Jump to content

bigFatAss

Super Membru
  • Content Count

    1,485
  • Joined

  • Last visited

About bigFatAss

  • Rank
    Avansat

Profile Information

  • Carnet moto din
    2009
  • Motocicleta
    FZ6S

Recent Profile Visitors

539 profile views
  1. Trebuie sa recitesc regimul armelor si munitiilor, dar daca imi amintesc corect, esti obligat sa pastrezi trancaul in seif descarcarcat cu munitia separata, ai limita la cata munitie poti cumpara si detine in casa, nu ai voie sa transporti arma la vedere, doar in seif special, nu o poti folosi decay pentru instructie si pregatire in poligon. Dar poti cumpara mai multe feluri de arme decat vanatorii. Nu sunt expert in subiect, am fost doar interesat la un moment dat sa devin instructor pentru ca imi place sa trag in poligon, dar conditiile erau super restrictive si e mai usor sa inchiriezi din cand in cand si sa dai cateva boabe fara alte griji.
  2. Din cate stiam, intructorii de tir pot detine arme cu glont pentru antrenament, dar nu le pot folosi pentru autoaparare in mod legal. Cam asta e singura metoda legala pentru a obtine o arma cu glont ca civil in Romania. Mai e si varianta cu permisul de vanator, dar sunt niste restrictii la ce fel de arme poti detine ca vanator. IMO e prea mare daraua sa tii arma cu glont in casa in Romania. Daca esti pasionat de ele, mai bine iei o ora la poligon. Pentru autoaparare mai sigur e un caine.
  3. Eram in drum spre semnat actele de angajare si dupa doua momente de "sa-mi bag (cuvant urat) o sa crap" nu-mi mai ardea de glume cu militieni. In 2018 prin vara se intampla povestioara. Avand in vedere ca e Piata Alba Iulia probabil ca erau camere. De intins mana, si sarutat ghiulu lu toar'su chestor s-a ocupat soferul.
  4. Povestea mea e foarte asemanatoare cu a OP. Un taran coclit cu duba a vrut sa faca dreapta peste mine de pe ultima banda la Alba Iulia catre Decebal. Eu si inca doua masini eram in drumu lui asa ca ca s-a protzapit de-a curmezisu benzii pe care intamplator ma aflam. A trebuit sa oprim in dreptu lui i-am dat un claxon prelung. Asa ca domnul s-a gandit ca cel mai bun lucru pe care l-ar putea face ar fi sa traga duba cat sa ma impinga umpic, probabil sa ma invete o lectie de romanism. A reusit aproape sa ma dea jos. In spatele meu, alt baiat pe motor a vazut faza si a venit sa ma intrebe daca-s OK. Pen'ca o fo contact intre mine si duba lui (m-a sterpelit pe picior) si pen'ca eram destul de oparit la poponeata, m-am luat dupa el sa-l opresc. Proasta miscare. Cand am ajuns in dreptu lui iar a dat sa ma impinga de pe drum, de data asta in mers. Colegul motociclist cand a vazut treb'soara asta a luat foc si s-a pus de-a curmezisu drumului. Io m-am cicat umpic pe mine. In fine, a oprit idiotu, i-am zis ca io ma duc la Udristei sa depun plangere, ca ar fi bine sa vina dupa mine. Era destul de calm dupa ce a auzit de Udristei si a venit. Acolo am dat de un chestor fara chef de munca, care dupa ce ne-a ascultat pe amandoi si pe martori (motociclistul si celalalt individ mai intreg la minte pasager in duba, care au confirmat povestea) m-a intrebat daca a fost contact intre noi. Cand i-am zis ca m-a calcat pe gheata dar pe motor nu se vede nimic, m-a trimis la spital si a zis ca el n-are ce sa faca. La spital n-aveam de ce sa ma duc, ghetele au varf metalic si picioru era ok. Asa ca domnu chestor ne-a invitat sa ne impacam afara. Cred ca l-am dezamagit cand nu ne-am impacat.
  5. Eu am mers cu muistu de mana la militie la udristei dupa ce a incercat sa ma omoare de doua ori: prima data ca l-am claxonat ca era sa ma mierleasca si a doua oara ca l-am rugat sa opreasca. Cu doi martori si vinovatu langa mine, Militia a zis sa ma duc la spital si m-a gonit ca le pierd timpu. Concluzia: vrei ajutor de la ei, ti-o iei la sex oral. Poate tu ai mai mult noroc ca esti fata. Chestoru de serviciu, adica, nu vreun pulete de la circulatie zic. Mult succes in demersurile tale, colega, dar nu-ti face prea mari sperante.
  6. Io am scapat de problema cumparandu-i un Suzuki Swift din 2008 rosu ca focul . O singura problema la alternator (schimbat). In rest ulei, filtre si benzina in 3 ani. E micuta, fashneata, da are un portbagaj de incape un bagaj mai mare si 2 buchete de flori.
  7. Am transferat motocicleta plus niste bagaje in si din Belgia (Bucuresti-Bruxelles si retur) anul trecut cu Cristi. Pretul transportului a fost acceptabil, bunurile au ajuns asa cum le-am pus la destinatii, comunicarea cu omul a decurs bine. Cateva probleme au fost, in special intarziere la ridicare/livrare la transportul in/din Bruxelles. Inteleg ca nu poti da o ora fixa, depinzi de multe variabile in trafic in ziua aia, dar pentru un client care tre sa ajunga la ora fixa la birou, e un pic deranjant. Daca mai fac o tura cu munca si anul asta, tot cu Cristi imi plimb mobra (daca o mai lua-o dupa recenzia asta).
  8. Tentatia o sa fie mare sa-i dai drumu in casa. Asa am julit prima pereche de elici la Pro. Grija mare la primele zboruri, o sa iti pompeze adrenalina mai ceva ca prima zi in poligon. Ia-o incet si invata intai bazele zborului. Lasa inregistratul pe final, cand esti capabil sa controlezi suficient de bine utilajul. Primele accidente le-am facut cand nu eram atent la drona si ma uitam dupa cat de bine se vede inregistrarea. Cateva surse:
  9. Stanga e un Mavic Pro si dreapta e un Phantom. Air-ul pe care l-am testat io nu se folduia si trebuia carat neimpachetat. Proprietarul citise niste post-uri foarte alarmiste despre cum pica din cer daca le ciupesti cablurile cand le impachetezi, asa ca a venit cu ea complet desfacuta. Cu elicile puse, nu era cu mult mai mica decat P2S-ul cu care venisem eu. Plus au fost si cateva probleme cu zborul in afara LOS si aterizarea automata. Probabil de aia am ajuns sa pastrez Pro-ul. Experienta mea e complet subiectiva si bazata doar pe ce am incercat pe pielea mea. OP sa faca bine sa incerce cateva jucarii inainte sa dea banii as zice. Pe urma e mai greu sa scapi de ele.
  10. Mavic Air e un pic cam cumbersome la plimbari. E aproape la fel de mare ca un Phantom. Spark-ul e super OK ca drona de incepator, dar e un pic cam prea scump pentru ce face, iar fara telecomanda e doar o jucarie foarte scumpa. Mavic Pro e sweet spot-ul intre Phantom si Air (e mai portabila stransa decat amandoua si filmeaza aproape la fel de bine ca un Phantom, Mavic 2 cred ca are niste lentile si un senzor mai bun decat P4 Pro). Am detinut si zbor drone de vreo 4 ani. Am pornit cu o jucarie chinezeasca "cheala"- fara GPS/IMU/magnetometer/altimeter de la care am invatat cum sa controlez o drona, sa zbor in limitele ei, cum sa alerg dupa ea cand o pierd si cum se simte cand drona "fuge" cu o camera mai scumpa de vreo cateva ori decat ea. Am invatat sa respect vantul, orientarea, timpii de zbor, sa incarc bateriile la timp si sa le verific inainte de zbor. Am invatat ca fiecare gram in plus afecteaza performantele in zbor. Am invatat sa bricolez solutii pentru a reduce vibratiile si a stabiliza inregistrarea. Am invatat sa montez si sa demonteze gimbal-uri externe dupa un crash (un Walkera G2D era vreo 120 de euro pe vremea aia). Am facut cateva inregistrari dar datorita schimbarilor de legislatie am renuntat la camera si gimbal si am continuat sa zbor cu drona goala o perioada. Apoi am descoperit DJI si Phantom 2 si nu mi-au mai trebuit improvizatii si legat cu elastice. Comparat cu ce zburasem pana atunci, dronele DJI zboara aproape singure. Un an am zburat exclusiv un P2S cu care am inregistrat multe peisaje superbe. Apoi am trecut pe DJI Mavic Pro pe care il folosesc si acum. Distanta maxima de zbor fara pierdere de semnal: aproape 2 kilometri in linie dreapta. Drona aia e o bijuterie si OccuSync e superb. Am incercat Spark si Air. Spark-ul mi s-a parut foarte interesant pentru portabilitate si usurinta in utilizare, dar lipsa senzorilor si stabilizarea pe 2 axe o fac utila doar ca solutie de rezerva. Daca nu ai pretentii prea mari de la filmari si esti ok cu post-procesare mai multa inainte de publish, Spark-ul e drona perfecta pentru incepatori IMO. Dar nu e de scos afara cand e vant, drona e foarte usurica. Air-ul mi se pare ca are toate dezavantajele de marime ale Phantom-ului fara avantajele camerei si a stabilitatii/calitatii filmarii. In casa ma joc cu un Cheerson CX-10 WD, e foarte util pentru a mentine skillurile in perioadele in care nu ai timp sa scoti jucariile mari la plimbare. De asemenea, pentru ca Ryze a scos un SDK pentru Tello, am cumparat unul si il controlez direct de pe calculator cu cod scris in Python. Vreau sa folosesc OpenCV sa o invat sa o vaneze prin casa pe nevasta-mea. I-am cumparat un adaptor de bluetooth si un difuzor micut sa-i zica drona ca mi-a mancat ficatii fara sa ma obosesc io sa merg pana la ea. Concluzia: daca vrei o singura drona si esti incepator, DJI Spark o alegere OK pentru inceput, atata timp cat o tratezi ca pe o jucarie foarte scumpa si nu te vitejesti. Fly More combo pentru el e recomandat IMO. PS: dupa patru ani de zburat quaduri, inca ma consider un pilot mediocru si un fotograf si mai prost. Da asta nu ma opreste sa ma distrez de fiecare data cand ridic una din jucarii.
  11. Daca ziceai in euro te credeam, poate.
  12. @OP: poti incerca un contract de proba pe 6 luni intr-o tara europeana apropiata, gen Olanda, Belgia, Franta (desi acolo e mediul de lucru foarte diferit de GB) si vezi daca postura de contractor ti se potriveste. In IT sunt foarte multe oferte pe LinkedIn si tot ce ai de facut e sa iti faci un profil bun (keywords si experienta) si sa ai activitate. O sa fii in curand asaltat de oferte de la diversi gigei care au o oportunitate interesanta pentru tine. Pentru alte domenii, existe o groaza de firme in Romania, care intermediaza direct pentru tine cu beneficiarul serviciilor tale. Intotdeauna e mai profitabil sa fii agatat pe LinkedIn, e mai mult de munca pentru tine, dar si beneficiile sunt mult mai mari. Un contract de 6 luni intr-o tara relativ apropiata (Austria, Polonia, Cehia etc) nu e un capat de lume, daca nu iti place te poti oricand intoarce, iar daca iti place, le poti cere celor care te-au agatat sa-ti gaseasca de munca unde vrei tu. Sau poti cauta chiar tu, si ai si experienta de contractor intr-o tara europeana.
  13. Aliexpress. https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20181106034645&SearchText=mt07+2015 https://www.aliexpress.com/item/Carbon-Fiber-Motorcycle-Rear-Under-Rear-Tail-Seat-Side-Panel-Faring-for-2014-2017-Yamaha-FZ/32880508767.html?spm=2114.search0104.3.21.67ca2fba6SLV0X&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10821_10301_537_536_328_10059_10884_10887_100031_321_322_10103,searchweb201603_55,ppcSwitch_0&algo_expid=3141d9df-c150-4fe9-8e97-ff3b406fd70d-3&algo_pvid=3141d9df-c150-4fe9-8e97-ff3b406fd70d
×
×
  • Create New...