Sari la conținut

NX 250 delimitare, merita?


Postări Recomandate

salut , acum 1 an am luat o honda nx 250 dominator , varianta cea mai lenesa de 13kw....ulterior am aflat ca sunt 4 variante constructive ptr acest model,

ax-1 29 cai 249cc editie limitata cu chiuloasa,carburator si axa cu came special realizata doar ptr acest model - zona japonia.

md21 26 cai 249cc ani 88-93

md25 23 cai 239cc ani 93-97

md25 g2 17 cai 239cc 93-97 varianta exclusiv pentru germania . ei bine,eu cu asta m-am pricopsit.

 

am facut sapaturi pe adv forum pe forumul dedicat nx250 si nu numai . cam asta se scrie in informatiile de pe net :

 

Hi, the MD25330 series is originally a 1993 IIG with limited power, 13 kw according to Honda Germany. When you want to upgrade it to 17 kw you need the following parts:
16211-KW3-000 Carburetor insulator
99101-393-1400 Main jet #140
12191-KBK-611 cylinder gasket
All approved by Honda Germany.

 

intre timp, carburetor isulator e de fapt admisia ,care era jumatate gatuita ( am polizat-o ptr deschidere maxima,spre deosebire de majoritatea limitarilor de acest fel cu inele tip shaiba inserate in cauciuc, asta avea piesa turnata din aluminiu integral si gaurita doar jumatate) - rezolvat

carburatorul meu avea main jet 145 ( sunt valorile de fabrica ptr model G2) , momentan am montat 138(aveam de la un carburator mai vechi)...daca gasesc 140 o sa-i pun.....am mers si cum avea ea cu 145 dar nu se simtea nimic in plus si halea benzina cam mult,mai ales ca are carburator cu spritz.

 

a ramas cylinder gasket de inlocuit.....de ce ganitura cilindru? ca nesimtitii de honda nu le-a fost de ajuns sa gatuie carburatia,ci au pus si garnitura cilindru mai groasa ca sa-i scada compresia ( de la 11:1 cat teoretic are md25 normal,asta a mea nu stiu cat are ca nu am gasit nicaieri sepcificatii)

 

MAREA INTREBARE ESTE : SE MERITA SA MAI FAC SI ACEASTA MODIFICARE sa dau jos cilindrul pentru..oare cat?1 cal?0,5?cat ar putea sa fie extra?( garnitura de acum e cu 1mm mai groasa) ma costa cam 100 lei garnitura originala de md21,operatiunea o fac eu nu-i asta problema.

 

trompeta de cand am luat-o se simte clar ca i-a crescut vana facand delimitarea admisiei.

as face toata procedura delimitarii mai mult din curiozitate,si sa vad clar la cat ajunge motorul asta in mod normal,avand in vedere ca in treapta a 6-a inca e cam lesinata acum,si top speed-ul tot in a 5-a al iau sau mersul la 100 constant....iar eu stau ca girafa pe ea si ma cam trage vantul innapoi :)))

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-o vand...toti mi-au zis da-o,dar o voi tine,minim urmatorii 2 ani.........motoreta imi place maxim ca si ciclistica si concept...e usoara si numai buna ptr soft enduro si oras ,nu e lesinata ca un 125 dar nu trage nici ca un dr350 .... e mai mult de hobby pentru cand ies pe dealuri prin dobrogea sau prin oras.

 

apropos,voi ati vazut ce preturi sunt pe ebay la carene si piese de motor?una intreaga se cere cam 1100-1200...... daca as da-o pe bucati pe ebay cred ca iau 3000 pe ea ....un motor e 1000$...o carena e 200$...un far 150$.... ...dar nu vreau, ma folosec de ea de placere dar stiti si voi..nu strica un ponei in plus daca s-o putea.....

 

intrebarea era strict ptr cineva super tehnic,care ar fi diferenta de putere obtinuta de la o compresie sa zicem 9:1 la 11:1?

 

oricum,asta e moto nr 2...nr 1 e o yamaha diversion 900s ..si pana acum o saptamana era si nr3 o honda ntv .

 

daca vreodata ar fi s-o dau as lua o yamaha wr250


» Post actualizat in 27 Mar 2016 09:49

sa ma chinui? e o placere sa mai mesteresc ceva :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garnitura, pe net, pare facuta dintr-un clingherit ceva. Poti face una cu 20 de lei :) Parerea mea, e ca nu merita efortul. Doar daca, nu cumva, vrei sa bagi degetele in ea si sa ii tragi un overhaul, dar mai cresc nitel costurile, nu f mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i-am frezat admisia seara asta asa cum ar fi trebuit s-o fac din prima anul trecut - mai ramasesera cam 2mm de jur imprejur pe mijloc gatuire ca de clepsidra - acum e ca cea normala din ce am cautat pe net.

am gasit in sfarsit un manual de service complet, si140 trebuie pentru delimitare la varianta de 249cc...la 239cc trebuie 142 :))

am gasit si jigler de 140 , langa e si al ei de 145..o sa le pun iar de proba pe ambele...daca merge o tzara mai bine, nu-i mai dezvirginizez cilindrul...daca nu...jos si garnitura :))

post-89731-0-48915500-1459188364_thumb.jpg

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti dau mail cu manualul....din ce am citit ultimile 10 luni pe net si cateva franturi de manuale , modelele de 249cc (26cai) folosesc 138 si 140 pe main si 38 slow jet....cel de 239cc limitat la 16cai 145main jet si 36slow jet (cum aveam eu) iar cel delimitat (23cai) are 142 cu 38 .

inca am mare dilema cu garnitura,am cautat pe motomike.eu cat si pe site-ul athena garnitura clindru si apare ptr toate din 88 pana in 96 inclusiv la cea limitata G2 aceeasi garnitura ca si cod,si se bate cap in cap cu ce ziceau unii pe advforum .............


» Post actualizat in 28 Mar 2016 20:22

informatiile sunt culese din multe seri pe google si forumuri rascolind zeci de pagini,dar ce gasesti in manual e sigur


» Post actualizat in 28 Mar 2016 20:23

http://advrider.com/index.php?threads/nx250-thread-official-adv-owners-manual.322268/ daca te tin balalamele la 470 pagini de citit :))


» Post actualizat in 28 Mar 2016 22:30

http://advrider.com/index.php?threads/nx250-thread-official-adv-owners-manual.322268/page-472

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pare absurd oricum cu grosimea garniturii. De cea de sub cilindru zici ? cat trebuie sa fie diferenta de grosime ca sa modifice raportul de comprimare ?

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca nu stiu date concrete ce grosime cea de acum si cat ar avea cea "normala" ,asa informatii la asa motor rarisim greu de facut rost...... teoretic majoritatea motoarelor merg pe 0.8mm.....asta o fi 1mm dar pana nu desfac n-am cum sa aflu........

 

tot ce stiu e ca pe cel mai mare forum din lume al posesorilor de nx250/ax1 , cineva la un mom dat a zis ca are una ca a mea ( 239CC GII 13kw) si vrea s-o delimiteze,alt user i-a raspuns citandu-i din nush ce material sau pagina web ca trebuie inlocuite :

 

Hi, the MD25330 series is originally a 1993 IIG with limited power, 13 kw according to Honda Germany. When you want to upgrade it to 17 kw you need the following parts:
16211-KW3-000 Carburetor insulator
99101-393-1400 Main jet #140
12191-KBK-611 cylinder gasket ................... iar asta se potriveste la 1988-1996 nx250 infiferent daca e 239 sau 249 si la 1990-1997 trx200 (sursa - user care vinde garnitura cu codul asta pe ebay)
All approved by Honda Germany.

 

si am mai citit pe undeva piedut pe net acum luni bune ca ar fi compresia mai mica la modelul asta (cred ca era un forum german si era poza cu admisia ce trebuie frezata ).

 

ieri am cautat sa vad de garnitura si surpriza pe cateva siteuri de la noi si cat si pe site-ul european athena se da acelasi cod de garnitura ptr toate incluzand-o si pe cea limitata....si am ramas wtf?! sau oare nu-si mai bat capul sa construiasca separat garnitura mai groasa doar ptr modelul limitat? dilema mare ... .

 

citind din experientele altora la genu asta modificari 0,1mm in minus pe garnitura ar da cam 0,4 in plus la raportul de compresie.

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai volulmul cilindrului cu inaltimea aia... oricum pt 0,1-0,2 mm ma indoiesc sa modifice raportul de compresie (nu cunosc diametrul cilindrului), cred ca este mai putin de 1 cmc ... cam volumul calaminei :)

 

PS - sa pui benzina de aia de 98! :crack: ... minim

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astia prin America cu NX-urile cand prind benzina de 93 sau 95 zici ca cine ce descoperire au facut :)) .

 

am pus si de 99+ ,nu se simte diferenta fata de 95,poate doar in limitare si la vale ......bore x stroke : 68,5 x 64,8 ...... gasisem un calculator de compresie generic pe net , nush cat de bine am introdus datele dar imi reiesea ca de la un presupus 10:1 catre 11:1 , daca ar avea 1 mm grosime trebuie sa ajung la 0,4mm iar de la 0.8 ar trebui 0.25

 

ar mai fi o treaba,avand acces la lateralul cilindrului,s-ar putea cumva masura grosimea garniturii? ca practic vine pana in buza cilindru/bloc motor? aia e comprimata,cea noua vine necomprimata...hmm,o s aintreb un specialist....ca asa,comand o garnitura de model 88 cu 20 lei,si fac comparatie...daca sunt la fel macar nu mai desfac motorul degeaba...daca e mai subtire,clar power upgrade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un motor cu raportul 10:1 merge mai bine cu benzina 95 decat cu benzina 98/99/100 . Daca il faci 13:1 va merge bine cu 98 si avea detonatii cu 92/95

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu . tocmai de aceea honda l-a proiectat initial cu 11:1 sa impace si capra si varza....cei cu nx250 normale merg bine si cu 95 si cu 99 siii scot untul din ele :)

 

o sa-i fac un test de compresie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Salut

Am și eu un honda nx 250. L-am cumpărat de curând, a fost adus din Germania. Problema este ca se încălzește foarte repede motorul, am fost cu el putin pe deal și a început sa fiarbă apa, s-a aprins becul de temperatura. L-am lăsat 10 min sa se răcească și după a mers normal. De ce fierbe apa și ce as putea sa ii fac? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...