Sari la conținut

Sfat segmentare sau set nou


alexdx09
 Share

Postări Recomandate

Salutare.

 

Am un scuter yamaha maxster 2001 150cc cu motor minarelli(motor gasit pe mai multe scutere).

 

Setul original mai are foarte putina viata si nu stiu ce ar fi mai bine sa fac:

 

1) Sa il duc la alezat si sa ii pun segmenti putini mai mari.

 

 

2) Sa ii cumpar set nou ca acesta http://www.ebay.com/itm/Performance-180cc-Big-bore-kit-for-YAMAHA-MAXSTER-125-LC-MAXSTER-150-LC-/231265312086?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35d87c9d56&vxp=mtr

 

O sa merg cu el undeva la 50-70km/h oras si afara cam 100km/h si as vrea sa tina cat mai mult.

 

Multumesc.

Editat de alexdx09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti sigur ca trebuie alezat sau schimbat, poate sau dus doar segmenti poti sa ii inlocuesti foarte usor si sa mai mearga,alezaj eu am facut la un scuter de al meu din cauza ca mi sa rupt un segment si mia zgariat cilindru ,daca la tine inca functioneaza motoru incearca sa schimbi doar segmenti,mai putina bataie de cap,sau sa iti masoare cineva cota de cilindru sa vezi ce uzura ai pe el sa te asiguri ca trebuie umblat la cilindru :peace: :peace: :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles...eu credeam ca daca schimbi segmentii trebuie neaparat alezat, o sa merg pe segmentare si facut scaun supape daca trebuie.

 

Test de compresie nu am reusit sa ii fac sper maine, cred ca e dus pentru ca se invarte ambielajul foarte usor cu o mana si scoate fum + ulei pe la furtunul de eliminare a gazelor din motor si nu are vlaga cum ar trebuii.

 

Multumesc pentru raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles...eu credeam ca daca schimbi segmentii trebuie neaparat alezat,

Nu trebuie, alezare se face doar cand ai probleme la cilindru, uzura mare, zgriaturi.

Ca la carte ar fi sa faci honuire, dar recunosc ca eu nu am facut niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

degeaba nu e zgariat, uzura cilindrului merge catre o ovalizare; Bagi segmenti noi si circulari in gaura ovala si o sa te miri ca cu segmentii noi o sa ai si mai putina compresie decat cu cei vechi. Ar trebui dus cilindrul la atelier si masurata ovalitatea. Cand schimbi doar segmenti e obligatorie o honuire macar.

Acu' tu faci cum vrei, e motorul tau nu al meu, nu ma doare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in manual gasesti cotele maxime de uzura piston/cilindru, iar pt a schimbat numai segmentii (4T )trebuie masurata inainte ovalizarea, pana la o anumita limita poti sa schimbi numai segmentii. Daca ovalizarea este prea mare PROBABIL nu da randament un segment circular. Trebuie sa iei in calcul si costul garniturilor, daca segmentarea nu da rezultate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are 14000 pe ceas dar reali cred ca sunt pe la 100.000.

Leakdown test nu are rost sa ii fac deoarece cum da frigul o sa cam reconditionez tot ce se poate inclusiv chiulasa sper doar sa mai mearga pana atunci.

 

Va multumesc inca o data tuturor pt lamuriri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Am un scuter yamaha maxster 2001 150cc cu motor minarelli(motor gasit pe mai multe scutere).

 

Setul original mai are foarte putina viata si nu stiu ce ar fi mai bine sa fac:

 

1) Sa il duc la alezat si sa ii pun segmenti putini mai mari.

 

 

2) Sa ii cumpar set nou ca acesta http://www.ebay.com/itm/Performance-180cc-Big-bore-kit-for-YAMAHA-MAXSTER-125-LC-MAXSTER-150-LC-/231265312086?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35d87c9d56&vxp=mtr

 

O sa merg cu el undeva la 50-70km/h oras si afara cam 100km/h si as vrea sa tina cat mai mult.

 

Multumesc.

Honuirea este o operatie de finisare a suprafetei interioare a cilindrului dupa alezare si se face pentru a crea micro canale pentru retinerea uleiului pe suprafata de contact cu pistonul respectiv segmentii. Intotdeauna honul va copia geometria suprafetei pe care o finiseaza. Daca cilindrul este oval, honul nu va corecta ovalitatea. La fel si cu segmentii noi montati pe un piston uzat care lucreaza intr un cilindru oval. Nu uitati ca cea mai mare parte a compresiei o face pistonul , si doar o mica parte segmentii. Deci ca sa poti spune ca ai reparat motorul, se impune prelucrarea cilindrului pentru al aduce la forma geometrica corecta , prelucrare care se face functie de cota de reparatie pentru motorul respectiv. Adica sa poti gasii si piston echipat cu segmenti noi pentru cilindrul astfel prelucrat. Restul se numeste carpeala, si eventual va prelungii cu un timp nu prea lung viata acelui motor, sau agonia ! Cel mai simplu si usor de realizat tehnic, este inlocuirea setului motor cu unul nou , concomitent cu verificarea si reconditionarea chiulasei motorului. Apropo,masurarea compresiei are doua faze pentru o diagnosticare corecta a cauzelor pierderii compresie ! Daca motorul nu are compresie ,nu este obligatoriu sa fie de vina ansamblul cilindru piston segmenti !Asta la motoarele dotate cu supape. Si la fel, semeringurile de supapa nu au nicio legatura cu compresia !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are 14000 pe ceas dar reali cred ca sunt pe la 100.000.

Leakdown test nu are rost sa ii fac deoarece cum da frigul o sa cam reconditionez tot ce se poate inclusiv chiulasa sper doar sa mai mearga pana atunci.

cumpara ghiduri si supape!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel si cu segmentii noi montati pe un piston uzat care lucreaza intr un cilindru oval. Nu uitati ca cea mai mare parte a compresiei o face pistonul , si doar o mica parte segmentii. Deci ca sa poti spune ca ai reparat motorul, se impune prelucrarea cilindrului pentru al aduce la forma geometrica corecta , prelucrare care se face functie de cota de reparatie pentru motorul respectiv. Adica sa poti gasii si piston echipat cu segmenti noi pentru cilindrul astfel prelucrat. Restul se numeste carpeala, si eventual va prelungii cu un timp nu prea lung viata acelui motor, sau agonia !

 

 

Eu am inteles din manualul fostei motociclete ca se folosesc doar segmenti mai mari aferent alezarii, fara a se schimba pistonul, bineinteles daca mai e cf cu specificatiile.

» Post actualizat in 12 Sep 2014 21:00

cumpara ghiduri si supape!

Sa vedem cum se prezinta.

post-73620-0-28013000-1410555179_thumb.jpg

Editat de alexdx09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati ca cea mai mare parte a compresiei o face pistonul , si doar o mica parte segmentii !

Nu mai da sfaturi dupa ureche! Compresia (etanseitatea) este facuta de AER... care impinge segmentii inspre cilindri. Pistonul are doar rol de "suport" al segmentilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Eu am inteles din manualul fostei motociclete ca se folosesc doar segmenti mai mari aferent alezarii, fara a se schimba pistonul, bineinteles daca mai e cf cu specificatiile.

» Post actualizat in 12 Sep 2014 21:00

Sa vedem cum se prezinta.

 

 

e imposibil sa pastrezi acelasi piston dupa alezare! :) iti trebuie cota urmatoare. alezarea ia din diametru, honuirea e o finisare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai da sfaturi dupa ureche! Compresia (etanseitatea) este facuta de AER... care impinge segmentii inspre cilindri. Pistonul are doar rol de "suport" al segmentilor.

Probabil experienta si varsta mi permit sa dau sfaturi . Si din pacate aici, urecheatul esti tu ! Compresie , daca cauti in dictionar , inseamna cu totul altceva decat ce explici tu acolo . Ei, probabil in portugheza o fi insemnand altceva !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

are dreptate yo4, etanseitatea segmentilor nu este data de elasticitatea lor si atat. gazele intra in spatele segmentilor si imping segmentii spre cilindru. dar si tu ai dreptate, si pistonul joaca un rol aici, nu doar de "suport" pentru ca daca pistonul e prea mic (trecem peste jocuri, vorbim pur despre etanseitate) atunci jocul dintre segmenti si piston fiind prea mare trec gazele mult mai usor in carter si, in loc sa impinga segmentii pe cilindru, se pierde compresie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...