Sari la conținut

Problema lumini Kawasaki Z750


Postări Recomandate

Salutare tuturor! In urma cu cateva seri am iesit putin cu motorul in cauza la o plimbare de aproximativ 20 de km in regim normal de mers. Dupa mai multe opriri ale motorului si implicit ale luminilor, am pornit pentru ultima data motorul pentru a-l parca in garaj. In acel moment am observat ca farurile nu s-au mai aprins, fara sa vad inainte vreun semn care sa anunte vreo defectiune. Pur si simplu nu s-au mai aprins. Mentionez ca becul de faza scurta de aprinde automat dupa pornirea motorului. A doua zi am verificat becurile si firele insa nu am gasit cauza defectiunii. Astazi am mers la un prieten, am schimbat unul din releele de pe codita, am pornit motorul si s-au aprins si luminile. Am mai oprit si pornit de cateva ori si totul a fost ok, dar cand sa plec, defectiunea a aparut din nou. Am mers pe ideea ca a ars releul pe care el l-a montat, am incercat si cu altele insa de atunci nu s-au mai aprins deloc. Tin sa precizez ca atunci cand pun contactul se simte un tacanit in ambele relee, ceea ce ma face sa cred ca ele functioneaza. Are cineva vreo idee? A mai patit cineva asta? Cunoasteti vreun service bun prin sector 6 unde as putea sa merg cu motocicleta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este mai complicat de rezolvat prin intermediul forumului insa sunt convins ca problema ta nu este asa complicata.

 

1. Eu in locul tau as verifica in primul rand daca este ok incarcarea si bateria. Exista riscul ori sa nu iti incarce si atunci ramai fara baterie, ori sa iti bage tensiune prea mare (sa fie ars regulatorul) si atunci iti arde becurile. Asta e primul lucru pe care neaparat trebuie sa il verifici: tensiunea de incarcare si daca bateria este ok.

 

2. Ulterior verifica becurile sa fii sigur ca sunt ok, cablajul pana la relee si de la relee la becuri. Verifica de asemenea blocul de lumini sa nu fie contactele oxidate sau ceva defect (pune firele pe direct de test).

 

Daca respecti acesti doi pasi ai toate sansele sa identifici si rezolvi problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o problema asemanatoare.

Problema parea complexa, rezolvarea simpla.

 

Se manifesta in felul urmator:

Apasam butonul de pornire, se stingea becul pe perioada in care demarorul invartea, si cand luam degetul de pe buton, becul de faza scurta nu se aprindea.

Am descoperit din greseala, apasand pe butonul de pornire dupa ce pornisem motorul.

Imi era oxidat contactul de pornire si la revenire nu facea mereu contact pentru a aprinde becul pe faza scurta. Motivul a fost umezeala.

Verifica sa vezi daca si la tine se manifesta la fel.


» Post actualizat in 29 Jun 2017 06:35

Eu am avut o problema asemanatoare.

Problema parea complexa, rezolvarea simpla.

 

Se manifesta in felul urmator:

Apasam butonul de pornire, se stingea becul pe perioada in care demarorul invartea, si cand luam degetul de pe buton, becul de faza scurta nu se aprindea.

Am descoperit din greseala, apasand pe butonul de pornire dupa ce pornisem motorul.

Imi era oxidat contactul de pornire si la revenire nu facea mereu contact pentru a aprinde becul pe faza scurta. Motivul a fost umezeala.

Verifica sa vezi daca si la tine se manifesta la fel.

 

 

Mobra mea este un Honda Hornet din 2005

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este mai complicat de rezolvat prin intermediul forumului insa sunt convins ca problema ta nu este asa complicata.

 

1. Eu in locul tau as verifica in primul rand daca este ok incarcarea si bateria. Exista riscul ori sa nu iti incarce si atunci ramai fara baterie, ori sa iti bage tensiune prea mare (sa fie ars regulatorul) si atunci iti arde becurile. Asta e primul lucru pe care neaparat trebuie sa il verifici: tensiunea de incarcare si daca bateria este ok.

 

2. Ulterior verifica becurile sa fii sigur ca sunt ok, cablajul pana la relee si de la relee la becuri. Verifica de asemenea blocul de lumini sa nu fie contactele oxidate sau ceva defect (pune firele pe direct de test).

 

Daca respecti acesti doi pasi ai toate sansele sa identifici si rezolvi problema.

Am masurat si tensiunea de incarcare si este cam slaba zic eu ( 12,5v la 3000 de ture) dar am schimbat bateria mea, care are aproximativ 3 luni, cu o alta baterie mai ok insa tot nu s-au aprins. In ceea ce priveste becurile, contactele si cablurile totul este verificat si functional.

Eu am avut o problema asemanatoare.

Problema parea complexa, rezolvarea simpla.

 

Se manifesta in felul urmator:

Apasam butonul de pornire, se stingea becul pe perioada in care demarorul invartea, si cand luam degetul de pe buton, becul de faza scurta nu se aprindea.

Am descoperit din greseala, apasand pe butonul de pornire dupa ce pornisem motorul.

Imi era oxidat contactul de pornire si la revenire nu facea mereu contact pentru a aprinde becul pe faza scurta. Motivul a fost umezeala.

Verifica sa vezi daca si la tine se manifesta la fel.

» Post actualizat in 29 Jun 2017 06:35

 

 

Mobra mea este un Honda Hornet din 2005

Am desfacut butonul de pronire pentru a verifica ceea ce ai spus mai sus dar acolo nu am decat 2 fire, fire care actioneaza electromotorul. Comanda de aprindere lumini cred ca se da din alta parte pentru ca se aprind doar dupa pornirea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12,5 V indica ca ai o problema la circuitul de incarcare. E posibil sa nu iti incarce deloc sau aproape deloc si tensiunea aceea sa fie a bateriei.

La 3-4-5000 de ture cu ce voltaj iti incarca?

Editat de Fiziflash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si sigurantele, poate ti-a pocnit vreo una.

Am verificat sigurantele, sunt bune toate.

 

12,5 V indica ca ai o problema la circuitul de incarcare. E posibil sa nu iti incarce deloc sau aproape deloc si tensiunea aceea sa fie a bateriei.

La 3-4-5000 de ture cu ce voltaj iti incarca?

Nu stiu ce sa zic...azi am fost la un sercive langa Bucuresti si ca o prima concluzie dupa cele povestite de mine, au spus ca problema e de la cdi. Totusi eu cred ca problema nu e asa complicata, ramane ca zilele urmatoare sa ma ocup de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa verifici daca ECU trimite un minus la releul de lumini. El este cel care dispune aprinderea farului dupa ce a vazut RPM-ul.

Asta daca zici ca toata instalatia a fost verificata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa verifici daca ECU trimite un minus la releul de lumini. El este cel care dispune aprinderea farului dupa ce a vazut RPM-ul.

Asta daca zici ca toata instalatia a fost verificata...

De asta imi e frica...unde as putea sa merg si sa verific cele spuse de tine?

» Post actualizat in 04 Jul 2017 08:29

Am mers azi la motocicleta dupa 3 zile de pauza si la prima pornire s-au aprins si luminile...am lasat-o pornita aproximativ 10-15 min iar dupa aceea am vrut sa vad daca se mai aprind luminile dupa oprire. Am oprit motorul, l-am pornit din nou si surpriza...nu s-au mai aprins. Am conectat o baterie mai mare la motocicleta, am pornit, luminile nu s-au aprins odata cu pornirea motorului, insa, in timp ce motorul era pornit am apasat de 2-3 ori pe butonul de pornire si s-au aprins si luminile. Am ajuns la concluzia ca instalatia este buna asa cum am crezut initial, problema este, zic eu, la impulsul de aprindere a farului. Fug acum sa mai incerc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Da. Am desfacut butonul de pornire si am facut contact intre fire cu o surubelnita. A pornit si motorul, s-au aprins si luminile. Am luat o bucata de smirghel fin, am frecat usor contactele butonului de pornire si gata...totul functioneaza cum trebuie. Acum trebuie sa rezolv cu incarcarea pt ca am observat ca incarca destul de putin, mai ales cu luminile aprinse (undeva la 12-12,5v la 5000 de ture - foarte slab). Am luat-o pas cu pas, initial am crezut ca statorul este cu problema dar am consultat un manual de service si acolo scria ca la 4000 de ture, statorul trebuie sa scoata peste 42v. La mine e in jur de 44-46 la 4000 de ture ceea ce e in parametrii. Ramane sa probez cu alt releu de incarcare sa vedem ce se intampla.

Va multumesc pentru sfaturi si pentru interes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am comandat releul, l-am montat si rezultatele sunt aceleasi (12,5v la 4000 de ture cu becul aprins si 13,2v la 4000 de ture cu becul stins). Sunt 2 variante: ori am in momentul de fata 2 relee de incarcare bune si problema poate fi vreun contact imperfect pe undeva sau vreun fir, ori am 2 relee la fel de proaste. Metionez ca releul comandat este de la dezmebrari.

Intre timp iau o bucata de smirghel si ma apuc sa frec toate firele de masa si bornele bateriei.

» Post actualizat in 21 Jul 2017 20:25

Problema rezolvata! Un fir de la stator frecat de lant si rupta sarma, se tinea doar in imbracamintea panzata. Acum pot sa ma bucur de ea linistit!

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...