Sari la conținut

Ajutor analiza bujii vechi.


Postări Recomandate

Datorita defectarii intinzatorului de la lantul de distributie, si a scurgerii a 5000 km de la ultimul schimb de ulei, coroborat si cu ploile din ultimele zile am hotarat sa fac o revizie oarecum generalizata motocicletei. (filtru aer, filtru benzina,filtru ulei, ulei nou, intinzator nou - pe care tocmai am reusit sa il schimb fara sa dau jos carburatorul :D - bujii etc)

 

Odata ce am inlocuit bujiile vechi m-am uitat la ele si mi-a atras atentia ca cea de la cilindrul 1 este foarte curata, cea de la 2 si 3 sunt intermediar murdare, iar cea de la cilindrul 4 este foarte murdara. Cand zic murdara ma refer la o solutie uleioasa depusa pe aceasta.

Din ce cauza a aparut acea contaminare pe bujii, si de ce nu este uniforma la toti cilindrii?

 

Din punct de vedere al culorii care determina corectitudinea amestecului din ce m-am documentat pe net pare totul ok. Insa o parere si un ochi avizat ar fi de mare ajutor.

 

Multumesc (foto atasat)

post-9511-0-86510500-1464983737_thumb.jpg

Editat de Fiziflash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul probabil iti ajunge la bujie de sus, din chiuloasa, probabil pierde pe la garnitura. Bujiile alea nu imi par stranse deloc, parca au fost puse acolo de forma, saiba aia nu e aplatizata deloc. Bujia de la cilindrul 4 pare cea mai aproape de adevar, cel putin din punctul meu e vedere, 1 foarte sarac si 2-3 sunt ok-ish ... nu se vede super ok in poza. Daca ai putea pune cate o poza pentru fiecare si doar cu partea inferioara ar fi mai ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii prin care se vede cum flacara iese in exterior, sunt niste bujii MOARTE.

Pierderi de ulei pe la garniturile de la capacul de chiulasa.

Amestecul este IDENTIC LA TOATE si este corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie ca si aspect nu imi pare ulei ala. Are un aspect gumat.

Bujiile noi pe care le-am pus le-am strans cu cheia dinamometrica la valoarea din cartea tehnica.

 

Mentionez ca motorul nu scoate pic de fum, porneste "la sfert" si nu am observat sa aiba vreo problema de vreun fel, in cei peste 6000km cat am facut de cand il am.

 

De asemenea am urmarit nivelul uleiului si nu a "mancat" deloc. Cat am pus la schimbul de acum 5000 km atat am scos. (nu a scazut deloc nivelul in tot acest timp)

 

Cand le-am scos am observat ca fisa de la cilindru 2 nu era presata deloc (a iesit foarte usor).

 

Aceasta e ultima poza pe care o am. La nevoie mai pot face maine cand ma intorc la garaj sa continui treaba.

 

post-9511-0-65731000-1464984992_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii prin care se vede cum flacara iese in exterior, sunt niste bujii MOARTE.

Pierderi de ulei pe la garniturile de la capacul de chiulasa.

Amestecul este IDENTIC LA TOATE si este corect.

Sefule, ai probleme cu vederea, daca tu vezi amestec identic acolo ... identic la ce, turele de la reglaj la amestec?

 

Ascaris lumbricoides

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie ca si aspect nu imi pare ulei ala. Are un aspect gumat.

Bujiile noi pe care le-am pus le-am strans cu cheia dinamometrica la valoarea din cartea tehnica.

 

Mentionez ca motorul nu scoate pic de fum, porneste "la sfert" si nu am observat sa aiba vreo problema de vreun fel, in cei peste 6000km cat am facut de cand il am.

 

De asemenea am urmarit nivelul uleiului si nu a "mancat" deloc. Cat am pus la schimbul de acum 5000 km atat am scos. (nu a scazut deloc nivelul in tot acest timp)

 

Cand le-am scos am observat ca fisa de la cilindru 2 nu era presata deloc (a iesit foarte usor).

 

Aceasta e ultima poza pe care o am. La nevoie mai pot face maine cand ma intorc la garaj sa continui treaba.

 

attachicon.gifbujii_vechi2.jpg

E ulei semi ars ala acolo.

» Post actualizat in 03 Jun 2016 20:30

deci concret ce recomandati ca ar fi de facut? (avand in vedere ca sunt cu ea desfacuta)

Test de compresie, filtru aer nou, carburatie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma plictiseam. Vroiam sa stiu care este situatia in functie de starea bujiilor. Am sa vb maine cu cineva sa imi faca atunci testul de compresie si carburatia.

La carburator chiar nu vreau sa ma bag eu!

 

Multumesc pentru raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma plictiseam. Vroiam sa stiu care este situatia in functie de starea bujiilor. Am sa vb maine cu cineva sa imi faca atunci testul de compresie si carburatia.

La carburatoare chiar nu vreau sa ma bag eu!

 

Multumesc pentru raspunsuri!

Ca ie mai multe, 4 mai exact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultima a fost stransa prea putin. eu mai recomand niste copper paste pe filetul bujiilor, nu foarte mult, cat sa nu gripeze.

daca este carburatie... verificat nivelul la plutitoare, facuta sincronizarea, verificate (daca tot umblii pe acolo) membranele.

in praful romaniei filtru de aer ar fi ok schimbat anual...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dam lectii, sa stie lumea ...

plug-problem-matrix.jpg

 

Compresie la R1 nu stie sa ia, bujii nu stie sa citeasca ... ma intreb ce mai cauta in bransa si cum de are totusi clienti, sau probabil lumea nu a auzit de vorba aia cu "Sunt prea sarac sa imi permit ceva ieftin"

 

Ascaris lumbricoides

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai se auzea un zgomot de lant in partea din dreapta sus, in frana de motor in intervalul 5000-3000 ture Eu am avut un F2 si se auzea la fel, insa la acea accesul fiind foarte usor am adaptat intinzatorul original in unul manual (practic am facut filet am pus un surub prin el si il reglam eu).

 

La F4 pe care il am acum am cumparat intinzator original. Tocmai am terminat de ma dat cu toate consumabilile schimbate si pe langa ca a disparut problema zgomotului lantului de distributie la relanti, am senzatia ca e o idee mai puternica, porneste putin mai rapid si ,(poate e subiectiv) dar mi se pare ca merge mai usor, sunetul e foarte placut in frana de motor, etc.

 

Chiar nu imi venea sa ma mai dau jos astazi de pe ea. Chiar recomand sa schimbi intinzatorul daca ai problema aceasta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea are 72.000 km si a cam inceput sa se auda lantul. Un amic tot cu FJR a schimbat distributia complet acuma inainte de sezon, dar la 100.000 km, insa a lui facea urat tare uneori. L-a ajuns cam 2500 LEI piesele si manopera la service, ori eu nu prea am banii astia in acest moment, doar daca cheltui banii de concediu. As prefera sa astept iarna pentru reparatia asta.

Insa m-am mai documentat si se pare ca intinzatorul ar fi de vina, iar asta este o piesa pe care mi-o pot permite s-o cumpar, iar manopera o fac eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzat. Si cum nu are intinzator nu ai ce-i face decat sa-l inlocuiesti. Iar pentru asta trebuie sa dai motorul pe din doua...


» Post actualizat in 05 Jun 2016 07:45

post-11356-0-40095900-1465112716_thumb.png

 

Reperul 17

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ar fi lantul ala? Nu ai foarta foarte mare pe el sau poate fi doar patina. Oricum lantul hi-vo nu are la nici o motocicleta intinzator.

George ia o surubelnita si pune-i varful pe motor in diferite zone si bagi urechea in maner, un fel de stetoscop, sa poti localiza zona.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am afirmat cu certitudine ca ar fi insa de ce NU ar fi lantul ala?...

 

La mine pe la 60-65mii km au inceput sa apara niste zgomote ciudate, ca niste batai sacadate, in special pe frana de motor si desi mergea bine, la relanti motorul suna a diesel prost reglat. Si eu am crezut initial ca e vorba despre lantul de distributie sau intizator, supape, etc., insa cand am desfacut motorul la 70mii km am gasit "vinovatul" >> hy-vo chain.

 

O poza in care se poate observa cu ochiul liber diferenta intre lantul vechi si cel nou.

 

post-11356-0-92522700-1465114986_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzat. Si cum nu are intinzator nu ai ce-i face decat sa-l inlocuiesti. Iar pentru asta trebuie sa dai motorul pe din doua...

» Post actualizat in 05 Jun 2016 07:45

attachicon.giffjr 1300.png

 

Reperul 17

 

Reperul 17 este lantul pentru pompa de ulei, nu stiam ca se numeste hi-vo. El se inlocuieste prin demontarea ambreiajului, nu se umbla in motor, am verificat mai adineauri manualul.

 

 

De ce ar fi lantul ala? Nu ai foarta foarte mare pe el sau poate fi doar patina. Oricum lantul hi-vo nu are la nici o motocicleta intinzator.

George ia o surubelnita si pune-i varful pe motor in diferite zone si bagi urechea in maner, un fel de stetoscop, sa poti localiza zona.

 

Am facut asta pe scurt intr-o zi, dar am sa-mi fac timp si ascult mai bine. Din comportamentul si sunetul motorului la accelerari bruste, chiar si in gol, am indicii ca ar fi distributia. Mai studiez.

» Post actualizat in 05 Jun 2016 08:29

Scos din viteza, la relanti, daca sprituiesc putin acceleratia se aude cum o ia mai greu in ture, de parca ar ramane ceva in urma. De vreo doua ori s-a si oprit motorul cand faceam incercarile astea.

Cand accelerez usor si constant e totul ok.

Editat de George M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...