Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_

Tacanitul poate fi de la supape. Si nu este specific. Poate sa se mai auda un pufait rapid in toba, cam ca la Kle, dar acela nu e tacanit. Desi imi vine greu sa cred s-ar putea sa ai uzate rotile dintate pe care circula lantul. Un mecanic pe la care am ajuns odata zicea ca este bine sa schimbi tot ansamblul odata. Nu stiu daca asta este problema ta si daca asa ar trebui facut. Zic doar, nu spun. Sa nu fie tijele intinzatoare. Iar zic. Nu stiu. Mai intreaba si tu. Si a treia intrebare - cand era in mintile lui, Tenerele meu nu consuma gram de ulei între schimburi - intre 1000 si 5000 de km, in fct de situatie. Eram eu mai norocos, fiindca stiu ca exista o marja de consum. Da manualul jos de pe manualedereparatie.info si vezi acolo. Ar mai fi situatia in care ai pus ulei sintetic in ea si atunci sa nu te miri de ce iti consuma.

» Post actualizat in 04 Jun 2015 14:03

Daca:

- Motocicleta voastra este la fel de veche ca a mea (1989)

- La 1000 de km 1L de ulei ajunge in cutia filtrului de aer si de acolo pe gaturile carburatorului, suspensie, bascula, dar mai ales pe roata spate

- Toba finala se incinge mult mai tare decat de obicei iar intr-un anumit punct tabla s-a albastrit si vopseaua s-a exfoliat.

- Rugina si resturi mici de metal zornaie deranjant prin toba

atunci, ca si mine, ar fi cazul sa renuntati la toba originala.

 

Am gasit toba sport noua pentru Tenere asa ca m-am apucat aseara sa pun flexul pe originala si sa vad ce gasesc in interiorul ei.

Insa ceea ce era acolo m-a surprins si pe mine.

Sunt 2 labirinte in toba. NU l-am putut accesa si extrage decat pe cel de-al doilea. Ca sa il scot si pe primul ar fi trebuit sa fac bucati tot ansamblu si mai am nevoie de el o perioada pana pun sus toba sport.

La iesirea din ultimul zigzag, pe ultima teava prin care iese fumul, este aplicata in mai multe straturi o sita metalica, deasa, ce seaman cu tifonul. Presupun ca la fel este si la primul labirint la care nu am ajuns fiindca acolo s-a exfoliat vopseaua.

Avand in vedere varsta motocicletei, sita de metal era colmatata cu funingine in proportie de 90%.

Gazele abia mai ieseau si toata presiunea ramanea in zona valvelor, a pistonului si a carterului.

post-3763-0-92078600-1433426402_thumb.jpgpost-3763-0-81122300-1433426405_thumb.jpgpost-3763-0-28022100-1433426408_thumb.jpgpost-3763-0-32581800-1433426411_thumb.jpgpost-3763-0-73720900-1433426413_thumb.jpgpost-3763-0-78594500-1433426415_thumb.jpg

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat motorul de la mecanic (girocului), el mi-a spus ca cica am un joc la vilbrochen.... e uzat...

Altceva nu a stiut ce sa-mi spuna.

Am sa-l demontez bucati si am sa ma uit inauntru sa vad ce are in plus fata de ce a zis el... o sa pun si un video sa vedeti cum face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu problema (si "rezolvarea") in care spuneam ca in mers, incarcat, se aude un huruit la denivelari. Rolele de ghidaj sint totusi la locul lor, deci nu e de la ele. Vinovatii sint rulmentii. Am dat roata jos si am constatat ca rulmentii scot zgomotul ala cind invirt si pun presiune pe ei. Urmeaza sa-i schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

pai ceva de calitate probabil este si piesa produsa conform standardelor dar de alte firme nu? si vizavi de joaca...am mers 2 ani cu joc in furca:)) deci...


» Post actualizat in 25 Jun 2015 14:24

plus ca acelea OEM sunt 70 de euro:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

am si eu o nelamurire...la un tenere 1vj uneori cand vreau sa-l pornesc la pedala nu pot din cauza ca se invarte electromotorul cand apas pedala...iar alteori cand apas pedala totul este normal....ce are ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa mai anim si eu topicul. Mi-am servisat furca si pun cateva poze, poate vor fi de folos celor care vor sa se apuce singuri. Astfel la XT660R (2008 dar probabil si celelate sunt la fel) spre deosebire de XT urile vechi damper rod-ul nu se poate bloca folosind tija cu surub sau piulita. Exista si nu stiu ce scula yamaha, iar daca nu aveti nici compresor cu pistol de impact se poate folosi un lemn de brad ascutit la un capat (eu l-am luat din hornbach de la sectiunea cu diverse cozi de ciocan, topor).

Capacele de sus le-am slabit putin inainte de a da jos telescoapele.

Am pus ulei sintetic 10 w Castrol (tot din asta era in furca de doi ani - namol).

Pentru a introduce simeringurile de ulei am folosit vechile simeringuri si o teava de pvc pentru instalatii.

Simeringurile le-am gresat cu vaselina siliconica si le-am introdus peste un celofan.

 

 


Un detaliu ce nu apare in cartea de servise Yamaha si nici pe tutorialul lui kev (prezinta la servisarea furcii doar demontarea) este montarea arcului conic - rebound spring, care se face asa

Cu ocazia asta am gresat si rulmentii de jug care aratau bine. Sper ca am nimerit reglajul si nu mai trebuie sa umblu.
Nu e chiar un tutorial, dar sper ca am punctat esentialul. E relativ mult de munca , poate altadata o sa fac un tutorial cap coada.

 

 


» Post actualizat in 20 Jul 2015 15:50

se pare ca pozele nu s-au incarcat bine, sa vedem acum

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti,

Am desfacut motorul si pana la urma a fost gripat... bucsa ,piston destul de ovalizate...

As vrea cateva pareri.

Sa iau alt bloc motor ? sau sa-l fac ?

Ar trebui bucsat , alt piston, segmenti, bolt, poate biela.... si set de garnituri+ maruntisuri.......

Ce parere aveti ?

Multam fain baieti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti,

Am desfacut motorul si pana la urma a fost gripat... bucsa ,piston destul de ovalizate...

As vrea cateva pareri.

Sa iau alt bloc motor ? sau sa-l fac ?

Ar trebui bucsat , alt piston, segmenti, bolt, poate biela.... si set de garnituri+ maruntisuri.......

Ce parere aveti ?

Multam fain baieti.

 

mai bine iei alt cilindru + piston cu segmenti... un cilindru bucsat nu mai e ca unul original.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai bine iei alt cilindru + piston cu segmenti... un cilindru bucsat nu mai e ca unul original.....

Asa e , insa nu gasesc unul in mintile lui, am sunat in stanga-n dreapta.... nu gasesc un bloc ok ...

M-am gandit sa-l bucsez (150) lei , sa puna bucsa in bucsa , ca daca scot bucsa asta si bag alta la cote e foarte scump... si sa pun piston segmenti si bolt nou si asta e...

Sau mai e varianta si sa iau un piston second in stare ok, ca al meu e fisurat....

Daca are cineva un piston second in stare buna, rog sa ma anunte.

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un set oem folosit cu tot cu bolt , dar care respecta specificatiile din manual si nu este chiar la limita uzurii maxime ... ovalizare, etc

 

 

PS- daca are careva (prin Bucuresti de preferat) brida/piesa in care se infileteaza oglinda stanga : Application: WR250R/X, XT600'87-, XT600Z'86-, XT600E/K, TT600/E/S(not R/RE), XT660R/X, XTZ660, XTZ750

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

gaseala anuala tenereclub este intre Avrig si muntii Fagaras , intre avrig si sibiu este benzinaria unde se face plinul vineri, ca sambata alimentam la Brezoi :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti! Am nevoie de un sfat! La XT- ul meu am acea bataie sacaitoare pe la motor, pe care o au mult altele.Ma gandesc sa ii schimb botul de la piston,oare prin acest aspect rezolv problema?Sau trebuie sa investesc in kit complet? S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...