Sari la conținut

Regulator de tensiune incins


Postări Recomandate

Cum spuneam ,regulatorul de tensiune se incinge foarte repede.Dupa treaba asta am observat ca si firele ce pleaca de la alternator si se duc la regulator se topesc in dreptul mufei.De luat in vedere este ca lucram cu un motor de Honda Varadero. O alta problema esta relantiul . Si anume este instabil. Multumesc­!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca lasi firele asa cum sunt , mufa se va topi la un moment dat .

De aceea , e recomandabil sa faci 2 lucruri :

 

1. Taie firele inainte si dupa mufa si cositoreste-le fiecare cu perechea lui , apoi izoleaza-le . In acest fel vei elimina caldura pe care o genereaza o mufa cu contacte imperfecte .

2. Monteaza un cooler de calculator alimentat la un 12 V permanent ( dupa contact ) care sa creeze un curent de aer fortat pe radiatorul regulatorului .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai un contact imperfect pe undeva. Cel mai probabil la mufa... curata bine contactele mufei si strange putin papucii.

Vezi ca ralantiul nu e f stabil "din fabricatie", dar nu ar trebui sa varieze mai mult de 100-150 ture. Daca variaza mult, posibil sa fie nevoie de o curatare a carburatoarelor si eventual o schimbare de bujii. Platinum nu se mai fac, deci va trebui sa iei iridium.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se incinge de-l gasesc toti dracii indiferent de cat cureti contactele, cositoresti sau reglezi relanti-ul.

Treaba cu instalarea unui cooler am mai auzit-o, insa personal consider ca e multa bataie de cap pt prea putin rezultat. honda au renumita pasiune de a monta regulatoarele in spatii mici si inchise; iar daca vei pune un cooler, nu va ajuta prea mult daca nu are tiraj.

Sfatul meu este sa repozitionezi acel releu intr-un loc aerisit (eu i-am facut 2 gauri in carena si pot spune ca e mult imbunatatita temperatura)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu este legata de pozitia regulatorului deoarece motorul este montat pe un buggy. Chiar am tinut la pozitionarea lui, l.am pus pe o laterala pentru a lua mult vant.

Eu pornesc motorul si stand pe loc in 2 minute se incinge.

Este cumva legata de treaba cu bateria si anume ca bateria are 2 ah in plus( 12ah am imteles ca trebuie si eu am 14ah) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu e montat pe o bucata sanatoasa de metal? Cu o suprafata de contact mare intre releu si suport metal?

La unele motociclete asa e folosit cadru ca heat sink.

Si un ventilator mic totusi face o diferenta, daca releu are un radiator (nu toate au).

Capacitatea de baterie nu are legatura. Faruri ai? Un consumator de energie ar mai ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumatorii aia te ajuta mult. Nu m-am gandit ca nu i-ai pus faruri... pune-i 2 becuri de 55w legate de proba la baterie (cu motorul pornit) si vezi daca se mai incinge. Masoara si incarcarea cu si fara consumatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot suntem asa de activi mai am o problema.Pompa de benzina nu incarca atunci cand dau la buton , in bord se aprinde becul cateva secunde, dar nu se aude nici un sunet de la pompa.

Am pus-o direct la baterie, a incarcat cateva secunde si am pornit motorul, dar tinand firele pompei la baterie. Ce poate fi? X-(


» Post actualizat in 12 Sep 2015 16:30

Plus ca releul pompei l-am schimat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice mufa inseamna contacte imperfecte . E mult mai bine sa cositoresti firele . ASTFEL scapi sigur de o sursa de caldura care ar putea conduce la fire topite.

 

Cele mai bune contacte de temperatura se realizeaza prin sertizare, nu prin cositorire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar si asa statorul se leaga in instalatie cu mufa

eu n-am gasit-o pe cablaj... nu zic ca asa e, dar e posibil sa fie direct trase din stator pana la mufa. la viroaga stiu sigur ca asa e.

dar da, orice mufa e un viitor contact imperfect, daca e lasata neintretinuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice instalatie de joasa , care se respecta, se relizeaza prin SERTIZARE.Orice altceva este amatorism.Iar acolo daca are niste curenti mai vagabonzi...atunci sertizare. :)

Ei na de, unde ai scos chestia asta? Daca e vorba de aluminium nu ai alta solutie, dar la cupru, mai stam de vorba.

Ps

Nu o sa ma convingi in veci pe mine si multi altii care am activat in domeniu ca o legatura rasucita si cositorita e mai slaba decat una sertizata, sertizarea e pentru puturosi.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice instalatie de joasa , care se respecta, se relizeaza prin SERTIZARE.Orice altceva este amatorism.Iar acolo daca are niste curenti mai vagabonzi...atunci sertizare. :)

Te referi la voltajul intre aliaje? Si rezistenta intre legatura?

Pe vremuri se faceau multe prin wire wrap, era bun intradevar. Dar in electronica totusi.. in releu cum crezi ca sunt facute legaturiile intre componentele electronice?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...