sebibv Postat Iulie 5, 2016 Share Postat Iulie 5, 2016 (editat) Salut, Stiu ca unii ma veti injura ca deschid inca un topic dar nu stiu ce sa fac. Asadar, pe scurt, CB500 din 94 cu revizia facuta (buji, ulei, filtre, etc) in primavara. Mereu a pornit frumos, pana acum o luna. Am fost cu ea la drum lung, 220 km dus. A 2-a zi, m-am intors, si dupa vreo 140 km, in benzinarie a pornit greu. Demarorul mergea ok (zic eu) insa nu a vrut sa porneasca. Am tras de acceleratie, si a luat-o cu greu, lasand un puternic miros de benzina. Am zis ca sunt eu idiot si...atat. Am ajuns acasa, iar peste vreo 5 zile am vrut sa plec. De data asta, cand dadeam la demaror, se stingeau becurile de pe bord. Nu a pornit, asa ca am impins la ea. A pornit pana la urma. Am mers vreo 7-8 km si am oprit-o (am mers cu farul stins si le la vreo 6000 rot/min ca sa incarc un pic bateria). Iar nu vroia sa porneasca. Am tras de acceleratie si a luat-o. Am ptras de acceleratie la maxim ca sa o turez dar nu urca in ture...statea la 2000. Am oprit si am incercat iar. A pornit frumos si totul a revenit la normal. De atunci am facut vreo 300 km (vreo 3 drumuri scurte). Sambata am vrut iar sa plec. Am pus contactul si nu se aprindeau becurile de la bord. Am pus pe off iar apoi pe ON si s-au aprins. A pornit frumos si am mers vreo 6 km pana la un tip sa imi schimbe lantul. Toate bune si frumoase, insa cand sa plec de la el, am apasat butonul, si a invartit putin si parca s-a blocat, aproape stingandu-se becurile de la bord. L-am lasat pe mecanic sa porneasca...a apasat iar butonul, si de data asta tragea demarorul, a tras un pic de acceleratie, iar mirosul de benzina dar a pornit. Intrebare: ce naiba are? Poate fi bateria? Adica uneori o ia, uneori nu? Trebuie sa mentionez ca dupa ce am pornit-o impinsa, dupa 4 zile m-am dus, am luat-o de unde o tin, si am mers vreo 500m si am pus multimetrul electronic pe baterie: - cu motorul oprit avea peste 12 V - la pornire, in sarcina parca era pe la 11 V si ceva - la relanti, era pe la vreo 15 V - la 5000 era pe la 14.9 (da, nu am incersat valorile). Intrebarea mea e: ce mama ei are? Cred ca si contactul are o mica problema, dar...el sa fie problema? Oare bateria sa fie problematica? Oare releul de incarcare? Ore demarorul? Oare releul de pornire? Orice sfat ar fi bine-venit. Si da, banii sunt o problema acum... NU as vrea sa schimb componente aiurea.... Editat Iulie 5, 2016 de sebibv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iulie 6, 2016 Share Postat Iulie 6, 2016 - 12 V baterie este prea putin. Intrebare: ai masurat-o cu bornele scoase sau legata pe motor? Daca a stat o vreme si apoi nu a pornit sunt 2 posibilitati: baterie terminata sau ai un consumator care ti-o maninca chiar cu contactul oprit - 14,9-15 V cu motorul mergand este prea mult. Regulatorul de tensiune pare a avea o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mircea_fcs Postat Iulie 6, 2016 Share Postat Iulie 6, 2016 Am patit ceva asemanator dupa o iarna si un garaj cu umezeala...se stingeau becurile in bord cand vroiam sa pornesc, pornea greu sau deloc, aventuri... Am avut o borna la masa (negativa) oxidata. Pana a suspecta orice altceva, sfatul meu este sa iei la curatat tot ce inseamna borne (la baterie si la sasiu), sunt sanse mari sa o rezolvi. Apoi te poti gandi si la baterie. Tensiunea la incarcare ar trebui sa se limiteze la 14,5V la relanti, la tine vad ca e ceva mai mare, bine ar fi sa cauti pe net un manual de intretinere al motocicletei tale si sa vezi acolo exact cat trebuie sa fie. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Berevoescu Mihai Postat Iulie 6, 2016 Share Postat Iulie 6, 2016 Salut. Cum a scris si colegul de mai sus, si eu suspectez o mufa de la baterie oxidata. Poti face urmatorul test: pui aparatul de masura pe bornele bateriei si incerci sa pornesti motorul; probabil o sa obtii valorile pe care le-ai scris in primul post. Apoi pui aparatul de masura pe papucii care se prind pe baterie. Daca vreunul din ei nu face contact ferm cu bateria, o sa obtii valori semnificativ mai mici in timpul invartirii demarorului. Daca vrei sa vezi care anume dintre conectori face figuri, masori tensiunea intre borna bateriei (plumb) si mufa de cupru. Desi pare ilogica masuratoarea asta, in conditiile unui contact oxidat si unei cereri mari de curent din partea electromotorului, o sa obtii o diferenta de cativa volti pe o distanta de 1cm, dar care centimetru include punctul de contact intre conectorul de cupru al instalatiei electrice si mufa de plumb (sau alt aliaj) a bateriei. Iar din experienta, masa e cea care oxideaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Iulie 6, 2016 Autor Share Postat Iulie 6, 2016 Va mulțumesc pentru sfaturi. Legat de tendiune și eueu am zis ca e prea mult însa confirm manualului Haynes tensiunea poate fi intre 14 și ceva (nu am manualul în fata și 15.5 v). Oare sa fie gresit acolo? Ok, o sa verific masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 6, 2016 Share Postat Iulie 6, 2016 Nu e gresit, la Honde am vazut ca manualul indica tensiuni mai mari de incarcare, care apar si in realitate. E cam peste limita generala, dar se pare ca nu e o problema. Cum au zis si colegii, curata mai intai toate contactele de pe traseu... borne, masa pe cadru, mufe de la regulator, contacte/mufe care duc la electromotor etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Iulie 8, 2016 Autor Share Postat Iulie 8, 2016 Haideti ca problema e mult mai grava. Nu am curatat inca nimic si nici nu cred ca e de acolo. Haideti sa va spunc e am facut: 1. Luni am fost cu ea la mecanic ca sa imi schimbe lantul 2. Ieri (joi) am pornit mot (care a pornit frumos) si am adus-o de unde o tin de obicei in fata blocului (probabil vreo 500 m) mers doar cu viteza I, neturata, incet incet, ca nu aveam echipament. Am observat ca nu mi se mai aprinde martorul de neutru. Nu am observat problema cand am venit cu ea de la mecanic. 3. Azi, am vrut sa merg cu ea la cineva sa imi sudeze un pic toba. Am vrut sa o pornesc, acelasi simptom: demarorul a invertit un pic, dar s-a blocat si s-au stins becurile de pe bord. Am incercat a 2-a oara dar tot nimic.De data asta, nu s-a mai blocat si demarorul tragea. Am incercat tot ce am citit pe forum: acceleratie la maxim, demaror, robinet pe off, impinsa. Nimic....pana la urma dadea ea niste semne de pornire: cu acceleratia la maxim, impinsa, incepea sa invarta ea un pic, cateva secunde, iesea un fum alb, dar cand lasam mai usor acceleratia se oprea. 4. Inainte sa o pornesc astazi, am vazut cateva picaturi de ceva sub ea (pana acum nu vedeam ca o parcam pe iarba). Am desfacut busonul de la ulei si a iesit un lichid ciudat: ulei cu benzina cred. Mirosea parca a benzina si era foarte fluid. M-am ami uitat si pe blocul motor era iar un pic de benzina (pe partea dreapta). Mi s-a parut mie ca s-a dus cam repede benzina insa nu am acordat atentie. Acum vin intrebarile: - ce naiba are? De ce a ajuns benzina in ulei? Cred ca are legatura cu faptul ca la prima cheie pur si simplu se plocheaza electromotorul. - este posibil ca printr-o metoda sau alta sa inunde carburatoarele cu benzina si sa o inece? - uleiul e clar ca trebuie schimbat. Oare sunt sanse sa fie apa in ulei? - ce era cu senzorul de neutru....? Dupa ce a iesit ce a iesit din baia de ulei, senzorul si-a revenit (asta ca sa nu va mai zic ca ieri am demontat bordul sa vad daca e becul ars...eram sigur ca e ok, dar am zis sa incerc totusi). Eu cred ca i-am facut tot ce trebuia: schimb de ulei, cauciucuri, filtre, antigel, palcute, rulmenti, lant, bujii etc....si totusi..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 8, 2016 Share Postat Iulie 8, 2016 Totusi,cuiele de la carburatoare nu inchid,asa ca benzina din rezervor se duce in motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Iulie 8, 2016 Autor Share Postat Iulie 8, 2016 Îți mulțumesc. Am sunat și eu mecanicul și mi-a spus același lucru. Cred ca o sa vina pana la mine ca ma costa mult sa o transport pe platforma la el. Trebuie cumparate cuie (cate are? 2?). Sper sa nu mai aibă și altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 8, 2016 Share Postat Iulie 8, 2016 Ia si scaune noi pt cuiele alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Iulie 8, 2016 Autor Share Postat Iulie 8, 2016 Mda, trebuie desfăcut sa vedem ce e pe acolo. Revin cu feedback Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat August 20, 2016 Autor Share Postat August 20, 2016 Am promis ca revin. Da, cuiele erau problema. Anim totul e ok. Mulțumesc pentru sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.