yuk Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 (editat) am inlocuit becurile de pozitie cu halogen cu unele cu led (doua) si dupa cateva ore de functionare "s-au dus" ambele. Au costat numai 3 lei/buc, asta este cauza pt care s-au stricat ori din alta cauza ? ... instalatia. In far sunt 2 becuri 55W h7 si 2 de pozitie de alea cum sunt la turisme in far. Editat Martie 21, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 Da, e problema veche. Au rezistenta pe ele pt. 12V si dupa cum stii, se depasesc cei 12V => astea ieftine se ard mai repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 21, 2015 Autor Share Postat Martie 21, 2015 merci! atunci nu mai cumpar altele, le pun inapoi pe cele cu halogen, le pusesem odata cu mansoanele incalzite sperand sa mai compensez, dar vad ca "nu se poate" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 mno, grija ta is becurile de pozitie? le duce fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 21, 2015 Autor Share Postat Martie 21, 2015 scuze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 Nu te speria pentru nimic...Sf. Goagal te ajuta mai mult decat crezi....nu trebuie decat sa-ti calculezi rezistenta ...adica sa o pui mai mare oleaca....mai precis majoritatea fac greseala sa o calculeze la 12 V........se calculeaza la tensiunea maxima( 14.2 sau cat este specificat in manual ) + ceva ...sa zicem un 5%. ...iar cu asta ...promit ca rata de mortalitate a ledurilor scade cu 99%. da' n-a rezolvat ce vrea el cu treaba asta. daca pui R o sa pape cat halo. el voia led ca sa scape instalatia de stres... care nu e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 Nu te speria pentru nimic...Sf. Goagal te ajuta mai mult decat crezi....nu trebuie decat sa-ti calculezi rezistenta ...adica sa o pui mai mare oleaca....mai precis majoritatea fac greseala sa o calculeze la 12 V........se calculeaza la tensiunea maxima( 14.2 sau cat este specificat in manual ) + ceva ...sa zicem un 5%. ...iar cu asta ...promit ca rata de mortalitate a ledurilor scade cu 99%. Eu la o mobra ca sa nu tin farul aprins pentru ca schimbasem becul cu wataj mai mare si-mi descarca bateria usor, usor (cam la 2 saptamani) am pus ca faza scurta 2 lampase cu leduri, le-am pastrat rezistenta si le-am relegat ca sa-mi reziste la 12v. Tot s-au ars cu timpul. Rezolvarea a fost sa le fac o alimentare la curent constant. da' n-a rezolvat ce vrea el cu treaba asta. daca pui R o sa pape cat halo. el voia led ca sa scape instalatia de stres... care nu e Confunzi nu se pune in paralel ca la semnale ci in serie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 (editat) Solutiii sunt...depinde de experienta, dorinta, etc........foarte simplu se face un regulator si gata......mai tragi un manunchi de fire si ai rezolvat...am avut ambitie la un polo vechi ....unde a contat strict satisfactia... Vis-a-vis de problema initiatorului topicului, daca nu a avut ghinionul sa aibe niste rebuturi, poate sa fie un semnal de alarma ca este un inceput de buba pe incarcare. Nu tragi niciun fir pur si simplu se mai pun doua componente , o rezistenta si un integrat regulator de tensiune mare cat un tranzistor. Uite si o schema si calculul curentului stabilizat » Post actualizat in 21 Mar 2015 21:19 C1 poate sa lipseasca. Editat Martie 21, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 Intradevar asa e cel mai corect - led-uri reglate cu curent. Pentru ca o variatie relativ mica de tensiune poate avea ca rezultat o variatie mai mare de curent prin led. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 La o masina ( exemplul meu ) nu merge doar integrat cateva piese....iar in mod normal , ar mai trebui niste ''capacitati''...extrapoland la un moto,asa este ... ajunge un LM......nu mai stiu preturile dar estimativ nu cred ca sare de 10 roni toata tarasenia( cu tot cu LED-uri ) Masina nu are baterie? Un LM317 L (pana in 100mA) la Conex Electronic e 1leu o rezistenta e 0,1lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ultrasunete Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 Atentie cu LM317. Caderea de tensiune pe el este de minimum 1.2V. Adica in loc sa ai 12V vei avea 10.* V si cand este motorul in sarcina ~12.2V. Orientati-va pentru un alt integrat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 (editat) Atentie cu LM317. Caderea de tensiune pe el este de minimum 1.2V. Adica in loc sa ai 12V vei avea 10.* V si cand este motorul in sarcina ~12.2V. Orientati-va pentru un alt integrat. Si crezi ca la 10V nu-ti lumineaza destul de tare ledul ala de 12V fa o experienta si o sa vezi. Am facut niste determinari. Am un SMD de bord bateria are 12,4V si am adaugat si scazut 1,5V(un AA) La 12,4V 33mA 13,9V 38mA 10,9V 28mA Ca intensitate luminoasa greu sa faci diferenta Editat Martie 21, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 Ne infierbantam fara motiv........hai sa ajutam colegul si sa dam 2 palme led-urilor are se mai ard de capul lor asa....pai ce suntem golani sau nu ...pana una alta consider ca acel programel , pentru un autodidact, face cat 1.mil de cuvinte....restul ...sunt apa de ploaie si trebuiesc dezbatute altundeva mai profesional...iar eu ma retrag....sa racit berea.. Singurul infierbantat se pare ca esti tu ca eu prefer berea nu prea rece ca fac galci . La ce mi-ar trebui programelul ala? cand chestiile astea banale sa ma scoli din somn si-ti dau un raspuns promt. Am plecat la Ciucas-ul meu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 22, 2015 Autor Share Postat Martie 22, 2015 (editat) Vis-a-vis de problema initiatorului topicului, daca nu a avut ghinionul sa aibe niste rebuturi, poate sa fie un semnal de alarma ca este un inceput de buba pe incarcare. voi verifica mufele dintre stator si baterie, pe iarna a invartit mai greu dar a pornit la prima cheie, bateria (veche de 6ani) nu mai ajunge la 12,7. Cat despre leduri, intrebarea era daca mai cumpar azi 2 leduri din targ sau nu, nu pt ca pun halogen la loc. Bine ca nu s-au ars scumpeturile alea de la philips. Totusi motoreta are toate luminile din spate cu led si alea nu au greturi, 'or avea protectie pe instalatie . Editat Martie 22, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Martie 22, 2015 Share Postat Martie 22, 2015 Eu am leduri peste tot mai putin farurile (defapt doua lupe)unde am h7 dar atentie la calitatea ledurilor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.