 pe autostrada nu trec, cred ca mai mult de 160 nici nu prinde si nici nu am testat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ti-am pus la indoiala afirmatia doar am zis ca apar uzuri mai mari, eu daca as proiecta asa ceva as alege o solutie simetrica.

 

Vad ca am starnit de la dubiile mele o polemica a vitezanelor, nu ma pasioneaza de 140 pe autostrada nu trec, cred ca mai mult de 160 nici nu prinde si nici nu am testat.

 

Principiile fizice ce guverneaza dinamica unei motociclete nu sunt intotdeauna intuitive, fortele de torsiune si forfecare solicita oricum telescoapele in mod inegal, asa ca "desimetrizarea" constructiva, mai ales cand este facuta elaborat, nu prezinta probleme deosebite. Gradul de acceptiune al compromisului performanta/fiabilitate depinde de conditiile specifice. Probabil o sa fii la fel de contrariat cand o sa afli ca, in mod deliberat, cadrul motocicletelor super-sport (motoGP) este "derigidizat", pentru a permite flexarea furcii in plan transversal si astfel preluand rolul suspensiilor la unghiuri de inclinare foarte mari, cand telescoapele nu mai pot asigura acest rol.

 

P.S. Stai linistit, nu ai starnit nici o polemica in lumea "vitezanelor", discutia era deschisa de ceva timp dar purtata pe mai multe planuri. E bine ca nu te "pasioneaza" viteza pentru ca, si sper sa nu te simti jignit, nici nu stii cu ce se mananca. Ca sa poti merge tare cu un motor sport, ma refer la pista sau traseu tehnic pe strada, e nevoie de un pic mai multe cunostinte decat sa deschizi gazul la maximum in linie dreapta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma pasioneaza viteza pentru ca toate se fac la timpul lor, cu trecerea vremii iti creste instinctul de conservare plus responsabilitatea cresterii unor copii sau nepoti, cu ce se mananca poate daca as fi vrut as fi invatat mai bine zis as fi prins reflexele, dar vorba aia, aveam cu ce nu aveam cu cine si nici unde. Bineinteles ca sun contrariat de derigidizarea cadrului pentru ca stiam ca si o rigidizare mai buna combate voblajul.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Responsabilitatea cresterii copiilor sau nepotilor, fie ei si potentiali, este in general o scuza ieftina pentru a masca lipsa unui caracter puternic, capabil sa ia decizii dureroase atunci cand e cazul. Spun asta in cunostinta de cauza, pentru ca si eu m-am ascuns in spatele acestei "datorii nobile" mult timp... mult prea mult timp. Sunt convins ca esti contrariat de multe informatii dar te sfatuiesc ca inainte de a combate sau contrazice sa incerci sa studiezi un pic mai aprofundat. O sa fii surprins cate paradoxuri o sa gasesti! Vorba aceea "abia cand am inceput sa invat am realizat cat de prost sunt"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu contrazic pe nimeni daca nu sunt la curent cu un subiect, doar ma mir. Un caracter puternic ar trebui sa fie si responsabil. Cand a fost vremea am incercat orice dar am avut prea multe evenimente din care am iesit mai mult sau mai putin sifonat, dar am scapat, eu zic ca nu trebuie sa-mi fortez norocul.

 

Asfalt curat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu faci greseala sa focalizezi doar pe una dintre componentele suspensiei. Poti sa ai spatele reglat "bine", fata reglata "bine" si sa nu functioneze sincron. In cazul asta unde e greseala?

Parca am mai spus ca, reglajul se face la temperatura de lucru.

Nu-ti place amortizarea? Ok, faci cateva ture, revii la boxe, strangi sau desfaci si intri din nou. Poate nu iti iese din prima dar pana la urma ai sanse bune sa o nimeresti.

Filmele OTT sunt foarte educative insa, ca sa nu o dai de gard, priveste intotdeauna problema in ansamblu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e spilu', sa iesi si sa mai schimbi cite un click (1/8 ture de reglaj), sa vezi cam ce se intimpla. Deaia-s bune sesiunile de 30-40minute. Cind stai 1-2 ore in pauza, intri cu click-ul schimbat dar memoria poate sa-ti joace feste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut si va doresc o saptamana perfecta .

Cesar uite si aici,acelasi viraj ,aceeasi "mizerie", stock gearing ,axul spate pe centru ,ii face si lui si in celelalte viraje cand intra in ele mai tare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut si va doresc o saptamana perfecta .

Cesar uite si aici,acelasi viraj ,aceeasi "mizerie", stock gearing ,axul spate pe centru ,ii face si lui si in celelalte viraje cand intra in ele mai tare .

 

Vad o oscilatie in ghidon pe decelerare.

Eu as verifica urmatoarele: arcuri fata spate si preload. Stiction in furca. Prea mult preload pe spate. Prea mult preload pe fata.

Compresie gresit setata fata-spate. Reglajele de compresie si revenire pe furca stoc nu sunt independente. Ne-sicronizare amortizare fata-spate.

 

Lant reglat gresit - prea tensionat

 

Marker de cursa a suspensiei fata exista?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista ,mai are 2-2.5cm pana jos.

Eu mereu am suspectat compresia fata setata gresit sau necorelarea setarilor din furca rebound/compresie odata cu incalzirea uleiul , sper sa fie si de data asta cum o gandesc ,nivelul de ulei din furca in ambele cazuri era putin peste nivel si am deschis compresia fata cu 1/4 de tura sa vedem daca coboara soricelul,nu a coborat ,a ramas in aceeasi pozitie de unde am dedus ca arcurile sunt prea tari sau nivelul de ulei este prea ridicat .

In ambele cazuri pe fata nu exista preload,este doar 1/4 tura.

Eu am urmarit toate filmarile mele de acasa,in sesiunile de dimineata nu face absolut nimic suspect chiar daca mergi tare si foarte tare,cred ca in mijlocul zilei ( oricum a fost mereu foarte cald dupa ora 11,12... ) uleiul din furca se incalzeste si se subtiaza,cred ca atunci mai trebuie jonglat cu setarile putin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista ,mai are 2-2.5cm pana jos.

 

Cursa prea mica a suspensiei fata.

 

Manualul Honda recomanda 10w pentru suspensia Showa. Eu am constatat ca se comporta mai bine cu ulei mai subtire.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa o duci si la Biserica ca nu ai ce sa-i faci sa coboare soricelul mai mult , perna de aer cred ca este prea mica si lucreaza ca un al doilea arc ...

In primavara cand o sa se serviseze furca o sa aflam mai multe .


» Post actualizat in 16 Nov 2015 09:41

multumim mult de tot ,iarna e lunga :(

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai o seringa gradata cu care sa scoti cite 5,10ml de ulei din fiecare telescop, rezolvi enigma in maxim 1 ora. Stander fata cu punct de sprijin in gaura jugului inferior pt a lasa telescoapele libere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Bogdane insa problema cu nivelul nu o mai am de inainte de Adancata,am servisat furca fata ,simeringuri de praf si ulei noi,am pus nivelul cum scrie in carte ,am acum 5 ture de preload de la soft,am rezolvat intre timp si cealalta necunoscuta de care intrebam.

multumesc mult tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

simeringuri de praf

 

Nu ai nevoie de simeringuri de praf pe motocicleta de circuit. Elimina-le!

» Post actualizat in 22 Nov 2015 17:50

Exista si posibilitatea sa nu ma crezi :D in cazul asta, uita-te la toate pozele pe care le poti gasi pe net cu suspensiile fata la motocicletele de WSBK.

Rea-Official-Test.jpg

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te cred Cesar si stiam de asta,am vazut mai peste tot insa am luat decizia de a pune simeringuri de praf pt ca nu vreau sa stau mereu sa sterg musculitele sau ce alte nebuneli raman pe furca si se usuca acolo

nu-mi este greu sa adaug/scad 2-3mm pt cursa de suspensie sau pt ce alte masuratori fac daca vreau sa fiu mai aproape de adevar :)

mersi oricum !

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...