danutu_m Postat Iunie 19, 2017 Share Postat Iunie 19, 2017 Salut, ma intereseaza cat de practicabil este acest drum (portiunea intre Schela si statiunea Pasul Valcan) pentru o motocicleta din clasa touring-enduro (mai mult touring) si mers cu pasager. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iunie 19, 2017 Share Postat Iunie 19, 2017 Pana la Schela drumul este aproximativ practicabil cu orice motocicleta, daca se merge foarte incet. Podul de la Turcinesti este rupt de raul Jiu si inchis circulatiei publice, asadar trebuie sa faci un ocol destul de rezonabil (ai doua variante). De la Schela spre munte drumul devine pe alocuri aproape impracticabil cu pasager si bagaje, sau practicabil daca este facut la viteza mica, cu atentie, fara limita de incadrare in timp. In schimb peisajele si locurile indulcesc starea drumului, iar aerul si ospitalitatea te vor face sa uiti de o janta strambata intr-un stei de stanca, sau de durerile de coloana! Atentie daca vrei sa campezi, viperele sunt la ele acasa in aceste locuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Iunie 19, 2017 Autor Share Postat Iunie 19, 2017 Multumesc pentru informatii! Cand zici mai sus ca drumul devine pe alocuri aproape impracticabil cu pasager si bagaje, la ce te referi mai exact? Sau sa incerc eu sa descriu ce inseamna pentru mine un drum impracticabil pentru condiitle date: urcari dese in rampa destul de inclinata unde va fi nevoie ca pasagerul sa coboare si sa mearga pe jos; zone unde apa balteste pentru mai mult timp astfel ca se face noroi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iunie 19, 2017 Share Postat Iunie 19, 2017 (editat) L.E.- Daca vrei sa nu consumi un tanc petrolier de benzina si sa ai parte de acelasi peisaj, sfatul meu este sa treci dinspre Vulcan (HD) inspre Schela, Barsesti sau Sadu (dupa preferinte)...coborarea fiind mult mai lejera de facut decat urcatul! In felul acesta economisesti benzina, ambreiaj, dar tocesti placutele! Oricum, drumul este unul dedicat aventurierilor si iubitorilor de natura, nicidecum plimbarilor lejere cu pasager si bagaj! Si, daca nu-s indiscret, ce motor vei avea sub cwr in escapada asta? Daca stii, drumul este din beton pana la Schela, apoi de piatra pana in Poiana...si-apoi drum de munte (pamant tasat si piatra marunta, sparta, cu gropi, santuri transversale, noroi, lemne cazute...dar si cate o stanca razleata in drum, o baltoaca sau un sleau...). Editat Iunie 19, 2017 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Iunie 19, 2017 Share Postat Iunie 19, 2017 (editat) Am fost eu de 2 ori cu Honda Dominator - singur, cu pasager nu recomand, sunt cateva urcari destul de abrupte si ceva ace de par in urcare abrupte. In schimb peisajul este superb. Traseul l-am facut in sensul Schela > Pasul Valcan Noroi nu o sa gasesti ca e piatra. Editat Iunie 19, 2017 de emilian_rks Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Iunie 19, 2017 Autor Share Postat Iunie 19, 2017 @ivan pedala: voi lua in considerare sfatul tau, referitor la directia in care sa abordez drumul. Ca si motocicleta, este vorba despre un buell xb12x. Referitor la podul rupt peste Jiu: vad la iesire din Iezureni (cum mergi spre Petrosani) un drum la stanga, care trece pe langa un fel de ecluza, apoi un pod peste raul Jiu si se leaga in DJ664. Se poate trece pe acolo? @emilian_rks: multumesc pentru informatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iunie 19, 2017 Share Postat Iunie 19, 2017 Da, se poate iesi pe-acolo, asta daca nu cara piatra camioanele celor de la drumuri, caz in care iti vei inventaria sfintii! Recomand drumul inainte si dreapta, spre zona Barsesti, ori chiar inapoi, stanga, pe la baza muntelui (Porceni, Sadu sau Bumbesti Jiu). Dar asta mai putin conteaza...daca ajungi aici orice varianta ti se va parea "autobahn". Mare atentie, ploile din ultima vreme au lasat urme, asa ca niste cauciucuri mai profilate nu strica si sa fii atent cu pintenul de sub motor, fiindca agata cand nu te-astepti! Prognoza meteo sa n-o neglijezi, fiindca risti sa transformi o plimbare intr-o aventura, iar lipsa semnalului la telefon trebuie si ea luata in calcul, uneori! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Iunie 19, 2017 Autor Share Postat Iunie 19, 2017 (editat) Inca o data, multumesc pentru informatii Ivane! Daca e, o sa fac o actualizare la acest topic si voi scrie daca am putut face tot drumul, sau dupa caz, cat s-a putut face. De mers, voi merge cu pasager. Editat Iunie 19, 2017 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iunie 19, 2017 Share Postat Iunie 19, 2017 Peisaje super sunt si pe 66a intre Cerna Sat si Valea de Brazi. Dar si asta e asfalt spart o bucata si restul forestier(piatra, nisip si pamant). Distractie placuta iti doresc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nyky Postat Iunie 20, 2017 Share Postat Iunie 20, 2017 recomand parcurgerea traseului pasul vulcan-schela mai ales daca se merge cu pasager, poze de astazi de pe traseu eu am mers pasul vulcan-schela,retur cheile sohodolului-valea de pesti,aproximativ cinci ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Iunie 26, 2017 Autor Share Postat Iunie 26, 2017 @nooxy: stiu drumul despre care scrii, sper sa il bifez anul acesta. Pana in intersectia 66A cu 67D, venind dinspre Baile Herculane, sunt pe partea stanga niste catune (Inelet si Scarisoara) pe care as vrea sa le vizitez. @nyky: celalalt drum, Cheile Sohodolului - Valea de Pesti, cum este dpdv al dificultatii comparativ cu Pasul Valcan? Pana la urma am facut duminica aceasta Pasul Valcan. L-am facut asa cum mi-ati recomandat, adica pe directia N-S. Pasagerul a fost nevoit sa coboare de 3 ori. Prima data, la ~2km dupa ce s-a terminat asfaltul am avut o urcare mai lunga (inclinatia se tot marea odata cu urcarea) cu un viraj de dreapta destul de strans spre varf. Aici am reusit sa urcam impreuna ~80% din rampa. A 2-a oara, pe langa granita dintre judete am avut o coborare abrupta, cu pietre destul de mari si multe. Aici am coborat efectiv pe langa moto amandoi. Sotia tinea motocicleta din spate de manerele pasagerului, eu tineam din stanga, cu frana de fata actionata. Ultima data pasagerul a mai coborat pe zona acelor de par. In schimb, asa cum ati spus, peisajele sunt de vis! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmwio Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Am fost in 17.09 pina in statiune cu conserva, urcare din Vulcan, am folosit inclusiv treapta I, mi s-a parut un drum de groaza, nu stiu daca ma mai intereseaza o alta incercare, mai ales cu moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Octombrie 25, 2021 Share Postat Octombrie 25, 2021 Anul asta, inainte sa plec la greci, am zis sa-mi testez "4x4" pe un traseu cunoscut, pe care l-am facut cu F650-ul si, cu ceva ani in urma, cu CZ-ul 250 Sport. Ultima data, din cauza lucrarilor la niste conducte imense de gaz natural ce traverseaza muntii, drumul era groaznic! Acum am strans tare din buci si-am zis ca deh, ce-o fi, o fi! Am urcat de la Schela, popas la Valea lui Mihai Viteazu'...si-apoi am urcat catinel spre judetul vecin. Drumul era chiar mai spart si mult mai terfelit de cum il stiam, fiindca utilajele mari care au lucrat pe traseul conductelor de gaz au facut prapad! Am facut cateva pauze sa mancam afine, sa admiram peisajul, o poza, un 2pi...si cu greu am reusit sa ajungem in varf, unde monumentul si locul fusesera amenajate (probabil eveniment aniversar). Drumul cu pante abrupte, ace de par cu grohotis, nisip si piatra de munte de dimensiuni apreciabile, uneori parea de neparcurs...dar, am reusit intr-un final, sa ajungem pe partea hunedoreana, unde este asfalt acum. Pe traseu am gasit doar doi ciobani cu turmele, si-un echipaj salvamont care marca trasee. In rest, pustiu! Masina a rezistat si nu mi-a facut probleme, iar in Thassos am supus-o unor trasee mult mai grele ca asta (nici nu imi inchipuiam ca se poate mai rau!). Mai jos, cateva poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.