Sari la conținut

problema pornire dimineata - bandit 400


Postări Recomandate

Salutare.

 

Am si eu nevoie de un sfat sau parere. In decurs de 2 saptamani este a doua oara cand patesc urmatorul lucru: dimineata, cand dau sa pornesc mobra, nu vrea chip sa porneasca. Se aude clanc-clanc in piesa de langa baterie(nu stiu cum se numeste- cea cu giroscop cred). Ideea este ca ieri, dupa ce a batut soarele putin in ea, pe la ora 1 a pornit la sfert de cheie, fara sa maraie sau sa zica nimic. Ulterior am facut un mic traseu de 100+ km si nu a avut nici o problema. Aveti idee de la ce ar putea fi? Sau ce sa verific?

 

Bateria este noua, cumparata de o luna.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi ea noua, bateria, dar fie este proasta, fie rebut, fie descarcata pentru ca nu ti-o incarca.

Clanc-ul de-l auzi, este releul de pornire, care nu cupleaza din cauza bateriei descarcate. Verifica incarcarea.

Ieri ti-a pornit pentru ca a batut soarele in ea, s-a incalzit putin, si electronii au inceput sa alerge prin baterie. Frigul este moartea bateriilor obosite.

Bateria este cu gel? Daca nu, verifica electrolitul din ea.

Editat de George M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi verifica diseara. ce imi pare ciudat este ca in urma cu doua saptamani, a facut la fel dimineata...apoi pana ieri nu m-am apropiat de ea. ieri doar i-am aratat cheia si a luat-o la sfert. pe drum am oprit, am pornit. totul fara probleme...poate sa fie totusi si releul de pornire? ca sa stiu ce verific sau in ce ordine. Manualul este deja printat, ma asteapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

^^ borne ne stranse , (vinovatul numarul unu al motociclistilor IT-isti )

 

-trebuie masurata incarcarea

-baterie ne-formatata si incarcata corespunzator inainte de instalare

-baterie stricata (chiar noua)

 

 

--- sau de la giroscop

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa fie bateria dusa. La frig o sa-ti faca belele.

 

Pune-o pe un redresor (sau schimb-o daca are mai mult de 3-4 ani) si vezi cum se comporta.

Eventual poti incerca sa o pornesti cu niste curent de la o masina. Dupa care verifica incarcarea. Iei un multimetru, il pui pe curent continuu la plaja de 20V (daca are) si tii motorul turat la 3500 de ture doar pe bateria de la motor (daca i-ai dat curent de la masina sa o pornesti, dai cablurile jos intai). Ar trebui sa aiba 13,5-14.5V cu toti consumatorii porniti (faruri, daca se pornesc automat). Daca ai incarcarea sub 13.5V e posibil sa fie ori bateria ori releul de incarcare ori statorul bulit.

Daca se intampla asta, primul suspect ar fi bateria. Incearca cu una noua/buna vezi de se intampla la fel.

Daca nu e bateria, verifica bornele care vin la baterie (+ si -) sa nu fie corodate/fire rupte/desfacute etc. Apoi mergi pe circuit catre conectorii releului de incarcare (ar trebui sa fie o mufa plata. Verifica semne de coroziune/fire desfacute. Curata pe acolo, infige bine, repeta testul. Daca tot iti face probleme la incarcare, s-ar putea sa ai un releu stricat sau un stator impuscat. Sunt cateva threaduri pe aici despre cum le poti testa pe ambele. Cel mai usor pentru tine (dar nu ieftin) ar fi s-o duci la un mecanic daca nu-i dai de cap.

 

La mine, la pornire bateria are 12.8V si scade undeva sub 12V cand ii dau pornirea, dar apoi urca imediat in 12.5-13V dupa pornire. Daca bateria ta are la rece sub 12V n-o sa mai porneasca decat impinsa.

 

TL:DR version: Porneste cu curent de la masina, incarca bateria bine pe un redresor (sau schimb-o daca e veche) si apoi fa o proba de incarcare.

 

Releul de pornire se strica si el. Cand se intampla asta, nu mai porneste nici cu baterie incarcata complet, sau porneste doar cand vrea el. Dar din cate stiu nu prea apuca sa clickaie. Sunetul pe care il auzi e probabil cauzat de faptul ca bateria ta e prea descarcata.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

^^ borne ne stranse , (vinovatul numarul unu al motociclistilor IT-isti )

 

-trebuie masurata incarcarea

-baterie ne-formatata si incarcata corespunzator inainte de instalare

-baterie stricata (chiar noua)

 

 

--- sau de la giroscop

ce-i drept aici m-ai nimerit cu IT-ul...doar ca eu sunt un caz fericit...sunt IT-ist si am si cunostinte de mecania(pe partea auto). la borne m-am gandit prima oara de dimineata. Le-am verificat, erau stranse bine(asta dupa ce anul trecut am patit sa se slabeasca in mers, am pus saibe grover pentru a nu se mai slabi in mers).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Am si eu nevoie de un sfat sau parere. In decurs de 2 saptamani este a doua oara cand patesc urmatorul lucru: dimineata, cand dau sa pornesc mobra, nu vrea chip sa porneasca. Se aude clanc-clanc in piesa de langa baterie(nu stiu cum se numeste- cea cu giroscop cred). Ideea este ca ieri, dupa ce a batut soarele putin in ea, pe la ora 1 a pornit la sfert de cheie, fara sa maraie sau sa zica nimic. Ulterior am facut un mic traseu de 100+ km si nu a avut nici o problema. Aveti idee de la ce ar putea fi? Sau ce sa verific?

 

Bateria este noua, cumparata de o luna.

 

Multumesc.

Cand se aude "clanc -clanc" ce se intampla cu bordul ? Si lasa giroscopul ca te umpli de mistouri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se aude "clanc -clanc" ce se intampla cu bordul ? Si lasa giroscopul ca te umpli de mistouri.

 

Scade putin intensitatea becurilor din bord.

 

Gresit, daca faci asta ineci motorul.

Socul se trage cu motorul oprit si apoi pe parcurs ii dai drumul inapoi.

Ma refeream la incalzire ca o las dupa ce o pornesc. Socul il trag inainte de pornire si il scad treptat,(asta dupa ce a pornit). Am totusi anul trecut 9k km facut, chiar le mai stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scade putin intensitatea becurilor din bord.

 

Ma refeream la incalzire ca o las dupa ce o pornesc. Socul il trag inainte de pornire si il scad treptat,(asta dupa ce a pornit). Am totusi anul trecut 9k km facut, chiar le mai stiu.

Nu a zis nimeni ca nu stii, doar ca dupa modul cum te-ai exprimat se intelegea invers :)

Nu trebuie sa o iei in nume de rau, nici eu nu sunt mare mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scade putin intensitatea becurilor din bord.

 

Daca iti scade doar putin intensitatea bateria e ok. Trebuie sa verifici fermitatea legaturilor la starter si electromotor. Daca sunt bune in momentul in care iar nu vrea sa porneasca cu o surubelnita fa scurt pe legaturile de putere de la starter sau ia un conductor mai gros si uneste plusul bateriei cu borna electromotorului pentru ca s-ar putea sa ai starterul defect.

PS

Nu merge nici asa, probabil carbunii electromotorului.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

patisem identic la pegaso anul trecut pe vremea asta....era si de la baterie,si de la borne slabe,si nu se aeriseau calumea nici membranele carbelitoarelor prin furtunase (facusera un cot) si prima pornire dupa ce statea era calvar, stateam cu gura in furtun in fiecare dimineata ...... iar urmatorul proprietar a schimbat si carbunii :)) . dar ete ca s-a rezolvat ... de principiu,evit sa mai iau baterii cu acid fiindca scad mult in capacitate fata de cele AGM sau cu gel.

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci...am ajuns aseara si am incercat sa o pornesc...nimic/nada..acelasi tzac-tzac..am pus aparatul de masura pe baterie, ~14.5 v...dar degeaba...impinsa...a pornit imediat...am lasat-o vreo 10 min, apoi am oprit-o. imediat ce am vrut sa o repornesc..bateria era si mai goala...am pornit-o iar impinsa. zic sa verificam incarcarea...si soc si groaza...la 3500 rpm, cu toti consumatorii porniti, faza lunga/ claxon(ce injuraturi mi-am luat), semnal....incarca peste 18v..pana in 19v....

 

sa ii dau foc? sau sa caut in releu de incarcare? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam da... Consumatori inseamna doar motor pornit si faruri daca pornesc si ele odata cu motorul. Faza lunga e optionala. Claxon nu trebe. 19V pe baterie direct nu cred ca e bine, s-ar putea sa fie releul de vina. Mi se pare ciudata ca nu pleaca cu bateria la 14V. Problemele tale s-ar putea sa fie mai multe. E de sapat. Vezi si ce o zis vlad, cu suntatul releului de pornire.

 

Pentru a evita problemele cu vecinii, nu recomand testele astea sau sincronizat/reglatul de carbelitoare in juru casei :D.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diseara pun bateria pe redresor si vad dupa ce se incarca..ce-i drept..chiar daca are 14v..dar daca nu mai are amperaj...e normal...


» Post actualizat in 30 Mar 2016 20:41
Second update. Dat bateria jos sa o pun pe redresor...concluzie: 0 ml de acid in ea. O sa incerc sa fac rost de acid sa o readuc la viata...daca are cineva in plus niste acid? Promit ca nu fac fapte rele... Editat de Răzvan Drăgoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca releul de incarcare baga peste 14,8-15 v trebuie schimbat,o sa-ti strice bateria sau sa-ti arda ceva prin instalatie....zic si eu. bateria a ramas fara electrolit din cauza ca a "fiert" si s-a evaporat lichidul

Editat de Maximo74
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...