Sari la conținut

Kawasaki KLE 500 - totul despre


Postări Recomandate

Acum 1 oră, john17 a spus:

La compresie 0 nu ai ce face doar cu pastă! Cel mult o cârpeală cu rezultat incert și pe termen f scurt. Supapele se rectifică și ele (dacă nu au rămas subțiri), de scaune ai zis și tu, abia apoi le șlefuiești cu pastă. 

@paulcristian, simptomele sunt de motor înecat. Bujiile afară, uscate (ideal înlocuite), acționat demarorul de câteva ori fără ele ca să ventilezi cilindri, eventual pui câțiva ml de ulei în cilindru și mai învârti motorul de câteva ori, pui bujiile și incerci să pornești folosind șocul cu zgarcenie. 

 John mersi de indrumarem. Am scos bujiile le am curatat cat dar erau maro. Nu stiu daca e OK sau nu. O sa merg sa iau altele Maine. Sper sa fie doar asta si nu altceva, cdi sau mai stiu eu. Las si un filmulet. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 482
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Păi cât acționezi demarorul să ventilezi cilindri n-ai decât să lle înfigi în fișe si, cu ele sprijinite pe chiulasă ca sa facă masă, să urmărești atent dacă dau scânteie albastră. Măcar îți faci cât de cât o idee. Benzina dacă e veche nu te ajută nici ea la pornire, iar dacă s-a înecat a spălat pelicula de ulei de pe cilindri și nici compresie nu mai face cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

La compresie 0 nu ai ce face doar cu pastă! Cel mult o cârpeală cu rezultat incert și pe termen f scurt. Supapele se rectifică și ele (dacă nu au rămas subțiri), de scaune ai zis și tu, abia apoi le șlefuiești cu pastă. 

@paulcristian, simptomele sunt de motor înecat. Bujiile afară, uscate (ideal înlocuite), acționat demarorul de câteva ori fără ele ca să ventilezi cilindri, eventual pui câțiva ml de ulei în cilindru și mai învârti motorul de câteva ori, pui bujiile și incerci să pornești folosind șocul cu zgarcenie. 

 

Dupa Rusalii o sa duc chiulasa in service specializat pentru rectificare scaune si probabil schimb supape admisie, le suspectez a fi strambe si probabil de acolo si calamina. Cele de evacuare cred ca merg doar rectificate, inchideau bine si nu aveau uzura pronuntata. Dupa montare o sa fac un nou test de compresie, apoi incerc sa o pornesc.

IMG_20200605_170441.jpg

Editat de cupi_34
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiulasa este in lucru la

 service. Verdictul: supapele de admisie indoite. Acum ateptam supapele si o noua interventie chirurgicala, la propriu, conform zicalei: cum e sacul este si ...

1592127645467579289551.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiulasa este gata, mana mea inca nu... Cineva disponibil sa ma ajute cu inchegarea motorului ? Altfel mai stau 4 saptamani cu el demontat :( ...

   A fost nevoie de inlocuirea celor 4 supape de admisie, rectificarea celor de evacuare, a tuturor scaunelor acestora si binenteles ca am schimbat  semeringurile , preventiv.

IMG_20200620_103557.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Am facut  prima iesire offroad, dupa ploaia de Vineri noaptea si asa a venit prima cazatura, la pachet cu ceva daune estetice pe la crashbar, carena dreapta si semnalizare. Gumele Heidenau k60, pe care le am ,s-au dovedit aproape inutile pe pamant umed,de padure, cu zone de urcari si coborari repetate. Manechinul a iesit fara daune trupesti ,doar orgoliul putin terfelit si ceva dezamagire ca mi-am dat din nou de lucru la mobra. Una peste alta, a fost o experienta interesanta, mai ales ca este prima oara cand cad cu motorul,parasind grupul celor care nu au cazut inca si intrand ,putin speriat, in cel al celor care au cazut. Astfel m-am lamurit pe propria piele ( a se citi buzunar), ca nu ai ce cauta in off fara anvelope adecvate.

20200815_154157.jpg

20200815_154146.jpg

20200815_154138.jpg

20200815_154525.jpg

15975836918598535875591298153104.jpg

15975837378808564746146696770512.jpg

Editat de cupi_34
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare. Urmaresc de un timp acest forum si m-a convins sa devin un nou detinator de KLE 500. O am din iunie dar nu am apucat sa ma bucur de ea prea mult. Dupa cateva probleme la pornire pe care cumva le-am rezolvat punand bateria pe redresor, nu a mai vrut sa porneasca de nici un fel, nici impinsa, nici trasa. nici cu baterie noua. Dupa ce puneam contactul si incercam sa o pornesc, singurul lucru care se auzea era releul de pornire care scotea un click-uit continuu. Dupa verificarile pe partea electrica, ajung la alternator si dupa ce desfac acel capac, stupoare, magnetii facuti pilaf, magnetoul cu zgarieturi adanci pe exterior. Dupa o inspectie mai amanuntita, orice altceva a scapat fara mari probleme si chiar am dat 'la automat' si totul s-a invartit ca la carte. Intrebarea mea este, a mai schimbat cineva magnetoul dar cu cel aftermarket? Si de unde l-ati luat? Am tot cautat pe site-urile noastre si nu gasesc mare lucru sau ce gasesc e piesa OEM care are mai multi magneti si nu doar unul circular ca cel aftermarket. Ceva interesant am gasit pe ebay dar vin din state si transportul nu prea renteaza; si tot pe ebay am gasit pe cineva care dezmembreaza un ER-5 si are magnetoul la vanzare. Credeti ca s-ar potrivi? Astept de la vanzator un cod de piesa, dar vizual pare cam pe acolo. Multumesc pentru pareri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 25.08.2020 la 20:25, Barba-cot a spus:

Salutare. Urmaresc de un timp acest forum si m-a convins sa devin un nou detinator de KLE 500. O am din iunie dar nu am apucat sa ma bucur de ea prea mult. Dupa cateva probleme la pornire pe care cumva le-am rezolvat punand bateria pe redresor, nu a mai vrut sa porneasca de nici un fel, nici impinsa, nici trasa. nici cu baterie noua. Dupa ce puneam contactul si incercam sa o pornesc, singurul lucru care se auzea era releul de pornire care scotea un click-uit continuu. Dupa verificarile pe partea electrica, ajung la alternator si dupa ce desfac acel capac, stupoare, magnetii facuti pilaf, magnetoul cu zgarieturi adanci pe exterior. Dupa o inspectie mai amanuntita, orice altceva a scapat fara mari probleme si chiar am dat 'la automat' si totul s-a invartit ca la carte. Intrebarea mea este, a mai schimbat cineva magnetoul dar cu cel aftermarket? Si de unde l-ati luat? Am tot cautat pe site-urile noastre si nu gasesc mare lucru sau ce gasesc e piesa OEM care are mai multi magneti si nu doar unul circular ca cel aftermarket. Ceva interesant am gasit pe ebay dar vin din state si transportul nu prea renteaza; si tot pe ebay am gasit pe cineva care dezmembreaza un ER-5 si are magnetoul la vanzare. Credeti ca s-ar potrivi? Astept de la vanzator un cod de piesa, dar vizual pare cam pe acolo. Multumesc pentru pareri!

Este vorba de volanta, asta este boala lor, din cauza batranetii se desprind magnetii. Cauta volanta cu protectie magneti, este aftermarket, dar nu mai ai probleme cat mai duce mobra. Singurul inconvenient este ca nu are semnele pentru punerea motorului la punct. Asta se rezolva cu volanta veche, cam mare deranjul, dar nu ai ce face. Curata bine resturile de magneti ,schimba volanta si verifica incarcarea. O volanta te duce pe la 800 ron, dar nu mai ai stresul cu magnetii.

  Cea de er5 nu cred ca se potriveste, am eu un motor de er5 si difera capacul de la alternator,este mai bombat, probabil si volanta mai lata. 

  Spor la treaba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
On 28.08.2020 at 9:16, cupi_34 said:

Este vorba de volanta, asta este boala lor, din cauza batranetii se desprind magnetii. Cauta volanta cu protectie magneti, este aftermarket, dar nu mai ai probleme cat mai duce mobra. Singurul inconvenient este ca nu are semnele pentru punerea motorului la punct. Asta se rezolva cu volanta veche, cam mare deranjul, dar nu ai ce face. Curata bine resturile de magneti ,schimba volanta si verifica incarcarea. O volanta te duce pe la 800 ron, dar nu mai ai stresul cu magnetii.

  Cea de er5 nu cred ca se potriveste, am eu un motor de er5 si difera capacul de la alternator,este mai bombat, probabil si volanta mai lata. 

  Spor la treaba !

Revin dupa ce am terminat de schimbat volanta. Multumesc pentru sfaturi. Am luat in cele din urma volanta noua de la Electrex World din UK, cu tot cu transport in 2 zile prin DHL a fost 940 lei. Am curatat luna si schimbat si deja pot zice ca e alta mobra. Pornirea e mai usoara, acceleratia mai rapida, vibratiile au disparut si cel mai important, incarcarea e ok. Inainte imi era frica sa opresc mobra cand stationam si pana sa se blocheze volanta, pornea de la foarte greu spre deloc. De doua ori am impins-o si de 3 ori am pus redresorul crezand ca e de la baterie. Acum, cu volanta noua, porneste si cu toate luminile aprinse. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc. Abia astept sa vad ce poate la capacitatea ei. I-am facut cadou si un set de  mitas E-07+ si stau pe bara iar ca astept kitul de reparatie pentru etrierul din fata. Ce-i drept am mobra din iunie si n-am facut decat vreo 300 de km din cauza serviciului/ vremii si a problemelor care au aparut. Cand am dat roata fata jos m-au speriat garniturile de praf de la pistonase, erau coapte si pistonasul mic semi-blocat. Sunt curios daca o sa se simta diferenta pe franare dupa ce il repar. Chiar, a mai incercat cineva sa inlocuiasca rezervorul de lichid de frana fata cu un butoias? Implica si schimbatul pompei de frana? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din tot ce am studiat la franele alea mizerabile in 11 ani am ajuns la concluzia ca pompa e de vina. Am schimbat kit etrier, kit pompa, furtun cu tot cu bajouri, degeaba. Nu poti sa schimbi rezervorul separat, sunt corp comun, nu?! Am vrut la un moment dat sa schimb pompa, dar m-am gandit ca si etrierul e cam mahnit, cu culisa aia bashita. Drept urmare as schimba tot ansamblul, ceea ce e un pic mai complicat. Asa ca am lasat frana in pace (cine are nevoie de frana?!) si schimb chitul de lant si guma spate mai des din cauza ca ma bazez mult pe frana de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am reparat si etrierul fata si ce pot zice e ca 'meh', se putea si mai bine :))) cred ca aveam eu asteptari mai mari. Dar per total, franarea s-a imbunatatit si simt ca pot sa ma bazez relativ mai mult pe ea... Sper sa mai tina vremea cu noi :))) sa mai facem cateva ture..Este cineva prin imprejurimile Bacaului sa ne dam o intalneala candva? :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
La 02.10.2020 la 10:23, Barba-cot a spus:

Salutare. Am reparat si etrierul fata si ce pot zice e ca 'meh', se putea si mai bine :))) cred ca aveam eu asteptari mai mari. Dar per total, franarea s-a imbunatatit si simt ca pot sa ma bazez relativ mai mult pe ea... Sper sa mai tina vremea cu noi :))) sa mai facem cateva ture..Este cineva prin imprejurimile Bacaului sa ne dam o intalneala candva? :))

Salut. Sunt din Vaslui si de cateva zile sunt detinator de kle 500. Mobra e din '92 cu magnetou/volanta schimbate cu cele aftermarket.  Am luat mobra din celalalt capat de țară si in repetate randuri am cerut apel video cu pornirea la rece înainte de a ma porni la drum. Totul parea sa fie ca la carte. Cand ajung, la fel, totul ca la carte, mobra pornea, am mers cu ea o tura scurta (ploua) si totul parea perfect. O sui in remorca si pe drum la fiecare alimentare, o mai porneam asa, de drag, sa o vad/aud. Spre dimineata ii fac full inainte sa ajung acasa, dau rezervorul pe on si cand ajung incerc sa o pornesc. Dau la automat, nu o ia. O imping, nu o ia. Mai dau la automat si deodata ma ia prin surprindere un POC puternic din evacuare. Am tot incercat sa o pornesc, a mai pocnit de cateva ori si pauza, n a pornit nici in ruptul capului. Eventual o duc la garaj, ii dau curent si tot la fel, nu pornea. (Dadea semne de inecare) Dupa multe incercari porneste intr un piston, o tin turata vreo 15 secunde sa scoata surplusul de benzina din cilindri dupa care o las la relanti si moare. Am tot chinuit o iar cu pornirea, am scos bujiile si le am ars, am aerisit cilindri si a mai pornit o data. O tin turata cateva minute dupa care incepe sa mearga normal. Dau o tura de maxim 500 metri in care am tras de ea si la un moment dat aud un hrâșcâit metalic. Opresc motorul din mers si l las pe liber, o trag iar la garaj si de atunci de cate ori incerc sa i dau la automat, se comporta in felul urmator: da sa invarta, nu face rotatie completa si se blocheaza la absolut orice incercare. Curent are, ulei are, scanteie are. Am invartit manual motorul si se invarte greu. Am desfacut capacul de la magnetou, totul pare in regula acolo, bendix, lant, etc. Ce crezi ca ar putea fi? Mulțumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut,am un kawasaki kle 500 din 1997 as vrea și eu o părere despre următorul fenomen, la rece când o bag în viteza 1 motorul smuceste și moare instant dacă o pornesc din nou și o bag întra foarte bine am înțeles ca problema este din ambreiaj mai precis din reglajul acestui, cum anume ar trebuii sa îl reglez. 

IMG-20220305-WA0000.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu jocul manetei de ambreiaj e specificat in manual. Un joc de 1 cm e safe cam pentru orice model. 

Placile de ambreiaj raman lipite probabil si de acolo socul in transmisie cu ambreiajul tras. E destul de comun, in principiu incalzeste mai bine motorul inainte de a pleca de pe loc. (asta dupa ce reglezi jocul manetei de ambreiaj).

Se regleaza conform manualului, incearca mai intai doar de la maneta unde ai o piulita ca un inel. Slabeste-o si insurubeaza teaca metalica a cablului pana obtii jocul dorit, apoi strange din nou piulita inel).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Laur Puia said:

 la rece când o bag în viteza 1 motorul smuceste și moare instant dacă o pornesc din nou și o bag întra foarte bine a

Inainte de a porni motorul, baga-l in viteza 1, si apoi cu ambreiajul tras impinge motocicleta inainte ca sa se dezlipeasca placile de ambreiaj.

Din cauza ca se lipesc discurile smuceste si moare motorul, iar dupa ce o pornesti a doua oara intra bine in viteza din cauza ca s-au dezlipit dupa prima "bagare" in viteza.

Chestia asta se manifesta la Virago 250 al sotiei, care daca sta mai mult timp nepornit (> 2 luni) face la fel ca si KLE-ul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori e stata rau, ori nu e reglat ambreiajul. N-am auzit de vreun KLE sa faca asa din alte motive.

Acum 4 ore, Laur Puia a spus:

Salut,am un kawasaki kle 500 din 1997 as vrea și eu o părere despre următorul fenomen, la rece când o bag în viteza 1 motorul smuceste și moare instant dacă o pornesc din nou și o bag întra foarte bine am înțeles ca problema este din ambreiaj mai precis din reglajul acestui, cum anume ar trebuii sa îl reglez. 

IMG-20220305-WA0000.jpeg

Daca esti din Bucuresti iti fac o vizita si reglam ambreiajul in 5 minute.

Daca e de la depunerike de pe discuri, se dau afara, se curata si se pun la loc. Uleiul cat de vechi e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut mulțumesc de răspunsuri uleiul are 5 luni motul 5100 10w50 cred ca are maxim 1000 de km și am tot umblat la reglajul de sus al manetei cred ca trebuie sa umblu jos, m am gândit și la varianta ca să las motorul mai mult dar cred ca îl las destul adică atât cât fumez o țigară. PS nu patinează deloc. Sunt din Constanța speedy

Editat de Laur Puia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, greu sa ajung curand in C-ta... 

Nu cred ca e de la reglaj, daca ar fi, ar trebui sa ca mereu. Mai degraba de la discuri cu depuneri. Incearca in loc de viteza intai sa-i dai a doua. Sunt curios daca face la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi normal că face la fel și în 2 dacă ambreiajul rămâne lipit! Poate fi uzată și oala, să aibă șanțuri care agață limbile discurilor și de aia să nu de cupleze. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa încerc Speedy în weekend sa trec pe la garaj sa vad babuta dacă e îți las mesaj pe privat sa vorbim.Dacă e de la oală poate sa facă subit dupa ce a stat 3 luni și asta doar odată la rece fără vreun zgomot ceva? 

Editat de Laur Puia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred. Nu stiu ce sa zic, amea a statcel mai mult o luna intr-o iarna cu mai multa zapada. Pe de alta parte stiu KLE-uri care nu ieseau iarna delic si n-au avut niciodata nicio problema.

Astept mesajul ca sa intreb si mecanicul noatru de KLE-uri din Bucale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...