bladexp Postat Decembrie 7, 2006 Share Postat Decembrie 7, 2006 (editat) Acum cateva zile mi s-a ars un tranzistor(corespunzator cilindrului stang) din aprinderea electronica de trabant pe care o am pe jawa. Faza e ca am mers vreo 10 km intr-un cilindru pentru ca trebuia sa o duc acasa. Nu am mai mers de atunci cu ea. Ieri am cumparat doi tranzistori noi bu 526 Philips si i-am inlocuit pe cei vechi(su 169 sau 159 .. nu mai stiu exact). Faza e ca dupa ce am montat tot a pornit la prima pedala. Am mers vreo 100 m si dupa aia mi-a murit iar cilindrul stang. Am revenit acasa tot intr-un cilindru si am lasat-o vreo 2 ore dupa care am i-am mai dat o pedala si surpriza: mergeau amandoi cilindrii. Dar nici o grija.. la vreo 30 secunde a murit iar. Eu banuiesc ca am apa sau benzina in cilindru si de asta imi moare. Eu am verificat preliminar aprinderea de pe alternator si e ok-- nici un fir impuscat. Acum ma duc iar jos sa incerc si cu alta bujie. Mentionez ca pentru cilindrul stang am o bobina veche dar care merge. pe cel drept am o bobina de trabant noua. Ce ma sfatuiti sa fac? Va multumesc. Vlad later edit : am veificat cu alta bujie si nu da scanteie. cand am cumparat tranzistorii ala de la magazin mi-a zis ca ar putea fi de vina si nist condensatori uscati... Editat Decembrie 7, 2006 de bladexp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
miramax Postat Decembrie 7, 2006 Share Postat Decembrie 7, 2006 schimba bobina!(de pe stangu') Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2006 Share Postat Decembrie 7, 2006 pe bobina merg si eu! cand dau sa se strice unele merg doar reci, altele doar calde... ma rog, sunt ciudate! schimba bobinele intre ele! daca se muta problemele de la un cilindru la altul stii ce e! iar de apa sau benzina stai linistit... nu are cum sa fie daca motorul s-a invartit (si mult pe deasupra) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Decembrie 7, 2006 Share Postat Decembrie 7, 2006 cine ti-a spus k tranzistorul a fost ars? un tranzistor cand se arde in peste 95% din cazuri e ars si gata, nu mai merge. problema ta e din bobina (80%) sau condensator (20%) , una din 2 In primul rand, schimba bobinele intre ele, si vezi care cilindru moare. Daca defectul se muta, te duci la magazin si-ti iei bobina noua. Nu umbla cu SH-uri, si-ai sa vezi k o sa fie bine. Komunistele sunt pretentioase tocmai din cauza k nu cunosc termenul de revizie si de piesa noua de calitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 7, 2006 Share Postat Decembrie 7, 2006 Primul lucru incearca sa inversezi bobinele ca sa vezi daca aprinderea e buna. Ca tranzistor pt aprindere bu526 e slab, are Uce saturatie mult prea mare. Ai putea incerca un BU931 sau un BUX37 , tranzistori special proiectati pt asa ceva , eu i-am testat si merg impecabil( dau scanteie muult mai buna decat bu526 pe care il gasesti prin aprinderi din comert) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Decembrie 7, 2006 Autor Share Postat Decembrie 7, 2006 dintre cele 2 tranzistoare care e mai bun pentru o aprindere de trabant? am sa schimb oricum bobina luni pt ca atunci imi vin banii E 30 lei o bobina nouia de trabant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorita Postat Decembrie 8, 2006 Share Postat Decembrie 8, 2006 sal eu pot sa te ajut la mecanica la Jawa....ORICE iti fac...........0723446040....apropo.........stiu jawa????esti din Buc?????a avut un prieten Prini una tot carenata..........msi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 8, 2006 Share Postat Decembrie 8, 2006 un tranzistor se poate arde pe "inchis" sau pe "deschis". daca s-a ars pe inchis atunci a belit si bobina in timpul parcurs pana acasa, ai simptome de bobina dusa, schimba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-DINU Postat Decembrie 9, 2006 Share Postat Decembrie 9, 2006 un tranzistor se poate arde pe "inchis" sau pe "deschis". daca s-a ars pe inchis atunci a belit si bobina in timpul parcurs pana acasa, ai simptome de bobina dusa, schimba eu am avut 2 jawe si am mers cu fiecare peste 50 000 km am batut tara in lung si-n lat cu jawa... poi cand mi se oprea un cilindru ii scoteam bujia o aruncam direct si puneam alta noua si gata. nu mi sa ars nici o bobina niciodata si nici nu am auzit de asa ceva (poate am avut noroc, sau poate din cauza ca nu am avut aprindere electronica ?!?) cele mai bune buji pt jawa pe care le-am testat impreuna cu alte sute au fost bosh pt dacie. pe alea le si recomand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 9, 2006 Share Postat Decembrie 9, 2006 dintre cele 2 tranzistoare care e mai bun pentru o aprindere de trabant? Amandoua-s bune dar bu931 rezista la curenti mai mari si se gaseste mai usor decat bux37 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Decembrie 9, 2006 Share Postat Decembrie 9, 2006 Sfatul meu este sa masori si incarcarea bateriei. La Jawa mea (cu ap el de Trabant),cand releul baga prea mult curent , nu mai merge aprinderea el ca lumea,si daca stingeam faru nu mai mergea deloc un cilindru. Neaparat pune multimetrul pe ea. Poate sa fie de vina si vreun contact imperfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Decembrie 12, 2006 Autor Share Postat Decembrie 12, 2006 Am cumparat o bobina identica cu cea pe care o am. e de wartburg si e ingusta. Am cautat tranzistori Bu931 si bux37(echivalent cu bu 932) si pana la urma am gasit ambele tipuri. bu931 costa 6 ron si bu 932 costa 5 ron. Am inteles ca is buni amandoi dar eu pe care sa il iau? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 12, 2006 Share Postat Decembrie 12, 2006 Bu932 n-am incercat dar nu ar trebui sa fie probleme BU931 merge garantat f. bine, am eu 2 pe suzuki Unde ai gasit BU931 cu 6 roni ca eu am dat 12roni pe unu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Decembrie 13, 2006 Autor Share Postat Decembrie 13, 2006 Langa statia de tramvai Maica Domnului din cartierul Lacul Tei. Sunt multe magazine cu piese electronice. nu ii stiu exact numele, dar daca vrei iti spun exact maine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorita Postat Decembrie 13, 2006 Share Postat Decembrie 13, 2006 Amandoua-s bune dar bu931 rezista la curenti mai mari si se gaseste mai usor decat bux37 echivalentze bujii jawra:bosch wr7ac sau w7ac sau ngk b5hs cand am bagat bosch[d la Al Padrino] m am dus 90km/h in a2a vit pe la 8000rpm ,ulei castrol super tt merge super.................... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Decembrie 13, 2006 Autor Share Postat Decembrie 13, 2006 pana la urma am lua bu 932 pentru ca bu931 pe care l-am gasit nu era in capsula metalica ci era negru cu un radiator mic si avea 3 picioare. Bu932 e in capsula metalica si are 2 picioare. Maine le instalez(si bujia si tranzistorii) si va dau verdictul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 20, 2006 Share Postat Decembrie 20, 2006 echivalentze bujii jawra:bosch wr7ac sau w7ac sau ngk b5hs cand am bagat bosch[d la Al Padrino] m am dus 90km/h in a2a vit pe la 8000rpm ,ulei castrol super tt merge super.................... serios? ai facut tu asta numai din bujii? si bujiile au modificat si treptele de viteza, nu? le-au facut mai scurte, nu? eu am avut jawa un an intreg, mai am 2 prieteni cu jawe de care am grija, unul din ei are chiar fosta mea jawa! ij-uri bi si mono de 5 ani! motoarele astea rar se duc in 8000 nemodificate si nu in sarcina! adica pe liber, nu in mers, in viteza! jawa intr-adevar prinde 70-80-90 in a doua (in functie de pinionul de la lant) dar la ~6000 de ture, plus sau minus vreo 2-300, depinde de la motor la motor, de reglajul carb-ului, de uzura, compresie, umiditate in acea zi, etc.! btw, bosch-urile din pacate nu prea se gasesc originale! daca da cineva peste un set de bujii bosch originale sunt intr-adevar bune! in rest... iar uleiul castrol super tt... e bun numai daca mergi usor cu motorul, nicidecum daca il fortezi! pt. asa ceva sunt uleiurile sintetice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.