VasileGrigore Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Honda CBR F3. Cand verific nu incarca deloc. Este pe redresor si cand pornesc motorul si luminile pe la 4k scade de la 13.4V in jos dupa cateva minute ajunge la 12V - 11.2V. Cum verific din cele 5 fire (3 galbene, 1 verde, 1 rosu) daca statorul functioneaza/ corect ? Intre ele, separat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Vezi ce tensiune scoate pe cele trei fire galbene luate cate 2 in parte! Ar trebui sa scoata peste 50V alternativ la 5000rpm! Cauta manualul de reparatie pentru specificatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Vezi ca tre sa ai multimetru care masoara in ac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileGrigore Postat Februarie 20, 2015 Autor Share Postat Februarie 20, 2015 Am multimetru. Daca verific intre cele 3 fire scoate 0. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 (editat) Masoara cu multimetru pe curent alternativ! Daca si asa este 0 atunci masoara fiecare dintre cele 3 fire are continuitate la masa motocicletei. Daca da,cauta alternator. Editat Februarie 20, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileGrigore Postat Februarie 20, 2015 Autor Share Postat Februarie 20, 2015 Masoara cu multimetru pe curent alternativ! Daca si asa este 0 atunci masoara fiecare dintre cele 3 fire are continuitate la masa motocicletei. Daca da,cauta alternator. Am dat curent de la o baterie de masina. A pornit mai greu insa mi sa parut ciudat. Cand am verificat incarcarea era moarta. Am sa verific cum mi-ai spus. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 E suficient sa dea unul la masa si-ti vor da toate 3, sunt legate in stea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Salut, In prima etapa trebuie sa te edifici privind modul de utilizare al multimetrului, adica pentru functiile de voltmetru sau ohmmetru, respectiv domeniile de masurare. In attach ai o schema completa privind masurarea tensiunii alternative debitata de catre alternator, masurarea rezistentei electrice a unei faze si verificarea scurtcircuitului la masa(daca exista). Valorile tensiunii debitate depinde de puterea alternatorului, respectiv de tipul de motocicleta, manualul te lamureste, dar in principiul valorile pentru tensiune si rezistenta electrica sunt incluse in acele intervale. Consulta schema cu atentie, si daca ai nelamuriri discutam. Bineinteles ca o verificarea a RRT si proba completa cu RRT-ul in fuctiune va da rezultatul final. Numai bine, Verificare_stator_alternator.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Am dat curent de la o baterie de masina. A pornit mai greu insa mi sa parut ciudat. Cand am verificat incarcarea era moarta. Am sa verific cum mi-ai spus. Multumesc. De curiozitate, bateria era pe masina, eventual cu motorul pornit sau separat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileGrigore Postat Februarie 20, 2015 Autor Share Postat Februarie 20, 2015 De curiozitate, bateria era pe masina, eventual cu motorul pornit sau separat? Bateria era data jos de pe masina.. » Post actualizat in 21 Feb 2015 16:11 Salut, In prima etapa trebuie sa te edifici privind modul de utilizare al multimetrului, adica pentru functiile de voltmetru sau ohmmetru, respectiv domeniile de masurare. In attach ai o schema completa privind masurarea tensiunii alternative debitata de catre alternator, masurarea rezistentei electrice a unei faze si verificarea scurtcircuitului la masa(daca exista). Valorile tensiunii debitate depinde de puterea alternatorului, respectiv de tipul de motocicleta, manualul te lamureste, dar in principiul valorile pentru tensiune si rezistenta electrica sunt incluse in acele intervale. Consulta schema cu atentie, si daca ai nelamuriri discutam. Bineinteles ca o verificarea a RRT si proba completa cu RRT-ul in fuctiune va da rezultatul final. Numai bine, Pana la urma s-a rezolvat. Cand am patit-o am scos releul de incarcare de pe moto. Userul @dedant68 ma ajutat ( am vorbit pe pm si apoi la telefon) om de nota 10 , mi-a explicat - ca la nestiutori - ce masuratori sa fac, diferenta intre AC si DC . Ce reprezinta fiecare fir ce imi intra in releu. Am facut ceva teste cu el la telefon si cert e ca acum merge brici. incarca 14.15V pe la 5K. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 (editat) Pana la urma s-a rezolvat. Cand am patit-o am scos releul de incarcare de pe moto. wtf! dezvolta ! Editat Februarie 24, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 25, 2015 Share Postat Februarie 25, 2015 (editat) Adica acum cateva zile ai masurat generatorul si aveai 0 pe toate fazele si dupa o discutie la telefon s-a reparat ca prin minune? Este clar ca "dedant"este bun la electrica...dar "dumnezeu"nu cred ca a ajuns sa repare un generator ars prin telefon... Eu cred ca ai cam incurcat tu "borcanele" cand ai masurat si ne-ai dat niste informatii false de la inceput. Am dreptate sau nu? Editat Februarie 25, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 25, 2015 Share Postat Februarie 25, 2015 Adica acum cateva zile ai masurat generatorul si aveai 0 pe toate fazele si dupa o discutie la telefon s-a reparat ca prin minune? Este clar ca "dedant"este bun la electrica...dar "dumnezeu"nu cred ca a ajuns sa repare un generator ars prin telefon... Eu cred ca ai cam incurcat tu "borcanele" cand ai masurat si ne-ai dat niste informatii false de la inceput. Am dreptate sau nu? TNG, ce cauta cel de sus prin ecuatia asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 25, 2015 Share Postat Februarie 25, 2015 Hai ca ai inteles perfect ceea ce am vrut sa spun! Nu te victimiza ca nu tie ti-a fost adresat mesajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 25, 2015 Share Postat Februarie 25, 2015 Hai ca ai inteles perfect ceea ce am vrut sa spun! Nu te victimiza ca nu tie ti-a fost adresat mesajul. ...nu, am zis in spirit de gluma. Tipul, exact cum am intuit si am scris mai sus, avea nevoie de indrumare cum sa utilizeze multimetrul, dorea se masoare tensiunea debitata de stator, dar folosea aparatl pe domeniul tensiunii continue, bineinteles ca avea ZERO pe cadranul digital. Am discutat telefonic, el in UK, a reverificat, avea intre (50-80)V pe fiecare faza in functie de turatie, rezistenta ohm/ faza 0,3-0,4, OK. A curatat contactele RRT si bornele acumulatorului, la reconectare si verificare, U>14 V ...cred ca invatat ceva in urma unei convorbiri de 10 min, sper! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileGrigore Postat Februarie 25, 2015 Autor Share Postat Februarie 25, 2015 Adica acum cateva zile ai masurat generatorul si aveai 0 pe toate fazele si dupa o discutie la telefon s-a reparat ca prin minune? Este clar ca "dedant"este bun la electrica...dar "dumnezeu"nu cred ca a ajuns sa repare un generator ars prin telefon... Eu cred ca ai cam incurcat tu "borcanele" cand ai masurat si ne-ai dat niste informatii false de la inceput. Am dreptate sau nu? Update. A mers doar 2 zile, am facut circa 100km (lumini, incarcat telefon), iar nu-mi incarca. Adica incarca insa maxim 12.3V Am verificat cum a zis @dedant68 si pe 2 din cele 3 fire imi scoate acum maxim 23 - 24V la 5K. Despre userul @dedant68 ca vad ca sunt scantei - omul a scris mai sus ca ma ajuta, si am discutat pe PM, la un moment dat dupa al 2-lea mesaj schimbat s-a oferit sa ma ajute prin telefon. In seara aia ma indrumat cat a putut prin telefon. Atunci imi incarca 14.15V cu luminile aprinse. Fix pentru asta am apelat aici ca nu ma pricep. Omul a facut cat a putut prin telefon. Instalatia e putin anapoda: are o alarma montata aiurea, mai sunt niste fire care pleaca din baterie nu stiu unde. Revin maine/ poimaine cu poze sa fie lumea lamurita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 26, 2015 Share Postat Februarie 26, 2015 Pe cele 3 fire care ies din alternator..masoara cu multimetru daca ai continuitate la masa...adica un fir de la multimetru pe unul dintre firele galbene/albe ...si celalalt de la multimetru pe motor,parte de metal...nevopsita. Multimetrul il setezi in pozitia care suna daca atingi cele doua fire de la el. Daca suna cand pui pe faza si la masa ,pe ori care dintre cele 3 faze ale alternatorului....demonteaza-l si vei gasi asa ceva(vezi poza ...nu este de modelul tau alternatorul este vorba de bobina ) ceea ce inseamna ca trebuie sa-l inlocuiesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileGrigore Postat Februarie 26, 2015 Autor Share Postat Februarie 26, 2015 (editat) Na ca sa schimbat ceva acum. Incarca. Diseara dupa ce termin munca o sa desfac statorul dupa cum ai spus @tng. Verificat curent alternativ pe fiecare 2 in parte la ~ 5k Verificat rezistenta pe fiecare 2 in parte. Verificat incarcare cu lumini aprinse. P.S.1 toata povestea de cand nu mai incarca. Am alarma la moto, fostul propietar o avea instalata. daca ating moto tipa. A trebuit sa schimb termostatul si niste furtune. si ca sa fac asta am tinut cheia in motor sa nu tipe alarma. daca tin cheia in contact imi consuma bateria in 1-1 1/2 ore maxim (alarma banuiesc, pentru ca alarma e legata la pornire/ cheie). cum am terminat lucru la partea de termostat am dat sa o pornesc insa nu mai avea baterie. am pus-o la incarcat circa 30 minute insa nu a fost suficient. Asa ca cu bateria montata am pus o baterie de masina (asta 1.6 benzina) in paralel, cu niste fire nu prea bune. Cand am incercat sa o pornesc a pornit greu de acolo dand-u-mi seama ca firele sunt slabe. A pornit insa a iesit putin fum de la fire. Mi sa parut ciudat asa ca am verificat cat incarca (in timp ce motorul era pornit) Incarcarea era moarta - la modul ca incarca cred ca 0. Bateria moto avea 13.4, am pornit lumini, ventilator (i-am pus intrerupator) si turat la 4k. In 2 minute a scazut la 12.6V apoi 11.4V. P.S. 2 am mai dat curent de la bateria de la masina. (m-am gandit ca ambele sunt 12V). Editat Februarie 26, 2015 de VasileGrigore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 26, 2015 Share Postat Februarie 26, 2015 (editat) daca masori incarcarea cand bateria este descarcata, masuratoarea nu este relevanta. Ai strans contactii de la mufele alea? Aveau urme de. supraincalzire? Demonteaza tzigania de alarma! Editat Februarie 26, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileGrigore Postat Februarie 26, 2015 Autor Share Postat Februarie 26, 2015 daca masori incarcarea cand bateria este descarcata, masuratoarea nu este relevanta. Ai strans contactii de la mufele alea? Aveau urme de. supraincalzire? Demonteaza tzigania de alarma! Azi dimineata am masurat incarcarea cu bateria incarcata (peste noapte) fire topite/ negre nu sunt. Asa am zis si eu "demonteazaaaa alarma" insa cand am vazut ca e bagata pe sub motor dupaia ajunge la butucul de pornire am zis ca imi ia jumate de zi si momentan nu am jumate de zi. Ploua zilele astea si probabil in weekend imi fac de lucru cu ea. Are o siguranta care, cica in manual, o anuleaza. Am scos siguranta alarmei si rezultatul e ca tipa cand vrea ea si se opreste la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 26, 2015 Share Postat Februarie 26, 2015 Salut, Prin telefon sau pe forum este cam greu, cateodata imposibil sa rezolvi anumite defectiuni din partea electrica. In seara aceea am incercat sa facem cateva masuratori impreuna, ti-am spus ca primele citiri nu sunt normale, si chiar cea de-a treia nu se incadreaza in cerinte ( rezistenta pe faza trebuie sa fie mai mica de 1 ohm), in fine, 1,6 ohm este acceptata. Cand ohmmetru indica 1 sa O.L, valoarea depaseste domeniul de masurare ( ti-ai ales 200 ohm) sau circuitul masurat este intrerupt/lipsa continuitate, daca nu gresesc stiu ca ai comutat catre Kohm sau Mohm, si acolo ti-a afisat o valoare. Cazul se poate discuta in felul urmator(varianta pe care eu o vad in acest moment)( schema A din foto)_ Deoarece ai 2 valori peste limite( foarte mari fata de normal) si una aproximativ normala(1,6 ohm), este posibil ca faza intermediara ( figurata cu rosu in foto) sa fie intrerupta_poate fi intr-un loc pe lungimea ei sau in centrul stelei, loc unde intra in conexiune cu celelalte doua. Dar!!! totusi functioneaza la tensiune debitata, voltmetrul indica trei valori aproape identice...La valori mici ale tensiunii ohmetrului( 4,5V) nu se strapunge spatiul din zona intrerupta a fazei cand masori continuitatea cu ohmmetrul, iar la tensiune mare peste 50V, tensiunea debitata, intra in conductie faza cu probleme_o explicatie. Ce iti propun! Realizeaza un circuit simplu(lampa de control la 12V c.c) dintr-un cablu monofazat( cablu alimentare casnic) sau doua conductoare de auto/moto si un bec de 12V ca in schema B. Vei verifica continuitatea statorului, atingi 2 cate 2 firele de la stator(becul trebuie sa se aprinda),si scurtcircuit fata de masa_ intre o faza si cadrul motocicletei, aproape de alternator_fara vopsea/curat metal. Daca in acest caz becul se aprinde, clar ai o faza la masa care intra aleatoriu in functie de incalziri, vibratii, etc, se strapung spatiile aflate la limita conductivitatii electrice. Postezi ce ai masurat_mai masoara rezistenta fazelor, comuta pe Kilo sau Mega pentru fazele pentru care ti-a indicat 1, apoi posteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VasileGrigore Postat Februarie 26, 2015 Autor Share Postat Februarie 26, 2015 (editat) Update. in prima instanta vroiam sa pun poza cu statorul. Insa am zis sa astept sa iau instalatia la puricat. Poza cu statorul: Si apoi poza cu capatul firulor statorului. Din ce vad era rupt de mult asa pare si datorita vibratiilor facea contact cand vroia. De aici trag concluzie ca incarca doar cand se atingeau firele. Si ca problema cu incarcatu nu era de cand am dat eu curent de la bateria de masina. Acum refac contactul si revin. Editat Februarie 26, 2015 de VasileGrigore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 26, 2015 Share Postat Februarie 26, 2015 Exact ce ti-am spus si prezentat mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 26, 2015 Share Postat Februarie 26, 2015 daca masori incarcarea cand bateria este descarcata, masuratoarea nu este relevanta. Ai strans contactii de la mufele alea? Aveau urme de. supraincalzire? Demonteaza tzigania de alarma! eGzact Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 26, 2015 Share Postat Februarie 26, 2015 Exact ce ti-am spus si prezentat mai sus. Atentie la refacerea contactului, posibil sa faci si o inlocuire de conductor_lipitura cu simt de raspundere, pentru ca este o zona cu vibratii, temperatura, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.