Sari la conținut

Becuri mai puternice


Roni
 Share

Postări Recomandate

Instalatie = cabluri, mufe, relee, regulatoare.....

Cablul din instalatie este gandit pentru un consum de 60 w. Producatorul gandeste ca la un astfel de consum e suficient cablul cu o sectiune de x care opune o rezistenta de y. Valori de rezistenta care se modifica substantial la un consum/putere dubla. Nu spun ca o sa se arda instalatia in mod sigur, dar exista riscul asta....depinde de cat de economic a fost produs. Cred ca primul lucru afectat este soclul becului care nu cred ca va rezista la o temperatura mult mai mare...., Oglinda, farul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Adica: "Instalatie = cabluri, mufe, relee, regulatoare....."

 

Asta apar mai mult ca sigur la un consum mai mare combinat la perfectie cu un contact imperfect.....Daca nu esti atent poti sa iei si foc. Si nu prea e de gluma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Pune becuri mai puternice, n-are ce sa se intample:

 

Uv0EhdH.jpg

 

xbSwhrv.jpg

 

fAifysd.jpg

 

 

aia e mufa de la alternator si releu, "buba" motocicletelor in general, cu sau fara becuri mai mari...

Editat de r_amonna
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e "buba" motocicletelor in general cand pune romanu' nostru becuri chinezesti de 110/130 W in loc de cele standard.

 

Ciudat este ca statorul si releul de incarcare au supravietuit; partea proasta e ca plusul de la faruri facusese scurt undeva in instalatie cu faza respectiva de la stator si baga curent alternativ in circuitul de continuu, topind atat mufa din poze cat si siguranta si fusebox-ul de la far. O intreaga distractie per total.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..si totusi ce am gresit?

N-ai gresit grav doar ca ai incurcat un pic unitatile de masura, unul din parametrii care caracterizeaza o siguranta se masoara in A nu in Ah cum ai scris tu de mai multe ori.

Ai mai zis la un moment dat ca rezistenta firelor creste o data cu consumul, ceea ce nu e adevarat(daca nu se incing cablurile excesiv, dar nu e cazul in situatia asta).

In principiu ai dreptate , instalatia a fost proiectata pt o anumita sarcina si nu ar trebui supraincarcata, dar in practica calculele nu se fac la limita (exceptand "pocnitorile" chinezesti). De multe ori nu se aleg componente la limita pur si simplu pentru ca nu exista ca valoare standardizata si automat alegi peste limita o valoare standardizata.(in cazul asta sectiunea cablului).

Eu am mers mult timp cu bec de 90/100W si nu a cedat nimic(regulatorul cedase de dinainte, din cauza lui ajunsesem sa fac "tigania" cu becul de 90/100W pt a-i compensa lipsa :) ) E drept ca e vorba de o motocicleta veche din perioada in care lucrurile inca se faceau sa reziste nu sa le schimbi peste un timp scurt. Dar presupun ca si VTR-ul in cauza e aproximativ din aceeasi generatie.

Dovada ca firele rezista fara probleme la un consum suplimentar de 35W(doar atat e diferenta dintre H4 standard 55/65W si cel de 90/100W)

e insasi valoarea sigurantei . (minim 10A pt far)

La faza cu mufa care s-a topit, acolo a fost vorba de un contact imperfect, s-ar fi topit oricum(chestie intalnita la multe motociclete) si cu becul original, doar ca becul/becurile mai puternice au accelerat procesul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai gresit grav doar ca ai incurcat un pic unitatile de masura, unul din parametrii care caracterizeaza o siguranta se masoara in A nu in Ah cum ai scris tu de mai multe ori.

» Post actualizat in 26 Aug 2014 00:44

Of....acum m-am linistit.....daca spui ca nu am gresit cu nimic grav. Si totusi as mai avea ceva comenturi la ce ai spus (iar apoi promit sa nu ma mai bag):

 

"N-ai gresit grav doar ca ai incurcat un pic unitatile de masura, unul din parametrii care caracterizeaza o siguranta se masoara in A nu in Ah cum ai scris tu de mai multe ori."

 

Surprinzator si Ah (care se traduce prin amperi ora/ amperi*ora) si A este tot aceeasi unitate de masura. Doar ca in prima faza se refera la traficul/consumul raportat la ora iar a doua oara doar consum......dar tot amperi sunt. Si ca sa fiu mai explicit: Siguranta se dimensioneaza in functie de consumul maxim ce se afla in mod normal pe instalatia ce o protejeaza si cu o marja in plus de 30-50% si se alege valoarea standard (a sigurantei) din jurul rezultatului.. Adica in cazul nostru consumul de 110w, care inseamna 9.1666 Ah x 1,4 (am pus valoarea de mijloc) =12,8. Deci se va alege siguranta de 15. Siguranta de 15 rezista la un consum maxim de 15 A fie el pe ora sau instant (in cazul unui scurt).

 

"Ai mai zis la un moment dat ca rezistenta firelor creste o data cu consumul, ceea ce nu e adevarat(daca nu se incing cablurile excesiv, dar nu e cazul in situatia asta)."

 

Rezistenta se masoara in ohm si daca mai tin minte rezistenta de un Ohm la un capat al firului se obtine prin prin aplicarea unui curent de un Volt la celalat capat, cu o intensitate de un A. Adica ,in cazul nostru, tu sustii ca rezistenta la capatul firului este aceeasi indiferent ca aplici 12v cu 4,5 Ah sau 12v 9,2 Ah....Nu iti da cu virgula? Daca mai tin minte 1 Ohm = 1V : 1A. Adica la un singur bec 12v :4.5Ah=2.6Ohm iar la 2 becuri 12v :9.2Ah=1.3Ohm

 

"In principiu ai dreptate , instalatia a fost proiectata pt o anumita sarcina si nu ar trebui supraincarcata, dar in practica calculele nu se fac la limita (exceptand "pocnitorile" chinezesti). De multe ori nu se aleg componente la limita pur si simplu pentru ca nu exista ca valoare standardizata si automat alegi peste limita o valoare standardizata.(in cazul asta sectiunea cablului)."

 

Ce spuneam eu e ca probabil cand a fost construita motoreta, instalatia (fire, mufe, etc.....) a fost gandita pentru 55w x toleranta.....care toleranta probabil doar producatorul o stie, dar mi-e greu sa cred ca e dubla. Poate...

 

"Eu am mers mult timp cu bec de 90/100W si nu a cedat nimic(regulatorul cedase de dinainte, din cauza lui ajunsesem sa fac "tigania" cu becul de 90/100W pt a-i compensa lipsa :) ) E drept ca e vorba de o motocicleta veche din perioada in care lucrurile inca se faceau sa reziste nu sa le schimbi peste un timp scurt. Dar presupun ca si VTR-ul in cauza e aproximativ din aceeasi generatie."

 

Asta este epica........ regulatorul ala este pus acolo sa reguleze......dar ce anume? Iar este surprinzator ca nu reguleaza puterea ci tensiunea. Adica nu exista pentru a-ti mai baga ceva A pe cabluri si nici pentru a-ti mai reduce din ei. Deci nu prea inteleg de ce ai pus un bec mai puternic ca sa ii suplinesti lipsa. El (regulatorul) este pus acolo ca sa iti reguleze curentul pe care ti-l baga in instalatie.....deci cum draq a mers becul ala la un asa voltaj......poate chiar alternativ....o fi fost de tir.

 

Fara sa vreau am mai aruncat p-aci pe colo cate un ochi si mai devreme am vazut ca ai mai sfatuit un coleg:

"E posibil ca statorul sa fie ars, mai exact sa aiba spire in scurt fara sa dea la masa, dar pe astea n-ai cum sa le masori cu un ohmmetru obisnuit.

Mai poti sa faci o proba, sa deconectezi releul regulator si sa masori cu voltmetrul pus pe tensiune alternativa direct iesirile statorului si vezi ce valori obtii."

 

Saracu, cred ca nu mai doarme acum gandindu-se ca ii trebe nu stiu ce scula special, ohmetru profesional..... Cam orice ohmetru (ce frumos/pompos suna asta), multimetru, voltmetru digital, d-astea de le gasesti si la 10 lei dar si 150 lei (astea ultimile cu certificare metrologica) stiu sa masoare de la 0 la 2000 KOhm. Cred ca asta ii trebuia si lui.... deci cam oricare. E adevarat ca cu cat pretul este mai mic cu atat marja de eroare este mai mare, dar nu suficient de mare incat sa nu-si dea seama ca ceva nu e in regula cu statorul ala. Deobicei statoarele au o plaja destul de bine definita...daca valorile sunt mai mari sau mai mici nu mere.

 

Concluzie: Cred ca cu toti apreciem ca vrei sa ajuti spunand si parerea ta. Dar in momentul in care vrei sa iei pe cineva in balon, incearca sa te informezi ceva mai bine. Mai ales ca cei care nu stiu cu ce se mananca, vad si semnatura ta si cred ca lucrezi oarecum in domeniu (deci te pricepi dar ai grija sa nu aprinzi mai mult decat scarile) te vor urma pana in panzele albe.

 

Am si un sfat pentru tine (chiar nu mi-o lua in nume de rau; e un sfat pe care si eu l=am urmat si tare bine mi-a prins): Vezi ca p-aci pe forum, printre atatia habarnisti mai sunt si cativa useri (de genul RaduCod; TNG; Cezar; Balamuc, etc) pe care merita sa-i urmaresti ca ai de invatat. Eu personal, daca ma aflu intr-o discutie la care participa si ei, ma simt obligat sa ridic doua degete.....

PS: Poti sa ma injuri sau sa spui orice....eu nu mai raspund aici. Sper ca initiatorul topicului sa inteleaga ce e de inteles. Dar voi citi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E greu sa separi pleava de cereale, ca sa traduc un proverb strain.

Uneori fiecare are vat un punct valabil de vedere.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: Poti sa ma injuri sau sa spui orice....eu nu mai raspund aici. Sper ca initiatorul topicului sa inteleaga ce e de inteles. Dar voi citi...

Nu o sa te injur ca nu-mi sta in caracter si nici nu o sa mai incerc sa te conving , la cat de inversunat esti nu are rost. Daca prima data ai facut o greseala minora , acum ai dat-o total in balarii ,doar ca sa dovedesti ca prima data ai avut dreptate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 26 Aug 2014 00:44

 

PS: Poti sa ma injuri sau sa spui orice....eu nu mai raspund aici. Sper ca initiatorul topicului sa inteleaga ce e de inteles. Dar voi citi...

 

Am avut intentia de a comenta mai multe lucruri, dar mi-e aproape imposibil sa selectez ceva pe care sa-l comentez. Cu exceptia sarcasmului, foarte multe lucruri nu sunt nici pe departe asa! Dar, fiecare are dreptul la o opinie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

exsista vreo info pe undeva sa stiu cu cat incarca alternatorul motorului meu? sau in ce regim si ce valori? in afara de a pune consumatori pe baterie pana aceasta incepe sa scada sub 13.7 v sau ceva de genul la incarcare pe relanti ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual pe la electrica trebuie sa ai o valoare in amperi la X volti. La vtr1000r am gasit ca e 448w. Valoare calcultata din X amperi (care ii scrie in manual) x voltajul mentionat in manual (sper ca nu am zis o tampeni, dar asa imi aduc amint)

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este vorba de generator tip magnetou si regulator sunt, nu se prajeste ci dimporiva tine mai mult, poti pune si de 1000w si nu se prajeste numai ca nu-l duce.

adica eu am dat de-am-pulea 500 lei ? nu cred

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E relativ, pe diode exista mereu o scadere de voltaj ( = caldura in sarcina ) unde un tiristor are o rezistenta foarte mica cand conduce. Practic nu stiu cand incalzeste mai tare, releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E relativ, pe diode exista mereu o scadere de voltaj ( = caldura in sarcina ) unde un tiristor are o rezistenta foarte mica cand conduce. Practic nu stiu cand incalzeste mai tare, releu.

De ce e relativ? Reluam. magnetoul peste o anumita turatie este generator de curent constant, daca nu am avea tiristoare tot curentul se duce prin diode la baterie si restul consumatorilor, puterea disipata pe regulator fiind data de puterea disipata pe diode (plus ce o mai fi pe acolo pentru comanda).La sunt dioda de pe faza suntata de tiristor nu mai conduce curent dar conduce in plus, cu valoarea curentului suntat, cea sau cele de pe minus ca sa se inchida circuitul. Deci per total diode puterea disipata e constanta fie sarcina fie sunt.La sunt insa disipa si tiristoarele care in conductie au cadere de 1v care este mai mare decat pe o dioda in conductie de vreo 0,7 v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai treaba e simpla, la sunt pe regulator se disipa pe tiristoare si diode ceea ce il face sa se incalzeasca dar daca ai consum apropiat de ceea ce da magnetoul, puterea disipata pe regulator se reduce doar la diode si regimul e mai lejer.

Iti sugerez un mic experiment ce-ti poate demonstra ca nu e valabila teoria ta.

Deconectezi regulatorul de la bateria motocicletei si-i conectezi iesirea la o alta baterie 12V, mica si incarcata. Pornesti motocicleta si o turezi.Motocicleta va merge pe bateria ei iar alternatorul va avea ca sarcina doar bateria mica si regulatorul. Conform teoriei tale aproape toata puterea alternatorului (3-400W) se va disipa pe regulator.(curentul de incarcare al bateriei mici putand fi neglijat). Daca teoria ta ar fi valabila regulatorul s-ar incinge excesiv si datorita radiatorului mult prea mic pentru o asemenea putere s-ar distruge extrem de repede. Totusi in realitate nu se intampla asa, ba chiar ramane mai rece decat in mod normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...