Sari la conținut
w311

ij56 cu atas, an 1960

Postări Recomandate

Salutare.

Am acest IJ pe care as dori sa'l fac functional. A mai trecut pe la alte persoane de pe forum, acum a ajuns la mine.

Rugamintea mea in stadiul actual ar fi sa-mi indicati ce elemente sunt neoriginale.

Multumesc.

 

post-7881-0-00571900-1464349346_thumb.jpg

post-7881-0-14655500-1464349352_thumb.jpg

post-7881-0-96014300-1464349356_thumb.jpg

post-7881-0-42824500-1464349364_thumb.jpg

post-7881-0-70969400-1464349368_thumb.jpg

post-7881-0-02261100-1464349377_thumb.jpg

post-7881-0-83861600-1464349383_thumb.jpg

post-7881-0-52090200-1464349397_thumb.jpg

post-7881-0-99483400-1464349403_thumb.jpg

post-7881-0-84439200-1464349408_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

martorul ala de locomotiva de pe bord,pedala de viteze,bobina,cilindrul si galeria de admise (acestea din urma ar fi primele de care ar trebui sa te scapi,daca-l vrei doar functional,atunci las' ca mere s-asa ..)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Stiu eu un Ij cu modelul asta de cilindru si merge foarte bine, mai trage si un atas de Nipru, intradevar nu este la fel de rapid ca cel care il are 255b dar merge bine, in concluzie daca e bun cilindrul eu unul nu l-as schimba

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

vifor,

aspectul asta l-am mai dsicutat mai revenim totusi asupra lui,asadar - transferele principale sunt obturate la imperecherea cilindrului in cauza cu respectivele cartere. amestecul carburant este obturat in proportie de 30%,cantitatea de amestec care trebuie sa ajunga in camera de ardere va fi insuficienta,de aici rezulta pe langa o functionare anemica si o uzura prematura,pentru ca de ce ..? amestecul fiind nsuficient,ungerea e si ea insuficienta,cantitatea necesara de carburant asigura si racirea suprafetelor si tot odata ungerea - cazul motoarelor in 2 timpi,pe scurt - va merge pe uscat. alt aspect important - cantitatea ramasa in carter va fi refulata pe carburator - poti face un test,ai nevoie de doua ij-uri ori macar de 2 cilindrii,unul d*asta si unul original. porneste motorul fara filtru de aer,vei constata ca la cel in cauza iti va inunda palma imediat daca o ti apropiata de carburator (nu lipita !!),iar la celalalt nu. cilindrul se pupa pe carterele de ij 49 si pe cartele din seria scurta 58 - 61 (maxim ..). acestea au fost un model de tranzit de la ij 49 la ij 56 - si mai departe seria planetelor . s-a renuntat la acest model datorita ineficientelor acestor tipuri de transfere. modelul de dupa s-a pastrat pana la planeta 5 (cam 30 de ani ..)

 

ca atare - daca-l vrei in mintile lui da-i ce-i trebuie,daca nu da-l in plata lui,ca merge si asa,ca-i ij,da-l in pielea mea .. ii pui un plus la bobina,un minus la platina,ii dai o carja s-apoi scapa-te de el ..

 

cilindrii din aia am si eu pe acasa vreo 2,3,remat scrie pe ei,eu asa ceva n-o sa pun pe motorul meu veac ..

 

sfat,daca pistonul e original - pastrteaza-l,nu-i pune d'ala nou din comert,ai sa regreti,daca nu ma crezi - incearca ..

 

Bafta!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi Ij-ul de care vorbeam din '60 inca merge, asa obturat, a facut si turul Romaniei prin 2006(fara atas), a fost restaurat acum vreo 3 ani si ..... inca merge si arata impecabil, ideea este asa cum ai scris ca modelul asta de cilindru așa obturat 30%, daca pistonul este original este mult mai bun decat modelele mai "reusite" dar cu pistoane after market

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Este o discutie foarte interesanta dar care m'a ametit nitel. Motocicleta este (dupa placuta) din 1960.

Din cate inteleg carterul si cu cilindrul nu sunt pereche din fabricatie si nu functioneaza bine impreuna.

Cilindrul pricep ca fi provenit de la un model mai vechi. Dar carterul este corect pentru 1960?

Cum arata "cartele din seria scurta 58 - 61" ? Au folosit mai multe modele de carter pe IJ56 in aceasta perioada?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Carterul si cilindrul pot fi pereche din fabricatie doar ca, dupa părerea unor cunoscatori, nu ar fi o pereche prea eficienta, eu repet , cunosc motocicleta cu aceasta combinatie care inca functioneaza perfect

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred si repet,functioneaza,dar nu perfect,ij-ul porneste si mai si merge cu doar un singur segment,ij-ul functioneaza cu orice carburant,dar nu perfect,(defapt e cam singura motocicleta comunista care haleste cam orice). poate-ti mai amintesti ij-ul verde cu atas de jupiter 4 care mergea cu motorina goala,sti la care nebun fac referire.. dupa ce am vazut la el ce trebuia facut am facut si la mine - si a mers. sigur sunt cititori care ne urmaresc ce scriem aici si ne cred nebuni,dar exista zeci de martori nu doar eu si tu,la fel cum exista zeci de martori care pot confirma cum salta fata doar din gaz ij-ul lui Toni,si cum schimba treptele cu fata in aer,ij-ul ala fugea 150-160 fara probleme,repet sunt zeci de martori care o pot confirma,nu trebuie dat crezare doar vorbelor mele goale ce-mi ies din pliscu-mi ... si ca sa-l citez ''Daca apucati sa mirositi fumul de la ij-ul meu inseamna ca aveti si voi motoare bune ..'' - citatul asta ramane legenda :))

poti spune ce piese si ce modificari avea ij-ul lui Toni? cu siguranta nu avea cilindru d-ala,n-avea pistoane cu 30 roni,si scanteietoare pe 6 volti,si-ar mai fi ... (cati bani o fi intrat in ij-ul ala numai el o stiind ..)

d-aia sunt multe ij-uri la dunga (nu fac referire la tine) care merg ca motosapele ( citez un alt clasic in viata ;) ..) multi ar vrea sa traga sa rupa,sa dea fum la jawe dar daca se poate in loc de mastic sa punem chacat,in loc de pistoane lemne de foc,in loc de carburatoare baloti de paie etc .. si daca se poate fara bani - io am dat un milion pe el,cum sa imi iei tu 100 e manopera numai ca sa-mi montezi motoru .. nah,mai are rost ...

 

ij-ul a fost singura motocicleta care a rezitat abuzurilor mele de neam prost,de la construcia cadrului pana la motor in sine,un ij bine pus la punct greu il pui cu botul pe labe .. celelalte sunt bune daca le menajezi ca pe o motocicleta,daca le confunzi cu tractorul nu mai apuca a doua zi,multe ..

 

 

 

chiar atat de departe ca cel din imagine n-am ajuns,dar sunt convins ca aia n-a fost singura tura de genu' ..

 

post-57709-0-47337200-1464444876_thumb.jpg

 

@initiator,

 

carterele nu se pupa cu cilindrul ala,desfa-l si ai sa vezi,daca ai notiuni elementare de mecanica iti vei da seama si de restul celor enuntate mai sus. din fabrica nu au venit montate astfel,oricat de manga de vodka ar fi fost rusii,au ajuns asa datorita unora de pe plaiurile mioritice (astia sigur au fost manga,daca nu .. e si mai grav :)) ...) care s-au gandit ei ca lasa bah,ca merge si asa ii ij,da-l in plua mea,nu-i beamveu ..

depinde de tine ce asteptari ai de la el,cum iti asterni - asa dormi ...

 

 

Bafta!

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Ca sa nu te dezamagesc din prima ,iti zic diplomatic ca vei avea ceva de lucru la ea.

Din punctul meu de vedere nu sant la locul lor sau nu sant <originale> urmatoarele:manerul de sub far,tahometrul este de umplutura(vezi sudura de sub).becul mare rosu de pe carcasa farului,bobina de inductie se monteaza sub rezervor,dupa cadru eu zic ca mobra era dotata cu sa si nu cu 2 scaune separate,teava sudata sub rezervor pana la robinetul de benzina,robinetul pare ok,chestia aia ce pare electric(disjunctor daca e) arata altfel si e montat unde este acum pus bobina de inductie,carburatorul nu pare a fi de acolo,nu imi dau seama dupa foto daca ai maneta pentru decompresor si daca ai cumva decompresorul montat inca pe chiuloasa,sper ca jentile sant pe 19,lipsa aripa fata,filtru de aer-ok.

Cam atat.))) Se poate sa ma fi inselat la unele lucruri,unele le-am scris asa cum era la IJ meu fab.1961,altele deja din....memorie.

Spor!

 

 

255b: ai putea sa pui 1 poza aici cu modelul de cilindru despre care ai scris ,sa ajutam colegul? Eu nu am reusit sa pun poza.Multumesc!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

e in poza cu ij-ul care-i tractorificat .. e cilindrul cu ferestre laterale mari,prinse in 6 suruburi si fara aripioare de racire

 

@initiator,

carterele sunt originale la tine,cilindrul e buba,arunca-l,ori spune-mi cat vrei pe el ca-l arunc eu daca tie ti-e paguba dupa el. un singur ij an fabricatie 1958 am avut (primul din ele) si primul lucru i-am schimbat motorul cu totul.

nu-mi dau seama daca ai km-traj in roata din foto ori daca e din motor (carterul stang, - atunci ar fi '61 - '62,dupa au kilometrajul in roata),dar nu te impacienta,e ok in ambele variante,iti trebuie un cilindru cu ferestre mari.

 


aici vezi cei aii tu si ce a trebuit schimbat post-57709-0-48937700-1464450040_thumb.jpg

Editat de 255b

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturora pentru timp si sfaturi. Revin cu poze dupa ce mai desfac, si eu sunt curios ce o fi inauntru.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cine poate sa îmi dea un număr de telefon sa il întreb ceva legat de un izh de 350 proaspat cumpărat.multumesc.

Editat de Ursuletzul

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce te oprește să întrebi aici?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Intru si eu (si) in clubul vostru...

Poze mai clare in week-end cand ajung sa o aranjez putin.

Ij 56 din 1960 cu atas, numere vechi dar cu fiscal.


» Post actualizat in 16 Nov 2016 08:29

Salut.
Intru si eu (si) in clubul vostru...
Poze mai clare in week-end cand ajung sa o aranjez putin.
Ij 56 din 1960 cu atas, numere vechi dar cu fiscal.

Rog un moderator pentru mutarea acestui post pe topicul "ij (ijh)"
Merci.

post-12913-0-89604300-1479229489_thumb.jpg

Editat de johnyebravo

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×