Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gaturile de cauciuc dintre carburator si chiulasa crapate. Trage aer fals.

 

M-am gandit si la asta, dar nu inteleg de ce cu celalalt carburator merge bine dar nu are efect surubul de amestec.... adica la urma urmei daca e de la gaturi de ce nu merge la fel (de prost) cu ambele carburatoare ?

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

membranele sunt ambele ok. la fel si cele din coasting enricher, carburatoarele au fost desfacute bucati pana la ultima piesa si inspectate, comparate, sunt perfect identice si curate, trasee neinfundate,.... 2 zile le-am curatat, analizat si reglat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

membranele sunt ambele ok. la fel si cele din coasting enricher, carburatoarele au fost desfacute bucati pana la ultima piesa si inspectate, comparate, sunt perfect identice si curate, trasee neinfundate,.... 2 zile le-am curatat, analizat si reglat....

la carburatorul care face probleme verifica traseul pe care presiunea atmosferica barboteaza in benzina, la tenere este un furtun de vacum care are un filtru metalic, ajunge la membrana (Carburatorul secundar), iar sub membrana este un canal de aer ce duce jos in benzina , are o piesa de calibrare si un cot la 90grade, daca acolo este o impuritate nu poti fi sigur decat daca te uiti ff atent cu o lanterna , sufli pe acolo, te descurci. Motorul nu trage (nu imi aduc aminte de rateuri) daca acolo este o scama oricat de mica. Nu stiu daca sistemul asta este si pe xt, dar pe tenere este defapt "coasting enricher" pe carburatorul secundar, acelasi efect ca si la carbul principal, dar alta solutie constructiva. Rateurile sunt in general de la lipsa de etansare admisie si evacuare.

» Post actualizat in 09 Oct 2015 08:22

M-am gandit si la asta, dar nu inteleg de ce cu celalalt carburator merge bine dar nu are efect surubul de amestec.... adica la urma urmei daca e de la gaturi de ce nu merge la fel (de prost) cu ambele carburatoare ?

surubul de amestec intervine numai pe jetul de relanti , jetul de relanti este total separat de jetul de mers in sarcina. Pui surubul de relanti 2,5ture (verifica cat scrie in manual) apoi daca este cazul reglezi cursa clapetei de acceleratie la 1350 rotatii/min la cald. Si verifica si ele 2 garnituri de pe pistonasul de soc.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatoarele sunt identice, ce-i drept nu au acel furtun gros de vacum, sunt fara....are un orificiu mic sub membrana ce duce in benzina si mai are acul care culiseaza pe jiglor jos... atat, mai este un model care sus deasupra membranei are un cot metalic cu un furtun gros... dar eu nu am acel model.. deci se exclude problema asta. E posibil sa fie crapate gaturile de admisie la cat am tot dat jos carburatoarele... o sa le schimb.

 

Ideea e ca, cu carburatorul lui vechi imi da rateuri oribile in toba peste 4k rpm, la ture mici merge perfect, porneste usor, sta perfect la relantiu.

Cu carburatorul de rezerva pe care il am (de pe un tenere 1vj) imi porneste usor, merge bine si la ture mici si peste 4k RPM fara rateuri, problema intervine ca NU STA LA RELANTIU indiferent cat as regla surubul de amestec (chiar si daca strang surubul amestec de tot motorul continua sa mearga ca si cum n-am modificat nimic, normal era sa se opreasca), se aude motorul parca nu merge rotund la relantiu, dupa ce il turez putin relantiul creste o perioada apoi scade iara si merge rau pana se opreste, nu il pot stabiliza deloc, in schimb daca turez peste 2k RPM merge extrem de bine....aa si am observat ca are un consum demential de mare de benzina cu acest carburator..banuiesc ca asta se intampla deoarece nu imi merge surubul de amestec si nu sta la relantiu corect. Nu imi dau seama ce are... chiar sunt identice, sunt reglate la fel, ca in manual, nu au lipsuri sau crapaturi, jigloare identice, repet ca nu e primul carburator pe care il curat si reglez, am mai facut la multe motoare si a fost ok... in schimb astea de pe XT pur si simplu mi-au mancat zilele si noptile.

 

 

Am modelul din poza.... fara acel cot...

 

2010_02_09_bikepics_1898254_full.jpg

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha original. Aprox. 180 euro kitul piston-bolt-segmenti-sigurante bolt. Cota 1 la 95.5 (in manuale este trecuta ca si cota 2 de reparatie; iar cea de la 96 ca si cota 4).

Nu mai stiu Wosner, dar Wiseco parca sa zic ca sunt pistoane pentru tuning, mai usoare, fuste mai scurte, etc. Vezi si tu ce si cum inainte de a cheltui. Mai exista varianta low cost - TKRJ, o firma japoneză ce operează mai mult pe Asia si A. de Sud. Undeva la 65 euro cu taxe incluse. Cauta ninotecnoshop (sau ceva de genul acesta) pe Ebay. Este un grec ce vinde pistoanele astea. Daca o mai fi. Era acum vreo 5 ani.

Trăgând linie:

- Eu as merge pe originale Yamaha

- La alezatul cilindrului sa duci cu tine, pe langa paginile cu cotele din manual, si pistonul cu segmentii. De fapt, orice atelier serios ar trebui sa nu iti faca alezarea fara pistonul si segmentii noi.

Spor!

 

 

Voi da comanda de kit original de la Yamaha pana la urma,mersi de sfat!

» Post actualizat in 13 Oct 2015 07:53

Am o problema ce imi mananca zilele cu 2kf-ul meu, poate are cineva vre-un sfat....din senin motorul a inceput sa dea rateuri grave de tot cand il turez peste 4000rpm... bun, am curatat carburatorul si reglat ca la carte, problema persista, am pus alt carburator de pe un tenere si surpriza e ca merge bine doar ca nu sta corect la relantiu, consuma mult si surubul de reglaj aer nu are efect orice i-as face, l-am curatat si reglat si pe aceasta ca la carte, problema persista, ok, pun carburatorul de pe 2kf pe tenere (cel care da rateuri) si surpriza este ca pe tenere nu da rateuri deloc... merge perfect.... am dat iara ambele carburatoare jos, curatat complet si verificat/comparat pana la cele mai mici detalii... ambele sunt reglate identic dar nu merg la fel... CE SA MAI FAC ?! nu stiu ce mai are...nu e prima oara cand umblu la un carburator...am cunostinte cat sa nu mor prost insa problema asta e prea de tot...

 

 

Aceasi problema am avut o si eu,era un fir care imi facea figuri la CDI,am dat jos,spray de contacte,curatat,lipit firul cu problema..si ca nou!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Aveti idee daca pe vreunul din modelele XT/TT/XTZ Tenere/Supertenere au fost montate carburatoare TEIKEI modelul E27PV2A cu difuzoare de 27mm?

Exista pe undeva vreo baza de date pentru echivalente carburatoare?

Am o Gilera RC600 care porneste foarte greu la rece, concluzia mecanicului fiind ca problema e din carburiciuri si din amintirile lui par a fi ceva similar cu cele montate de Yamaha pe modelele enumerate mai sus.

Vazind poza de mai sus (cea taiata cu X rosu) par a fi similare carburatoarele; eu am nevoie sa schimb internele (in caz extrem schimb carburatoarele cu totul ca sa scap de o grija).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Rog posesori de XT/Tenere sa incerce sa vada pe ce anume model Yamaha si din ce an de productie s-au montat Teikei E27PV2A (codul carburiciului e embosat pe carburatorul din stinga, scris orizontal), ca sa pot face o comanda de piese, daca caut dupa Gilera imi da nimic, daca caut dupa Yamaha imi da cel putin 3 modele si nu prea stiu ce sa aleg.


» Post actualizat in 14 Oct 2015 09:13

confirm ca Gilera RC 600 este echipata cu carburatoare de XT / Tenere. Are un prieten si sunt identice cu cele de pe XT.merge perfect.

Ce model de Gilera si din ce an are amicul tau si ce model de XT si din ce an ai tu?

RC 600 a fost produsa in 2 variante majore, fiecare cu cite 2 subvariante, dupa anul de productie.

Varianta RC600 (doua faruri cu grila de protectie in fata) a avut doua subvariante, cea din '89 si cea din '90-'91. Cea din '89 (ca a mea) are carburiciuri E27PV2A.

Varianta RC600C (carena frontala care imbraca individual fiecare far) supranumita Cobra, cu subvariantele '91-'92 si '93-'94. Cea din '93-'94 a fost doata cu E30PV2A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa fie scris pe bazinul carburatorului din stinga, undeva in preajma scrisului "made in japan".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Rog posesori de XT/Tenere sa incerce sa vada pe ce anume model Yamaha si din ce an de productie s-au montat Teikei E27PV2A (codul carburiciului e embosat pe carburatorul din stinga, scris orizontal), ca sa pot face o comanda de piese, daca caut dupa Gilera imi da nimic, daca caut dupa Yamaha imi da cel putin 3 modele si nu prea stiu ce sa aleg.

» Post actualizat in 14 Oct 2015 09:13

Ce model de Gilera si din ce an are amicul tau si ce model de XT si din ce an ai tu?

RC 600 a fost produsa in 2 variante majore, fiecare cu cite 2 subvariante, dupa anul de productie.

Varianta RC600 (doua faruri cu grila de protectie in fata) a avut doua subvariante, cea din '89 si cea din '90-'91. Cea din '89 (ca a mea) are carburiciuri E27PV2A.

Varianta RC600C (carena frontala care imbraca individual fiecare far) supranumita Cobra, cu subvariantele '91-'92 si '93-'94. Cea din '93-'94 a fost doata cu E30PV2A.

 

Este RC 600 bi4 ca si cea din poza, nu cunosc anul... insa stiu ca are carburi fix ca pe XT 600 2KF '89 \ Tenere 1VJ '89 sunt cele cu "27" in serie.

Gilera-rc600-3.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti multumesc, mesajul tau mi-a fost de foarte mare ajutor.

Iti urez sa-ti rezolvi problema XT-ului tau cit mai repede si bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vazind poza de mai sus (cea taiata cu X rosu) par a fi similare carburatoarele; eu am nevoie sa schimb internele (in caz extrem schimb carburatoarele cu totul ca sa scap de o grija).

ala barat cu X (Mikuni constant velocity) este de pe monocilindrul cu 5 supape 3yf montat numai '91-'97 tenere660 racit cu apa, pe Raptor si cateva MZuri, are duza de relanti #48 si carbul secundar are duza #130 (poate fi montat 120 sau 140) pt 2 supape (comunica in chiulasa admisia secundarului cu principalul) , iar principalul nu mai stiu ce duza are dar mai mica decat secundarul

» Post actualizat in 15 Oct 2015 19:35

Am modelul din poza.... fara acel cot...

 

2010_02_09_bikepics_1898254_full.jpg

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am o rugaminte la posesorii de XT 600. Cineva din Bucuresti este dispus sa se intalneasca cu mine pentru a vedea si eu agregatul in toata splendoarea lui? Nu vreau sa-l probez decat la rece, pozitia in sa, inaltimea, ceva detalii tehnice. Am cateva ganduri in legatura (doar) cu acest model si as vrea sa ma conving de unele chestii inainte de a-mi lasa mintea sa intre in efervescenta. Promit ca mai mult de 15 minute nu dureaza si pot veni aproape oriunde in zonele centrale/semicentrale. Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Am o rugaminte la posesorii de XT 600. Cineva din Bucuresti este dispus sa se intalneasca cu mine pentru a vedea si eu agregatul in toata splendoarea lui? Nu vreau sa-l probez decat la rece, pozitia in sa, inaltimea, ceva detalii tehnice. Am cateva ganduri in legatura (doar) cu acest model si as vrea sa ma conving de unele chestii inainte de a-mi lasa mintea sa intre in efervescenta. Promit ca mai mult de 15 minute nu dureaza si pot veni aproape oriunde in zonele centrale/semicentrale. Multumesc anticipat.

s-a fabricat pana in 2003, sa iei in calcul ca cele mai noi au jantele de otel nichelate, nu din dural cum au xteurile vechi si toate 3 tenereuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Baieti,eu nu imi dau seama din manual..vreau sa imi alizez cilindrul si sa trec la cota 1,adica piston+segmenti noi. Imi poate zice cineva,sau macar pagina unde gasesc informatii despre cota 1,mai exact ce diametru trebuie sa aiba? Precizez,Yamaha Xt 600,an 2001, DJ021.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pe manualedereparatie.info gasesti Repair Manual-ul de la XT600 si acolo ai cotele. Este cel de minim 200 si ceva - 300 de pagini.

Este recomandat sa duci cilindrul la alezat impreuna cu kitul piston (si printurile cu cotele).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...