Sari la conținut

porneste dupa punerea contactului


Postări Recomandate

Problema la un aprilia rs 125 . Acum cateva zile mi sa aprins senzorul de service in bord dar a disparut dupa cateva secunde . Azi am spalat motorul si a stat aprins mai mult , lam scos o tura mica si csnd am oprit a pornit electromotorul (motorul era la relanti ) lam oprit iar dupa cand am pus contactul fara sa apas pe buton sa il pornesc a pornit singur , de 2-3 ori consecutiv a pornit dups ce am pus contactul . Care sa fie problema ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema la un aprilia rs 125 . Acum cateva zile mi sa aprins senzorul de service in bord dar a disparut dupa cateva secunde . Azi am spalat motorul si a stat aprins mai mult , lam scos o tura mica si csnd am oprit a pornit electromotorul (motorul era la relanti ) lam oprit iar dupa cand am pus contactul fara sa apas pe buton sa il pornesc a pornit singur , de 2-3 ori consecutiv a pornit dups ce am pus contactul . Care sa fie problema ?

Problema e ingrosata cu rosu mai sus, apa este un foarte bun conductor si tu ai ceva fire neizolate la care a ajuns apa. dupa ce se usuca ar trebui sa nu mai ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-a intrat apa pe la butonul de pornire sau pe la mufe... las-o sa se usuce bine si vezi dupa aceea daca mai face. Sau sufla cu aer butonul, mufele etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ingrosata cu rosu mai sus, apa este un foarte bun conductor si tu ai ceva fire neizolate la care a ajuns apa. dupa ce se usuca ar trebui sa nu mai ai probleme.

Apa (distilata) este aprope un izolator, dar datorita sarurilor dizolvate conduce ceva, dar nu de natura sa-ti actioneze releul de start al electromotorului. Problema poate sa aiba mai multe cauze:

-blocarea mecanica a butonului de start sau a contactului ce se face

-blocarea releului de start sau a contactului ce-l face

-un conductor ciupit ce face scurt cu cadrul

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apa (distilata) este aprope un izolator, dar datorita sarurilor dizolvate conduce ceva, dar nu de natura sa-ti actioneze releul de start al electromotorului. Problema poate sa aiba mai multe cauze:

 

Scrie aici adresa spalatoriei sau celui care spala cu apa distilata, ca poate mai au nevoie si alti colegi...:))))

Apa se distila pentru a scapa de saruri, daca are saruri nu mai e apa distilată.

Apa ca atare, de la giuveta sau de la spalatorie, este un foarte bun conductor electric.. Nu iti recomand sa o torni in priza ca sa incerci sa-mi demonstrezi ca ma insel..:))) :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S

Apa ca atare, de la giuveta sau de la spalatorie, este un foarte bun conductor electric

Dar nu la 12 V.

» Post actualizat in 03 Jun 2015 15:04

O baterie, daca este etansa, scufundata in apa dulce nu face scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar nu la 12 V.

» Post actualizat in 03 Jun 2015 15:04

O baterie, daca este etansa, scufundata in apa dulce nu face scurt.

 

Incearca!!!!

Sau mai bine, pune o baterie din aia mica de telecomanda (1,5V parca are) intr-un pahar cu apa si vezi daca se descarca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scrie aici adresa spalatoriei sau celui care spala cu apa distilata, ca poate mai au nevoie si alti colegi...

Apa se distila pentru a scapa de saruri, daca are saruri nu mai e apa distilată.

Apa ca atare, de la giuveta sau de la spalatorie, este un foarte bun conductor electric.. Nu iti recomand sa o torni in priza ca sa incerci sa-mi demonstrezi ca ma insel.

Incearca sa intelegi ce am vrut eu sa spun, apa de la spalatorie, robinet etc nu e capabila de o rezistenta atat de mica incat sa-ti actioneze releul de start.

Nu ma crezi ia doua conductoare, punele in paralel cu butonul de start, plaseaza-le la 1mm unul de de celalalt, imerseaza-le, nu-ti porneste in veci :D .

Sau mai bine ca sa nu te chinui, imerseaza spionii de la un multimetru si citeste rezistenta, concluzia sper ca o s-o tragi singur :cheers:

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai cu el peste toate mufele...le desfaci si dai cu sprayul direct pe ele poti sa dai si in contact,unde bagi cheia.Am avut si eu o problema electrica din cauza apei si m-a ajutat sprayul acesta.

post-81068-0-02520300-1433350798_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina discutia.

 

Daca apa este sau nu conducator electric depinde ce intelegeti prin conducator electric. Daca pentru unii a fi conducator electric inseamna rezistivitate mai mica de 1 ohm x m (adica un metru din material sa aiba o rezistenta de 1 ohm) atunci nu este conducator electric, daca spunseti sa aiba macar 100 kohm x m atunci este conducator electric.

 

Apa distilata are in jur de 20 kohm x m (daca mai imi aduc bine aminte, facultatea a fost de mult....).

 

In schimb cand speli motorul nu apa de la spalat in sine este diorect problema, ci oxidul care se formeaza pe unde a fost apa si acel oxid conduce suficient de bine ca sa aiba problemele prezentate de om.

 

Nu stiu ce curent are nevoie starterul de la moto, dar daca presupunem ca are nevoie de 1 A, ar insemna ca apa trebuie sa faca un scurt cu o rezistenta de 12 ohm. Este pe aproape: la o distanta de 1 mm apa ar avea cam 20 ohm. Dar putin probabil sa se intample ceva pentru ca nu este doar o picatura pe contact ci apa este peste tot si o parte din curent se duce direct la masa si nu mai avem amperul ala nenorocit care ii porneste omului motorul. Dar oxidul si eventual cine stie ce au mai pus oamenii in zeama de spalat ar putea face asta. Mai ales daca era deja ceva oxid pe contact si s-a amestecat cu apa.

 

Oricum este clar ca spalatul a dus la acest fenomen. Acuma ca apa conduce sau nu nu prea conteaza cat timp se intampla fenomenul.

 

Asadar: demontata contactul de start, curatat si gata.

 

Totusi inca ceva: daca contactul cu apa ar determina sa porneasca electromotorul acesta ar ramine pornit si dupa ce porneste motorul ca si cum ar tine omul apasat butonul de start. Nu stiu ce electronica mai are si motocicleta aia care sa incurce treburile.

 

Pentru DD: daca torni apa in priza nu se intampla mare lucru. Siguranta sare pentru ca depasesti curentul suportat de aceasta, sau daca ai protectie diferentiala cand trece un curent mititel de ordinul mA spre impamintare atunci sare siguranta.

Si chestia cu bateria: daca o pui in apa incepe sa se descarce vizibil in clipa in care apare oxidul.

Apropo: nu ti-a cazut niciodata telefonul mobil in apa? Il scoti din apa, il desfaci se usca si merge. Daca apa ar conduce curentul electric asa cum crezi tu s-ar arde circuitele electrice. In apa sarata (cum este la mare) e clar: se distruge.

Vezi urmatorul paragraf:

 

Se vede ca nu ati facut armata pe vremea lui Ceasca. Va prezint fierbatorul de apa fabricat din 2 lame de ras, un creion din lemn si 2 conductori electrici izolati: se baga creionul prin mijlocul celor 2 lame de ras astfel incat acestea sa ajunga la o distanta de circa 10-15 mm. Se leaga de fiecare lama de ras cite un fir electric. Se scufunda creionul cu lamele de ras intr-o cana cu apa si se baga firele in priza. Apa (de robinet) va fierbe in cateva clipe. Apoi se pune un pliculet de ceai si puteti sa va savurati ceaiul in liniste.

 

Daca DD este mai necredincios decat Toma ii ofer cadou acest minunat aparat de fiert apa. Dar stai daca im raspunde in urmatoarele 2 minute va primi nu unul ci doua aparate de fiert (uite asa ne tampesc reclamele TV).

 

Ceva care nu este legat de problema dar este in acelasi registru: cineva dorea o bobina de start si psunea ca ii trebuie una destul de mare ca sa tina curentul de 100 si nu stiu cati amperi pe care ii da bateria. Curentul electric nu este ca apa care tasneste de la robinet si intra intr-un consumator. Curentul electric reprezinta raportul dintre tensiune si rezistenta. Daca la 12 V ai bateriei pun un bec de 55 W atunci curentul va fi de circa 4,58 A. Daca pun bateria in scurt teoretic obtin mii de amperi situatie in care bateria se va distruge. Acea valoare zisa traditional curentul de scurt circuit al bateriei reprezinta curenul maxim care poate sa circule prin baterie fara sa o distrugi fizic. Si acel curent este limitat in timp.


» Post actualizat in 03 Jun 2015 19:13

Am gresit: m-am uitat de curiozitate si apa distilata are rezistivitate de 10 ori mai mare: 200 kohm x m. Deci sa porneasca demarorul de la apa in contact nu se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

:cheers:

Nu am reusit in 2 minute... asta e, poate data viitoare (desi s-ar putea sa mai am unul putin mai evoluat, dar pe acelasi principiu).

Incearca sa-ti explici de ce apare oxidul (nu are relevanta ce fel de oxid, Fe, Cu, etc.) si iti dai seama unde am vrut sa ajung cu diferenta intre apa normala si cea distilata. Am incercat sa scot in evidenta ca apa e de vina, deci da, mai detaliat si in alta nuanta, solutia pentru initiatorul topicului e acelasi: de curatat contactul(ele). Asta e important!! (vorba reclamelor care ne tampesc).

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers:

Nu am reusit in 2 minute... asta e, poate data viitoare (desi s-ar putea sa mai am unul putin mai evoluat, dar pe acelasi principiu).

Incearca sa-ti explici de ce apare oxidul (nu are relevanta ce fel de oxid, Fe, Cu, etc.) si iti dai seama unde am vrut sa ajung cu diferenta intre apa normala si cea distilata. Am incercat sa scot in evidenta ca apa e de vina, deci da, mai detaliat si in alta nuanta, solutia pentru initiatorul topicului e acelasi: de curatat contactul(ele). Asta e important!! (vorba reclamelor care ne tampesc).

 

Numai bine!

Salut DD

 

ma bucur ca ai simtul umorului. :crack:

 

Cred ca nu m-am exprimat corect (lucru normal cand esti inginer). Tocmai asta am dorit sa subliniez: spalatul cu jet de apa a dus la udarea contactelor (asta nu de acuma, ci de mai demult) si aparitia oxidului de unde si aparitia la problemelor. Oricum daca scufunzi contactul de pornire intr-o galeata cu apa de robinet, nu se actioneaza demarorul (presupunem ca exista contacte curate).

Ceea ce ma incurca este ca omului ii porneste mobra cand pune contactul dar nu ramine demarorul actionat - cel putin nu ne-a spus ca ramine cuplat demarorul. De accea mai degraba cred ca apa a mai intrat prin ceva zone sensibile, nu doar pe la butonul de la ghidon.

Oricum daca demarorul ii ramine cuplat si nu si-a dat seama, atunci si pinionul de la cuplajul electromagnetic (zis traditional bendix) si electromotorul se pot deteriora iremediabil.

Legat de fiebatorul cu lame de ras: sa stii ca aparuse in anii '80 o cana de fiert apa care era modelul mai evoluat al aparatului cu lame de ras. Era o cana din plastic si avea pe fund 2 placi din ceva metal dispuse una in fata celeilalte, legate frumos cu cablu electric izolat, cu stecker; puneai apa, bagai stecker-ul in priza si apa fierbea 'Inca de la prima incercare' (in reclamele tampite este 'inca de la prima aplicare')

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal

 

'Inca de la prima incercare' (in reclamele tampite este 'inca de la prima aplicare')

Asa e, dar de cand esti tu interesat de cel mai nou detergent!? :)

 

Salut,

La fel cred si eu ca problema nu e doar de la butonul de la ghidon și nu a aparut numai din cauza ultimei spalari, dar solutia cea mai comoda si simpla i-a dat-o yamaha yzf, s-ar putea sa-i rezolve problema.

 

O zi faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

concluzia... nu mai spalati motoarele...

hahahhah....

dar daca te prinde ploaia ce faci?

 

on: pentru cel care are problema

vezi ca ai ceva contacte proaste, imperfecte, ceva da la masa.. draqu stie.

mergi la un mecanic sa se uite la instalatie.

deocamdata iti porneste aiurea..

dar in timp pot aparea si alte bube..

si vedem intrebari legate de cdi-uri si de relee de incarcare... becuri arse.. etc.

deci cel mai bine sa se uite cineva care stie sa vada ce contacte nu sunt cum trebuie.

cel mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, dar de cand esti tu interesat de cel mai nou detergent!? :)

 

Salut,

La fel cred si eu ca problema nu e doar de la butonul de la ghidon și nu a aparut numai din cauza ultimei spalari, dar solutia cea mai comoda si simpla i-a dat-o yamaha yzf, s-ar putea sa-i rezolve problema.

 

O zi faina!

Cum de cand? De cand mi-a recomandat dentistul noua pasta Lacalut Activ ! :)

 

Pentru jerry_mcrie: cand te prinde ploaia nu faci nimic, stringi din dinti si mergi cu atentie mai departe. Mobra nu pateste nimica daca nu dai cu ea de pamant :crack: .

Ea este gandita se mearga si pe ploaie. Poate ca face fata si la jet de apa dar depinde de presiunea apei si distanta de la care se stropeste.

Gradul de protectie se indica sub forma: IPxy unde x indica gradul de protectie la praf si y gradul de protectie la apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai asta am dorit sa subliniez: spalatul cu jet de apa a dus la udarea contactelor (asta nu de acuma, ci de mai demult) si aparitia oxidului de unde si aparitia la problemelor. Oricum daca scufunzi contactul de pornire intr-o galeata cu apa de robinet, nu se actioneaza demarorul (presupunem ca exista contacte curate).

Ceea ce ma incurca este ca omului ii porneste mobra cand pune contactul dar nu ramine demarorul actionat - cel putin nu ne-a spus ca ramine cuplat demarorul. De accea mai degraba cred ca apa a mai intrat prin ceva zone sensibile, nu doar pe la butonul de la ghidon.

Oricum daca demarorul ii ramine cuplat si nu si-a dat seama, atunci si pinionul de la cuplajul electromagnetic (zis traditional bendix) si electromotorul se pot deteriora iremediabil.

Legat de fiebatorul cu lame de ras: sa stii ca aparuse in anii '80 o cana de fiert apa care era modelul mai evoluat al aparatului cu lame de ras. Era o cana din plastic si avea pe fund 2 placi din ceva metal dispuse una in fata celeilalte, legate frumos cu cablu electric izolat, cu stecker; puneai apa, bagai stecker-ul in priza si apa fierbea 'Inca de la prima incercare' (in reclamele tampite este 'inca de la prima aplicare')

Putine motoare de motocicleta au acest sistem, aici se face pornire cu un rulment unisens. Eu banuiesc ca dupa splare a inceput sa i se blocheze contactul de la butonul de start, am patit-o si eu, remediu WD 40 fara sa desfac nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putine motoare de motocicleta au acest sistem, aici se face pornire cu un rulment unisens. Eu banuiesc ca dupa splare a inceput sa i se blocheze contactul de la butonul de start, am patit-o si eu, remediu WD 40 fara sa desfac nimic.

Daca functioneaza atita de simplu e perfect.

Nu ma pricep la demaroarele moto. La BMW este varianta cu pinion comandat de electromagnet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca functioneaza atita de simplu e perfect.

Nu ma pricep la demaroarele moto. La BMW este varianta cu pinion comandat de electromagnet.

Si moto guzzi nevada, breva e la fel dar astea daca nu ma insel au si ambreiaj uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate este de dinainte , eu il am de o luna si un pic ,lam spalat cu un burete si doar clatit cu furtunul ( doar presiunea de la robinet) deocamdata imi porneste bine dar imi sta 10 secunde senzorul *service*

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate este de dinainte , eu il am de o luna si un pic ,lam spalat cu un burete si doar clatit cu furtunul ( doar presiunea de la robinet) deocamdata imi porneste bine dar imi sta 10 secunde senzorul *service*

Din ce an este moto?

» Post actualizat in 05 Jun 2015 16:25

Oricum dat fiind ca tot apare indicatia ''service'' ar trebuie sa faci 2 lurcruri:

- primul, cel mai corect, o vizita la un service Aprilia (nu stiu daca exista, parca erau cei cu Carpati Motors) sau unul dotat corespunzator. Pune omul un tester, verifica si mai ales raspunde pentru ceea ce face.

poate afli mai multe, mai ales ca abia ti-ai luat motocicleta

- al doilea: daca tot faci incercari de remediere pe cont propriu, da un 'Aprilia RS125 wiring diagram' sau 'Aprilia RS125 Schaltplan' pe google (imagini) si vei gasi schemele electrice ale motocicletei.

 

Daca este cum am gasit eu, si probabil ca asa este, ai electronica suficienta care poate sa faca ce o taie capul, mai ales daca dai cu apa prin ea.

 

E posibil ca acel indicator sa arate o 'suferinta' a motocicletei si sa fie o coincidenta ca acuma a aparut dupa ce ai dat un spalat, mai ales daca nu ai spalat cu jet de apa sub presiune.

 

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu mai are treaba dar senzorul de service nu mai dispare credca de la 4000 km sa fie doar revizia , stiu de la un prieten tot asa ia aparut ca trebuia sa mearga cu ea la in service pentru revizie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...