Sari la conținut

Problema Tampita


bladexp
 Share

Postări Recomandate

Acum cateva zile mi s-a ars un tranzistor(corespunzator cilindrului stang) din aprinderea electronica de trabant pe care o am pe jawa. Faza e ca am mers vreo 10 km intr-un cilindru pentru ca trebuia sa o duc acasa.

Nu am mai mers de atunci cu ea. Ieri am cumparat doi tranzistori noi bu 526 Philips si i-am inlocuit pe cei vechi(su 169 sau 159 .. nu mai stiu exact). Faza e ca dupa ce am montat tot a pornit la prima pedala. Am mers vreo 100 m si dupa aia mi-a murit iar cilindrul stang. Am revenit acasa tot intr-un cilindru si am lasat-o vreo 2 ore dupa care am i-am mai dat o pedala si surpriza: mergeau amandoi cilindrii. Dar nici o grija.. la vreo 30 secunde a murit iar.

Eu banuiesc ca am apa sau benzina in cilindru si de asta imi moare. Eu am verificat preliminar aprinderea de pe alternator si e ok-- nici un fir impuscat. Acum ma duc iar jos sa incerc si cu alta bujie. Mentionez ca pentru cilindrul stang am o bobina veche dar care merge. pe cel drept am o bobina de trabant noua.

Ce ma sfatuiti sa fac?

Va multumesc.

Vlad

later edit : am veificat cu alta bujie si nu da scanteie. cand am cumparat tranzistorii ala de la magazin mi-a zis ca ar putea fi de vina si nist condensatori uscati...

Editat de bladexp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pe bobina merg si eu! cand dau sa se strice unele merg doar reci, altele doar calde... ma rog, sunt ciudate! schimba bobinele intre ele! daca se muta problemele de la un cilindru la altul stii ce e! :peace: iar de apa sau benzina stai linistit... nu are cum sa fie daca motorul s-a invartit (si mult pe deasupra)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ti-a spus k tranzistorul a fost ars?

un tranzistor cand se arde in peste 95% din cazuri e ars si gata, nu mai merge.

problema ta e din bobina (80%) sau condensator (20%) , una din 2

In primul rand, schimba bobinele intre ele, si vezi care cilindru moare. Daca defectul se muta, te duci la magazin si-ti iei bobina noua. Nu umbla cu SH-uri, si-ai sa vezi k o sa fie bine.

Komunistele sunt pretentioase tocmai din cauza k nu cunosc termenul de revizie si de piesa noua de calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul lucru incearca sa inversezi bobinele ca sa vezi daca aprinderea e buna.

Ca tranzistor pt aprindere bu526 e slab, are Uce saturatie mult prea mare. Ai putea incerca un BU931 sau un BUX37 , tranzistori special proiectati pt asa ceva , eu i-am testat si merg impecabil( dau scanteie muult mai buna decat bu526 pe care il gasesti prin aprinderi din comert)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un tranzistor se poate arde pe "inchis" sau pe "deschis". daca s-a ars pe inchis atunci a belit si bobina in timpul parcurs pana acasa, ai simptome de bobina dusa, schimba :peace:

 

eu am avut 2 jawe si am mers cu fiecare peste 50 000 km am batut tara in lung si-n lat cu jawa...

 

poi cand mi se oprea un cilindru ii scoteam bujia o aruncam direct si puneam alta noua si gata. nu mi sa ars nici o bobina niciodata si nici nu am auzit de asa ceva (poate am avut noroc, sau poate din cauza ca nu am avut aprindere electronica ?!?)

 

cele mai bune buji pt jawa pe care le-am testat impreuna cu alte sute au fost bosh pt dacie. pe alea le si recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat o bobina identica cu cea pe care o am. e de wartburg si e ingusta. Am cautat tranzistori Bu931 si bux37(echivalent cu bu 932) si pana la urma am gasit ambele tipuri.

bu931 costa 6 ron si bu 932 costa 5 ron.

Am inteles ca is buni amandoi dar eu pe care sa il iau?

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amandoua-s bune dar bu931 rezista la curenti mai mari si se gaseste mai usor decat bux37

echivalentze bujii jawra:bosch wr7ac sau w7ac sau ngk b5hs cand am bagat bosch[d la Al Padrino] m am dus 90km/h in a2a vit pe la 8000rpm ,ulei castrol super tt merge super....................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma am lua bu 932 pentru ca bu931 pe care l-am gasit nu era in capsula metalica ci era negru cu un radiator mic si avea 3 picioare.

Bu932 e in capsula metalica si are 2 picioare.

Maine le instalez(si bujia si tranzistorii) si va dau verdictul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

echivalentze bujii jawra:bosch wr7ac sau w7ac sau ngk b5hs cand am bagat bosch[d la Al Padrino] m am dus 90km/h in a2a vit pe la 8000rpm ,ulei castrol super tt merge super....................

 

 

serios? ai facut tu asta numai din bujii? si bujiile au modificat si treptele de viteza, nu? le-au facut mai scurte, nu? :D

 

eu am avut jawa un an intreg, mai am 2 prieteni cu jawe de care am grija, unul din ei are chiar fosta mea jawa! ij-uri bi si mono de 5 ani! motoarele astea rar se duc in 8000 nemodificate si nu in sarcina! adica pe liber, nu in mers, in viteza! jawa intr-adevar prinde 70-80-90 in a doua (in functie de pinionul de la lant) dar la ~6000 de ture, plus sau minus vreo 2-300, depinde de la motor la motor, de reglajul carb-ului, de uzura, compresie, umiditate in acea zi, etc.! btw, bosch-urile din pacate nu prea se gasesc originale! daca da cineva peste un set de bujii bosch originale sunt intr-adevar bune! in rest... :finger:

 

iar uleiul castrol super tt... e bun numai daca mergi usor cu motorul, nicidecum daca il fortezi! pt. asa ceva sunt uleiurile sintetice :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...