Sari la conținut

Inaltare spate cu kit Jack up


TZU
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Acum ceva zile am avut motocicleta unui prieten la mine în garaj, același model cu a mea, dar de 600 și am observat ca a lui este cu 5-7 cm mai înalta decât a mea. M-am uitat la setările amortizorului si erau identice cu ale mele. M-am interesat pe net și am dat de asa ceva (http://www.ebay.ie/itm/LUST-RACING-Suzuki-GSXR600-GSXR750-Jack-up-kit-2001-2005-Links-K1-K5-Linkage-/230856207213), însa prețul mi se pare cam piperat, având în vedere ca în țara nu se găsește asa ceva, doar la precomanda și cam la același preț (~400 lei), ma gândeam, nu cumva cineva de pe aici poate face niste tije identice cu cele de aici, dar de mărime ceva mai scurte si destul de rezistente pentru siguranța, dar la pret mai mic ?

Cam asa vine pe motocicleta mea.post-40418-0-81879000-1455310512_thumb.jpg. Din ce am citit pe un forum din SUA și ce am văzut pe youtube, s-ar îmbunătăți si ciclistica motocicletei pe viraje, dar ca minus este ca stai mai "în cap". Nu as vrea sa arate ca acele streetfighter-e care au codita mai sus decât rezervorul. Dar cu un 5 cm mai sus, nu ar fi rău, plus ca eu sunt și înalt (1.86) si dupa ce am stat pe cea de 600, stăteam mai bine cu tălpile și cu genunchii, la a mea parca stăteam cu genunchii prea îndoiți. De parca stateam pe un Hornet (ca idee)

Mulțumesc, :)

Editat de TZU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Daca ai putea sa intri in posesia dimensiunilor/sau sa faci o schita cu dimensiunile cat mai exacte ale reperele sigur se pot realiza. Este userul petru_xxl, un baiat priceput la multe in domeniu prelucrarilor mecanice, dar cum spuneam, are nevoie de cote. Intra cu ele in dialog si te poate ajuta.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci mult :rock: o sa il contactez. dar inainte de asta ma intereseaza daca se poate realiza cu siguranta ca sa nu ma apuc sa demontez tijele degeaba. Din ce am vazut eu, nu este ceva complicat. este pur si simplu o tija cu doua gauri in capete pe unde intra acel ax ce tine amortizorul. Am vazut intr-un clip pe youtube unul avea facut dintr-o platbanda si date gaurile cu o bormasina, insa...hmm, nu as vrea chiar asa. Vreau sa fie solida treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare mult 400 lei la ce spui...dupa cum prezinti, lucrarea nu este complicata.

Spor :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSXR-600-750-1000-Jack-Up-Kit-2000-2005-Dog-Bone-Suspension-Linkages-/190364377488?hash=item2c5299e190:m:mx4tGc6KXFyHzBRfJG6f-Ww

Am luat de la ei pt o Yamaha si totul e ok.

Toate cele bune


» Post actualizat in 13 Feb 2016 00:41

35mm Kits also available please state when paying if you require this option otherwise 25mm will automatically be despatched

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modificarea "oaselor" este o procedura larg raspandita pentru ridicarea sau coborarea spatelui motocicletei. In general se folosesc la coborarea mobrei.

DAca tin bine minte - pentru a o ridica iti trebuie piese mai scurte. La unele modele au rulmenti in gaurile de la capete - lucru care complica putin realizarea.

Vezi daca exista o dimensiune care sa faca ce vrei tu. daca nu - analizeaza cu mare atentie ce se intampla acolo. poti avea surprize (exemplu - la gs500 coborat - a trebuit scurtat cricul lateral, cricul central a trebuit scos complet, un surub atingea in toba pe compresie mai serioasa, adica cu porc deasupra )


» Post actualizat in 13 Feb 2016 08:22

Atentie foarte mare - modificarea suspensiei nu iti schimba pozitia pe mobra. Daca ai probleme de ergonomie va trebui sa te uiti la inaltimea seii (iti deschide unghiul genunchilor), reglajul ghidonului si al scaritelor. Sunt ceva saituri care iti pot simula efectele modificarilor pentru inaltimea ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inainte de cumpararea/confectionarea acestor piese ai incercat sa faci setarile pe greutatea ta(SAG'ul) sa vezi pe unde esti cu arcurile actuale?

ce asteptari majore ai de la montarea acestui kit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sigur ca nu o sa fie nici o asteptare majora, am avut ocazia sa inlocuiesc aceste kituri la prieteni si chiar pot spune ca le-am probat inainte si dupa si in afara de a sta pe varfuri sau cu toata talpa in cazul coborari in mers cel putin pe strada nu se simte nici o diferenta la schimbarea ciclisticii. Asa cum spune si Zidu cand am pus chitul de coborare la VFR 800 a fost nevoie sa dau si cricul lateral jos si sa il tai si scuretez 2-3 cm pentru ca motocicleta statea prea dreapta si ar fi cazut si la o rafala mai puternica de vant, la chitul de urcare efectul este invers motocicleta sta mai aplecata dar fara efecte negative.

Asa ca am ajuns la concluzia ca da sunt practice aceste chituri, doar chiturile de coborare si DOAR oamenilor care sunt mai scurti in picioare si merg pe motociclete destul de inalte in sa pentru inaltimea lor.

Editat de smok3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu Smok3. Dar daca tot vrei sa incerci vezi linkul de mai sus. Nu e o avere 20 de lire. Se schimba in 5 minute. Poti suda o bucata de metal pe talpa cricului ca sa iti stea motoru la acelasi unghi. Eu am coborat Tenereul pt ca tot pupam pamantul la oprire. A mai trebuit sa scurtez si cricul 3 cm. Servus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul meu scurtarea "oaselor" cu 10mm (~50mm ridicare spate) s-a cunoscut al naibii de mult!

 

La viteze mici comportamentul diferit, supra-viratoriu, mi-a cam dat ceva palpitatii la inceput iar la viteze mari (250+), chiar cu amortizorul de directie setat sa lucreze din greu tot am simtit o oarecare senzatie de instabilitate. Problema care m-a deranjat insa a fost noua distributie dinamica a centrului de greutate. Oricat m-am chinuit sa reglez suspensiile tot nu am reusit sa scap de senzatia de "hopa-Mitica", la trecerea prin gropi sau peste damburi simtind efectiv cum suspensiile lucreaza dezechilibrat iar la franare puternica cumva ca si cum spatele ar fi vrut sa vina peste mine...

 

Probabil ca niste arcuri cu alta rata de comprimare ar fi rezolvat sau ameliorat foarte mult problema insa cum eu merg numai pe strada am considerat ca nu merita efortul. Am testat progresiv scurtand "oasele" cu 8mm, 6mm... si am conchis ca 3mm (~15mm ridicare spate) este compromisul ideal intre imbunatatirea ciclisticii si destabilizarea distributiei greutatii.

 

 

Probabil ca la motoarele mai noi si mai usoare fenomenul sa nu fie atat de pronuntat si sa poata fi corectat doar din setarile suspensiilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modificarea "oaselor" este o procedura larg raspandita pentru ridicarea sau coborarea spatelui motocicletei. In general se folosesc la coborarea mobrei.

DAca tin bine minte - pentru a o ridica iti trebuie piese mai scurte. La unele modele au rulmenti in gaurile de la capete - lucru care complica putin realizarea.

Vezi daca exista o dimensiune care sa faca ce vrei tu. daca nu - analizeaza cu mare atentie ce se intampla acolo. poti avea surprize (exemplu - la gs500 coborat - a trebuit scurtat cricul lateral, cricul central a trebuit scos complet, un surub atingea in toba pe compresie mai serioasa, adica cu porc deasupra )

» Post actualizat in 13 Feb 2016 08:22

Atentie foarte mare - modificarea suspensiei nu iti schimba pozitia pe mobra. Daca ai probleme de ergonomie va trebui sa te uiti la inaltimea seii (iti deschide unghiul genunchilor), reglajul ghidonului si al scaritelor. Sunt ceva saituri care iti pot simula efectele modificarilor pentru inaltimea ta

 

Multumesc mult de sfat, o sa iau in considerare si asta

inainte de cumpararea/confectionarea acestor piese ai incercat sa faci setarile pe greutatea ta(SAG'ul) sa vezi pe unde esti cu arcurile actuale?

ce asteptari majore ai de la montarea acestui kit?

 

Sincer, ceva ceva mecanica de baza stiu, insa de asta nu am auzit, tot ce am facut a fost sa reglez rebound-ul si compresia in amortizoare atat fata cat si spate, pana mi-am dat seama ca ma inteleg bine cu ea pe viraje, dupa ce am luat-o in primele luni parca eram certati pe viraje amandoi :D. Insa de reglat pe greutate sincer nu stiu de unde se face asta. Imi poti explica te rog ? Merci

La motorul meu scurtarea "oaselor" cu 10mm (~50mm ridicare spate) s-a cunoscut al naibii de mult!

 

La viteze mici comportamentul diferit, supra-viratoriu, mi-a cam dat ceva palpitatii la inceput iar la viteze mari (250+), chiar cu amortizorul de directie setat sa lucreze din greu tot am simtit o oarecare senzatie de instabilitate. Problema care m-a deranjat insa a fost noua distributie dinamica a centrului de greutate. Oricat m-am chinuit sa reglez suspensiile tot nu am reusit sa scap de senzatia de "hopa-Mitica", la trecerea prin gropi sau peste damburi simtind efectiv cum suspensiile lucreaza dezechilibrat iar la franare puternica cumva ca si cum spatele ar fi vrut sa vina peste mine...

 

Probabil ca niste arcuri cu alta rata de comprimare ar fi rezolvat sau ameliorat foarte mult problema insa cum eu merg numai pe strada am considerat ca nu merita efortul. Am testat progresiv scurtand "oasele" cu 8mm, 6mm... si am conchis ca 3mm (~15mm ridicare spate) este compromisul ideal intre imbunatatirea ciclisticii si destabilizarea distributiei greutatii.

 

 

Probabil ca la motoarele mai noi si mai usoare fenomenul sa nu fie atat de pronuntat si sa poata fi corectat doar din setarile suspensiilor...

SUPER POST. Multumesc mult de tot, cu tot ce ai spus tu aici m-a ajutat enorm, exact ce voiam sa aflu. Aveam ceva dubii in legatura cu scurtarea tijelor/"oaselor" care sa imi dea defapt inaltimea coditei fata de roata. Insa chiar crezi ca pentru doar 3mm s-ar merita o astfel de "investitie" de timp? Eu ma gandeam undeva in jurul a vreo 50mm diferenta intre roata si codita, sau mai simplu spus de jos la sa. Insa acum ca ai adus in discutie ca se schimba statul pe viraj prin supra-virare...hmmm, parca un pic m-ai dat inapoi. As vrea sa mai aflu si alte pareri, legat de RIDICAREA motocicletei, nu despre COBORARE. Multumesc

P.S Ce motocicleta detii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de sfat, o sa iau in considerare si asta

 

Sincer, ceva ceva mecanica de baza stiu, insa de asta nu am auzit, tot ce am facut a fost sa reglez rebound-ul si compresia in amortizoare atat fata cat si spate, pana mi-am dat seama ca ma inteleg bine cu ea pe viraje, dupa ce am luat-o in primele luni parca eram certati pe viraje amandoi :D. Insa de reglat pe greutate sincer nu stiu de unde se face asta. Imi poti explica te rog ? Merci

SUPER POST. Multumesc mult de tot, cu tot ce ai spus tu aici m-a ajutat enorm, exact ce voiam sa aflu. Aveam ceva dubii in legatura cu scurtarea tijelor/"oaselor" care sa imi dea defapt inaltimea coditei fata de roata. Insa chiar crezi ca pentru doar 3mm s-ar merita o astfel de "investitie" de timp? Eu ma gandeam undeva in jurul a vreo 50mm diferenta intre roata si codita, sau mai simplu spus de jos la sa. Insa acum ca ai adus in discutie ca se schimba statul pe viraj prin supra-virare...hmmm, parca un pic m-ai dat inapoi. As vrea sa mai aflu si alte pareri, legat de RIDICAREA motocicletei, nu despre COBORARE. Multumesc

P.S Ce motocicleta detii ?

 

In primul rand, prin "inaltarea coditei" se modifica trail-ul (segmentul masurat pe sol intre prelungirea furcii si verticala prin axul rotii) si rake-ul (sa-i zicem unghiul telescoapelor functie de verticala prin axul rotii), parametri fundamentali care, pe langa distributia centrului de greutate si a metacentrului si al altor catorva "detalii", determina ciclistica unei motociclete. Nu te lasa pacalit de cifre, in general raportul parghie/codita este de 1:5 astfel ca 3mm mai putin la oase inseamna ridicarea coditei cu 15mm... si crede-ma pe cuvant, se simte! Sfatul meu este sa nu te apuci de modificari in aceasta zona doar pentru ca ai vazut la un prieten sau ca ai citit pe net. Invata-ti motorul, comportamentul cu diferite setari ale suspensiei si, nu in ultimul rand, cu diferite compozitii/profile de cauciucuri. Schimba un singur parametru odata si observa feedback-ul, senzatiile tale. Nu-ti fie rusine sa intrebi (nu aici pe forum unde vei fi luat la misto de hienele care abia asteapta "fresh meat") si mai ales sa te opresti cand ti se pare ceva in neregula. Gixxer-ul de 750 este o bijuterie, un compromis greu de replicat intre pret, greutatea si manevrabilitatea clasei 600cc si puterea 1000cc si daca il tratezi cu respect se va revansa cu varf si indesat. Nu sari insa peste etape...

 

P.S. Am un FZR1000EXUP din '95 cu peste 80.000km... insa nu l-as schimba pentru nimic in lume!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, prin "inaltarea coditei" se modifica trail-ul (segmentul masurat pe sol intre prelungirea furcii si verticala prin axul rotii) si rake-ul (sa-i zicem unghiul telescoapelor functie de verticala prin axul rotii), parametri fundamentali care, pe langa distributia centrului de greutate si a metacentrului si al altor catorva "detalii", determina ciclistica unei motociclete. Nu te lasa pacalit de cifre, in general raportul parghie/codita este de 1:5 astfel ca 3mm mai putin la oase inseamna ridicarea coditei cu 15mm... si crede-ma pe cuvant, se simte! Sfatul meu este sa nu te apuci de modificari in aceasta zona doar pentru ca ai vazut la un prieten sau ca ai citit pe net. Invata-ti motorul, comportamentul cu diferite setari ale suspensiei si, nu in ultimul rand, cu diferite compozitii/profile de cauciucuri. Schimba un singur parametru odata si observa feedback-ul, senzatiile tale. Nu-ti fie rusine sa intrebi (nu aici pe forum unde vei fi luat la misto de hienele care abia asteapta "fresh meat") si mai ales sa te opresti cand ti se pare ceva in neregula. Gixxer-ul de 750 este o bijuterie, un compromis greu de replicat intre pret, greutatea si manevrabilitatea clasei 600cc si puterea 1000cc si daca il tratezi cu respect se va revansa cu varf si indesat. Nu sari insa peste etape...

 

P.S. Am un FZR1000EXUP din '95 cu peste 80.000km... insa nu l-as schimba pentru nimic in lume!

Scuze intiatorului pentru off topic.

In opinia ta, site-ul motociclism.ro poate fi asemanat cu "jungla africana". Eu nu cred ca este chiar asa! Cine a postat a primit raspunsul cuvenit din partea userilor interesati de intrebare, dar in viziunea proprie si raportat la bagajul de informatii/cunostinte detinute de cel care a raspuns. Mi se pare ca esti prea incordat si iei lucrurile in stare bruta. Cu textul tau descurajezi userii noi sa posteze, practic vor fi atacati de "hiene" sau alte animale feroce care cresc si se inmultesc pe forumul motociclism.ro. Am spus si repet, din punctul meu de vedere primul obiectiv al acestui forum este de informare si de a invata lucruri noi in domeniul moto. Ma rog, cam pe unde ar putea sa mai intrebe daca are o problema cu motocicleta? La un service moto unde are un singur raspuns? Sa se logheze pe un forum strain pe tipul de motocicleta, sau/posibil in privat pe cineva? Uite la acest lucru/varianta nu m-am gandit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...