alexdx09 Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 (editat) Salutare. Am un scuter yamaha maxster 2001 150cc cu motor minarelli(motor gasit pe mai multe scutere). Setul original mai are foarte putina viata si nu stiu ce ar fi mai bine sa fac: 1) Sa il duc la alezat si sa ii pun segmenti putini mai mari. 2) Sa ii cumpar set nou ca acesta http://www.ebay.com/itm/Performance-180cc-Big-bore-kit-for-YAMAHA-MAXSTER-125-LC-MAXSTER-150-LC-/231265312086?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35d87c9d56&vxp=mtr O sa merg cu el undeva la 50-70km/h oras si afara cam 100km/h si as vrea sa tina cat mai mult. Multumesc. Editat Septembrie 9, 2014 de alexdx09 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 Hi, Cum ai depistat ca mai are putina viata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 dupa alezare ai nevoie si de un piston, nu numai segmenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 dupa alezare ai nevoie si de un piston, nu numai segmenti. Corect. Pt initiator: Ai facut un test de compresie? Ce valoare ai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucasshare Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 esti sigur ca trebuie alezat sau schimbat, poate sau dus doar segmenti poti sa ii inlocuesti foarte usor si sa mai mearga,alezaj eu am facut la un scuter de al meu din cauza ca mi sa rupt un segment si mia zgariat cilindru ,daca la tine inca functioneaza motoru incearca sa schimbi doar segmenti,mai putina bataie de cap,sau sa iti masoare cineva cota de cilindru sa vezi ce uzura ai pe el sa te asiguri ca trebuie umblat la cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Septembrie 10, 2014 Autor Share Postat Septembrie 10, 2014 Am inteles...eu credeam ca daca schimbi segmentii trebuie neaparat alezat, o sa merg pe segmentare si facut scaun supape daca trebuie. Test de compresie nu am reusit sa ii fac sper maine, cred ca e dus pentru ca se invarte ambielajul foarte usor cu o mana si scoate fum + ulei pe la furtunul de eliminare a gazelor din motor si nu are vlaga cum ar trebuii. Multumesc pentru raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucasshare Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 nu daca schimbi segmenti nu trebuie neaparat alezat,si recomandarea mea sa cumperi niste segmenti de calitate mai buna,sa nu te trezesti dupa o saptamana, ca iar ai nevoie sa ii schimbi sau mai rau sa se rupa si sa faca alte minunatii pe la cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Septembrie 10, 2014 Autor Share Postat Septembrie 10, 2014 Da o sa cumpar originali Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Am inteles...eu credeam ca daca schimbi segmentii trebuie neaparat alezat, Nu trebuie, alezare se face doar cand ai probleme la cilindru, uzura mare, zgriaturi. Ca la carte ar fi sa faci honuire, dar recunosc ca eu nu am facut niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 cat costa un set complet pentru motorul ala? sa nu dai banii pe segmenti si in scurt timp sa mai scoti altii pentru tot setul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 degeaba nu e zgariat, uzura cilindrului merge catre o ovalizare; Bagi segmenti noi si circulari in gaura ovala si o sa te miri ca cu segmentii noi o sa ai si mai putina compresie decat cu cei vechi. Ar trebui dus cilindrul la atelier si masurata ovalitatea. Cand schimbi doar segmenti e obligatorie o honuire macar. Acu' tu faci cum vrei, e motorul tau nu al meu, nu ma doare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Septembrie 11, 2014 Autor Share Postat Septembrie 11, 2014 O sa ma duc oricum la cineva sa imi aleaga segmentii, pt ca nu ma bazez si eventual sa zica daca ii mai trebuie ceva facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 11, 2014 Share Postat Septembrie 11, 2014 in manual gasesti cotele maxime de uzura piston/cilindru, iar pt a schimbat numai segmentii (4T )trebuie masurata inainte ovalizarea, pana la o anumita limita poti sa schimbi numai segmentii. Daca ovalizarea este prea mare PROBABIL nu da randament un segment circular. Trebuie sa iei in calcul si costul garniturilor, daca segmentarea nu da rezultate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Septembrie 12, 2014 Autor Share Postat Septembrie 12, 2014 Am inteles o sa verific si probabil ii fac si o honuire. Apropo am masurat azi compresia...este de 6 cand in manual spune 14 ma mir cum de porneste ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Septembrie 12, 2014 Autor Share Postat Septembrie 12, 2014 Are 14000 pe ceas dar reali cred ca sunt pe la 100.000. Leakdown test nu are rost sa ii fac deoarece cum da frigul o sa cam reconditionez tot ce se poate inclusiv chiulasa sper doar sa mai mearga pana atunci. Va multumesc inca o data tuturor pt lamuriri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 Salutare. Am un scuter yamaha maxster 2001 150cc cu motor minarelli(motor gasit pe mai multe scutere). Setul original mai are foarte putina viata si nu stiu ce ar fi mai bine sa fac: 1) Sa il duc la alezat si sa ii pun segmenti putini mai mari. 2) Sa ii cumpar set nou ca acesta http://www.ebay.com/itm/Performance-180cc-Big-bore-kit-for-YAMAHA-MAXSTER-125-LC-MAXSTER-150-LC-/231265312086?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35d87c9d56&vxp=mtr O sa merg cu el undeva la 50-70km/h oras si afara cam 100km/h si as vrea sa tina cat mai mult. Multumesc. Honuirea este o operatie de finisare a suprafetei interioare a cilindrului dupa alezare si se face pentru a crea micro canale pentru retinerea uleiului pe suprafata de contact cu pistonul respectiv segmentii. Intotdeauna honul va copia geometria suprafetei pe care o finiseaza. Daca cilindrul este oval, honul nu va corecta ovalitatea. La fel si cu segmentii noi montati pe un piston uzat care lucreaza intr un cilindru oval. Nu uitati ca cea mai mare parte a compresiei o face pistonul , si doar o mica parte segmentii. Deci ca sa poti spune ca ai reparat motorul, se impune prelucrarea cilindrului pentru al aduce la forma geometrica corecta , prelucrare care se face functie de cota de reparatie pentru motorul respectiv. Adica sa poti gasii si piston echipat cu segmenti noi pentru cilindrul astfel prelucrat. Restul se numeste carpeala, si eventual va prelungii cu un timp nu prea lung viata acelui motor, sau agonia ! Cel mai simplu si usor de realizat tehnic, este inlocuirea setului motor cu unul nou , concomitent cu verificarea si reconditionarea chiulasei motorului. Apropo,masurarea compresiei are doua faze pentru o diagnosticare corecta a cauzelor pierderii compresie ! Daca motorul nu are compresie ,nu este obligatoriu sa fie de vina ansamblul cilindru piston segmenti !Asta la motoarele dotate cu supape. Si la fel, semeringurile de supapa nu au nicio legatura cu compresia ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 Are 14000 pe ceas dar reali cred ca sunt pe la 100.000. Leakdown test nu are rost sa ii fac deoarece cum da frigul o sa cam reconditionez tot ce se poate inclusiv chiulasa sper doar sa mai mearga pana atunci. cumpara ghiduri si supape! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Septembrie 12, 2014 Autor Share Postat Septembrie 12, 2014 (editat) La fel si cu segmentii noi montati pe un piston uzat care lucreaza intr un cilindru oval. Nu uitati ca cea mai mare parte a compresiei o face pistonul , si doar o mica parte segmentii. Deci ca sa poti spune ca ai reparat motorul, se impune prelucrarea cilindrului pentru al aduce la forma geometrica corecta , prelucrare care se face functie de cota de reparatie pentru motorul respectiv. Adica sa poti gasii si piston echipat cu segmenti noi pentru cilindrul astfel prelucrat. Restul se numeste carpeala, si eventual va prelungii cu un timp nu prea lung viata acelui motor, sau agonia ! Eu am inteles din manualul fostei motociclete ca se folosesc doar segmenti mai mari aferent alezarii, fara a se schimba pistonul, bineinteles daca mai e cf cu specificatiile. » Post actualizat in 12 Sep 2014 21:00 cumpara ghiduri si supape! Sa vedem cum se prezinta. Editat Septembrie 12, 2014 de alexdx09 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 Nu uitati ca cea mai mare parte a compresiei o face pistonul , si doar o mica parte segmentii ! Nu mai da sfaturi dupa ureche! Compresia (etanseitatea) este facuta de AER... care impinge segmentii inspre cilindri. Pistonul are doar rol de "suport" al segmentilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 Eu am inteles din manualul fostei motociclete ca se folosesc doar segmenti mai mari aferent alezarii, fara a se schimba pistonul, bineinteles daca mai e cf cu specificatiile. » Post actualizat in 12 Sep 2014 21:00 Sa vedem cum se prezinta. e imposibil sa pastrezi acelasi piston dupa alezare! iti trebuie cota urmatoare. alezarea ia din diametru, honuirea e o finisare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Nu mai da sfaturi dupa ureche! Compresia (etanseitatea) este facuta de AER... care impinge segmentii inspre cilindri. Pistonul are doar rol de "suport" al segmentilor. Probabil experienta si varsta mi permit sa dau sfaturi . Si din pacate aici, urecheatul esti tu ! Compresie , daca cauti in dictionar , inseamna cu totul altceva decat ce explici tu acolo . Ei, probabil in portugheza o fi insemnand altceva ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 are dreptate yo4, etanseitatea segmentilor nu este data de elasticitatea lor si atat. gazele intra in spatele segmentilor si imping segmentii spre cilindru. dar si tu ai dreptate, si pistonul joaca un rol aici, nu doar de "suport" pentru ca daca pistonul e prea mic (trecem peste jocuri, vorbim pur despre etanseitate) atunci jocul dintre segmenti si piston fiind prea mare trec gazele mult mai usor in carter si, in loc sa impinga segmentii pe cilindru, se pierde compresie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.