2Short Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Stie careva cota superioara de umplere cu ulei ("air gap") a unei furci de Freeride 350? Totodata in manual astia zic ca trebuie folosit un ulei SAE 4, dar nu gasesc pe nicaieri decat la 5l si nu-i folosesc intr-o viata pe toti. Vreun sfat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Du-te la RAMS21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 26, 2014 Share Postat August 26, 2014 Totodata in manual astia zic ca trebuie folosit un ulei SAE 4, dar nu gasesc pe nicaieri decat la 5l si nu-i folosesc intr-o viata pe toti. Vreun sfat? Vascozitatea intra in plaja de vascozitati in general cunoscuta drept 5W. Valorile in centiStokes sunt cuprinse intre 15.5 si 25. Problema e ca, daca duci motocicleta pe teren accidentat ar fi bine sa folosesti o vascozitate mai mica, altfel risti sa deteriorezi valvele. Eu as folosi un 3W cu indice inalt de vascozitate. Pentru suspensia de pe motocicleta ta (WP 4357 MXMA / 4860 MXMA), WP recomanda un minim de 120 si un maxim de 150. Air-gap-ul influenteaza sag-ul static, dinamic si rezistenta la bottoming. Eu l-as face 130 dar depinde si cate kilograme ai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
2Short Postat August 26, 2014 Autor Share Postat August 26, 2014 Cesar, merci de reply. Am 63kg+15kg echipamentul deci 78kg aprox. Ma gandeam sa reglez la 120mm air gap-ul. Cat despre ulei, spune-mi concret te rog un ulei de pe piata pe care il pot folosi fara sa iau bidonul de 5l de la Motorex. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 26, 2014 Share Postat August 26, 2014 (editat) Belray fork oil 5w. http://www.motonetro.ro/magazin-online/?search[text]=fork+oil+5w Editat August 26, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
2Short Postat August 27, 2014 Autor Share Postat August 27, 2014 SAE 4 e acelasi lucru cu 4W? Daca da, nu ar fi mai ok sa combin un 2.5W (2 parti) cu 5W (3 parti)? Sunt profan in ale uleiurilor, nu stiu sigur daca se combina chimic intre ele sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 de amestecat se amesteca. dar nu aritmetic. 2.5 cu 5, parti egale, o sa-ti dea ceva intre, dar nu 3.75... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Cesar, merci de reply. Am 63kg+15kg echipamentul deci 78kg aprox. Ma gandeam sa reglez la 120mm air gap-ul. Cat despre ulei, spune-mi concret te rog un ulei de pe piata pe care il pot folosi fara sa iau bidonul de 5l de la Motorex. Merci! Sper ca nu am creat confuzie cu postarea anterioara. SAE 4 dupa cat ma duce pe mine mintea ar putea sa se refere la vascozitatea la 100 de grade. Acest parametru este insa mai putin important la suspensia fata care nu atinge temperaturi inalte. Pentru amortizorul spate insa e importante si vascozitatea la temperatura inalta pentru ca de multe ori acesta lucreaza la temperaturi de peste 100, in special pe motocicletele de cross. Pentru uleiul de furca este mai importanta valoarea vascozitatii la 40 de grade, specificatie tehnica ce poate fi gasita pentru cele mai multe uleiuri de furca. De exemplu, SAE 5W are ca standard plaja de valori: 3.8-4.1 cSt la 100 de grade. SAE 4(W) ar trebui sa fie deci la limita inferioara a acestei plaje. Astea sunt cateva uleiuri de furca si amortizor la care am gasit informatii si se apropie foarte bine de ce are nevoie furca ta: Kayaba K2-C: 4.0cSt @ 100C Showa SS-25: 3.9cSt @ 100C Castrol 10W: 4.0cSt @ 100C Kayaba 01: 3.45cSt @ 100C Showa SS-05: 3.6cSt @ 100C Showa SS-07: 3.76cSt @ 100C Bel Ray HVI 3W: 3.85cSt @ 100C Motul 5W: 4.0cSt @ 100C Uleiurile de amortizor se aleg cel mai bine dupa valorile vascozitatilor si nu dupa etichetarea 5W, 10W, 15W, etc. pentru ca diferentele de caracteristici sunt foarte mari de la un producator la altul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
2Short Postat August 27, 2014 Autor Share Postat August 27, 2014 Kayaba K2-C: 4.0cSt @ 100C Showa SS-25: 3.9cSt @ 100C Castrol 10W: 4.0cSt @ 100C Kayaba 01: 3.45cSt @ 100C Showa SS-05: 3.6cSt @ 100C Showa SS-07: 3.76cSt @ 100C Bel Ray HVI 3W: 3.85cSt @ 100C Motul 5W: 4.0cSt @ 100C Uleiurile de amortizor se aleg cel mai bine dupa valorile vascozitatilor si nu dupa etichetarea 5W, 10W, 15W, etc. pentru ca diferentele de caracteristici sunt foarte mari de la un producator la altul. Lista arata clar, ca valoarea vascozitatii pt Motul 5W = Castrol 10W. Un sistem stupid. Oricum, deja am comandat un unei de la Motul, 5W. Iti multumesc pentru explicatie, a fost edificatoare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 (editat) E prea vascos si mai e o problema. WP pune in suspensii ulei full sintetic, nu semi (mult mineral) cum sunt uleiurile de furca Motul. Editat August 27, 2014 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Lista arata clar, ca valoarea vascozitatii pt Motul 5W = Castrol 10W. Un sistem stupid. Oricum, deja am comandat un unei de la Motul, 5W. la 100C - furca n-ajunge pe acolo. 5W / 10W parca erau la rece, cred ca la 5C / 10C trece prin nu-s ce test de curgere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.