Vizitator _Raul_ Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 (editat) Ca sa fiu on-topic si sa mai las hatereala și pentru mâine: Ce a spus LimpTa referitor la presiune și profilul/bombeul generat de ea + reacțiile aferente este cât se poate de pertinent. Mai bombata guma, mai rapide manevrele dar și mai mari șansele de pierdut motorul pe motiv de pata de contact îngustă. Prea mare pata de contact = uzura prematura. On-topic: Cumpăra un tyre boy, și in fct de presiuni (vorbim de marjele recomandate de producătorul motocicletei sau cel al gumelor), vezi cum îți place comportamentul motorului și te mai joci cu ea. Rămânând în limitele indicate, pe cât posibil. Editat Iunie 23, 2017 de DeVazut_TM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 (editat) @nervOptik - pai de-aia le-ai facut pilaf, ca ai pus 2.9 in ele ) Articolul e din 2000 e una, da` nu le zici muritorilor neingineri de faptul ca zx12-le ala cantareste cat un GSA, deci presiunea de 2.9 e corecta PS: Un spate D211 tine 9-10mii km umflat la 1.4, deci clar faci tu ceva gresit cu presiunile alea. Un pilot power umflat la 2.3 tine la fel. Vorbim de 600 Editat Iunie 23, 2017 de LimpTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Vino bre nerv opticule cu un articol din secolul 20 ca ala de l-ai pus e prea la limita asa, e prea recent Ca sa fie toata lumea impacata batem palma la 2.3 fata/spate? Veatza lunga sexi va doresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Nu stiu cu ce vreti sa vin? nu mai am nimic cu ce sa vin )) Secolul 22 nu-l prind. Ce dracu sa fac ma gresit cu presiunea? E adevarat ca asfaltul e diferit aici, mult mai rugos ca sa disperseze tepede ploaia ... si poate am zis km in loc de mile, si poate ... si poate, da' tot nu iese socoteala decat daca le porti pana se fac slickuri. Eu la 2.5 mm pe centru le schimb. Eu ma intreb totusi ce vreti sa ziceti cu info ca e vechi? Atunci explicati voi cum e cu cauciucurile noi? Sunt mai proaste? se umfla presiunea in ele cu 1 bar pe modul "Magheru/Cheia"? Si apropos ... mai sunt 3 ani pana ajunge si Romania in anul 2000 deci info e valabila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Nu man, doar ca intre timp din 2000 pana acum au aparut gume cu carcasa rigida (si asta pe diferite categorii evident), practic ai niste Run-Flat-uri si producatorul zice sa nu pui mai mult de X in ele ca sunt deja tari pe margini si topaie motoreta ca masina lu` Snoop Dogg.Gumele s-au schimbat din 2000 pe toate segmentele. Dar am batut deja palma ca daca mergi singur pe sport/naked pui 2.3 pe spate si esti ok pentru Buc/Ro pe carcasa non-rigida. La autobuz pun si eu 2.9 dar motoreta ajunge la 420kile cand apasa pe guma aia. Apoi vin unii si zic sa pui la fel pe vreun Hornet cand mergi la munca. Las-o-n pielea goala. Daca tu imi zici mie ca trebuie sa pui tot 2.9 si pe autobuz incarcat cat si pe naked600, diferenta fiind de 150kile care apasa/nu apasa guma aia, eu inchei aici si urez sanatate bucurii si bomboane la copii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 (editat) Este vorba ca cauciucurile din era noastra sunt constructie multi thread multe dintre ele, si cu diferite grade de flexibilitate a carcasei. Mai adaug ca mobrele de constructie mai noua sunt orientate mai spre sport, adica au putere/cuplu mai mare, frane mai bune, suspensii mai tari oleaca, sasiu diferit si care or mai fi diferentele. Toate astea se aduna. Eu de exemplu am un naked de 167 cp cu cauciuc de 200 pah spate si ~210 kg la plin, ma ajuta si TCul. VFRul lui B.B. cat are la plin, 250kg? Eu nu prea merg cu pasager sau/si bagaje. Chiar crezi ca nu e nici o diferenta? Nu poti da presiunile clasice de 2.5/2.9 si pentru GSA si pentru un R6, asa ceva este absolut exclus. Doar ca s-au pus producatorii de anvelope de acord in secolul 20 sa scrie toti asa pe stickerul de pe bascula probabil satui de atatea controverse si discutii... Acuma daca tu vrei sa iei cauciuc fabricatie 2000 ca sa pui pe pisica tunetului eu nu te pot opri dar nu cred ca o sa gasesti, iti urez succes in cautari. Editat Iunie 23, 2017 de paulynos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Da stiu ca acum mai nou sunt cauciucuri vbd si cu cross ply de kevlar si alte minuni, de care sincer nu sunt foarte interesat, dar ce zic reisarii astia cu 1.9 pe spate mi se pare usor SF. In conditiile in care tu nu aduci cauciucul ala la 80 grade C nici cand te dai pe cheia in august. Acuma conventia asta cu 2.5 si 2.9 la toate mobrele peste 600 cmc inca este, si la toate serviceurile iti pune presiunea asta si n-a murit nimeni din cauza asta. Adica din moment ce producatorii pun eticheta cu 2.5 2.9 inseamna ca si-au luat toate masirile de siguranta. La fel si producatorii de anvelope ... daca nu ai aderenta la 2.9 pe spate si cazi, tu, Gica ce gandesti? "Producator de (cuvant urat)" ... Schimb marca. De ce ar vrea producatorii sa piarda clienti? In fine ... eu mai batran si din secolul trecut raman la ce zice producatoru. Ma intreb oare cand yamaha, suzuki, ducati, honda, kawasaki, mv agusta, bmw or auzi de balamuc si alti cativa, s-or bate pe ei sa-i angajeze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Bine naiba ca scrie pe cutiile de LEGO "do not swalow" ca altfel se curata juma din popor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Bine naiba ca scrie pe cutiile de LEGO "do not swalow" ca altfel se curata juma din popor. Hahaha ... merci de compliment, foarte subtil Ia vezi asta, nu vad data ca n-am ochelarii, da' parca am auzit de producatorul asta: http://www.conti-bike.co.uk/tyre-tech-talk/motorcycle-tyre-pressure/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iunie 23, 2017 Share Postat Iunie 23, 2017 Pana iti gasesti tu inaintasii hai sa iti spun ce inteleg eu din articol: nenea ala in primul rand se fereste sa dea date exacte despre presiune si spune ca poate varia, plus/minus, in functie de multi factori printre care cei mai importanti sunt incarcarea si viteza, adica ce spuneam eu mai devreme. M-as retrage din discutie, a fost amuzant cat a durat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 Revenind la datele problemei: bandit de 650, angel st, mers cu pasager. Si-a batut joc sau nu nea balamuc de initiatorul topicului spunandu-i sa mearga cu 1.9 pe spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 Pai ce facusi cumetre? Abia prinsese rahatu' coaja si vii tu sa-l zgandari cu batu'. Pai e frumos? Trolangiule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 banditul de 600-650 e o mobra de aprox 230 kg la plin, adauga calaretul, adauga si pasagerul, poate si niscaiva bagaje.... pe bascula/aparatoarea de lant a banditului scrie 2.25 fata si 2.5 spate ,,,,tu ce zici? am 40.000 km cu un Bandit de 600, in 90% din cazuri presiunea de pe bascula a fost perfecta, doar cand vroiam sa ma joc cu ea singur pe curbe lasam spatele la un 2.2-2.3. PS: Banditul e misto pe curbe dar nu e o mobra sport...pana sa te limiteze gumele te limiteaza suspensia si constructia, adica mergi taras cu scaritele in curbe si gumele tot duc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 Q.E.D. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 (editat) @MotoRocker - eu zic ca presiunile alea date de tine pentru bandit sunt perfecte. Acuma se isca urmatoarea problema: oamenii in general uita de distributia maselor care la un SS este mai pe fata comparativ cu un VFR, ca tot e in discutie. Ca poate nu au mers/detinut SS vreodata. E simplu in final: - vin unii de pe SS sau SBK cu presiuni din alea mici; - apar altii care se dau pe sport-touringuri mari de 250kg+ ofuscati pana peste poate si se iau de astia de pe vitezane; - nici priimii si nici ultimii nu sunt in stare sa se detaseze sa priveasca obiectiv si punctul celalalt de verdere; - mai este si a treia categorie care sta pe margine si rad de astia de se tavalesc prin colb; - si incepe circul; DIsputa mare este mai degraba la presiunea pneului spate, ca pe fata mai toata lumea e pe la ~2.3. Aia care se dau pe autobuze de regula cu pasager si bagaje pun pe spate 2.5+, e normal, aia care se dau pe vitezane care stau in maini si de regula nu merg cu bagaje, ca nu au unde, si fara pasager, vor pune in jurul 2.3 pe spate si mai jos de atat, depinde cat de aproape au genunchiul de asfalt. Abia asta este QED stokerelule, mobre diferite si stiluri diferite de condus, atata tot, ce o fi asa greu de priceput nu pot sa inteleg Raspunsul meu final: variaza. Editat Iunie 25, 2017 de paulynos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 paulinos, nu e chiar asa. Discutia in contradictoriu este intre cei care au avut o.o si cuiozitatea sa testeze mai multe combinatii de presiuni ,si aia care sunt caposi ,paraleli,speriati de bombe,zgarciti ,pedantici...Nu este mare branza sa testezi pana gasesti combinatia care ti se potriveste.Nimeni nu a propus nimic atat de drastic sa puna viata in pericol . » Post actualizat in 25 Jun 2017 08:40Presupun ca este mai usor sa iti dai cu parerea despre ce iti imaginezi ca se intampla la o anumita presiune decat sa faci cateva teste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 las si eu asta aici. http://racetrackrefugee.com/2013/10/30/michelin-pilot-power-2ct-vs-pilot-power-3/Dupa ce se ajunge la finalul articolului am urmatoarea intrebare pentru baietii cu 2.9: Ce se intampla daca protagonistul nu asculta de `Balamuc` ala de la circuit de acolo pentru ajustarea presiunilor? Este ca jumulea guma in de 3x mai putini km?Apoi vin unii pe aici si zic ca ii tine 5K guma si pe altii cu presiuni de 1.3 la carcasa rigida ii tine 10K. PS: Articolul e doar un test facut de un baiat incepator care se da cu stradale Pilot power si chicken strips de 1 deget, nu ma luati ca racing. Guma trebuie sa aiba presiunea corecta pentru tipul respectiv de guma, abia apoi se ajusteaza +/- la presiuni functie de motoreta, greutate, pasager, bagaje, stil de mers, etc.A zis Cesar ceva fin pe la inceputul topicului, dar n-a prea inteles lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 (editat) las si eu asta aici. http://racetrackrefugee.com/2013/10/30/michelin-pilot-power-2ct-vs-pilot-power-3/ Dupa ce se ajunge la finalul articolului am urmatoarea intrebare pentru baietii cu 2.9: Ce se intampla daca protagonistul nu asculta de `Balamuc` ala de la circuit de acolo pentru ajustarea presiunilor? Este ca jumulea guma in de 3x mai putini km? Apoi vin unii pe aici si zic ca ii tine 5K guma si pe altii cu presiuni de 1.3 la carcasa rigida ii tine 10K. PS: Articolul e doar un test facut de un baiat incepator care se da cu stradale Pilot power si chicken strips de 1 deget, nu ma luati ca racing. Guma trebuie sa aiba presiunea corecta pentru tipul respectiv de guma, abia apoi se ajusteaza +/- la presiuni functie de motoreta, greutate, pasager, bagaje, stil de mers, etc. A zis Cesar ceva fin pe la inceputul topicului, dar n-a prea inteles lumea. HahahahaDeci producatorul recomanda o presiune mare ca sa consumi de 3 ori mai repede cauciucul Este o conspiratie impotriva motociclistilor romani. Si aia cu asfaltu sunt mana in mana cu producatorii de mobre si producatorii de gume sa va jumuleasca de bani. Ce-mi place cel mai tare este ca baiatu asta a cautat 2 zile un link al unui incepator ca sa confirme ce crede el. @LimpTA zi-ne si noua ce mobra ai si ce set-up si pe unde te dai reising asa pe strada? Ca vb de mobre de strada, nu de circuit. Editat Iunie 25, 2017 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Iunie 25, 2017 Autor Share Postat Iunie 25, 2017 Multe pareri , iar treaba cu presiunea , variaza , in functie de conditiile de drum, gradele de afara, greutatea motocicletei, etc Ptr motocicleta mea si pretentiile mele + alte variabile, am decis sa las un 2.1 pe fata si 2.1-2.3 pe spate Adica am vb cu oameni ce se dau pe mobre ss si naked de 15 ani si baga in cauciucu spate 1.9-2.1 si nu au avut nici o problema , nu am cum sa bag niciodata 2.9 pe spate cum recomanda producatoru, ca in mom cand mă dau cu cracii in sus , nu vine producatoru sa il iau de urechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 (editat) @Paulica: Ai perfecta dreptate iar discutia ar trebui mutata pe topicul de cauciucuri. Strict on topic, referitor la intrebarea initiatorului s-a stabilit deja raspunsul. Ala era qed-ul meu Editat Iunie 25, 2017 de stokerel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 @NervOptik - vorbesti despre multe chestii pe care nu le stapanesti, nu le-ai incercat si/sau nu le cunosti.De amorul artei...Pe 636 de multi multi ani pun doar D211 si merg cu 1.3 in spate (doar singur) - fac cam 9-10mii pe an cu el. Inainte de D211 pe sportive puneam 1.9 spate(Metzeler rennsport, SC2 etc). Pe 1290 am Scorpion Trail 2 - fabricate martie 2017 - Au 5500km pana acum, merg cu 2.7 sigur / 2.9 + pasager / 3.0 + bagaje. Estimez ca tine spatele in jur de 13K. Gumele arata asa :Lui OP i-am raspuns acum ceva pagini in urma. Iar tu iti dai prea importanta daca ai impresia ca am cautat 2 zile un link.Sa traiesti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 (editat) Nu ma bag in seama. Ma intereseaza sa-mi explici de ce la presiunea recomandata de producator zici tu ca se mananca cauciucurile de 3 ori mai repede pe strada? Pana la urma fiecare isi pune cat vrea si nu ma prea intereseaza altceva decat sa inteleg si eu si multi altii de aici de ce cuvantul lui X mare motociclist e mai bun si mai corect decat ce zice fabricantul. Sau voi toti o ardeti drag reising pe strada intre semafoare si atunci ... na ... e potrivit sa scadeti presiunea. Editat Iunie 25, 2017 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 (editat) Sunt o mana de fabricanti care produc motoare pentru milioane de oameni ... Presiunile RECOMANDATE au fost alese prin conventie pe principiul - presiunea prea mare este mai putin periculoasa decat presiunea prea mica ,in recunoastere a faptului ca din milionele de oameni care cumpara majoritatea sunt habarnisti . » Post actualizat in 25 Jun 2017 14:37 Asa cum iti reglezi suspensia si modifici tot felul de elemente pentru a se potrivii stilului si nevoilor late ,asa reglezi si presiunea la roti. » Post actualizat in 25 Jun 2017 15:17 *nevoilor tale. » Post actualizat in 25 Jun 2017 15:24 De retinut pentru cei dispusi sa incerce presiuni mai mici ,este faptul ca la montare este extrem de important sa se bage presiune mai mare (ceva de genul 3 bar) pentru ca guma sa se aseze bine pe janta.Apoi se scade la nivelul dorit. Asta pentru ca mi-am adus aminte ca am vazut pe cineva care s-a trezit cu guma spate dejantata pentru ca a bagat presiune mica din prima. Editat Iunie 25, 2017 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 (editat) Sunt o mana de fabricanti care produc motoare pentru milioane de oameni ... Presiunile RECOMANDATE au fost alese prin conventie pe principiul - presiunea prea mare este mai putin periculoasa decat presiunea prea mica ,in recunoastere a faptului ca din milionele de oameni care cumpara majoritatea sunt habarnisti . nope presiunile recomandate asigura Siguranta in orice conditii , autostrada , ploaie , 40 grade la umbra .. etc ... cu alea recomandate n-o sa aqvaplaneze , n-o sa bubuie dupa juma de ora de blana orbitoarepe autostrada in germania cu o grasa in spate ! etc 12k cu d211 ... cred ca ti le-au schimbat niste spiridusi noaptea .. cam 3 seturi in 12k atat scoti cu medium... Nervule... las-o man ca macane .. intereseaza-te si tu cum e cu presiunea ai dat o galagie de bani pe supercorsele alea ca sa ai aderenta nu ca sa mergi un milion de km cu un schimb ... e ca si cum ti-ai lua mv agusta si ai merge la consum in plus te si lauzi/contrazici ca scoti 5% tampenie la fel de mare ca 1.9 pe spate la un cauciuc touring mers cu pasager ... plm Editat Iunie 25, 2017 de superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 25, 2017 Share Postat Iunie 25, 2017 mda prafuri!. stinta praf! producatorii de anvelope sant toti praf! doturi aleatorii iar cele mai bune anvelope sant cele fabricate maine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.