Sari la conținut

Cheie cu cip / fara cip


ClaSiC0
 Share

Postări Recomandate

Chiar daca ai pierdut toate cheile si ai imobilizator, mai exista variante in afara de a schimbat setul de ecu+contact+incuietori.

Cel putin la unii producatori se poate comanda cheie de la reprezentanta pe baza seriei de sasiu(+documente care sa ateste ca tu esti proprietarul de drept)

O alta varianta este anularea functiei de imobilizator,dar pentru asta trebuie intervenit in ECU de catre cineva specializat + fabricarea cheii dupa butucul contactului (in cazul in care acesta poate fi demontat)

Pierderea doar a cheii master nu e o tragedie , se poate oricand copia o ''cheie cu chip'' la un atelier specializat.

1. Te rog, fa-ti timp si contacteaza cateva reprezentante mai importante( Yamaha, Suzuki, Kawasaki) explica-le situatia ca ai pierdut toate cheile de la motocicleta, inclusiv master key, ca tu esti proprietarul si vrei un nou set de chei? Apoi sa-mi spui ce ti-au raspuns, care sunt variantele si costurile. Sunt curios, poate s-au schimbat regulile in 2016.

2. Copierea unei alte chei cu "un alt chip" presupune alocarea unui nou cod din memoria ECU in noul chip. Acest lucru se poate si "la domiciliu" numai cu folosirea master key/cheia rosie dupa o procedura care nu este complicata.

3. Daca se pierde o cheie neagra/uzuala, rapid trebuie sters codul de cheie pierduta din memoria ECU.

» Post actualizat in 09 Jan 2016 08:52

Deci eu nu gasesc nici un loc in care sa s bage cip sau unde ar putea fi cipul la cheia mea.

 

App la yzf u de 125 e aceeasi cheie ca la r1?

 

Nici nu o sa gasesti niciodata acel loc in cheia ta! Motocicleta ta nu este prevazuta cu Ignition Security System.Yamaha a introdus acest sistem de securitate YIS ( Yamaha Ignition Security System) dar nu la varianta de 125. Mai citeste postarea mea de mai sus unde am explicat tot sistemul, si uita-te in primul rand pe contactul principal cu cheie! Vezi vreo inscriptionare mai deosebita acesta in care apare cuvantul Security System?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Te rog, fa-ti timp si contacteaza cateva reprezentante mai importante( Yamaha, Suzuki, Kawasaki) explica-le situatia ca ai pierdut toate cheile de la motocicleta, inclusiv master key, ca tu esti proprietarul si vrei un nou set de chei? Apoi sa-mi spui ce ti-au raspuns, care sunt variantele si costurile. Sunt curios, poate s-au schimbat regulile in 2016.

Am pus intrebarea asta la BMW si mi-au zis ca se poate , costul era o suta si ceva de euro nu mai retin exact. La japonezi n-am incercat inca , nu am avut nevoie.

 

La restul de puncte nu-ti raspund ca nu au legatura cu ce am spus eu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, motocicletele se fura cu duba, sint extrem de rare cazurile cind se suie hotul pe ea si pleaca la garaj. Hotii profesionisti iti fura motoreta oriunde ai ascunde-o. Exista un caz patit de un motociclist roman la Londra. A lasat motoreta, GSXR1000/K5 in fata motelului, exista camera de supraveghere. A doua zi ia motoreta de unde nu-i. Merge la receptie, se uita la filmare, vede 2 tipi care au stat linga motoreta sub 2 minute, au pornit-o si au plecat cu ea. Motoreta avea CIP, adica, chipurile nu putea fi pornita decit cu cheia OEM. Hotii erau profi, aveau toate device-urile de copiat coduri. Daca pierzi si ultima cheie cu CIP, mai bine resoftezi ECU si elimini functia de imobilizator electronic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord, orice sistem de securitate poate fi "spart" ( masina, motocicleta, casa, apartament, programe nationale, banci, etc), nu exista sistem de securitate/avertizare perfect. Hotii sunt mereu in perfectionare, dar aici discutam de problemele care apar pentru un proprietar cand pierde o cheie cu chip, cheia master, sistemul Imo semnalizeaza o defectiune, etc. Ca situatia nu este asa de simpla ca la un contact normal, cumperi un alt contact cu chei si celelalte lacate si ai rezolvat problema. Mai ales ca in Romania sunt putini care opereaza in acest sistem/ECU si iti poate rezolva problema, si aici ma refer in special la motociclete. Nu spun decat ca cine are un asemenea sistem pe motocicleta, are o grad de siguranta, dar si o grija in plus.


» Post actualizat in 09 Jan 2016 09:48

De acord, orice sistem de securitate poate fi "spart" ( masina, motocicleta, casa, apartament, programe nationale, banci, etc), nu exista sistem de securitate/avertizare perfect. Hotii sunt mereu in perfectionare, dar aici discutam de problemele care apar pentru un proprietar cand pierde o cheie cu chip, cheia master, sistemul Imo semnalizeaza o defectiune, etc. Ca situatia nu este asa de simpla ca la un contact normal, cumperi un alt contact cu chei si celelalte lacate si ai rezolvat problema. Mai ales ca in Romania sunt putini care opereaza in acest sistem/ECU si iti poate rezolva problema, si aici ma refer in special la motociclete. Nu spun decat ca cine are un asemenea sistem pe motocicleta, are o grad de siguranta, dar si o grija in plus.

Daca tot am vorbit de cateva sisteme moto de securitate, sa le enumar pe cele pe care le-am citit pe motocicletele de mai jos:

Kawasaki , are sub doua forme KISS, System (Kawasaki Ignition Security System) sau IS ( Immobilizer System)

Honda foloseste renumitul HISS-system (Honda Ignition Security System)

Suzuki are SAIS-System (Suzuki Advanced Immobilizer System) or SCKS (Suzuki Card Key System).

Aprilia are un sistem mai ciudat implementat in bord numit ZADI .

BMW-ul are EWS (Elektronische Wegfahr Sperre).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta subliniam, ca sistemul de imobilizare electronica aduce numai griji in plus. Si incerc sa le explic celor ce pierd cheile sa investeasca in anularea imobilizatorului decit sa achizitioneze un ECU cu chei. Plus ca fraierii de americani nu folosesc deloc sistemele desteptilor europeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jagi, aici ai dreptate cu grija pentru aceste chei si sistem. Chiar trebuie sa ai o mare grija cum pastrezi si cheia cu chip in sine, cum umbli cu ea: ferita de temperaturi ridicate, apa(imersie in apa, ca te ploua pe motor si nu sunt probleme), campuri magnetice si socuri mecanice mari. Americanii nu comanda pe motocicletele japoneze fabricate pentru SUA sistemul Imo! Probabil si din acest motiv, al complicatiilor ivite dupa..si cred ca mai este ceva, in SUA nu se fura motociclete :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cred ca sistemele astea mai rau incurca detinatorii legitimi, hotii au dispozitive cu care fac immo off in cateva secunde, cel putin la auto!

Se pare ca si la moto dupa ce am citit mai sus...

La masini la care exista riscul sa fie furate prefer un intrerupator secret pt pompa de alimentare, poa' sa vina cu toate device-urile de immo off ca tot nu pleaca (,) cu ea!

Ref la mersul la centrul de chei am patit urmatoarea faza: cumparat conserva sh, alarma cu pager cu pornire motor din telecomanda dar neconectata, 2 chei + 2 pagere. Una din chei pornea, cealalta nu, am crezut ca e stearsa, cip bulit, ceva de genul. Ma duc cu aia buna la un centru in ideea de a o clona pt a dispune de un backup. O pune pe 2 device-uri si imi spune ca n-are ce clona pt ca e "chioara"! :eek: Si asa imi trece prin cap ca poate alarmistii au scos cip-ul din cheie si l-au lipit pe langa contact, iar cand bag cheia 2 se fastaceste immo din cauza de 2 cip-uri in raza de actiune a antenei. Am scos cip-ul si din cheia 2 - era mai simplu decat sa desfac carcase si sa caut -, pus bine in caz de ceva, si gata, merg ambele chei! De aia am zis de centru, normal ca se poate vedea/verifica, dar daca nu stii dupa ce sa te uiti/ai mobra la iernat poti lejer trece pe la niste din astia, ca sunt prin toate centrele comerciale, si elucidezi cazul in 1/2 min (si fara bani, daca il "citesc" intrebi cat costa duplicatul si le spui ca revii mai tarziu/maine/luna viitoare/cand intra alocatia).

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm ... Pe bune ? Tare ironia cu motociclete care in SUA nu se fura.

Nu este nici o ironie, ei stiu ca se fura oricum. Ma uitasem la un moment dat la un furt al unui R1 2009 parcat intr-o parcare subterana in Los Angeles.Sub 2 minute suita cu forta bratelor intr-o duba. Motoreta era a tipului care face interfetele de resoftare pt ECU-urile Yamaha, Kawa, Suzuki. El a pus filmarea pe net.

» Post actualizat in 09 Jan 2016 17:47

Jagi, aici ai dreptate cu grija pentru aceste chei si sistem. Chiar trebuie sa ai o mare grija cum pastrezi si cheia cu chip in sine, cum umbli cu ea: ferita de temperaturi ridicate, apa(imersie in apa, ca te ploua pe motor si nu sunt probleme), campuri magnetice si socuri mecanice mari. Americanii nu comanda pe motocicletele japoneze fabricate pentru SUA sistemul Imo! Probabil si din acest motiv, al complicatiilor ivite dupa..si cred ca mai este ceva, in SUA nu se fura motociclete :10:

Am avut 3 clienti in RO , unul cu R1 2007, alti 2 cu R6 2007, 2008 la care s-a defectat subit cititorul (antena) cipului din cheie, adica acel dispozitiv din jurul butucului in care se baga cheia. Unul a avut maimul ghinion sa i se defecteze antena cind se afla in Varna, in afara tarii. Tipul era disperat, se astepta la multe sute de euro de investit, inclusiv transportul pe remorca din Varna la Brasov. L-a costat doar curierul Varna-Bucuresti dus intors, plus 300 ron anularea functiei IMO din ECU de catre mine.

 

In plus, motocicletele mai si cad, vrei nu vrei , se intimpla. Si de multe ori se sparge piesa mai sus amintita. Nici nu e nevoiesa se sparga, e suficient sa primeasca un soc mai puternic, sa se rascheteze plasticul protector. Pierderea cheilor se intimpla infinit mai rar decit ce povesteam eu mai sus.

» Post actualizat in 09 Jan 2016 17:48

PS: Costul curierului care a adus ECU de la Varna la Buc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

JAGI, nu ma refeream la ce ai spus tu , ma refeream la ce spunea dedant68.Mi-a fost lene sa dau quote. Sunt la curent cu ce se intimpla pe acolo pentru ca am locuit in zona citiva ani. Nu numai ca au zone in care se fura ca in codru dar sunt si citeva bucati care ajung pe piata romanesca in mod regulat. In general aici ajung bucati pentru dezmembrat dar ... nu numai .In privat iti pot spune si cum ajung motoare aproape noi , "cu acte in regula".

Mai este o latura a industriei japo-americana care are de aface cu taxe de import , la origine. Importul de motoare japo in America este minim pentru ca majoritatea bucatilor vindute sunt defapt produse in state, deci nu exista un dute vino in privinta a ce au nevoie pentru piata respectiva.Honda are ,de exemplu ,o fabrica imensa in East Liberty , Ohio , unde scot pe banda mai multe modele pentru toata piata de NE.Am vizitat plant-ul si este impresionant si are citeva piste de incercari auto/moto plus facilitati de testare la +/-50 de grade.

Cind am avut nevoie de facut cheie de rezerva cu cip eu am mers la baiatul care are magazinul vis a vis de liceul Sincai , m-a taxat 250 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Antena aceea din jurul butucului care activeaza chipul din cheie este foarte sensibila, practic este o bobina cu rezistenta electric intre (0,5-1) ohm depinde de motocicleta. La un zx10 avea rezistenta aprox. 500 ohm, motorul nu pornea. Sistemul FI imi arata prin Dealer Mode 1 ca problema este pe Immobilizer. Te poate lasa oriunde acest sistem si nu mai pornesti motorul, duba sau remorca scrie pe motocicleta. O antena este cel putin 100 euro, nu mai vorbesc de amplificator, cateva sute.

 

PS. goe75_normal ca se fura si la americani, si atunci de ce sa mai investeasca ca oricum sunt smecherii care le fura. In Europa se merge pe DESCURAJAREA HOTULUI !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Cred ca in Europa se merge pe sistemul actul din cauza pietei de asigurari din UK, unde ,am inteles ca scade rata enorm daca ai imobilizator + alarma .Se spune ca sunt asiguatori care refuza sa faca asigurare fara cele doua .Personal cred ca este poveste si ca in realitate se face dar pe sume enorme.

Cred cu tarie ca o combinatie intre ce se intimpla cu asigurarile in UK si Russia va fi introdusa la noi in citiva ani si atunci sa vezi cum o sa le avem toti pe toate plus camera in trafic , pentru a mai ameliora usturimea din poponeata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...