Sari la conținut

led in loc de halogen , se ard


yuk
 Share

Postări Recomandate

am inlocuit becurile de pozitie cu halogen cu unele cu led (doua) si dupa cateva ore de functionare "s-au dus" ambele. Au costat numai 3 lei/buc, asta este cauza pt care s-au stricat ori din alta cauza ? ... instalatia. In far sunt 2 becuri 55W h7 si 2 de pozitie de alea cum sunt la turisme in far.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci! atunci nu mai cumpar altele, le pun inapoi pe cele cu halogen, le pusesem odata cu mansoanele incalzite sperand sa mai compensez, dar vad ca "nu se poate" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te speria pentru nimic...Sf. Goagal te ajuta mai mult decat crezi....nu trebuie decat sa-ti calculezi rezistenta ...adica sa o pui mai mare oleaca....mai precis majoritatea fac greseala sa o calculeze la 12 V........se calculeaza la tensiunea maxima( 14.2 sau cat este specificat in manual ) + ceva ...sa zicem un 5%. ...iar cu asta ...promit ca rata de mortalitate a ledurilor scade cu 99%.

 

da' n-a rezolvat ce vrea el cu treaba asta. daca pui R o sa pape cat halo. el voia led ca sa scape instalatia de stres... care nu e :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te speria pentru nimic...Sf. Goagal te ajuta mai mult decat crezi....nu trebuie decat sa-ti calculezi rezistenta ...adica sa o pui mai mare oleaca....mai precis majoritatea fac greseala sa o calculeze la 12 V........se calculeaza la tensiunea maxima( 14.2 sau cat este specificat in manual ) + ceva ...sa zicem un 5%. ...iar cu asta ...promit ca rata de mortalitate a ledurilor scade cu 99%.

Eu la o mobra ca sa nu tin farul aprins pentru ca schimbasem becul cu wataj mai mare si-mi descarca bateria usor, usor (cam la 2 saptamani) am pus ca faza scurta 2 lampase cu leduri, le-am pastrat rezistenta si le-am relegat ca sa-mi reziste la 12v. Tot s-au ars cu timpul. Rezolvarea a fost sa le fac o alimentare la curent constant.

 

da' n-a rezolvat ce vrea el cu treaba asta. daca pui R o sa pape cat halo. el voia led ca sa scape instalatia de stres... care nu e :P

Confunzi nu se pune in paralel ca la semnale ci in serie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutiii sunt...depinde de experienta, dorinta, etc........foarte simplu se face un regulator si gata......mai tragi un manunchi de fire si ai rezolvat...am avut ambitie la un polo vechi ....unde a contat strict satisfactia...

Vis-a-vis de problema initiatorului topicului, daca nu a avut ghinionul sa aibe niste rebuturi, poate sa fie un semnal de alarma ca este un inceput de buba pe incarcare.

Nu tragi niciun fir pur si simplu se mai pun doua componente , o rezistenta si un integrat regulator de tensiune mare cat un tranzistor.

Uite si o schema si calculul curentului stabilizat

 

post-81635-0-94991800-1426972673_thumb.jpg

» Post actualizat in 21 Mar 2015 21:19

C1 poate sa lipseasca.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar asa e cel mai corect - led-uri reglate cu curent. Pentru ca o variatie relativ mica de tensiune poate avea ca rezultat o variatie mai mare de curent prin led.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o masina ( exemplul meu ) nu merge doar integrat cateva piese....iar in mod normal , ar mai trebui niste ''capacitati''...extrapoland la un moto,asa este ... ajunge un LM......nu mai stiu preturile dar estimativ nu cred ca sare de 10 roni toata tarasenia( cu tot cu LED-uri )

Masina nu are baterie?

Un LM317 L (pana in 100mA) la Conex Electronic e 1leu o rezistenta e 0,1lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie cu LM317.

 

Caderea de tensiune pe el este de minimum 1.2V. Adica in loc sa ai 12V vei avea 10.* V si cand este motorul in sarcina ~12.2V.

 

Orientati-va pentru un alt integrat.

Si crezi ca la 10V nu-ti lumineaza destul de tare ledul ala de 12V fa o experienta si o sa vezi.

Am facut niste determinari. Am un SMD de bord bateria are 12,4V si am adaugat si scazut 1,5V(un AA)

La 12,4V 33mA

13,9V 38mA

10,9V 28mA

Ca intensitate luminoasa greu sa faci diferenta

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne infierbantam fara motiv........hai sa ajutam colegul si sa dam 2 palme led-urilor are se mai ard de capul lor asa....pai ce suntem golani sau nu :nono: ...pana una alta consider ca acel programel , pentru un autodidact, face cat 1.mil de cuvinte....restul ...sunt apa de ploaie si trebuiesc dezbatute altundeva mai profesional...iar eu ma retrag....sa racit berea..

Singurul infierbantat se pare ca esti tu ca eu prefer berea nu prea rece ca fac galci :D .

La ce mi-ar trebui programelul ala? cand chestiile astea banale sa ma scoli din somn si-ti dau un raspuns promt.

Am plecat la Ciucas-ul meu :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Vis-a-vis de problema initiatorului topicului, daca nu a avut ghinionul sa aibe niste rebuturi, poate sa fie un semnal de alarma ca este un inceput de buba pe incarcare.

voi verifica mufele dintre stator si baterie, pe iarna a invartit mai greu dar a pornit la prima cheie, bateria (veche de 6ani) nu mai ajunge la 12,7. Cat despre leduri, intrebarea era daca mai cumpar azi 2 leduri din targ sau nu, nu pt ca pun halogen la loc. Bine ca nu s-au ars scumpeturile alea de la philips. Totusi motoreta are toate luminile din spate cu led si alea nu au greturi, 'or avea protectie pe instalatie . Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...