florinelu07 Postat Decembrie 15, 2017 Share Postat Decembrie 15, 2017 la oras: pe la mecanicii betivi - 20-100 lei lucrarea service de cartier - 40-50 lei ora service serios - 50-80 lei ora reprezentanta - 90-120 lei ora Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinFB Postat Decembrie 16, 2017 Share Postat Decembrie 16, 2017 La Pajero MK2 te-ai gandit ? Unu pe benzina 3.0 24v sau 3.5, gasesti si autoutilitare in buget Sunt foarte rezistente si ieftin de reparat, singura problema serioasa e rugina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Decembrie 17, 2017 Share Postat Decembrie 17, 2017 Forestierul turbat o fi plantat, dar cu brate cu uniball si alte arcuri si amortizoare, cu echiparea stock e zicala Pirelli: "power is nothing without control"! Se 3.14sa orice bmw cat de cat legat pe el. Am echipat un Forestier d'asta turbat cu brate, stabilizatoare & stuff Perrin, arcuri + amortizoare reglabile pe 2 cai si statea intr-adevar bine pe drum. Dar plafonul era mai jos decat cel al Fiatului Stilo pe care il aveam in dotare, ma uitam la ele puse alaturi in curte si nu-mi venea sa cred. Iar franele cedeaza psihic dupa 4-5 decelerari sportive. Tocmai ma gandeam cine schimba ulei motor + cv + ct + diferentiale cu 100 lei! Doar la sat poti avea astfel de oferte, chiar pt o Niva. Pana la urma desfaci la busoane si pompezi de ti se uraste la orice 4x4. Pt mirosul de benzina verifica furtunele alea blestemate de la motor! Sunt dintr-un plastic gofrat de toata jena si asigurate cu agrafe de birou... Sau poate rasufla traseul de recirculat vapori, ori a ramas valva deschisa si iese mirosul prin filtrul de aer. Stingator ai? Nu spray din ala de butaforie. Schimbat eu la rav4.cutie viteza.cutie tranfer.diferential.a durat 30 min din care 20 a durat scursul:))). Il poate schimba un copil de 6 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 17, 2017 Share Postat Decembrie 17, 2017 Cu manuta ta?!? Vezi ca la Rav daca umpli ca un copil de 6 ani pe la buson nu va intra cantitatea intreaga si s-ar putea sa plangi curand dupa cutie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 18, 2017 Share Postat Decembrie 18, 2017 (editat) Ce cutie de transfer are rav4??? are... dar nu "d'aia" cu reductor Editat Decembrie 18, 2017 de 1xu1xf1xu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 18, 2017 Share Postat Decembrie 18, 2017 Eu am zâs de cutia cu viteze, ca sa fim in clar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Decembrie 19, 2017 Share Postat Decembrie 19, 2017 (editat) Am si eu o intrebare tehnica legata de Niva: cel de la care am luat-o mi-a zis sa nu misc prea mult de volan cand blochez diferentialul, mai ales pe suprafata aderenta, pt ca risc sa rup planetarele. Pe net am citit la fel. Tot pe net am citit ca la Niva maneta aia blocheaza diferentialul central, adica distribuie putere egala pe ambele punti, dar nu ”sudeaza” intre ele rotile pe fiecare punte in parte. Pana la urma cum sta treaba? Editat Decembrie 19, 2017 de Filosofull Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Decembrie 19, 2017 Share Postat Decembrie 19, 2017 In curba fiecare din cele 4 roti are proriul arc de cerc. In acest caz, orice diferential blochezi, nu este recomandat sa virezi daca este aderenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 19, 2017 Share Postat Decembrie 19, 2017 (editat) Este plin pe net de articole pe tema asta --> transmission wind-up. Fix ca si traducerea, transmisia 4x4 fara diferential central sau cu diferentialul central blocat, prin viteza de rotatie diferite ale rotilor (uzual in viraje) duce la solicitari mari in sistemul de transmisei - "infasurare/rasucire". Solutia este fie diferential central (blocabil la nevoie) sau in lipsa lui (ex: Jimny & Vitara) sistemul 4x4 trebuie folosit acolo unde aderenta terenului permite invartirea rotilor cu viteze diferite (zapada, noroi, nisip sau alte suprafete care sa permita rupererea aderentei). Uzual, dupa decuplarea 4x4, exista practica datului inapoi 1-2 metri pentru eliminarea tensiunilor acumulate. PS: la sistemele fara diferential central, este foarte important ca profilul si uzura anvelopelor sa fie similar pe cele doua punti, tot din motivele de mai sus. Editat Decembrie 19, 2017 de 1xu1xf1xu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 19, 2017 Share Postat Decembrie 19, 2017 Niva cred ca are cutie de transfer care cupleaza fata si nu diferential central. Adica are doar 4X4 lock si 4X2, nu are si 4X4 cu variatie putere fata spate este si reductor si diferential central Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 19, 2017 Share Postat Decembrie 19, 2017 De pe wikipedia: The four-wheel drive system employs three differentials (centre, front and rear). The transfer case involves a high/low range selector lever and a central differential lock lever. Low range can be selected with the center differential locked or unlocked. Dar nu e clar daca asta era situatia pe toate modelele. Ce alte vehicule vin stock cu 3 diferentiale blocabile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 19, 2017 Share Postat Decembrie 19, 2017 LR Defender Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 19, 2017 Share Postat Decembrie 19, 2017 (editat) Niva cred ca are cutie de transfer care cupleaza fata si nu diferential central. Adica are doar 4X4 lock si 4X2, nu are si 4X4 cu variatie putere fata spateHa? Kes ke vuz dizez? Ca non capisco nada...Niva are si cutie de tranfer si diferential central inclus in ea! Ca orice 4x4 permanent. Nu are 4x2, are 4x4, 4x4 lock si 4x4 "greu". "Variatie putere fata-spate" nem tudom ce ti gavarishi. 3 diferentiale blocabile n-are Niva, doar 1. Centralul. Cele 2 de pe puntile fata si spate sunt "open" si rotile aceleiasi punti pot avea oricand viteze diferite de rotatie. Rotile puntii spate in viraj parcurg o distanta mai scurta decat cele din fata si, pe teren aderent, elementele transmisiei sunt suprasolicitate. Rulatul inapoi dupa decuplarea 4x4 n-are treaba cu tensiunea, se practica pt a permite decuplarea angrenajelor care pot sa nu se elibereze atunci cand sunt in tractiune. Editat Decembrie 19, 2017 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Rotile puntii spate in viraj parcurg o distanta mai scurta decat cele din fata si, pe teren aderent, elementele transmisiei sunt suprasolicitate. Ms de info, am priceput acum. Legat de diferentiale, am citit ieri pe net ca exista kituri de blocat diferentialul spate la Niva. Unul LSD, care cica nu ar fi prea bun, si altul manual. Cica ar ajuta in teren f. greu, cand pierzi tractiunea la o roata fata si una spate. Ai folosit asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 costa cat toata masina.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 (editat) La Niva nu am folosit, am mers cu alte 4x4 echipate cu asa ceva si e pont (mare). In teren e mai eficient decat lsd care in schimb rules pe strada. Am confectionat insa la o masina un sistem gen "phantom grip", niste biscuiti cu arcuri care imping in pinioanele planetare. Mai bun decat nimic, dar nu m-a multumit. Genera si span (am prevazut magnet pe buson ca sa-l stranga) si era oarecum imprevizibil. Dar l-am folosit pe asfalt, pe coclau ar putea fi o varianta low cost. A, treaba cu datul inapoi se aplica in special la mrl-urile cu actionare vacuumatica. In general reductoarele si cutiile de transfer decupleaza cand tragi maneta fara alte manevre. Editat Decembrie 20, 2017 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Cica ar costa vreo 650 E, discutia e aici https://forum.club4x4.ro/showthread.php?44953-Diferentiale-blocabile-autoblocante-si-sfaturi » Post actualizat in 20 Dec 2017 11:47Si aici http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/LSD.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 LSD-ul.... ceva blocabil la comanda este +1000EUR (blocant + compresor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Cam trist ca Niva nu are blocabile pe fata / spate. Uite aici un video care explica cum functioneaza LSD-ul. Nu e la fel de bun ca un diferential blocat, pentru ca nu asigura o viteza de rotatie de 1 : 1 intre roata cu aderenta si cea fara aderenta, ci mai degraba 1 : 3 sau pe-acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Foarte putine modele 4x4 au blocanti stock, iar alea care au (OEM sau Aftermarket) se vand la de pret de minim 3-4 Nive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Pai daca un blocant mecanic pentru Niva costa mai mult decat o Niva, nu-i mai ieftin sa-i sudezi diferentialul spate? Iei o Niva de sosea si o Niva de offroad, cu diferentialu sudat, si ai rezolvat problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Scump, domnule. Nu cred ca merita sa dau atatia bani pt ce am eu nevoie. Am luat-o pt ca vreau sa merg pe forestiere, neasfaltate, sa trec de un parau, etc. Ma bate gandul la anul sa fac turul Dobrogei offroad, de ex. Tot pe net am citit ca rotile subtiri, cum are Niva, compenseaza intr-un fel lipsa celor doua blocante, cand patineaza tragi de volan la maxim stanga sau dreapta si ai sanse bune sa muste un pic de aderenta. Asa am iesit dintr-un sant de tractor la mine pe coclauri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Pai daca un blocant mecanic pentru Niva costa mai mult decat o Niva, nu-i mai ieftin sa-i sudezi diferentialul spate? Iei o Niva de sosea si o Niva de offroad, cu diferentialu sudat, si ai rezolvat problema. exista si "blocare reversibila", mai precis se toarna plumb in grupul conic al dif-ului. pentru revenire, doar incalzesti "ferm" google it Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 (editat) Grup conic = pinion de atac + coroana. Cum torni Pb IN 2 roti dintoase?!? Si mai ales de ce ai face-o? Poate in carcasa diferentialului. Redneck stuff. Tot mai bine un din ala cu biscuiti. Homemade, ca doar n-o sa dai sute de $ pe el. In functie de suprafetele dintre pinioanele planetare si carcasa difului poate fi mai mult sau mai putin eficient. La mine a fost mai putin (suprafete mici si rotunjite). Editat Decembrie 20, 2017 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 20, 2017 Share Postat Decembrie 20, 2017 Take this: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.