Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil mergi cu vasul de expansiune plin ochi cu antigel. Al meu are niste semne pe el: MIN si MAX.

iar nivelul se vede pe un furtun transparent(care poate fi matuit de depuneri... eu l-am intors :rolleyes: ), pt ca "borcanu" e negru

Nivelul maxim este cam pe la 25% din volumul vasului , la mine porneste ventilatorul dar nivelul ramane la fel

Aripa mea este "clasica" , nu are fante, se afla la 2cm de radiator si ocupa cam 40% din el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar nivelul se vede pe un furtun transparent(care poate fi matuit de depuneri... eu l-am intors :rolleyes: ), pt ca "borcanu" e negru

Nivelul maxim este cam pe la 25% din volumul vasului , la mine porneste ventilatorul dar nivelul ramane la fel

Aripa mea este "clasica" , nu are fante, se afla la 2cm de radiator si ocupa cam 40% din el

 

O aripa de asta am si eu pe lista de cumparaturi de ceva timp. Iarna asta o sa cumpar, dar intai prioritatea: maine duc motorul la mecanic sa-l desfaca pana la cilindru si sa vad in ce stare ii.

 

Btw, in caz ca trebuie sa schimb pistonul, sunt in dilema: Wiseco vs. Wossner. Ce sa aleg?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wiseco sunt ok sunt forjate

 

Merci, am gasit pe Ebay in Germania cu ~180 euro.

 

Intre timp cred ca am dat de alta belea. 100% din vina mea. Asa s-a intamplat: astazi dupa lucru, obosit si flamand am zis sa dau o fuga pana la garaj sa incerc sa pornesc mobra ca am reusit sa imprumut o baterie buna. Cu a mea nu mai vroia sa porneasca, dar ma asteptam la asa ceva ca de cateva luni dadea semne ca ar fi slabita. Sa economisesc niste timp am folosit cabluri de pornire. Mentionez ca eram obosit, flamand si singura sursa de lumina era un Nokia 1100 tinut in gura, in timp ce lucram... Am pus bateria in paralel, n-a luat-o, nush ce am facut de am dat firele jos si a 2-a oara cand am vrut sa le pun, le-am pus invers. O facut ceva scantei, dupa partea de pornire nu mai zicea nimic. Adica daca apas pe butonul de pornire nu zice absolut nimic (nici clickul de la releul de pornire). Pe bord, nimic nu da semne in afara de indicatorul de temperatura care se misca putin dupa ce pun/iau contactul. Luminile merg toate. M-am uitat la cele 2 sigurante, cea de deasupra bateriei si cea de putin mai sus (~ sub sa) si sunt in regula. Le-am si schimbat, ca aveam de schimb de la fostul Tenere. Nimic, acelasi rezultat.

 

Intrebarea este, mi-a scapat mie vreo siguranta (ca eu nu stiu sa fie si alta in afara de alea 2) sau s-a dus naibii si altceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Btw, in caz ca trebuie sa schimb pistonul, sunt in dilema: Wiseco vs. Wossner. Ce sa aleg?

 

Wiseco sunt ok sunt forjate

 

Din cate stiu eu, cam toate is forjate mai nou. Nu luati de bun 100%.

Wiseco parca sunt americane si au fusta aceea scurta, nu, Alex?

Iarasi nu lua de bun, dar parca sa zic ca citeam acum cativa ani pareri impartite despre beneficiile fustei scurte.

De ce nu incerci si TKRJ. Eu asta am pe a mea. Nu am apucat sa le testez ce e drept. Vedem la primavara cat de bune or fi. Kit-ul m-a costat 53 de euro + 13 transportul. Piston, bolt, segementi si sigurante.

Le-am luat de pe Ebay de la un grec (ninotecnoshop), dar avea numai pt XT.

TKRJ sunt niste japonezi destul de mari, ce aveau reprezentanta in Ungaria ultima data cand am verificat eu (acum 1 an jumatate). Poti incerca la vecini (apare importatorul pe site-ul TKRJ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu, cam toate is forjate mai nou. Nu luati de bun 100%.

Wiseco parca sunt americane si au fusta aceea scurta, nu, Alex?

Iarasi nu lua de bun, dar parca sa zic ca citeam acum cativa ani pareri impartite despre beneficiile fustei scurte.

De ce nu incerci si TKRJ. Eu asta am pe a mea. Nu am apucat sa le testez ce e drept. Vedem la primavara cat de bune or fi. Kit-ul m-a costat 53 de euro + 13 transportul. Piston, bolt, segementi si sigurante.

Le-am luat de pe Ebay de la un grec (ninotecnoshop), dar avea numai pt XT.

TKRJ sunt niste japonezi destul de mari, ce aveau reprezentanta in Ungaria ultima data cand am verificat eu (acum 1 an jumatate). Poti incerca la vecini (apare importatorul pe site-ul TKRJ).

 

Multam'. Citisem acum ceva timp pe advrider de pistoanele de 50e, stiu ca am cautat si pe atunci si n-am gasit pt al meu. Doar pt XTZ/XT de 600cc. Am intrat acum pe site-ul lor si pt nu au pt al meu.

 

Am mai gasit in zona (Polonia) un kit de piston Wossner, produs in Germania. Asta costa ~650 LEI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu bagi piston original OEM ca e sfant?Daca nu mergi pe wiseco fac toti baniibeer.gif

 

Sa stii ca m-am gandit la asta, dar am presupus ca este scump si-am lasat-o asa. Chiar o sa intreb la Dual Tours, ca ei au cele mai decente preturi la piese OEM Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca m-am gandit la asta, dar am presupus ca este scump si-am lasat-o asa. Chiar o sa intreb la Dual Tours, ca ei au cele mai decente preturi la piese OEM Yamaha.

 

Ref preturile la dealeri, cel putin din B... sunt la fel... K&Log, Dual, Motodynamics - same shit si ca pret si ca termen de livrare... doar ca unii cer avans, altii nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este ca pe original e sfant,acolo sunt niste parametri de lucru ,vizavi de dilatare a pieselor si temperatura de lucru cilindru si pistonul sunt concepute una pt alta .Eu tot numai cu oem ami repar motoarele.Si pe original au viata mai lunga,parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este ca pe original e sfant,acolo sunt niste parametri de lucru ,vizavi de dilatare a pieselor si temperatura de lucru cilindru si pistonul sunt concepute una pt alta .Eu tot numai cu oem ami repar motoarele.Si pe original au viata mai lunga,parerea mea!

la piston, poate, n-am verificat... la alte chestii... OEM chiar sucks... gen kit de lant ( unde te ia durerea de cap cat cer astia pe ceva ce pica in sub 20K )....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci, am gasit pe Ebay in Germania cu ~180 euro.

 

Intre timp cred ca am dat de alta belea. 100% din vina mea. Asa s-a intamplat: astazi dupa lucru, obosit si flamand am zis sa dau o fuga pana la garaj sa incerc sa pornesc mobra ca am reusit sa imprumut o baterie buna. Cu a mea nu mai vroia sa porneasca, dar ma asteptam la asa ceva ca de cateva luni dadea semne ca ar fi slabita. Sa economisesc niste timp am folosit cabluri de pornire. Mentionez ca eram obosit, flamand si singura sursa de lumina era un Nokia 1100 tinut in gura, in timp ce lucram... Am pus bateria in paralel, n-a luat-o, nush ce am facut de am dat firele jos si a 2-a oara cand am vrut sa le pun, le-am pus invers. O facut ceva scantei, dupa partea de pornire nu mai zicea nimic. Adica daca apas pe butonul de pornire nu zice absolut nimic (nici clickul de la releul de pornire). Pe bord, nimic nu da semne in afara de indicatorul de temperatura care se misca putin dupa ce pun/iau contactul. Luminile merg toate. M-am uitat la cele 2 sigurante, cea de deasupra bateriei si cea de putin mai sus (~ sub sa) si sunt in regula. Le-am si schimbat, ca aveam de schimb de la fostul Tenere. Nimic, acelasi rezultat.

 

Intrebarea este, mi-a scapat mie vreo siguranta (ca eu nu stiu sa fie si alta in afara de alea 2) sau s-a dus naibii si altceva?

un prieten a inversat la Aprilia Atlantic 500 ... a gasit in CDI urmele unui mic incendiu la una dintre piese ... un nene de la depanari TV a inlocuit piesa, ulterior mobra a pornit ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un prieten a inversat la Aprilia Atlantic 500 ... a gasit in CDI urmele unui mic incendiu la una dintre piese ... un nene de la depanari TV a inlocuit piesa, ulterior mobra a pornit ;)

 

Phutui!

M-am tot uitat in manual si alte sigurante in afara de alea cele 2 pe care le-am verificat, n-am vazut sa fie. Partea nasoala ii ca i-am tot promis la mecanic ca-l duc sa-i desfaca pistonul si sa se apuce de el... O sa-l duc pe ceva platforma si daca CDI-ul (in manual zice ca-i TCI) ii dus cred pun unul de la Ignitech. Dupa lista de preturi un TCI costa 124 euro (+ 19 transport), aproape cat unul second pe ebay.de.

 

LE: se pare ca sunt si mai ieftine pe ebay. #1 #2 #3

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Phutui!

M-am tot uitat in manual si alte sigurante in afara de alea cele 2 pe care le-am verificat, n-am vazut sa fie. Partea nasoala ii ca i-am tot promis la mecanic ca-l duc sa-i desfaca pistonul si sa se apuce de el... O sa-l duc pe ceva platforma si daca CDI-ul (in manual zice ca-i TCI) ii dus cred pun unul de la Ignitech. Dupa lista de preturi un TCI costa 124 euro (+ 19 transport), aproape cat unul second pe ebay.de.

 

\

Aprilia cred ca are cdi nu tci ... nu stiu ce se prajeste pe acolo

Tu cu cat l-ai dat pe celalalt?

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprilia cred ca are cdi nu tci ... nu stiu ce se prajeste pe acolo

Tu cu cat l-ai dat pe celalalt?

 

Nu mai tin minte exact.

Am schimbat bateria si acu' se aprind toate pe bord, demarorul incearca sa invarta. Totusi, n-am pus o baterie foarte buna si tot nu am reusit sa-l pornesc, dar m-am linistit putin.

 

Tocmai l-am dus ieri la mecanic, o sa aflu in cateva zile daca s-a ars TCI-ul sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai tin minte exact.

Am schimbat bateria si acu' se aprind toate pe bord, demarorul incearca sa invarta. Totusi, n-am pus o baterie foarte buna si tot nu am reusit sa-l pornesc, dar m-am linistit putin.

 

Tocmai l-am dus ieri la mecanic, o sa aflu in cateva zile daca s-a ars TCI-ul sau nu.

pe instalatie este undeva, deasupra bateriei in cablaj, o dioda , nu cred ca-i place sa inversezi polaritatea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe instalatie este undeva, deasupra bateriei in cablaj, o dioda , nu cred ca-i place sa inversezi polaritatea

 

Aia n-ar fi o problema, mai am toata instalatia electrica de pe vechiul Tenere, mai putin regulatorul si TCI-ul. Oricum, situatia a fost ciudata si nu imi explic de ce s-a comportat asa: blackout total, in afara de lumini.

 

Am avut o baterie pe motor, care ulterior am aflat ca era aproape moarta. Cine mi-a imprumutat-o, in prima faza mi-a zis ca-i ok. Am pus-o pe aia pe motor, am vazut ca nu prea are putere asa ca am pus alta aproape dusa, dar incarcata recent pe redresor (am zis ca merge sa incerc cu ea), in paralel - asta am pus-o invers. Dupa ce-am atins bornele bateriei de pe motor, s-a lasat cu artificii si blackout, de aici m-am gandit ca este dus si altceva in afara de sigurante, care erau intregi. Ieri am pus alta baterie (nici asta nu era prea buna) si s-au aprins toate pe bord, demarorul dadea semne ca vrea sa invarta pt 1-2 secunde apoi se auzea click-ul de la releul de pornire.

 

Stiu ca ar fi trebuit sa-mi cumpar o baterie de ceva timp, dar am tot amanat pana le rezolv pe toate in ordinea prioritatilor: consumul de ulei, baterie, ambreiaj, cauciucuri noi.

 

De ce nu bagi piston original OEM ca e sfant?Daca nu mergi pe wiseco fac toti baniibeer.gif

 

Pana la urma am mers pe varianta OEM, a 2-a cota. ~890 lei in total (piston, segmenti, bolt si sigurante). Tot maine mai comand si lant de distributie, un set complet de garnituri si o baterie noua (+ alte nimicuri).

 

Maine o sa vad cum arata piesele actuale. Din ce mi-a zis mecanicul simeringurile de la supape se vedeau clar ca sunt praf, si vreo 2 supape au un mic joc. Plus niste mici zgarieturi pe cilindru. Cam atat momentan, cred ca dupa 1 ianuarie o sa ajunga cilindrul la alezat si chiuloasa la mesterul de chiuloase cu care lucreaza mecanicul, sper ca undeva prin a 2-a jumatate din ianuarie daca o fi vreme ok si sa incep rodajul :).

 

LE: de CDI inca nu stiu nimic.

 

Pt cine intereseaza o sa detaliez bubele gasite in motor:

* Zgarieturi pe cilindru, multe da mici de tot. Din ce mi-a zis mecanicul si segmentii erau prea moi/elastici, in rest pistonul era ok.

* Pe supape, in dreptul simeringurilor se vedeau depuneri de la uleiul ars, deci simeringurile erau muci.

* Supapele de pe admisie nu aveau scaunele in cea mai buna forma, dar inchideau.

* Supapele de pe evacuare nu inchideau perfect si au un mic joc. Supapele par sa fie uzate, daca pun una de pe admisie in ghidurile de la evacuare n-are joc deloc.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e imposibil sa n-ai joc deloc, 2 piese in miscare tre sa aibe un joc mic, de exemplu la mine in manual zice la diametrul interior al ghidurilor ca tre sa am 5.45 mm iar pe tija supapei 5.56mm, este logic sa am un pic de joc.

bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e imposibil sa n-ai joc deloc, 2 piese in miscare tre sa aibe un joc mic, de exemplu la mine in manual zice la diametrul interior al ghidurilor ca tre sa am 5.45 mm iar pe tija supapei 5.56mm, este logic sa am un pic de joc.

bafta !

 

Ma refeream la un joc care sa-l simti "la mana".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...