Sari la conținut

Tacanit in motor - Cagiva Raptor


shoby13
 Share

Postări Recomandate

Am mai deschis un topic acum ceva timp insa acum am venit inarmat cu mai multe detalii !

 

~ Cagiva raptor 125 cc motor 2t 1999 ~

 

Sa incep cu inceputul am cumparat o motoreta Cagiva raptor 125 cica avea nevoie doar de piston si apa paie si bataie nu a fost sa fie si pe langa piston mai trebuie si set complet garnturi insa ce ma seaca pe suflet si nu ma lasa sa dorm este o problema deranjanta ! Am montat noul chit piston segmenti etc etc si cand am pornit mobra am constatat cu stupoare ca tacane ceva in ea si nu imi pot da seama despre ce este vorba ! Cu cat accelerez cu atat tacane mai des....

 

In cautarea mea disperata de a afla care este problema am dat pe youtube de un clip cu un raptor de 125 care are aceasi problema :

 

 

Prin engleza mea de balta l-am intrebat pe finlandez despre ce este vorba si iata raspunsul :

 

One tooth from the balanceshafts pinion was bent and it caused the knocking noise. You should check it, and also check if the pinion on the right side of the balanceshafts pinion is ok.

 

Acum staus i ma gandesc ca ne-am gasit amandoi cu o engleza cat de cat de balta si nu inteleg daca este vorba de un arbore ( in cazul de fta ambielaj ) sau un simplu ax care trece de pe o parte a motorului pe cealalta ( si din nou tind sa cred ca e vorba de ambielaj ) unde la capat gasesc 2 rotite dintate si una ar trebui sa fie ciufulita.....

 

Acuma daca puteti sa imi spuneti care este axul de echilibru al motorului as fi recunoscator ! Am cautat pe net poze ca sa va usurez treaba si daca puteti sa imi incercuiti pe poza chestia care este devina as fi mai mult decat recunoscator !

 

Problema am cum sa o rezolv pentru ca mai am un motor de piese dar nu stiu care este buba !

 

Iata pozele cu motorul :

 

Partea stanga :

 

CAGIVA+MITO+BLOG+(OP1)++(9).JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Partea dreapta:

 

CAGIVA+MITO+BLOG+(OP1)++(96).JPG

 

CAGIVA+MITO+BLOG+(OP1)++(99).JPG

 

2jeava.jpg

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si trebuie sa desfac motorul in 2 ?

 

din pozele expuse de mine la acel arbore nu se leaga nici o rotita pe care ar trebui sa o verific ? ca nu ma apuc sincer sa crap motorul in 2 !

Editat de shoby13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Seamana perfect cu motorul de aprilia classic 125.

Daca imi spui ca da si ai nevoie de piese, pun sa le caut, in cazul in care ai nevoie de ceva.

Salutari.

 

Sper sa nu fie nevoie ca mai am un motor pe care il tin de piese si de teste ca sa nu stric motorul "bun" ! Dar oricum daca e nevoie apelez mersi frumos !

 

Pai rotita de jos din metal cu piulita (singura) din ultima poza nu angreneaza pe nimic? ca despre aia e vorba (cel mai probabil) si vezi ca are catare nu se angreneaza oricum ca nu mai echilibreaza ci mai rau face.

Cum spuneam....chiar acum ma duc la motorul de piese sa desfac sa vad despre ce dracului este vorbaacolo !

» Post actualizat in 14 Oct 2014 11:43

O sa o lasam de domneiul service-ului ...... Stie cineva un service in bucuresti serios care sa se ocupe de mobre in 2t ?

» Post actualizat in 16 Oct 2014 12:38

Pai rotita de jos din metal cu piulita (singura) din ultima poza nu angreneaza pe nimic? ca despre aia e vorba (cel mai probabil) si vezi ca are catare nu se angreneaza oricum ca nu mai echilibreaza ci mai rau face.

 

Deci tare rau cred ca ai dreptate deoarece umbland pe net uite ce am gasit ! Acuma daca cineva cunoaste limbra franceza si ma poate ajuta i raman indatorat !

 

rien dans le manuel j'ai trouvé dans une doc ne pas trop serré super l'explication derniere tentative ce soir avec 5mm et rien du tout je recommence demain resultat j'ai pas pu verifié les tremblement mais j'ai fait comme le manuel voir les photo avec les fleche pour les 2 pignon et les 8 dent pour la courone de l'embrayage

 

ps pour mieu voir enregistré l'image sur votre pc et zoomé

 

alignement.JPG

 

alignement%202.JPG

 

Inca nu inteleg despre ce este vorba insa banuiesc ca , cum este in poze asa trebuie sa fie si la mine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta un reper si pe oala de ambreiaj si pinionul de atac (cel de pe ambielaj), in rest si omul e in ceata totala,a gasit ceva cu 8 dinti dar nu are nicio logica deocamdata pentru mine.Daca nu gasesi acele doua repere de care ti-am spus nu pot presupune decat ca se ia reperul de pe volanta pentru PMS, se pune oala de ambreiaj, cele 2 pinioane din prima poza fiind imbucate pe semn, dar o sa ma uit si eu pe net sa vad daca gasesc ceva.


» Post actualizat in 16 Oct 2014 13:23

Intr-un clip pe youtube am vazut clar ca pinionul de atac are un reper deci cauta si pe oala sau pe carter.


» Post actualizat in 16 Oct 2014 14:05

Inre timp M-am lamurit.Pe scurt francezuk nu a gasit in manual referinte cum se face sincronizarea si adat peste un document in care se explica.Peste aceeleasi explicatii am dat si eu.In poza unu iti arata cum se pozitioneaza pinionul de la balansier la cel imtermediar in poza a doua trebuie sa rotesti atat de pinionul intermediar cat si de cel de pe ambielaj incat sa pice intre reperele de pe ele 7 dinti, francezul cred ca a gresit ca are numai 6.

http://oi52.tinypic.com/2nsw4z9.jpg


» Post actualizat in 16 Oct 2014 14:08

Scuze greselile dar bat pe intuneric si nu am putut sa editez

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arborelui contra balansor se alinie direct cu vibrochenul trebuia sa ai marcaj si pe roata arborelui si pe roata vibrochenului.daca cumva ai demontat roata dintata de pe arbore si nu are pana de fixare,trebuia sa alinii si roata pe arbore,altfel alinierea intre arbore si vibrochen va if eronata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arborelui contra balansor se alinie direct cu vibrochenul trebuia sa ai marcaj si pe roata arborelui si pe roata vibrochenului.daca cumva ai demontat roata dintata de pe arbore si nu are pana de fixare,trebuia sa alinii si roata pe arbore,altfel alinierea intre arbore si vibrochen va if eronata

Asa e la cele mai multe dar la la motorul asta nu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat Putin pe net,dar din pacate nu pot access orice de pe tel.cauta manual ul de reparatii pt el .pt ca din ce am reusit sa vad .ala nu e un arbore contra balansor.pare sa fie un. Power valve,si daca e Asa atunci e posibil sa loveasca us or piston ul,sau contra greutatile vibrochenului .nu am intalnit pana acum pe 2 t sa se monteze arbori contrabalansori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tind sa cred ca nu e vorba de powervalve pentru ca e actionat digital de catre cdi din cate am inteles si are canal pe evacuare ce impiedica lamela sa "cada" si o tine la o distanta milimetrica departare de gura cilindrului ! Maine am sa cobor la motor o sa desfac si o sa aliniez punctele toate si am sa fac poze sa vedeti despre ce este vorba.... Daca nu reusesc ( si oricum nu cred ca este de mine aceasta treaba ) pana una alta am sa merg la un service ca sa imi faca ei "lucrarea" dar vreau sa ma documentez ca sa stiu despre ce este vorba sa nu fiu "pacalit" cu intentie ( deoarece azi deja am sunat la un service si a inceput aaaaa pai poate sa fie biela ( biela lucreaza bine nu are joc nu se blocheaza ) sau pot fi rulmentii ambielajului ( fals am verificat am tras de ambreiaj ( i-am facut jos sus jos fata spate nu se misca deloc si de aprindere lafel ) daca nu o sa reusesc eu sa o fac macar sa ma duc la nea' caisa si sa i zic uite asta e problema fao.... ! Multumesc din suflet ca va bateti capul cu mine si mobra mea pacatoasa !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Biela te poate pacali ti-am mai spus, nu poti sa-ti dai seama decat daca scoti ambielajul si o invartesti ca pe o prastie. La mobra mea de 125 aveam un zgomot metalic la anumite turatii "intre ape" nici accelerata nici decelerata. Cu ambielajul in mana am fost in AXA sa-l cumpar si un chinez de la sevice desi invartind se auzea ca agata, a tras de el si mi-a spus ca e bun.Am facut rost de kit adica biela rulment si bolt, m-am dus in Floreasca la cineva ca sa mi le schimbe.Cand a depresat boltul ce sa vezi, biela avea cementarea sarita pe partea de jos si acele din colivie afectate.Rulmentii la fel invartiti nu trebuie sa scoata niciun zgomot, dar nu e din rulmenti ca astia ar urui nu ar aparea un zgomot periodic.Daca vrei sa vezi vreun joc din zona asta, cu pinionul de atac scos, in rest cilindrul si pistonul montat, da stanga dreapta cu mana rapid de magnetou in diferite pozitii ale acestuia pe toata plaja.De exemplu te duci la PMS testezi, te duci la ora 2 ,testezi s.a.m.d. Daca ai frai sau vreun ambreiaj de pornire vezi cum faci s-al scoti din joc ca sa poti face aceasta operatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...