adrianrazvan13 Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 Buna seara! Sunt interesat de un KTM 690 Enduro, dar nu stiu sigur daca este imatriculabil. Detine cineva acest model, se poate imatricula? Daca nu este 690, ce altceva recomandati in acest gen nu vreau neaparat enduro, o folosesc pentru oras si ceva enduro foarte usor, drumuri forestiere sau piatra cubica? O motocicleta foarte usoara, cu care sa te strecori usor in trafic, fiabila si relativ puternica, peste 50 CP, daca se poate cu doua locuri, dar nu este conditie obligatorie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinell Postat Februarie 5, 2015 Share Postat Februarie 5, 2015 Este o motocicleta buna dar scumpa, cine o ia are alte planuri: Mongolia, Africa, ture lungi, optionale scumpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 (editat) pai daca ai F700GS, la ce-ti mai trebuie alta motocicleta care face acelas lucru? din cate stiu F700 merge excelent (mult mai bine ca 690-u) pe drumuri asfaltate, dar poate face si enduro foarte usor asa cum spui. E la misto topicul? Editat Februarie 6, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 Buna seara! Sunt interesat de un KTM 690 Enduro, dar nu stiu sigur daca este imatriculabil. Detine cineva acest model, se poate imatricula? Daca nu este 690, ce altceva recomandati in acest gen nu vreau neaparat enduro, o folosesc pentru oras si ceva enduro foarte usor, drumuri forestiere sau piatra cubica? O motocicleta foarte usoara, cu care sa te strecori usor in trafic, fiabila si relativ puternica, peste 50 CP, daca se poate cu doua locuri, dar nu este conditie obligatorie. se poate inmatricula fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianrazvan13 Postat Februarie 6, 2015 Autor Share Postat Februarie 6, 2015 Ms pt. informatie Gabi! Si nu xtrblack, nu mai am acel F700 GS, intre timp m-a corupt tatal meu si a ramas la el din august anul trecut, este tot in familie dar ne certam pe ea de cele mai multe ori. Acum as vrea ceva putin mai usor, mai de oras, pentru ca timpul nu imi mai permite oricum sa ies cu ea in weekenduri cum faceam pana acum. Costinell daca iti pare o motocicleta pentru ture lungi, pentru ce ai opta ca motocicleta de oras? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 un scuter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 Un Suzuki SV 650 N mi se pare o moto de oras foarte buna, la fel un Ducati Monster. Sigur ca nu au tangente cu off road, dar pe piatra cubica mergi cu orice, daca e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianrazvan13 Postat Februarie 6, 2015 Autor Share Postat Februarie 6, 2015 As vrea ceva care sa tinda spre enduro, ai o alta senzatie pe drumuri forestiere cu un enduro decat cu un naked conceput in mare parte pentru confort! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 (editat) O Yamaha XT660? Edit: poate nu se incadreaza la CP totusi Editat Februarie 6, 2015 de captain_obvious Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianrazvan13 Postat Februarie 6, 2015 Autor Share Postat Februarie 6, 2015 Multumesc! La XT ma uitam si eu mai devreme, o sa merg cu ea saptamana viitoare sa vad cum mi se potriveste, voi testa si KTM-ul, daca am ocazia probabil si un DR-Z 400 S de la Suzuki sau un G 650 Xcountry de la BMW, apoi ma hotarasc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 6, 2015 Share Postat Februarie 6, 2015 As vrea ceva care sa tinda spre enduro, ai o alta senzatie pe drumuri forestiere cu un enduro decat cu un naked conceput in mare parte pentru confort!Naveta pe drumuri forestiere? Hm... Daca iti permiti, 690 e belea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianrazvan13 Postat Februarie 6, 2015 Autor Share Postat Februarie 6, 2015 (editat) Nu! Din fericire acum nu mai sunt navetist, naveta mea este dintr-o parte in alta a Bucurestiului acum, am scapat de deplasari in afara orasului, nu merg mai departe de Stejarii Residence - Oxford Gardens sau Stejarii Residence - Romana, numai ca vara este destul de placut sa mergi prin padure nu pe centura, mai ales dimineata la 5 jumate, e un traseu foarte frumos. Este greu sa iti permiti cu 690, exista un efort sa il achizitionezi nu este tocmai usor, dar cred ca se merita! Editat Februarie 6, 2015 de adrianrazvan13 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 (editat) Nu! Din fericire acum nu mai sunt navetist, naveta mea este dintr-o parte in alta a Bucurestiului acum, am scapat de deplasari in afara orasului, nu merg mai departe de Stejarii Residence - Oxford Gardens sau Stejarii Residence - Romana, numai ca vara este destul de placut sa mergi prin padure nu pe centura, mai ales dimineata la 5 jumate, e un traseu foarte frumos. Este greu sa iti permiti cu 690, exista un efort sa il achizitionezi nu este tocmai usor, dar cred ca se merita! Daca nu ti o permiteai nu mai deschideai topicul banuiesc. Este perfecta pentru ce vrei tu. KTM ii zice "Allrounder" adica buna la toate si daca de cele mai multe ori un lucru bun la toate nu exceleaza la nimic nu e deloc cazul pentru 690. Cu un set de roti de super moto devine o bestie si lasa in urma dupa cateva viraje multe motociclete de asfalt sau adventure (apropos de comparatia cu F700-F800 pe asfat). Cu anvelope mai de strada pe rotile enduro isi pastreaza comportamentul de supermoto (nu se schimba nimic in comparatia cu F700-F800 pe asfalt) iar cu crampoane o sa ti dea increderea sa te bagi pe "drumuri" pe care cu o motocicleta din gama adventure nu te ai baga sau daca ai face o ai ajunge plin de transpiratie (daca nu mai rau). Optionalele sunt la fel de scumpe ca la orice motocicleta de dupa 2005-2007 sau chiar mai ieftine Un rezervor marit la "turateci" este 800E pt 690 si 1200E pt 800GS. Pt ce vrei tu nu ai nevoie de prea multe optionale oricum, decat daca vrei sa i mai maresti puterea deja enorma pentru un monocilindru sau sa ai si un set de roti supermoto. Modelele dupa '12 au cilindreea marita de la 654cmc la 690cmc, iar '14-'15 au ABS si twinspark de la DukeV dar nu mai pot fi accesate cu TuneECU (citeste despre asta daca te intereseaza sa ti iei 690). Suspensia fata este o varianta WP cu cartus deschis similara cu cea de pe multe KTMuri pur Enduro (gama EXC) dar cu o cursa redusa si setari mai apropiate de supermoto (daca vrei sa mergi mai mult pe off o sa ai nevoie de un upgrade la un mecanic in supensii - Pinochio in Bucuresti sau Daniel la Baia Mare stiu ce sa i faca daca sti ce sa le ceri). Amortizorul spate este tot WP dar nu se apropie in performante de variantele de pe modelele pur enduro. De remarcat ca suspensia este foarte reglabila: preload, compresie si rebound pt fata / preload, compresie hi si low speed si rebound pt spate spre deosebire de mai toate motocicletele din gama adventure. Cadrul trellis din Cr/Mo este 95% identic cu cel care face legea in Dakar din 2007 incoace (exceptand 2015) iar motorul de 654cmc (mai putin sistemul de injectie) a fost si el folosit in proportie de 80% la modelele care au castigat competitia in 2008-2010 pina cand ASO (organizatorul) a incercat prin limitarea cilindreei sa limiteze si victoriile KTM, lucru care asa cum stim nu a reusit! Singurul cu adevarat defect este rulmentul tachetului (de admisie sau de evacuare dupa cum ai norocul) care se mai prajeste. Daca se verifica din cand in cand se poate depista la timp iar daca nu atunci cand se prajeste distruge si lobul axei cu came (tachetul e ~60E iar axa cu came e ~120E). In rest sunt incidente izolate care nu pot fi generalizate (pompa de benzina, statorul, releul de incarcare, injectorul infundat, cadrul crapat etc). Vibratiile sunt prezente ca la orice monocilindru (este printre cel mai smooth) dar nu se pot compara cu un bicilindru. Pt ca are doar 1.8l de ulei e bine sa respecti cu sfintenie intervalele de service si sa folosesti uleiul recomandat Motorex sau similar (eu folosesc numai MOTUL). '08-'11 5.000km, '12 7.500km si '13-'15 10.000km or every time after you race it! Parerea mea... pe posesor dupa peste 30.000km. Ma interesează si pe mine un KTM 690 R Cred ca o sa apreciati stabilitatea crescuta pe asfalt, dar kilogramele in plus se simt serios venind dupa un Freeride. Daca discutam de intervale de service la 690 uiti de ele fata de orele care ticaie la Freeride cand e pornit sau la orice adevarat enduro. Editat Februarie 20, 2015 de mrwwwhite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matrixx Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Ionut ! la tine parca a fost ceva problema cu cadru puscat in cateva locuri , mi se pare ca ai refacut ceva mult mai bine daca nu ma insel , totusi cam dubios pentru un motor asa laudat. Oricum tenere ala cu care ai ajuns din africa , saracu motor bun de muzeu prin cate a trecut si el si voi. Sanatate si numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 (editat) Daca nu ti o permiteai nu mai deschideai topicul banuiesc. Este perfecta pentru ce vrei tu. KTM ii zice "Allrounder" adica buna la toate si daca de cele mai multe ori un lucru bun la toate nu exceleaza la nimic nu e deloc cazul pentru 690. Cu un set de roti de super moto devine o bestie si lasa in urma dupa cateva viraje multe motociclete de asfalt sau adventure (apropos de comparatia cu F700-F800 pe asfat). Cu anvelope mai de strada pe rotile enduro isi pastreaza comportamentul de supermoto (nu se schimba nimic in comparatia cu F700-F800 pe asfalt) iar cu crampoane o sa ti dea increderea sa te bagi pe "drumuri" pe care cu o motocicleta din gama adventure nu te ai baga sau daca ai face o ai ajunge plin de transpiratie (daca nu mai rau). La modul cum pui problema, e mai bun pe strada si decat un 1200 sau vre-un touring ceva....serios?! hai nu pe bune? nu toata lumea face liniute pe sosea/curbe daca la asta te refereai....probabil vorbeai de un circuit, ceva gen super moto si pe distante scurte. nu era o comparatie cu nici un F800 ci cu ceea ce aparea ca si moto detinuta la el in profil la momentul postarii, adica F700.....spunand ca face multa strada/oras si offroad usor. Editat Februarie 20, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Ionut ! la tine parca a fost ceva problema cu cadru puscat in cateva locuri , mi se pare ca ai refacut ceva mult mai bine daca nu ma insel , totusi cam dubios pentru un motor asa laudat. Oricum tenere ala cu care ai ajuns din africa , saracu motor bun de muzeu prin cate a trecut si el si voi. Sanatate si numai bine ! citeste cu atentie "Singurul cu adevarat defect este rulmentul tachetului (de admisie sau de evacuare dupa cum ai norocul) care se mai prajeste. Daca se verifica din cand in cand se poate depista la timp iar daca nu atunci cand se prajeste distruge si lobul axei cu came (tachetul e ~60E iar axa cu came e ~120E). In rest sunt incidente izolate care nu pot fi generalizate (pompa de benzina, statorul, releul de incarcare, injectorul infundat, cadrul crapat etc)." La modul cum pui problema, e mai bun pe strada si decat un 1200 sau vre-un touring ceva....serios?! hai nu pe bune? nu toata lumea face liniute pe sosea/curbe daca la asta te refereai....probabil vorbeai de un circuit, ceva gen super moto si pe distante scurte. Corect ai dreptate... dar majoritatea testelor in lumea moto iau in calcul multe alte aspecte pina sa ajunga la confort. Ma refeream de exemplu la un drum pina la Cheia sau Balea si ce i drept nu la unul de 1000 de km pe autostrada. BTW ai mers mai mult de 100 de km cu un 690? » Post actualizat in 20 Feb 2015 20:55 nu era o comparatie cu nici un F800 ci cu ceea ce aparea ca si moto detinuta la el in profil la momentul postarii, adica F700.....spunand ca face multa strada/oras si offroad usor. ...sa completam la completare: Nu mi spune ca F700 si F800 sunt doua motociclete complet diferite concepute pentru rideri cu viziuni despre motociclism total opuse. Ai facut comparatia cu motocicleta lui F700 si probabil si prin prisma si experienta pe care ai acumulat o cu motocicleta din dotare (F800). Comentariul meu in acest topic se datoreaza faptului ca am ceva experienta cu modelul care a generat toata discutia si m am gandit sa l ajut pe adrianrazvan13 cu un sfat direct venit de la un posesor. "Multa strada/oras" indica perfect catre o motocicleta gen super moto care are o agilitate in trafic net superioara modelului pe care in acest moment il imparte cu tatal lui (fapt ce ma face sa cred ca datorita varstei va aprecia calitatile dinamice ale 690ului si pe distante scurte, pe strada, in oras, nu va suferi din cauza seii mai inconfortabile decat cea de F700) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Februarie 21, 2015 Share Postat Februarie 21, 2015 BTW ai mers mai mult de 100 de km cu un 690? pai aici se poate si invers tu ai mers mai mult de 100km cu un f800 ca sa vezi cum se da pe curbe? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Februarie 21, 2015 Share Postat Februarie 21, 2015 Aici m-as baga si eu "umpic" in seama, daca puteti sa admiteti ca xchallenge se compara cu 690-ul. Dpmdv xch (mono, 650, 53 hp,153 kg), cu gume similare cu 800 gs e mai distractiv pe curbe. Si m-am dat cu amandoua pe sosea la modul egal. In alta ordine de idei, Nicon, ce ai facut/faci cu freeride-ul ala vechi si terminat ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Februarie 21, 2015 Share Postat Februarie 21, 2015 Aici m-as baga si eu "umpic" in seama, daca puteti sa admiteti ca xchallenge se compara cu 690-ul. Dpmdv xch (mono, 650, 53 hp,153 kg), cu gume similare cu 800 gs e mai distractiv pe curbe. Si m-am dat cu amandoua pe sosea la modul egal. In alta ordine de idei, Nicon, ce ai facut/faci cu freeride-ul ala vechi si terminat ) Multumesc Popp! Exact cand vroiam sa generalizez si sa spun ca s a ajuns la un flame war tipic pt fanii BMW. Ma bucur ca m am inselat si incercam sa ne pastram la obiect. D aia nu e bine sa generalizezi!!! Comentariul meu de mai sus in care am inclus F700-F800 (dar totusi in paranteze) era datorat postului inutil al lui Xtrblack prin care raspunde la un topic clar cu o intrebare retorica. Sunt de parere ca atunci cand nu ai nimic bun de adaugat mai bine te abtii decat sa faci comentarii gratuite. Daca nu ai mers deloc sau prea mult cu 690ul imagineaza ti ca e si mai fun sa ai o suspensie mai buna decat are XCh de fabrica, vro 10 cai in plus si 15kg in minus. Apreciez foarte mult Xch (se pare ca iar aici BMW a avut o viziune cu mult inainte ca publicul sa o inteleaga) dar faptul ca s a produs doar 3 ani si necesita un upgrade costisitor la suspensie m a facut sa merg pe 690. BTW poate te intereseaza o foaie DirtTriks pt XCh, vezi aici. Ca sa nu para ca ma eschivez (desi corect e sa raspunda cine a fost intrebat primul si nu practic printr-o alta intrebare), ZigZag, nu am mers peste 100km cu 800GS dar din cat am mers (si am prins si viraje) mi a lasat impresia de o motocicleta stabila, grea, silentioasa si foarte confortabila; pt cine cauta doar asta e perfecta. » Post actualizat in 21 Feb 2015 10:36 model 2015 la care au modificat cutia de viteze mergand pe varianta cu primele 5 de tractiune off road , iar viteza a sasea modificata pe raport lung (adica a crescut viteza maxima co 10 %). Modelul 2015 vrea sa reprezinte o combinatie oras si enduro .Vom vedea ce a iesit si am sa va povestesc impresiile mele . Interesant! Daca nu ati mers cu 690ul poate facem o iesire la primavara ca si eu as fi interesat sa vad un Freeride in fiare si cauciuc. Ma intereseaza ca varianta pentru Ana prietena mea. M as incumeta mult mai relaxat sa scurtez suspensia din interne la KTM si fata de actualul DRZ ar fi pentru ea o motocicleta pe care chiar ar invata mult pe offroad datorita "mostenirii" de trial. 690 folosit se gaseste si bine sub 4000E pt modelele 08-11 dar as spune ca unul ok are un pret de min 5000E. Scump sau ieftin asta tine de fiecare si nu prea e subiect de forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Februarie 21, 2015 Share Postat Februarie 21, 2015 (editat) 690 folosit se gaseste si bine sub 4000E pt modelele 08-11 dar as spune ca unul ok are un pret de min 5000E. Scump sau ieftin asta tine de fiecare si nu prea e subiect de forum. posesor de vaca bmw si eu, dar sunt interesat de un 690 pentru mers in afara drumului si pe coclauri. sunt bine crescut si nu stiu inca cat de bine as sta pe el. pe mobile.de n-am gasit inca o varianta sa ma convinga. ma refer la un nr de km mic si un pret pe masura. mai toate sunt scumpe si cu km destul de multi, asa ca iau in calcul unul nou. stii ceva de modelul nou? stiu ca are abs, ride by wire si alte giumbuslucuri, dar nu stiu nimic inca de eventualele probleme. la un moment dat, o sa te stresez si pe pm cu niste intrebari, daca n-o fii cu suparare. Editat Februarie 21, 2015 de gabyshor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Februarie 21, 2015 Share Postat Februarie 21, 2015 Daca va hotarati sa dati freeride-ul poate va intereseaza un schimb cu un xchallenge in loc de 690, eventual diferenta ( eu sau dvs, ne intelegem, nu-i problema Cat despre foia aia, mrwwwhite multumesc dar am luat deja o foaie cu 52 de dinti. Nu se compara in calitate ( Al) dar urmeaza si alte investitii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat Februarie 21, 2015 Share Postat Februarie 21, 2015 interesante opiniile dar destul de subiective, am vazut tot felul de comparatii care nu isi au rostul dupa parerea mea 690 este un motor de rally-adventure si se poate compara doar cu XR 650 si poate cu BMW xchallenge (m-am dat cu una 10 min si e destul de slabuta ca si power) eu sunt posesor de 250 exc 2T si africa twin si am cam avut toate tipurile de moto de la supersport pana la enduro la care am si ramas dealtfel. Ideea e super simpla, nu exista o moto care sa le faca pe toate bine si sa fie si ieftina la intretinere fiecare trebuie sa aleaga in functie de ce anume doreste de la o moto : vrei plimbari lungi prin Europa si din cand in cand un forestier alegi F800 gs, transalp, africa twin etc vrei hard enduro mergi pe 2T, enduro clasic gama exc 4t de la Ktm, vrei plimbari in regim rally prin desert, forestiere mai grele mergi pe 690, xr 650 ... cam asta e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 (editat) Multumesc Popp! Exact cand vroiam sa generalizez si sa spun ca s a ajuns la un flame war tipic pt fanii BMW. Ma bucur ca m am inselat si incercam sa ne pastram la obiect. D aia nu e bine sa generalizezi!!! Comentariul meu de mai sus in care am inclus F700-F800 (dar totusi in paranteze) era datorat postului inutil al lui Xtrblack prin care raspunde la un topic clar cu o intrebare retorica. Sunt de parere ca atunci cand nu ai nimic bun de adaugat mai bine te abtii decat sa faci comentarii gratuite. Topicul nu era clar la momentul respectiv deoarece aparea ca moto detinuta un F700, moto ce se preta f. bine la cele descrise de initiator(din acest motiv sunt postate acele informatii - informatii pe care initiatorul le-a modificat in urma postului meu, deci nu a fost DELOC inutil - asa cum pretinzi). Da, am pus o intrebare retorica deaorece nu vedeam de ce si-ar mai lua un 690 pe langa acel F700(tu ai fece-o? eu unul nu), NU FACEAM NICI O COMPARATIE!! pentru mine nu era nimic clar si chiar nu am facut comentarii inutile. Dupa explicatia data de initiator, am renuntat la a mai posta deoarece mi-a parut pertinenta solicitarea atata timp cat nu detinea acel F700. Nu vad de ce trebuie sa te iei de postarile altora, nu poti aduce argumente in a-ti sustine ideea decat facand atingere/flame la posturile altora? (fara macar a intelege ca nu comparam cele 2 moto). Scuze de off-topic. » Post actualizat in 24 Feb 2015 13:39 On topic: Am studiat problema foarte mult intre a alege un 690Enduro si F800. Decizia am luat-o strict dpdv al viitoarelor presupuse plimbari, avand cativa prieteni cu enduro-touring care ajung sa faca si 1000km/zi, insa si aventurieri in off-road. Aici din pacate am constatat ca F800 este inca o mobra grea care daca nu include un minim 50% asfalt nu merita investitia. Intamplarea face ca, fiind din Bucuresti, orice iesire de minim 1 zi pe coclauri presupune mai mult asfalt. Astfel, cumulat cu iesirile in Grecia/Europa, am decis pentru o mobra mai grea/mai de strada. Daca as face numai drumuri scurte in oras + off-road probabil as alege un 690, insa nu-l pot recomanda in comparatie cu altceva din motive evidente - nu am detinut unul. PS. nici asta nu e o comparatie! Editat Februarie 24, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 domne' bine ca ne-am lamurit, auzi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 (editat) domne' bine ca ne-am lamurit, auzi! Clar! . . . pe dreq! ca mie, dupa ce am recitit, tot la misto mi se pare topicul initial. Editat Februarie 24, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.