Sari la conținut

Inceput Enduro - costuri si altele


Postări Recomandate

Buna ziua!

 

Numele meu este Razvan, locuiesc in orasul Oradea si am 19 ani. Dupa ce termin cu examenul de BAC vreau sa imi cumpar prima mea motocicleta, care va fi un enduro. Bugetul meu se va invarti in jurul sumei de 1500 euro(motocicleta - 1000 euro, echipament 500). Problema mea este ca nu stiu ce motor ar trebui sa aleg care sa fie in aceasta suma. Ideea e ca il voi folosi la plimbari prin padure si pe camp, dar nimic de tipul "hard-enduro". Vreau sa fie o motocicleta pe care sa invat lucrurile esentiale. In viitor, adica incepand cu Iulie probabil, ma voi angaja si imi voi strange bani pentru o motocicleta mai buna. La echipament m-am gandit ca 500 euro ar fi un buget decent, avand in vedere ca nu voi face nimic extrem. Vreau sa iau in primul rand o casca BUNA si niste ghete de enduro bune. Daca mai raman cu ceva, probabil o armura sau nu stiu.

 

Intrebarile mele sunt: ce motoare s-ar incadra in bugetul respectiv, incepand cu 125cmc(inclusiv) si cam cat costa intretinerea unui enduro la inceput, cand nu voi face nimic "hard"? Normal ca o data cu progresul, voi avea nevoie si de un motor mai bun, si de piese mai bune si impliciti de mai multi bani pentru intretinere.

 

Va multumesc si va doresc o zi frumoasa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg, deci cu cat e mai vechi motorul cu atat costa mai mult intretinerea? Mi se pare normal oarecum la inceput, adica poate motorul necesita niste investitii datorita faptului ca e vechi.. dar ma referam pe termen lung.

Problema e ca nu imi permit sa dau foarte multi bani pe un motor, sunt in clasa a 12-a. Parintii ma vor ajuta cu 1500 de euro la inceput. Ideea e ca am sa ma angajez din vara si dupa si in perioada facultatii.

Permisul nu stiu daca e o problema acum, LA INCEPUT, pentru ca eu locuiesc intr-un sat, in apropierea orasului, si aici am paduri si campuri. De asemenea, am un bunic in Cluj, pana acolo as putea duce motorul pe remorca.(Am categoria B)

Nu am de gand sa circul cu el pe drumurile publice, eventual 200 300 de metri prin sat pana ajung la padure.

Iti multumesc pentru parere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci cu cat e mai vechi motorul cu atat costa mai mult intretinerea?

florinelu07 vrea sa spuna (sau asa am inteles eu) ca sunt motoare destul de chinuite, vechi, si nu stii cum au fost intretinute. Drept urmare, anumite piese vor crapa si va fi nevoie sa le inlocuiesti, iar piesele respective te vor costa mult :) De unde rezulta si pretul mic de achizitie. E cam ca la loto, da cu sanse putin mai nasoale.

 

 

Permisul nu stiu daca e o problema (...)

Nu am de gand sa circul cu el pe drumurile publice, eventual 200 300 de metri prin sat pana ajung la padure.

A, e ok. Doar cu 2-300 de metri mai mult decat ar trebui.

E suficient sa te opreasca un politist zelos (cum gasesti pe la sate) ca sa te "distrezi" cu dosare penale. Fa scoala si scapi de griji.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

florinelu07 vrea sa spuna (sau asa am inteles eu) ca sunt motoare destul de chinuite, vechi, si nu stii cum au fost intretinute. Drept urmare, anumite piese vor crapa si va fi nevoie sa le inlocuiesti, iar piesele respective te vor costa mult :) De unde rezulta si pretul mic de achizitie. E cam ca la loto, da cu sanse putin mai nasoale.

...

 

BINGO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR350... 97 (electrostarter)

Are vreo 135 kg gol.

 

Grija mare la chiuloasa, care este principalul motiv de dezmembrare pentru DR-uri (250,350,600,650)

 

daca sunt probleme la axa cu came si paliere, reparatia este >500EUR


» Post actualizat in 07 Apr 2017 11:23

dupa cum arata (si elemente originale lipsa), a fost folosit cu precadere in offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

florinelu07 vrea sa spuna (sau asa am inteles eu) ca sunt motoare destul de chinuite, vechi, si nu stii cum au fost intretinute. Drept urmare, anumite piese vor crapa si va fi nevoie sa le inlocuiesti, iar piesele respective te vor costa mult :) De unde rezulta si pretul mic de achizitie. E cam ca la loto, da cu sanse putin mai nasoale.

 

 

A, e ok. Doar cu 2-300 de metri mai mult decat ar trebui.

E suficient sa te opreasca un politist zelos (cum gasesti pe la sate) ca sa te "distrezi" cu dosare penale. Fa scoala si scapi de griji.

Am inteles acum despre ce vorbea florinelu07, va multumesc amandurora. Cat despre permis, il voi face cu timpul, probabil in toamna, oricum vreau sa devin un motociclist "pe deplin" asa ca, cu banii castigati imi voi lua si o moto de strada(desigur, dupa ce fac permisul).

 

Pai si niste teorie si practica pe motor ? de unde?

Cred ca ma voi descurca in privinta acestor aspecte...

 

La pretul maxim pe care esti dispus sa il platesti, dar nu la noi in tara

https://www.leboncoin.fr/motos/1096889213.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1065704342.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1106193932.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1100566957.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1099947567.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1109846529.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1111072045.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1116161326.htm?ca=12_s

 

Si ceva mai ieftine, ca sa iti ramana bani de logistica transportului:

https://www.leboncoin.fr/motos/1091622379.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1113872695.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/625689017.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1108703393.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/867187238.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1116137384.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1114318832.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1116833155.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1116664411.htm?ca=12_s

https://www.leboncoin.fr/motos/1099910470.htm?ca=12_s

Iti multumesc foarte mult, chiar sunt niste motoare ok, se pare ca in afara am de unde alege. Probabil voi mai creste acest buget, ca sa nu dau gres.

 

Mai pune niste bani,și la 1600-1700 găsești un 125 in 2 timpi,e foarte ok pentru inceput

Multumesc pentru sfat!

 

Puteti sa-mi spuneti aproximativ cam cat costa sportul acesta? Adica, cam cat costa anual sa schimbi consumabilele, sa iei una alta, etc, din experienta proprie. Stiu ca asta se raporteaza la cat si cum te dai, dar in general, pentru un enduro nu hard, cam cat duce?

Sigur voi mai strange bani pentru ca nu vreau sa neglijez echipamentul(casca, ghete si ceva protectii macar la inceput sa fie de calitate) cred ca vor ajunge pt soft enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Pentru ca vad camai exista o persoana pe acest site care s-a apucat de enduro si, dupa 2 luni, zice ca-i prea scump pentru punga lui, va spun cat ma costa pe mine sportul asta.

Eu ies cam de 15-20 ori pe an (cam odata la 2 saptamani, exceptand iarna si concediile). Acumulez cam 60 ore pe an, atat in soft-enduro cat si in hard.

Consumabile (la motor 2 timpi)

Cauciuc spate, 300 lei, odata pe an (sau mai des daca te dai la curse)

Cauciuc fata, 200 lei - o data la 2 ani

Rulmenti fata-spate, cam odata la 2 ani (100-150 lei per roata)

Amortizoare fata, servisate odata sau de 2 ori pe an, depinde de noroc - 150 lei (pun doar materialele, manopera mi-o fac singur)

Amortizor spate servisat cand e nevoie (cam la 3-4 ani), 100 euro

Rulmenti bascula, odata la 2-3 ani, 300 lei setul

Bucsa PDS pentru posesorii de KTM (sau rulmenti prolink pentru restul), odata la 2-3 ani, 200-250 lei.

Ambreiaj, odata la 3-4 ani, 900 lei

Kit piston, odata la 150 ore (cam 2 ani), 650 lei

Placute frana fata-spate, odata pe an, 200 lei

Kit lant, odata la 2 ani, 350-500 lei.

Ulei cutie: 35 lei, odata la 4-5 iesiri

Ulei amestec: 60 lei/l, iti ajunge pt 50 litri de benzina (doar la mtoarele 2T)

 

Si aici nu am pus decat consumabilele. Mai trebuie adaugate plasticele (100 lei codita sau aripa fata, si am ajuns sa rup si 3 codite pe an). Dar aici depinde de ce motor iti iei. De exemplu KTM are niste plastice extraordinare, se indoaie la 180 grade fara sa se rupa. Pe cand Husqvarna, de exemplu, zici ca are sticla pe ea. Imediat ce ai dat cu ea de pamant sare plasticul.

 

Plus ce mai rupi la cazaturi: manete frana sau ambreiaj (60-80 lei/buc). Iar daca ai nenorocul sa se rupa chiar pompa frana sau pompa ambreiaj, acolo vorbim de 500-600 lei/bucata. De aia e bine sa ai niste hand-guard-uri decente pe ea. Plus pedale de schimbator de viteze (75 lei) sau de frana (300 lei)

 

De asemenea, vorbim si de costuri mai mari, daca mergi fara protectii ale motorului (asa numitele upgrade-uri)

Daca nu ai protectii la radiatoare, poti sa cazi si sa spargi radiatorul. Si unul nou costa 800-900 lei. Daca nu ai protectie cimpoi, il cam indoi, si il poti resuda si umfla la loc de cateva ori. Dar dupa cateva suduri materialul se va decali si va trebui sa-ti iei alt cimpoi, inca 900-1000 lei. De asemenea, ventilatorul e foarte important, cel putin in hard-enduro, fara el faci motorul pilaf pe urcari dificile.

 

Ca si concluzie, achizitia e foarte importanta, motorul ar trebui sa aiba consumabilele in stare buna, preferabil cat mai recent schimbate. Protectiile de motor ar trebui sa existe, ca sa nu-ti genereze costuri suplimentare mai tarziu. Plus ceva bani in pusculita, pentru ca, dupa cum se vede, nu e un sport foarte prietenos cu salariul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa luam in calcul si situatia cea mai fericita, in care iti permiti un motor nou, de sa zicem 7000 euro. Cand te hotarasti ca e momentul sa il schimbi, dupa aproximativ 100-150 de ore, vei constata ca pierzi cam 2000 de euro. Ia vezi cat te costa ora de dat in cazul acesta, fara sa mai calculam si mentenanta, up-graduri sau stricaciuni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...