Sari la conținut

Semnal RPM


Postări Recomandate

Daca tot ai desfacut CDI-ul/TCI-ul ca nu stiu ce ai, de ce nu dai tarcoale turometrului sa vezi ce e pe acolo, inteleg ca te pricepi cat de cat la elctronica ca altfel nu te-ai fi bagat sa-ti desfaci aprinderea.


» Post actualizat in 25 Jul 2015 20:53

M-am uitat si eu pe schema.

Ai TCI iar semnalul pentru tahometru este format si preluat din el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 114
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si ce crezi ca la TCI cand "rupe" nu ai tensiune mare,

Pai nu prea ai , cu conditia sa ai o baterie ok pe motocicleta, in timp ce la CDI ai oricum ca pe asta se bazeaza principiul.

Am mai explicat chestia asta cu citate dintr-o carte de specialitate in care se explica de ce nu trebuie sa mergi fara baterie conectata in sistem, la instalatiile cu aprindere de la baterie.

 

Daca pe motocicleta in cauza aprinderea este de tip TCI are ceva mai multe sanse sa nu fi prajit turometrul, desi nu e sigur, daca o fi fost gandit sa primeasca pulsuri de 5V si a primit de 14 V in schimb....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu din ce carte ai citit dar hai sa ne intelegem mai ales pentru ca esti avizat.

La TCI ai aprindrea clasica bazata pe autoinductie numai ca in loc de platini ai un tranzistor. Cand tranzistorul "rupe" ai crestere considerabila de tensiune pe primar, tin minte ca la Dacia 1300 ajungea pana la 300V.

La CDI bobina de inductie practic e un transformator ridicator, pulsul ce i se aplica se ridica cu n2/n1.

Deci oricum pe ambele bobine ai salturi mari de tensiune. Constructiv o bobina de CDI are mai putine spire in primar si e mai mica decat o bobina de TCI care trebuie sa creeze flux ca sa fie autoinductie.

Cat despre turometru nu conteaza ce ai TCI sau CDI daca livreaza un semnal special pentru turometru, fara legatura cu bobinele de inductie.


» Post actualizat in 25 Jul 2015 21:40

PS La ambele tipuri de aprindere in momentul pornirii ai scanteia cea mai slaba, la TCI pentruca-ti scade tensiunea pe baterie la CDI ca ai turatie mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am verificat niciodata semnalul care intra in CDI. Din schita pe care o atasez mai jos ar trebui sa verific legatura dintre pick up coil(14) si cdi(11), nu? Adica ar trebui sa desfac capacul de la alternator si sa vad daca e ceva ars pe acolo apoi sa urmaresc firele ce ies din el si duc pana la CDI, nu?

 

post-33933-0-27669300-1437990862_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu. Dar faza e ca nici cel original nu mai indica turatiile atunci cand l-am dat jos. Asta a fost in iarna. Nu m-am agitat ca oricum vroiam sa ii pun altul. Sa fie amândouă stricate...slabe sanse.

» Post actualizat in 27 Jul 2015 11:53

Pe cel nou, poate l-am ars acum cu cei 100v, nu stiu. Nu a iesit fum, nu a bubuit nimic. De aceea ziceam să îl verific cu un arduino, dar nu am gasit pe net un cod scris si sunt lemn la programare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dan.c,

Am vazut ca esti din Craiova si ti-am oferit sprijin teoretic si demonstratie practica in legatura cu subiectul tau, dar se pare ca esti un oltean incapatanat! Ti-am explicat ca semnalul la taho este dat de CDI, pentru ca tu ai CDI ( Capacitor Discharge Ignition) nu TCI -ce tot se povesteste pe aici...La primarul CDI-ului ajunge cel putin 150V, iar daca ai conectat taho acolo, asa cum ti-a indicat un MECANIC, l-ai facut praf. Probabil ca o sa mai faci teste si o sa mai distrugi ceva CDI-uri sau Taho..no comment. Sa-ti mai dau o schema, poate o sa te edifici intr-un final.

Spor la treaba..

post-74268-0-92438800-1438022673_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D

Nu sunt chiar asa incapatanat!

Dar, dupa vreo 2 saptamani de asteptare, si tot felul de frustrari adunate(in special pt ca am distrus cdiul) cand intr-un final am ajuns cu noul cdi la motocicleta nu as fi conceput sa nu mearga turatiile. Verificasem tot, nu avea ce altceva sa fie de vina in afara partii din CDI responsabila de turatii. Cand am vazut ca nu merge mai aveam putin si il spargeam. Iti dai seama ca dezamagit fiind am zis sa incerc si faza cu legatul la bobina de inductie, cu toate ca nu imi plac improvizatiile si nu aveam chef sa mai trag un fir separat.

 

Totusi, daca am prajit bordul, cu toate ca pare sa mearga in continuare, indica tot, la pornire se duce acul de turatii in blana si se intoarce, sper sa fie doar vreo dioda prajita prin el si sa o pot schimba. Uite un filmulet cu bordul:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa te apuci sa desfaci bordul sa cauti diode arse verifica daca-ti vine semnal de la CDI , asta trebuia sa faci si prima data inainte sa te apuci sa distrugi CDI-ul.

Daca nu cunosti pe nimeni cu osciloscop du-te la un atelier de reparatii electronice (TV, laptop, GSM) si roaga-i sa-ti verifice ei , n-ar trebui sa te coste mult.

Chiar si cu un multimetru s-ar putea sa-ti dai seama daca ai semnal acolo sau nu, merita sa incerci.

 

PS Prajitul bordului e o chestie posibila dar nu e sigura, in functie de cum a fost proiectat si cum iti e norocul, si da, e posibil sa mearga aproape tot pe el in afara de partea afectata.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa te apuci sa desfaci bordul sa cauti diode arse verifica daca-ti vine semnal de la CDI , asta trebuia sa faci si prima data inainte sa te apuci sa distrugi CDI-ul.

Asta i-am zis si eu si altii...

Normal ar fi sa ai o logica si o ordine in ceea ce faci - inginereste vorbind, se numeste troubleshooting flowchart; se pare ca nu ai avut nici cand te-ai pus sa umbli la CDI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am explicat ca semnalul la taho este dat de CDI, pentru ca tu ai CDI ( Capacitor Discharge Ignition) nu TCI -ce tot se povesteste pe aici...La primarul CDI-ului ajunge cel putin 150V, iar daca ai conectat taho acolo, asa cum ti-a indicat un MECANIC, l-ai facut praf. Probabil ca o sa mai faci teste si o sa mai distrugi ceva CDI-uri sau Taho..no comment. Sa-ti mai dau o schema, poate o sa te edifici intr-un final.

Spor la treaba..

Nu ca ar avea legatura cu semnalul RPM, dar de unde ai dedus ca are CDI ? Daca analizezi schema o sa vezi ca legatura comuna dintre bobinele de inductie se duce la +12V ceea ce e specific pentru TCI, la CDI comunul se duce la masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam greu sa gasesc un osciloscop. Pe deasupra si portabil, ca doar nu o sa intru cu motocicleta in serviceul gsm sau ce gasesc.

O sa incerc varianta ta @high_voltage_tm in prima faza. Deci, un led banal de 3v, inseriat cu rezistenta de 22kΩ il alimentez la firul ce iese din CDI, considerand ca e + si piciorul de minus al ledului il leg la masa?

Editat de dan.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam greu sa gasesc un osciloscop. Pe deasupra si portabil, ca doar nu o sa intru cu motocicleta in serviceul gsm sau ce gasesc.

O sa incerc varianta ta @high_voltage_tm in prima faza. Deci, un led banal de 3v, inseriat cu rezistenta de 22kΩ il alimentez la firul ce iese din CDI, considerand ca e + si piciorul de minus al ledului il leg la masa?

Nu te complica cu led-ul in locul lui pui o casca.

 

Si daca folosesc un multimetru cu care masor voltajul nu e acelasi lucru?

Nu prea, nu-ti poti da seama daca ai tensiune continua sau pulsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22kohm este o valoare mult prea mare, chiar daca ai semnal acolo foarte probabil nu o sa vezi nimic pentru ca valoare curentului prin led va fi mult prea mica.

Incearca mai degraba cu 1kohm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ai o varianta ca sa masori direct cu multimetrul, simulezi integrarea care se face in turometru. Descriu circuitul ca e mai usor decat sa ti-l desenez. Iei o dioda (un 1N400X), o legi cu anodul la semnal si in catod (catodul e cel marcat cu cerc) vii cu o rezistenta de 10K in capatul cellalat al rezistentei lipesti un condesator de 100nF in paralel cu o rezistenta de 10k, capatul al doilea al acestui grup ( 100nF|| 10K) o legi la masa. Masori tensiunea pe condensator, ar trebui sa varieze in functie de turatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22kohm este o valoare mult prea mare, chiar daca ai semnal acolo foarte probabil nu o sa vezi nimic pentru ca valoare curentului prin led va fi mult prea mica.

Incearca mai degraba cu 1kohm.

Am specificat sa foloseasc LED low power; adica din alea care au curentul nominal de 2mA (LED-uri uzuale de 3mm, folosite la semnalizari, butoane, martori luminosi). Presupunand ca semnalul e la 5V, atunci prin LED ar avea umpic peste 1mA - suficient cat sa aprinda LED-ul si sa observe pulsatiile, la relanti; am recomandat varianta asta, cu rezistenta mare, pentru ca din cate tin minte, impedanta de intrare a instrumentului (taho) e undeva la 100k, deci si semnalul generat de CDI/TCI are o valoare mica (ca intensitate a curentului).

Merge si varianta cu casca - din aia de telefon.

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...