gaby_d2006 Postat Aprilie 28, 2015 Share Postat Aprilie 28, 2015 (editat) Cred ca ar fi cel mai bine sa descriu exact ce s-a intamplat. Mergeam azi cu el ( Yamaha xvs650) si cateodata cand sunt in neutru si bag a1a caraia putin de tot. Insa azi a carait ceva mai tare si din acel moment becul verde de neutru sta aprins cand e in orice viteza iar cand e in neutru e stins. Si pe langa asta nu mai functioneaza semnalizarile, clanxonul si lumina de la stop atunci cand apas frana (cea de "pozitie" spate merge). Farul e ok. Azi am montat un nou stop spate dar a functionat perfect pana la faza cu caraitul. Nici nu stiu de ce sa ma apuc... Help please 1 Editat Aprilie 28, 2015 de gaby_d2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 28, 2015 Share Postat Aprilie 28, 2015 Ce descrii tu nu prea are logica din punct de vedere al shemei electrice. Contactul de neutru din cutie pune la masa un conductor ce-ti determina aprinderea becului de la bord si conditioneaza acceptul de pornire. Deci daca este o buba, s-a deplasat/desfacut ceva acolo pentru ca inteleg ca merge pe dos, asta inseamna ca nu poate fi actionat starterul cu motorul la punctul mort si fara ambreiaj tras. Pe partea de lumina nu are nicio legatura deci vezi sigurante arse, contacte imperfecte in cuple etc. Ia-ti schema de pe net si urmareste-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 28, 2015 Share Postat Aprilie 28, 2015 Salut, 1. Legat de contactul neutru/Neutral Switch, ai nevoie de un ohmmetru sau o lampa de control alimentata la 12v(folosesti acumulatorul motocicletei+ un bec si doua conductoare la bec), dar cu un ohmmetru este mai simplu. Deconectezi conectorul de la contactul de neutru si fixezi sondele ohmmetru-lui la bornele Neutral Switch(contactul din carter). Cu schimbatorul la punctul mort, acul aparatului trebuie sa devieze (daca ai aparat analogic) sau emite semnal sonor / indica o valoare 0,...pentru ca trebuie sa inchida circuitul in interior, tija este impinsa de tambur si inchide contactele, astfel incat lampa la bord se aprinde(vezi )schema. Daca acul nu indica sau pe display apare OL , contactele sunt deschise, atunci_contact defect sau slabit in carter unde este infiletat, verifica cu atentie. Cand introduci in viteza, tija scapa pe canal si contactele se deschid, lampa la bord se stinge(ar trebui!!)..ceva nu este in ordine la tine?! 2. Referitor la lumini_verifica siguranta 41( maro-maro/albastru) sau circuitulele de alimentare(foto) Posteaza ce ai facut si discutam! Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 Legat de contactul neutru/Neutral Switch, ai nevoie de un ohmmetru sau o lampa de control alimentata la 12v(folosesti acumulatorul motocicletei+ un bec si doua conductoare la bec), dar cu un ohmmetru este mai simplu. Deconectezi conectorul de la contactul de neutru si fixezi sondele ohmmetru-lui la bornele Neutral Switch(contactul din carter). Cu schimbatorul la punctul mort, acul aparatului trebuie sa devieze (daca ai aparat analogic) sau emite semnal sonor / indica o valoare 0,...pentru ca trebuie sa inchida circuitul in interior, tija este impinsa de tambur si inchide contactele, astfel incat lampa la bord se aprinde(vezi )schema. Daca acul nu indica sau pe display apare OL , contactele sunt deschise, atunci_contact defect sau slabit in carter unde este infiletat, verifica cu atentie. Cand introduci in viteza, tija scapa pe canal si contactele se deschid, lampa la bord se stinge(ar trebui!!)..ceva nu este in ordine la tine?! Complici treaba, are martor functional in bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinciche Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 Da senzoru' ala afara si vezi ce-i cu el. Cand o sa-l vezi o sa-ti dai seama cum fuctioneaza. Cat despre problema cu semnalizarile si celelalte dupa ce verifici sigurantele fa o inspectie amanuntita a instalatiei Daca-ti trebuie alt senzor cred ca am ceva pe acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sukhoi Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Cred ca ar fi cel mai bine sa descriu exact ce s-a intamplat. Mergeam azi cu el ( Yamaha xvs650) si cateodata cand sunt in neutru si bag a1a caraia putin de tot. Insa azi a carait ceva mai tare si din acel moment becul verde de neutru sta aprins cand e in orice viteza iar cand e in neutru e stins. Si pe langa asta nu mai functioneaza semnalizarile, clanxonul si lumina de la stop atunci cand apas frana (cea de "pozitie" spate merge). Farul e ok. Azi am montat un nou stop spate dar a functionat perfect pana la faza cu caraitul. Nici nu stiu de ce sa ma apuc... Help please 1 Din ce spui tu, senzorul de neutru functioneaza (reactioneza). Eu as verifica conectorii de la baterie si imbinarile de la mufele mari din instalatie (bord, cdi). Am avut si eu simptome din astea poltergeist la R6 dupa ce am traversat niste balti cu el printr-o ploaie sanatoasa. Editat Aprilie 29, 2015 de sukhoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Verifica becul de la numar. Daca e ars, inlocuieste-l. Mie FZ6-le imi facea probleme similare (semnalizari nefunctionale, bec de neutru se aprinde in mers la vibratii) de la un bec de numar ars. Dupa ce l-am inlocuit cu unul functional a mers fara probleme. Vezi sa ai toate becurile cu voltajele si rezistentele din manual. Eu cred ca e un bec ars (foarte probabil pe frana spate) care iti cauzeaza problemele astea. Varianta 2: o siguranta arsa. Caraitul intr-a I-a nu e electric, aia probabil se rezolva la un mecanic. Editat Aprilie 29, 2015 de bigFatAss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaby_d2006 Postat Aprilie 29, 2015 Autor Share Postat Aprilie 29, 2015 Da stiu ca nu are nicio logica treaba din cutie cu senzoru cu partea electrica care nu functioneaza, dar am descris exact cum s-a intamplat. Am verificat sigurantele si era una arsa. Am schimbat-o si totul merge ok. Tatal meu spune ca e ceva neinregula la montajul cu noul stop led + o banda de leduri pe care am pus-o la aripa spate. Dupa ce am legat toate firele a mers totul perfect. Dupa vreo 45 minute de mers cu motorul s-a intamplat treaba aia. Daca era ceva legat gresit la stop si banda aceea, nu se ardea siguranta de la inceput? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Pai tu ai montat chestii noi care nu mai pusca cu schema electrica originala si te miri ca ti se strica chestii electrice? Normal ca daca pui stopuri pe LED (care probabil au alte rezistente decat cele stock) schema electrica o sa fie data peste cap si o sa-ti ajunga curenti mai mari prin locuri ciudate. PS: cand ceri ajutorul pe forum, scrie si ce ai schimbat la motor in zona afectata, nu de alta dar chestii de genul asta nu se pot ghici. Editat Aprilie 29, 2015 de bigFatAss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sukhoi Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Daca era ceva legat gresit la stop si banda aceea, nu se ardea siguranta de la inceput? Nu neaparat, poate ai pus o masa aiurea. Refa conexiunile cu schema electrica in fata de data asta, si izoleaza ca lumea firele, firul negru nu e chiar de fiecare data masa. Editat Aprilie 29, 2015 de sukhoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaby_d2006 Postat Aprilie 29, 2015 Autor Share Postat Aprilie 29, 2015 Pai tu ai montat chestii noi care nu mai pusca cu schema electrica originala si te miri ca ti se strica chestii electrice? Normal ca daca pui stopuri pe LED (care probabil au alte rezistente decat cele stock) schema electrica o sa fie data peste cap si o sa-ti ajunga curenti mai mari prin locuri ciudate. PS: cand ceri ajutorul pe forum, scrie si ce ai schimbat la motor in zona afectata, nu de alta dar chestii de genul asta nu se pot ghici. Si in acest caz ce e de facut? (nu am multa experienta cu aceste lucruri, deci nu fi rau ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Verifici ca chestiile pe care le-ai scos sa pupe cu chestiile pe care le-ai pus. Uita-te in schema electrica din manual, asigura-te ca pe circuitele afectate de schimbare ai aceleasi rezistente si calculeaza curentii astfel incat sa nu-ti mai arda sigurantele (sau pune sigurante mai mari si risca sa ti se arda alte componente). Sau lasa stopul stock cum a fost proiectat de producator. De exemplu la stopurile pe LED cele mai mari sanse sunt sa fie rezistentele mult mai mici decat la becurile originale. Daca vrei ca circuitul pe care neutrul, frana si semnalizarile se afla cel mai probabil impreuna din manualul motocicletei si te asiguri ca LED-ul pus are aceeasi rezistenta cu stop-urile originale. Asta probabil inseamna ca trebuie sa mai pui o rezistenta in circuit. Te poate ajuta un electrician cu calculul si montajul. Editat Aprilie 29, 2015 de bigFatAss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaby_d2006 Postat Aprilie 29, 2015 Autor Share Postat Aprilie 29, 2015 Verifici ca chestiile pe care le-ai scos sa pupe cu chestiile pe care le-ai pus. Uita-te in schema electrica din manual, asigura-te ca pe circuitele afectate de schimbare ai aceleasi rezistente si calculeaza curentii astfel incat sa nu-ti mai arda sigurantele (sau pune sigurante mai mari si risca sa ti se arda alte componente). Sau lasa stopul stock cum a fost proiectat de producator. De exemplu la stopurile pe LED cele mai mari sanse sunt sa fie rezistentele mult mai mici decat la becurile originale. Daca vrei ca circuitul pe care neutrul, frana si semnalizarile se afla cel mai probabil impreuna din manualul motocicletei si te asiguri ca LED-ul pus are aceeasi rezistenta cu stop-urile originale. Asta probabil inseamna ca trebuie sa mai pui o rezistenta in circuit. Te poate ajuta un electrician cu calculul si montajul. Mersi mult pentru info ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) De exemplu la stopurile pe LED cele mai mari sanse sunt sa fie rezistentele mult mai mici decat la becurile originale. Daca vrei ca circuitul pe care neutrul, frana si semnalizarile se afla cel mai probabil impreuna din manualul motocicletei si te asiguri ca LED-ul pus are aceeasi rezistenta cu stop-urile originale. Asta probabil inseamna ca trebuie sa mai pui o rezistenta in circuit. Te poate ajuta un electrician cu calculul si montajul. Nicio sansa. Probleme cand treci pe LED-uri pot aparea pe partea de semnalizare unde releul s-ar putea sa nu reactioneze plus ca daca este un singur martor de semnalizare in bord, acesta se ia dintre lampile satanga - dreapta si incurca. De exemplu eu mi-am pus LED-uri in bord si a trebuit sa modific circuitul martorului de semnalizare. Editat Aprilie 29, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 Vlad, ai idee de ce "ar putea sa nu reactioneze" releul tau de semnalizare dupa ce ai schimbat rezistentele intr-o schema electrica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Vlad, ai idee de ce "ar putea sa nu reactioneze" releul tau de semnalizare dupa ce ai schimbat rezistentele intr-o schema electrica? Depinde ce releu ai, cele cu bimetal nu merg sigur la semnale cu LED-uri pentru ca acestea au consum mult mai mic, dar sunt si destule electronice care au detectie de sarcina si reactioneaza la fel. De ce au detectie de sarcina? Simplu ca atunci cand ti se arde un bec sa sezizezi pe martorul din bord ceva anormal. Remediul la aceste situatii este sa adaugi rezistente in paralel pe LED-uri. Editat Aprilie 29, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Aprilie 29, 2015 Share Postat Aprilie 29, 2015 (editat) Sa ma cac in ea de ploaie. Ce patzisi tu cu neutrul mi s-a intamplat si mie (iar) azi. Concluzia? Umezeala excesiva strica electrica de la baietii astia care fac piane si cateodate si mobre. Cand am iesit de la munca am vazut cum vreo 3 masini la rand mi-au stropit motorul de sus pana jos cu o jerba frumoasa dintr-o baltoaca de pe drum. Asteptam sa se faca frumos si ne apucam de schimbat sigurante http://www.sportbikes.net/forums/fz6-fz6r/327911-neutral-light-turning.html Editat Aprilie 29, 2015 de bigFatAss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.