vlad58 Postat August 1, 2017 Share Postat August 1, 2017 Uite aici greseti tu curentul ce este injectat in acumulator atunci cand regulatorul ia decizia ca trebuie incarcat este curentul ala din grafic din care se scade ce consuma mobra, totul sau nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 1, 2017 Share Postat August 1, 2017 regulatorul ala mentine o tensiune intre anumite limite. Elementele de circuit absorb curentul pe care il pot absorbi si suma lor nu poate depasi curentul maxim suportat de generator (ca sa fim corecti puterea maxima). Nimeni nu injecteaza curent. nu vreau sa inru in fiecare detaliu. Nu discutam aici de sistemele "smart charge" - auto, nu cunosc nici o implementare moto - care asigura un voltaj in circuit in asa fel incat acumulatorul sa stea intr-o stare de incarcare aproximativa, optimizand consumul de carburant. Daca vrei sa vezi cum se comporta un asemenea sistem te invit cu multimetrul in mana sub capota de la mondeo 3 din parcare. (pe anumite perioade nu incarca acumulatorul deloc). Le utem aborda pe topicul dedicat dupa ce lamurim sistemele clasice. Hai cu topicul dedicat. vorba lung saracia omului » Post actualizat in 01 Aug 2017 23:06ptiu drace - am spus prostii - absorb puterea pe care o pot absorbi la voltajul respectiv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 2, 2017 Share Postat August 2, 2017 (editat) "Injectia" este un termen frecvent in electronica. Fii atent la exprimari, regulatorul ala are o singura limita, cea de sus, cand tensiunea e cea de sus taie curentul, cand e sub livreaza. E impropriu spus curent maxim pentru ca in mersul normal cam ala e singurul, dar nu putere maxima pentru ca daca ai de exemplu o baterie pe duca si generatorul nu face fata la toate alea aprinse scade tensiunea sa zicem la 10V produsul UxI se schimba ca 10 nu este nici macar aproape de 14. Apropo de putere iar divaghez dar daca e bal, bal sa fie, intr-un forum, pe la careva de orgine anglicana, un sa zicem @B.B cu niscaiva cunostiinte sustinea sus si tare ca puterea absorbita de la motor, la o anumita turatie de catre grupul generator-releu-consumatori in functie de consumul de curent al mobrei, nu este constant asa cum spune toata lumea. Vezi doamne ca atunci cand e suntul pus practic grupul nu absoarbe putere de la motor deoarece suntul aduce tensiunea in apropiere de zero astfel produdul I(care e constant)x U(care e minim apropiat de 0) =Putere minima absorbita de la motorul mobrei. Aceasta afirmatie era gresita si combatuta instinctiv de multi dar fara argumete din fizica, las pe cei interesati sa-si dea seama de ce. Nu eu mi-am luat angajamentul pentru acel topic, cred ca daca se apuca cineva de sapat, gaseste aceste notiuni, nu stiu daca nu cumva s-a discutat in topicul in care @pisica_matache construia un releu. PS Folosesc in exprimarile mele termenul de curent pentru ca acesta e baza, de cand dam cu ochii de el descoperim ca el face si drege Editat August 2, 2017 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 2, 2017 Share Postat August 2, 2017 Vlad, Hai sa o lasam pe topicul asta pana apare alalalt. Injectia aia ar trebui sa fie o actiune generata de o logica oarecare. Cum spuneam ceva ce ar putea fi numit asa se intampla in cazul sistemelor smart charge unde voltajul la bornele acumulatorului e monitorizat de ECU si alternatorul e pilotat pentru a optimiza incarcarea acumulatorului si consumul de carburant. Cand bateria e pe duca sau e descarcata tensiunea la bornele ei este mult scazuta si atunci puterea pe care ea o consuma, implicit curentul care trece prin ea este dat de diferenta intre tensiunea din circuit si tensiunea pe care o are acumulatorul daca este lasat liber in conjunctie cu rezistenta interna a acumulatorului. Daca pui in paralel doua surse de tensiune care dau voltaje diferite - cea cu voltaj mai mic devine consumator. In cazul alternatoarelor cu excitatie magnet permanent si releu regulator tip sunt ai dreptate - ele genereaza in permanenta puterea maxima pe care o pot genera la turatia respectiva. Catre circuitul mobrei se livreaza necesarul - mentinand tensiunea nominala iar excesul este disipat disipat de releu. Asta nu face ansamblul un generator de curent. Referitor la topicul dedicat - vad ca dedant68 si-a luat angajamentul - sa il asteptam si continuam acolo. Aici o sa ramana strict troubleshooting pe dragstar 650 p.s. notiunea de curent si cea de tensiune, impreuna cu cea de rezistenta / impedanta dupa caz nu pot fi disociate intr-o discutie ca asta . Important e sa le folosim corect pentru a avea consistenta in exprimare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 2, 2017 Share Postat August 2, 2017 In cazul alternatoarelor cu excitatie magnet permanent si releu regulator tip sunt ai dreptate - ele genereaza in permanenta puterea maxima pe care o pot genera la turatia respectiva. Catre circuitul mobrei se livreaza necesarul - mentinand tensiunea nominala iar excesul este disipat disipat de releu. Asta nu face ansamblul un generator de curent. Uite vezi ca nu m-ai inteles ele nu genereaza in permanenta puterea maxima pe care o pot genera la turatia respectiva ci puterea absorbita de la motor la turatia respectiva este o constanta indiferent de ce se intampla dupa regulator. Nelule hai cu topicul ala ca sa lamurim pe toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 2, 2017 Share Postat August 2, 2017 cele doua afirmatii sunt absolut echivalente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 2, 2017 Share Postat August 2, 2017 Nu sunt echivalente pentru ca de la motor poti absorbi 750w de exemplu dar generatorul sa-ti dea 200W , 300W...pana in 750w(daca randamentul ar fi unitar). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 2, 2017 Share Postat August 2, 2017 generatorul da tot ce poate la turatia aia pentru ca are excitatia fixa. O parte din putere e consumata in circuit, restul este disipata de releu cand pune tensiunea la masa » Post actualizat in 02 Aug 2017 22:08hai cu topicul dedicat .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 3, 2017 Share Postat August 3, 2017 (editat) Da hai Nelule! Pana atunci o noua lamurire Puterea este o marime instantanee deci e incorect sa spui ca o parte este consumata de circuit iar restul este disipata de releu cand pune la masa, este ori - ori, nu se intampla treaba simultan. Cu restul afirmatiilor astept topicul pentru a explica pe larg. Editat August 3, 2017 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 3, 2017 Share Postat August 3, 2017 Depinde ce tip de regulator e si pe ce interval te uiti. in cazul unui regulator tip shunt daca te uiti pe o perioada si o singura faza vei avea simultan energie debitata in circuit si energie disipata de releu. Daca te uiti pe intervale mai mici vei avea intr-adevar momente separate in care energia este debitata in circuit si momente in care energia este disipata de releu prin punerea fazelor la masa (atunci cand voltajul in circuit a atins valoarea maxima dorita). Caca te uiti pe intervale mai mici si pe toate cele 3 faze in acelasi timp poti avea ambele cazuri. In cazul unui regulator "full wave" controlul tensiunii se face dupa redresare si avem de aface cu un chopper la care intr-adevar energia este fie livrata in circuit fie disipata de regulator daca ne uitam la ea cu o rezolutie suficient de mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 3, 2017 Share Postat August 3, 2017 Pai noi aici vorbim de regulatorul omniprezent de tip sunt (generator cu excitatie magneti permanenti) Nu exista interval cand ne raportam la putere asa cum zisei in postul precedent puterea e o marime instantanee altfel avem energie. Sunt ai sau nu, deci ori sunt, ori consumatori. Nu mai incerca sa dregi busuiocul mai bine recunoaste ca te-ai exprimat gresit. "O parte din putere e consumata in circuit, restul este disipata de releu cand pune tensiunea la masa" Hai tu Nelu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 4, 2017 Share Postat August 4, 2017 Reciteste ce am spus si ai sa vezi ca este totul corect. Daca nu ma crezi poti desena formele de unda (mie imi este mult prea sila sa fac astfel de desene). Acusica ajungem sa vorbim despre aberatii gen alimentare in impulsuri (ca deh, un chopper nu da tensiunea continua chiar in mod continuu ), alimentare cu tensiune ondulatorie - ca deh, un redresor cam asta scoate si tot asa . De obicei se discuta pe o perioada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CookieMonster Postat Aprilie 28, 2023 Share Postat Aprilie 28, 2023 (editat) Salut. Care a fost problema până la urmă? Am aceeasi chestie, consuma bateria (noua) cu farul aprins! Editat Aprilie 28, 2023 de CookieMonster Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CookieMonster Postat Aprilie 29, 2023 Share Postat Aprilie 29, 2023 Acum 21 ore, Kristian K a spus: Prima problema este ca au trecut decat peste 5 ani de atunci. A doua problema este ca bateria de atunci este sigur deja schimbata. Am vazut, dar speranta moare ultima :)). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 29, 2023 Share Postat Aprilie 29, 2023 Acum 2 ore, CookieMonster a spus: speranta moare ultima În chinuri groaznice! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CookieMonster Postat Mai 3, 2023 Share Postat Mai 3, 2023 Am rezolvat. Era releu de încărcare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.