Sari la conținut

de ce se ard bobineLE de inductie ?honda 125 rebel


emster
 Share

Postări Recomandate

Salut baieti,

Am si eu o Honda rebel de 125. Acum vreo 2 ani am lasat-o in garaj pentru ca mi-am luat un motor mai mare. Azi am vrut sa o pornesc, bateria era moarta, i-am dat curent de la masina, dar nu a vrut sa porneasca deloc. Am verificat si nici una din bujii nu da scanteie.

Am masurat ambele bobine:

Bobina 1 - primar 0.7 ohm, secundar 8.22 kohm.

Bobina 2 - primar 0.5 ohm, secundar 15.92 kohm.

Din experienta voastra, sunt duse bobinele? Ar mai putea fi si alte defectiuni?

Multumesc,

Marius

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut baieti,

Am si eu o Honda rebel de 125. Acum vreo 2 ani am lasat-o in garaj pentru ca mi-am luat un motor mai mare. Azi am vrut sa o pornesc, bateria era moarta, i-am dat curent de la masina, dar nu a vrut sa porneasca deloc. Am verificat si nici una din bujii nu da scanteie.

Am masurat ambele bobine:

Bobina 1 - primar 0.7 ohm, secundar 8.22 kohm.

Bobina 2 - primar 0.5 ohm, secundar 15.92 kohm.

Din experienta voastra, sunt duse bobinele? Ar mai putea fi si alte defectiuni?

Multumesc,

Marius

Salut!

Dupa mine: Ca sa arzi o bobina, nu poti fi idiot, tre sa fii destept. Ca sa le arzi pe ambele, Einstein te cheama. Daca e sa fie vreo bobina dubioasa, aia e nr 1. Eu nu cred ca-s arse, si ca sa te asiguri ca asa e, desfa ambii conectori de pe o bobina, pune bateria direct pe ea si uita-te la bujie, tre sa ai o scinteie. Iei firele de la baterie de pe ea si mai ai inca o scinteie. Daca n-ai, incearca si cu alta bujie, care e clar buna. Daca nici asa, e bobina, da' sansele ca sa arzi tu 2 bobine in acelasi timp dupa mine e ca si sa mergi sa-ti cumperi o inghetata si sa-ti cada boosterul de la naveta Discovery in cap.

 

PS: Dupa mine: Ori ai ceva comun, sa zic firul de masa nu mai e la masa, fie cdi tci plm troznit, fie magnetoul, platina (sau orice senzor ai in loc de platina) orice altceva..

» Post actualizat in 03 Apr 2017 01:50

Nu este vorba de avans ,ala este stiut si sunt o gramada de harti pe fiecare cilindru,pe fiecare treapta de viteza etc

Aici este vorba de timpul de incarcare a bobinei la diferite tensiuni adica acel unghi dwel de care spui tu..de fapt asa se si numeste harta:

Daca ma intrebi pe mine ( stiu ca nu, dar daca vrei si o alta parere-probabil nu), ignor-o. Enzo Ferrari zicea ca aerodinamica e pt aia care nu-s in stare sa faca motoare. Eu sint pilot la suflet, si nu-s total de acord cu el, da' daca ultima resursa in calea performantei a ramas timpul de incarcare pe bobina de inductie, atunci ai pierdut cursa, pt ca asta era stiuta de la 1920, si nu s-a scremut nimeni s-o mai compenseze, si daca bobina e un pic calda, ce mai exact??? Freaca de cilindru? Se freaca scinteia de secundar si nu se incalzeste suficient?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cumva ai spalat motoreta si a ajuns apa?? intreb si eu lucru pe care l-am patit la un maxiscuter..l-am spalat cu jet cand dau sa pornesc a pornit cateva secunde dupa care ...mucles..:) am pus alta bobina si a pornit la fel ca inainte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am cumparat o bujie noua si am incercat sa ii dau curent bobinei de inductie direct de pe baterie (nu de pe una de masina, de pe una de motocicleta, de 5 Ah). Nu am obtinut nici o scanteie la bujie, numai la bornele bateriei, in schimb bobina s-a incalzit destul de tare. Sa cred ca bobina de inductie este dusa? Multumesc.

Marius

» Post actualizat in 04 Apr 2017 17:45

 

 

Bobinele astea, desi par sa fie din "filme" (de impedante) diferite nu prea se pot arde amandoua dupa ce s-au odihnit vreo 2 ani. Numai daca nu cumva ai dat curent CDI-ului cu polaritatea inversata. Sau paralel pe bateria "moarta".

post-84639-0-49205500-1491327823_thumb.jpg

 

asa i-am dat curent motoretei sa incerc sa o pornesc, ca la orice vehicul cu bateria moarta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti,

Am si eu o Honda rebel de 125. Acum vreo 2 ani am lasat-o in garaj pentru ca mi-am luat un motor mai mare. Azi am vrut sa o pornesc, bateria era moarta, i-am dat curent de la masina, dar nu a vrut sa porneasca deloc. Am verificat si nici una din bujii nu da scanteie.

Am masurat ambele bobine:

Bobina 1 - primar 0.7 ohm, secundar 8.22 kohm.

Bobina 2 - primar 0.5 ohm, secundar 15.92 kohm.

Din experienta voastra, sunt duse bobinele? Ar mai putea fi si alte defectiuni?

Multumesc,

Marius

1.Verifica in manual valorile rezistentei electrice pentru circuitul primar si cel secundar al bobinelor.

2. Pot fi si alte defectiuni, practic de la simple contacte necorespunzatoare pana la generarea semnalului de catre CDI.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am cumparat o bujie noua si am incercat sa ii dau curent bobinei de inductie direct de pe baterie (nu de pe una de masina, de pe una de motocicleta, de 5 Ah). Se pare ca da scanteie, mica, abia se vede, dar totusi da scanteie.

» Post actualizat in 04 Apr 2017 17:45

attachicon.gifcurent.jpg

 

asa i-am dat curent motoretei sa incerc sa o pornesc, ca la orice vehicul cu bateria moarta

 

Oare sa fie CDI-ul?

Multumesc,

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanse sint ca-s bune bobinele. Daca a stat, nici cdi-ul nu cred c-a putrezit, ar putea fi ceva contacte oxidate, dar dupa mine, mai incearca una: Pune bateria de la masina in loc de aia de motor. Deci nu le pune in paralel, pune-o pe aia de masina. Ma gindesc ca daca bateria lui e praf, o fi in scurt


» Post actualizat in 04 Apr 2017 19:26

PS: Bateria de la moto e tot de 12V, da?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai mai putea avea si-un soarec care ti-a ros un fir, acuma tu stii, dar na

Atunci e ok, pune una de auto in loc si incearc-o asa. Nu depinde scinteia de asta, dar ar fi bine sa-i dai si cu benzina proaspata, ca daca a stat 2 ani, e ceai de musetel..

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mariusica nu ai citit atent posturile din acest topic desi faceau referire directa la motocicleta ta. Bateria nu are nicio legatura cu scanteia la Honda Rebel, bobina de "inductie" daca o incerci la 12V obtii scanteie slaba pentru ca nu e proiectata ca o bobina de inductie clasica ci ca un transformator ridicator caruia in secundar i se aplica o tensiune de aproximativ 300V nu 12v. Descarca schema de pe net si vezi ce buba poti sa ai . CDI-ul tau are sase conexiuni doua la bobine, o "masa", un pick' up coil, o alimentare de la magnetou si o conexiune care iti insumeaza conditiile de functionare.

http://i531.photobucket.com/albums/dd356/Rebelstuff/wiring%20diagrams/wirechart.jpg


» Post actualizat in 05 Apr 2017 07:46

erata

 

"transformator ridicator caruia in secundar primar i se aplica o tensiune de aproximativ 300V"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut din nou, in weekend am verificat motocicleta, daca e sa trag o concluzie, ar fi CDI-ul, dar vreau sa va intreb si pe voi.

Schema electrica la motor e putin diferita de cea indicata de vlad58, o sa o atasez.

In urma verificarilor am ajuns la urmatoarele rezultate:

1. Firul negru-rosu care merge de la alternator la CDI, pe el am tensiune de 58 VCA

2. Firul albasteu-galben, pe care ar trebui sa vina impulsurile, am tensiune de 1 VCA, nu am avut osciloscop sa vad cum fluctueaza, dar am gasit acolo 1 v

3. Firul negru-alb care este conectat la contact si la switch-ul din dreapta, daca contactul nu e pus sau switch-ul nu e in pozitia run, este pus la masa, daca contactul este pus si switch-ul este in pozitia run nu are continuitate cu masa

4. Firul galben-negru, care merge de la CDI la bobinele de inductie nu este intrerupt si nu este nici in scurt circuit

5. Firul verde, care merge la masa, nu este intrerupt si nu are nici scurt-circuit

6. Firul verde-alb care este de la senzorul de la picior nu este in scurt si nici intrerupt

Pareri?

Multumesc.

» Post actualizat in 11 Apr 2017 16:34

Schema electrica

5beb5cf3b0a164e8ffff80d6ffffe415.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

1. Daca e ceva extrem de dubios in masuratori, e ca n-ai nici un + la CDI. Am vazut ca ai 58V, dar banuiesc ca ala-i ridicatorul de tensiune cu care probabil incarca un condensator. Schema ta e alb/negru asa ca pas la identificat fire,

dar dupa mine ar putea fi ceva dubios la 3 (Firul negru-alb la contact), sau un alt fir banuiesc ca ar trebui sa fie un + simplu. E o speculatie, dar na, daca tot ai intrebat..

 

2. Firul 6, ce senzor la picior? De cric? Are si sezor de neutru? E posibil sa fie o combinatie si sa creada ca-i pe cric, in viteza?

 

Nu stiu daca 1V de la pickup e ok sau nu, eu as zice ca e

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La unele motoare, daca e cricul jos si e in viteza, ii taia macaroana. La altele mai are si un contact la ambreiaj. Daca ai senzor de neutru si il ai si pe ala de cric, vezi ca macar sa se aprinda in N. Ai putea sa verifici si contactul de cric, vezi ce face exact cind e sus si cind e jos si daca merge corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca de la bobine ai un rind de fire catre cdi, si un altul catre contact. Banuiesc ca tot la masa ar trebui sa ajunga si alea in final, verifica-le ce-i cu ele ca pare ca daca e o pb, le taie pe ambele si cam asta e ce vezi tu

 

PS: Rectific: Firul se intoarce la cdi, prin contact. ( E cel mai din dreapta fir de la cdi), deci cu contactul pus, cel mai din dreapta fir de la cdi ajunge la bobine, iar cel mai din stinga fir, tot de la cdi, ajunge direct la ele


» Post actualizat in 11 Apr 2017 18:28

Ok, m-am mai uitat odata. Pare sa n-aiba alt +, deci o fi din aia 58V. Firul 3 (ala din contact) dupa mine e un pic dubios. Pare ca ar trebui sa ajunga la bobine, si cred ca si la masa, cu contactul pe run. Mai verifica si tu odata


» Post actualizat in 11 Apr 2017 18:32

Ca sa fie mai clar: Firul cel mai din dreapta din cdi, ajunge la iginition switch, si acolo se intilneste cu al 2 le-a rind de fire de la bobine (la ignition switch, IG/E, primele 2 fire din stinga, cu mufa mini mai sus)

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 11 Apr 2017 18:28

 

Ok, m-am mai uitat odata. Pare sa n-aiba alt +, deci o fi din aia 58V. Firul 3 (ala din contact) dupa mine e un pic dubios. Pare ca ar trebui sa ajunga la bobine, si cred ca si la masa, cu contactul pe run. Mai verifica si tu odata

 

Nu este dubios deloc sa nu aiba alta alimentare decat cea din magnetou, este un cdi clasic. In ce priveste masuratorile facute de el reprezinta tensiuni medii redresate daca pui osciloscopul se vor vedea si varfurile.

 

Din ce vad eu in schema atasata, ca sa poti face o proba a CDI-ului, citind schema de la stanga la dreapta ar trebui asigurate urmatoarele conditii:

Firul 1 - trebuie sa ajunga la ambele bobine iar celelalte capete ale bobinelor trebuiesc puse la masa(sasiu)

la faza asta daca o bobina e stricata poate sa o deruteze si pe cealalta.

2 - trebuie sa fie la masa

3 - de la cititor (semnalul de 1V)

4 - conditii de functionare cric ridicat sau la neutru trebuie pus la masa

5 - alimentarea CDI-ului (cei 57V)

6 - conditie probabil de la cheie si intrerupatorul de urgenta, din ce deduc eu trebuie sa fie in "aer"

Incearca sa stabilesti aceste conditii si da-ne un semn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti,

Am schimbat CDI-ul, iar acum totul este in regula, a pornit.

Dilema mea ramane cauza pentru care s-a ars CDI-ul din nimic. Am oprit-o acum 3 ani si acum nu a mai pornit.

Eu zic ca i-a fost dor de tine. Alta explicatie mai tehnica de atit nu gasesc..Oricum, daca poti, mai incearca sa-l pui pe ala vechi inapoi. Daca tot nu merge, e clar, aia e, de dor s-a dus. Daca incepe si ca prin minune merge, ar putea sa fi fost un contact sau altceva. Sa se fi ars el exact acu 3 ani la ultima oprire..Nush ce sa zic, aia cu dorul e mai logica. As fi zis daca-i digitala, a ramas complet fara curent, s-a descarcat vreo locatitie de memorie semipermanenta, s-or fi intimplat una alta, da' la asta..Bine, acu daca ai uitat sa ne zici ca ai incercat s-o pornesti cu curentul de la priza =))..

» Post actualizat in 16 Apr 2017 01:30

PS: Una din bobine, are jumate din rezistenta in secundar. Dar e in secundar, nu mi-e clar daca putea sa suga mai mult curent din cdi. Si totusi: OK, asa era si acu 3 ani. Care sint sansele ca ii tai contactul si frumoasa adormita de fapt nu e in coma, e moarta? De dor s-a dus :crack:Daca ai un manual, cauta eventual cit zic ei ca tre sa fie rezistentele..Sint curios si eu

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, deci tu banuiesti ca e condensatorul e ala cu dorul. Are sens

Din graficele alea cumva mie nu-mi reiese, comparatia intre el in functiune si el pus la pastrare, pare cam tot pe acolo, dar inteleg ca se puteau intimpla chestii prin el. Ok, l-am vazut, da, graficul 3.12,


» Post actualizat in 16 Apr 2017 01:56

PS: Inca o chestie: La bobine, cind masori rezistenta, e sensibil la ordinea firelor de la ohmemetru? Masoara cu ele intr-o directie dar nu si cu firele inversate? E asa la ambele? Ca daca e sensibil, ma gindesc ca are o dioda de protectie, si daca una e si una nu e, atunci aia care nu e, e probabil un potential pericol pt cdi

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti,

Am schimbat CDI-ul, iar acum totul este in regula, a pornit.

Dilema mea ramane cauza pentru care s-a ars CDI-ul din nimic. Am oprit-o acum 3 ani si acum nu a mai pornit.

CDI-urile 99,99% nu se ard, ce se intampla de unele cad dupa un timp? Se oxideaza lipiturile si se intrerup. Asa au patit-o multi inclusiv eu. Mi-am luat inima in dinti si l-am decapsulat cu grija ca sa am acces la partea cablata si am refacut toate lipiturile.

Nu poti incarca CDI-ul pe partea de bobina in asa fel incat sa-l distrugi, energia livrata pe iesirea aia este fixa indiferent de sarcina vazuta pentru ca mai mult de ce incarca un condensator nu poate da.

 

Sunt curios cu ce ai schimbat CDI-ul cu unul de al ei sau unul de scuter? Vezi sa aiba cam aceeasi curba de avans altfel nu e in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, mi-ai dat o idee sa desfac vechiul CDI sa cad ce e acolo, am sa il desfac zilele astea.

Am pus un CDI pentru motoare in 4 timpu, care merge de la 80 pana la 150 cm3.

Mototul merge bine, suna ok, am facut si vreo 2 ture, pare totul in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, mi-ai dat o idee sa desfac vechiul CDI sa cad ce e acolo, am sa il desfac zilele astea.

Am pus un CDI pentru motoare in 4 timpu, care merge de la 80 pana la 150 cm3.

Mototul merge bine, suna ok, am facut si vreo 2 ture, pare totul in regula.

Hmm fa rost de un pistol stroboscop si verifica avansul, sa-l dea unde trebuie si sa fie variabil cu turatia (creste)

Eu ca rezerva am un CDI dar cu aprindere la punct fix, chiar la PMS, motorul pornea, mergea uniform dar nu avea puterea maxima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm fa rost de un pistol stroboscop si verifica avansul, sa-l dea unde trebuie si sa fie variabil cu turatia (creste)

Eu ca rezerva am un CDI dar cu aprindere la punct fix, chiar la PMS, motorul pornea, mergea uniform dar nu avea puterea maxima.

Ce inseamna unde trebuie? Eu nu prea inteleg cum putea ala sa se f stind, dar sa zicem, lipituri sau a crapat electrolitul in el. Sf-uri ambele, dar sa zicem. Ok. Sint lipituri reci, se vad la ochi? Asa e la honde? Cum stii unde trebuie? Ca ala original, sa zicem, vede semnalul si-l intirzie sau nu. Un after-market face la fel? Unde e corect si unde nu e? E un standard?

Ok. Il desfaci. Si ce? Refaci toate lipiturile? Te astepti sa vezi una vizibila?

De unde reiese ca una non-factory are aceasi intirziiere la avans si aceeasi progresie?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...