Sari la conținut

Lada Niva - pareri obiective/experiente


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 264
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Forestierul turbat o fi plantat, dar cu brate cu uniball si alte arcuri si amortizoare, cu echiparea stock e zicala Pirelli: "power is nothing without control"! Se 3.14sa orice bmw cat de cat legat pe el. Am echipat un Forestier d'asta turbat cu brate, stabilizatoare & stuff Perrin, arcuri + amortizoare reglabile pe 2 cai si statea intr-adevar bine pe drum. Dar plafonul era mai jos decat cel al Fiatului Stilo pe care il aveam in dotare, ma uitam la ele puse alaturi in curte si nu-mi venea sa cred. Iar franele cedeaza psihic dupa 4-5 decelerari sportive.

Tocmai ma gandeam cine schimba ulei motor + cv + ct + diferentiale cu 100 lei! Doar la sat poti avea astfel de oferte, chiar pt o Niva. Pana la urma desfaci la busoane si pompezi de ti se uraste la orice 4x4.

Pt mirosul de benzina verifica furtunele alea blestemate de la motor! Sunt dintr-un plastic gofrat de toata jena si asigurate cu agrafe de birou... Sau poate rasufla traseul de recirculat vapori, ori a ramas valva deschisa si iese mirosul prin filtrul de aer. Stingator ai? Nu spray din ala de butaforie.

Schimbat eu la rav4.cutie viteza.cutie tranfer.diferential.a durat 30 min din care 20 a durat scursul:))). Il poate schimba un copil de 6 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare tehnica legata de Niva: cel de la care am luat-o mi-a zis sa nu misc prea mult de volan cand blochez diferentialul, mai ales pe suprafata aderenta, pt ca risc sa rup planetarele. Pe net am citit la fel. Tot pe net am citit ca la Niva maneta aia blocheaza diferentialul central, adica distribuie putere egala pe ambele punti, dar nu ”sudeaza” intre ele rotile pe fiecare punte in parte. Pana la urma cum sta treaba?

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este plin pe net de articole pe tema asta --> transmission wind-up.

 

Fix ca si traducerea, transmisia 4x4 fara diferential central sau cu diferentialul central blocat, prin viteza de rotatie diferite ale rotilor (uzual in viraje) duce la solicitari mari in sistemul de transmisei - "infasurare/rasucire".

 

Solutia este fie diferential central (blocabil la nevoie) sau in lipsa lui (ex: Jimny & Vitara) sistemul 4x4 trebuie folosit acolo unde aderenta terenului permite invartirea rotilor cu viteze diferite (zapada, noroi, nisip sau alte suprafete care sa permita rupererea aderentei).

 

Uzual, dupa decuplarea 4x4, exista practica datului inapoi 1-2 metri pentru eliminarea tensiunilor acumulate.

 

PS: la sistemele fara diferential central, este foarte important ca profilul si uzura anvelopelor sa fie similar pe cele doua punti, tot din motivele de mai sus.

Editat de 1xu1xf1xu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe wikipedia:

 

The four-wheel drive system employs three differentials (centre, front and rear). The transfer case involves a high/low range selector lever and a central differential lock lever. Low range can be selected with the center differential locked or unlocked.

 

Dar nu e clar daca asta era situatia pe toate modelele.

 

Ce alte vehicule vin stock cu 3 diferentiale blocabile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niva cred ca are cutie de transfer care cupleaza fata si nu diferential central. Adica are doar 4X4 lock si 4X2, nu are si 4X4 cu variatie putere fata spate

Ha? Kes ke vuz dizez? Ca non capisco nada...

Niva are si cutie de tranfer si diferential central inclus in ea! Ca orice 4x4 permanent. Nu are 4x2, are 4x4, 4x4 lock si 4x4 "greu". "Variatie putere fata-spate" nem tudom ce ti gavarishi.

3 diferentiale blocabile n-are Niva, doar 1. Centralul. Cele 2 de pe puntile fata si spate sunt "open" si rotile aceleiasi punti pot avea oricand viteze diferite de rotatie. Rotile puntii spate in viraj parcurg o distanta mai scurta decat cele din fata si, pe teren aderent, elementele transmisiei sunt suprasolicitate. Rulatul inapoi dupa decuplarea 4x4 n-are treaba cu tensiunea, se practica pt a permite decuplarea angrenajelor care pot sa nu se elibereze atunci cand sunt in tractiune.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotile puntii spate in viraj parcurg o distanta mai scurta decat cele din fata si, pe teren aderent, elementele transmisiei sunt suprasolicitate.

 

Ms de info, am priceput acum. Legat de diferentiale, am citit ieri pe net ca exista kituri de blocat diferentialul spate la Niva. Unul LSD, care cica nu ar fi prea bun, si altul manual. Cica ar ajuta in teren f. greu, cand pierzi tractiunea la o roata fata si una spate. Ai folosit asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Niva nu am folosit, am mers cu alte 4x4 echipate cu asa ceva si e pont (mare). In teren e mai eficient decat lsd care in schimb rules pe strada.

Am confectionat insa la o masina un sistem gen "phantom grip", niste biscuiti cu arcuri care imping in pinioanele planetare. Mai bun decat nimic, dar nu m-a multumit. Genera si span (am prevazut magnet pe buson ca sa-l stranga) si era oarecum imprevizibil. Dar l-am folosit pe asfalt, pe coclau ar putea fi o varianta low cost.

A, treaba cu datul inapoi se aplica in special la mrl-urile cu actionare vacuumatica. In general reductoarele si cutiile de transfer decupleaza cand tragi maneta fara alte manevre.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam trist ca Niva nu are blocabile pe fata / spate.

Uite aici un video care explica cum functioneaza LSD-ul.

 

 

Nu e la fel de bun ca un diferential blocat, pentru ca nu asigura o viteza de rotatie de 1 : 1 intre roata cu aderenta si cea fara aderenta, ci mai degraba 1 : 3 sau pe-acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scump, domnule. Nu cred ca merita sa dau atatia bani pt ce am eu nevoie. Am luat-o pt ca vreau sa merg pe forestiere, neasfaltate, sa trec de un parau, etc. Ma bate gandul la anul sa fac turul Dobrogei offroad, de ex. Tot pe net am citit ca rotile subtiri, cum are Niva, compenseaza intr-un fel lipsa celor doua blocante, cand patineaza tragi de volan la maxim stanga sau dreapta si ai sanse bune sa muste un pic de aderenta. Asa am iesit dintr-un sant de tractor la mine pe coclauri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca un blocant mecanic pentru Niva costa mai mult decat o Niva, nu-i mai ieftin sa-i sudezi diferentialul spate?

Iei o Niva de sosea si o Niva de offroad, cu diferentialu sudat, si ai rezolvat problema. :laugh:

 

exista si "blocare reversibila", mai precis se toarna plumb in grupul conic al dif-ului.

 

pentru revenire, doar incalzesti "ferm"

 

google it

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Grup conic = pinion de atac + coroana. Cum torni Pb IN 2 roti dintoase?!? Si mai ales de ce ai face-o? Poate in carcasa diferentialului. Redneck stuff.

Tot mai bine un

din ala cu biscuiti. Homemade, ca doar n-o sa dai sute de $ pe el. In functie de suprafetele dintre pinioanele planetare si carcasa difului poate fi mai mult sau mai putin eficient. La mine a fost mai putin (suprafete mici si rotunjite). Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...