Sari la conținut

Trusa de scule pentru iesiri mai lungi


Rimio
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

Am prins putin curaj si vreau sa incep sa fac drumuri ceva mai lungi (2-3 zile) prin tara. Motocicleta (CB-ul cumparat de la MotoRocker), desi este in stare foarte buna, nu e tocmai noua - motiv pentru care ma astept sa se mai strice varii chestii pe drum. Nu am cine stie ce experienta la mecanica, dar nu sunt nici prost, motiv pentru care as vrea sa imi alcatuiesc o trusa minimalista de scule/servisare pe care sa o iau cu mine, in caz ca am ghinion.

 

Ca si dimensiune, as vrea sa intre sub sea (spariul e relativ mic, dar este).

 

Eu m-am gandit la urmatoarele:

* Kit de pana (doape)

* Cablu de ambreiaj

* Multimetru chinezesc, cel mai mic model pe care il gasesc

* WD-40, spray mic

* Cheie bujii + o bujie de rezerva

* Patent + cleste fire

* Un set de chei 8-20.

 

Mai aveti si alte sugestii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Renunta la wd40 in favoarea spray_ului de lant si la bujii si cheia de bujii. Adauga o surubelnita cu doua capete si o cheie sau ce e nevoie pentru reglat suspensiile, niste soricei si banda izolatoare, un bec pozitii/frana... si cauta un patent gen "swiss army" cu cutit, desfacator de conserve, etc. Enjoy!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai

ptiesiri de 2-3 zile nu trebuie sa cari tot garajul.

1) trusa motoretei - aia originala - are cam tot ce iti trebuie pe drum - cheie bujii, chei de roti, surubelnite, fixe - strictul nencesar (ce pana mea sa faci cu o trusa 8 - 20 cand majoritatea nu iti folosesc)

2) kit de pana - 15 ron la norauto - pt tubeless. Adaugi o pompa de bicicleta din aia super mica. Bicicletele folosesc presiuni mai mari in roti (3.5 - 6 atm). Te plictisesti bagand aer la moto da merge. Capsulele nu sunt bune - ai ratat o umflare stai si fluieri

3) kit de reparat cabluri - 20 ron la louis - e un plic cu 2 sufe si multe nipluri

4) sigurante si banda izolatoare

nu mai ai nevoie de altceva. cu multimetrul ce faci ?afli ca e ars releul sau generatorul ? suni la platforma si spui "vino sa ma iei ca mi s-a ars releul" in loc de "vino sa ma iei ca nu mai merge mobra "?

 

Daca tura presupune multi km - mai iei la tine consumabile - spray de lant, ulei de completat - daca iti consuma, prezervative, etc.

Personal nu iau spray de lant, folosesc ulei pentru a il unge.

 

 

aaa sa nu uitam - credit la telefon - e cel mai util cand ramai pe drum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate am luat mobra fara trusa originala... cand mergeam departe ma bazam pe trusa Banditului in caz ca se intampla ceva cu CB-ul fetii <se potriveau sculele>... din fericire n-am avut niciodata nevoie, iti urez sa n-ai nici tu! :)

 

daca poti face rost de o trusa originala (ebay sau dezmembrari, ca noua OEM te usuca) acoperi cam tot...mai adaugi un patent mic sanatos ca ala din trusa e slabut, un kit de pana si unul de reparatie cabluri, cativa soricei si band-izoler. In rest, daca e sa te lase ceva, e releul (honda-i honda :wacko:) , si aluia nu ai ce sa-i faci.

 

Daca vrei poti s-o refaci, cautand piesele separat, uite aici cam ce e in trusa originala:

https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Honda&T=CB500&Y=1997&L=HO-CB500V&O=TOOLS&F=HO-CB500Y-VM&L2=HO-CB500SW-VM1

Unele chestii merg si de la alte mobre, cum ar fi cheia de bujii de la Bandit

 

N-are rost sa te cari cu becuri ca gasesti in benzinarii. Eu mai luam cu mine o sticla mica de plastic (gen Mona/Vodca de 250 ml, ca e plata) cu ulei de transmisie + o pensula mica. Daca te prinde ploaia si se incarca lantul cu nisip, ungi din abundenta cu pensula si freci, si pe cricu central "centrifughezi" roata...odata cu uleiul sare si nisipul jegul....ungi din nou (de data asta nu din abundenta) stergi roata bine pe calea de rulare pe unde a ajuns ulei (daca a ajuns) si ai lantul cat de cat curat si uns in 3 minute.

 

Bafta si cati mai multi km cu mititica :D

 

PS: are careva o cheie de bujii de VTR/Varadero/Africa Twin? tre' sa completez si eu trusa mobrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cric hidraulic , trusa mecanica Kraftsmann 260 piese , roata rezerva spate , oglinzi retrovizoare , electromotor , set bujii , set segmenti , set complet ambreaj , set supape , aparat sudura TIG .... :crack: :crack:

 

Acum serios , a zis cineva mai sus , trusa motorului si un kit de pana . Daca motorul e intretinut , la ce e bun un garaj dupa tine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Cand s-a proiectat motocicleta s-au luat in calcul si defectiunile minore care pot sa apara intr-o deplasare, iar trusa din dotarea motocicletei face fata. In final, TRUSA stock a motocicletei, kit -ul de interventie la anvelope si o agenda telefonica cu cati mai multi prieteni prin tara in cazuri mai dificile.

Calatorie placuta :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, pentru ca nu mai am trusa originala, mi-am facut un set simplu de chei si inbusuri, cele mai des folosite. Mai am biti in loc de surubelnita si niste fasete/soricei de plastic pentru orice eventualitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...