Jump to content

Lada Niva - pareri obiective/experiente


Bigfoot
 Share

Recommended Posts

  • Replies 265
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vad ca topicul a degenerat intr-o discutie Jimny vs Niva.

 

Pe vremea cand studiam fenomenul 4x4 pe youtube, apareau tot timpul 3 masini care rupeau offroad-ul in doua: Jimny, Niva si Wrangler. Cu mentiunea ca la Wrangler se rupeau si ele in doua destul de des, dar cu Wrangler vedeam ba oameni foarte profi, ba oameni care n-au habar.

 

Mie unu kei car-urile pur si simplu nu imi plac. Imi dau impresia de... cotetz, cum bine zicea mai sus un forumist, referindu-se insa la Niva :laugh:.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

N-am rabdare sa citesc tot dar banuiesc care e trendul sfaturilor. Am avut o Lada Niva 1.7i cumparata noua.

 

Iti pot spune cu tot echilibrul ca e o masina cu care te poti distra grozav, asa cum nu te poti distra cu nicio "vestica" la preturi de X ori mai mari. In off multe din cele scumpe devin caraghioase pe langa Niva.

 

E varza la plastice, la zgomot, la imbinari etc. Dar in offroad RUPE. De ruginit n-a ruginit, dar s-au intamplat tot felul de nimicuri care trebuiau schimbate in garantie (macaraua de la geam, blocul de lumini care scartaia etc) si dupa. S-a decolorat/matuit culoarea de la soare foarte repede, plasticele s-au copt dar cui ii pasa? E masina de frecat nu de lustruit.

 

Cu reductorul si cu diferentialul blocabil am iesit din orice situatie. Sentimentul e ca poti merge pe oriunde.

 

Service-ul din Cluj (cel mai apropiat de mine era varza rau). Asta a fost marele dezavantaj pentru mine, un service cat de cat competent si totala mea nepricepere in materie de reparatii. Motorul mi-a placut mult, la cutie insa mi-au aparut ceva probleme, sarit din viteza a 4-a ocazional, chestiune cu care m-am adaptat/obisnuit, neavand chef, nervi si timp de service.

 

Poate te ajuta.

» Post actualizat in 04 Dec 2017 11:23

Update, am mai rasfoit putin topicul.

 

Baga caldura de mori, mai repede e imposibil s-o reglezi sa fie mai "domoala". Si vara baga caldura, vine de la cutia de viteze.

 

Despre siguranta in habitaclu, nu stiu ce sa zic, nu are airbags, perdele sau alte avioane, dar atunci cand a fost nevoie de reparatia macaralei de la geam am vazut ca de jur-imprejurul masinii are bari groase de protectie. Nu stiu cum se numesc. Masina e din tabla si din fier greu nu din plastic sau fibra. Un bullbar si bari laterale cred ca ajuta si ele in caza de accident, daca ai centura pusa - care apropos e aproape imposibil sa ti-o pui daca masina e deja in mers.

 

Toata masina e amuzanta, contactul e pe partea stanga a volanului, portbagajul se deschide numai de la o maneta de pe stalpul din stanga al masinii (apropo si asta se cam f...), pe post de "airbag" ai roata de rezerva exact in fata volanului sub capota (care si ea avea o smecherie ca sa o deschizi).

 

Poti merge cu 110km/h, ar merge ea si mai tare, dar scoate sunete mari si nu risti, e si greu te mai intelegi cu pasagerul. Cu consumul nu-mi amintesc sa fi avut ceva stress, am facut vreo 70 000km. Motorul e de FIAT daca nu ma insel.

 

Dupa ce s-a nascut copilul n-am mai batut dealurile, si intre timp m-au prins alte pasiuni, dar recunosc ca daca as fi in fata plutonului de executie cu 3 dorinte disponibile, nefiind fumator, as vrea sa ma mai pot da pe dealuri cu o Niva. :)

 

Gata :)

Multumesc frumos descriere! :10:

» Post actualizat in 05 Dec 2017 13:08

Dar un Aro nu e bun? Gasesti destule pe olx in stare buna sau chiar foarte buna

Sa stii ca m-am gandit si la ARO 244-243 dar LADA NIVA are avantajul ca se fabrica in continuare deci piese gasesc garla in Rusia sau Bulgaria cum au mai mentionat colegi, daca in RO nu gasesc.

» Post actualizat in 05 Dec 2017 13:15

Eu sunt subiectiv...

 

O mica urma de obiectivitate ma face sa optez pentru rigurozitatea inginereasca japoneza.

 

Total de acord cu tine, dar nu am bani pt un moft de Patrol sau Pajero. Nici nu merita sa investesc in asa ceva pt ca nu va fi masina mea de zi cu zi, am deja masina de zi cu zi.

Asta o sa fie un moft care va sta/rula doar in judetul PH 3000km pe an maxim. Dupa cum am zis mers pe dealuri prin paduri, carat remorca cu lemne, de vanatoare in ca nu este cazul, practic am nevoie de un utilaj. Am mai zis decat ATV mai bine Niva.

 

Jimny sau Terrios nu ma atrag sub nici o forma ca si design, dimensiuni, not my type, stiu este subiectiv dar na fiecare cu gusturile lui. Plus ca Jimny este mai scump decat o Niva.

» Post actualizat in 05 Dec 2017 13:16

Vad ca topicul a degenerat intr-o discutie Jimny vs Niva.

Exact asta am incercat sa evit din start.

» Post actualizat in 05 Dec 2017 13:18

https://www.google.ro/amp/s/jalopnik.com/what-its-like-to-drive-the-greatest-soviet-car-of-all-t-1683276332/amp

 

 

Eu am una cu care merg zilnic si nu mi-as lua altceva vezi link-urile de mai sus si daca nu te razgandesti - ha ha ha - ai un drive test free pe asfalt si namoale cu bubulina mea

Am incercat sa iti dau mesaj privat si nu merge.

M-ar ajuta cateva sfaturi cu masina in fata, la ce sa fiu atent, puncte sensibile etc, in asa fel pot discerne mai bine masinile pe care le am in vizor.

» Post actualizat in 05 Dec 2017 13:20

630 pe an cel mai ieftin RCA la boiler. Acu nu stiu daca are legatura cu faptul ca nu aveam B-ul cand l-am facut

Asta depinde de conducator, s-au schimbat legile si daca esti cuminte si fara incidente platesti putin la RCA. Eu la 3.0 am 567 de lei deci la 1.7 o s afie probabil 400de ron.

» Post actualizat in 05 Dec 2017 13:23

se numeste "purchase confirmation" stage 0 gen (before purchase) ... in cazurile grave o sa vezi cum se ridica in slavi si absolut fara nici o farama de obiectivitate tot felu de tomberoane ... asa functioneaza creieru ...toti o facem

Sau '' masori de de doua ori si tai o singura data''.

Link to comment
Share on other sites

Comparatia este din brisca.... nu a iesit Jimny (cu gume de strada) dintr-o balta cu noroi, balta in care Lada nu s-a bagat oricum. Si cam asta este tot testul in offroad din clip.

 

Beat this:

 

Stii si tu ca este ceva mai mult decat 100% subiectiv in link-ul asta.

1. Anvelopele conteaza macar 50%

2.Tehnica celui care conduce ( si daca este automata ), daca tu te opresti in mocirla si apoi vrei sa pleci......ma refer la Patrol, nu ai ce face.

3. Solul pe care te aflii. Este foarte simplu Jimny era pe sol mai bun, Patrol era in mocirla.

 

O masina o scoti din noroi si cu balans si 2-3 oameni, ca Jimny sau alta masina poate da o mana de ajutor nu inseamna ca masina care se afla in afara mocirlei este mai buna.

 

La cabana Cheia din Buila - Vanturarita ca sa ajungi ai de mers pe drum forestier bunut, si apoi traversezi un rau nu foarte adanc. In curtea cabanei poti gasi si Logan si Honda Accord 2003 si Discovery 2 si Patrol sau Jimny. Daca ar fi sa judecam ca la gradinita am putea spune ca Loganul este cel mai bun pt ca este ieftin, spatios si util ca ajunge in aceleasi locuri ca si celelalte, nu ?

Acolo am ajuns cu un prieten cu Honda Shadow 750 ( da a traversat raul cu chopper in blana ) si eu cu Tenere 2008, putem trage conlcuzia sa Shadow este la fel de polivalent ca si Tenere?

Conteaza 50% anvelopele-40% cine o conduce(tehnica), restul de 10% este can-can si subiectivism/gusturi.

» Post actualizat in 06 Dec 2017 10:40

Ce spuneam de tehnica:

Link to comment
Share on other sites

am putea spune ca Loganul este cel mai bun

 

Aici putem fi cu totii de acord :laugh:

 

Eu sunt destul de dezamagit ca Loganul papuc nu s-a fabricat si in varianta cu 4x4, cum era papucul vechi.

Apropos OP, la papucul vechi te-ai gandit?

Edited by mihaio07
Link to comment
Share on other sites

Haideti, mah, daca Niva e un hobby papucul ce puii mei mai e?! Alea crapau de noi...

Na ca am spart sipetul cu vechituri si v-am scanat ceva poze :closedeyes:

De la asta am plecat: post-5325-0-17405000-1512561271_thumb.jpg

Making of: post-5325-0-91074600-1512561272_thumb.jpg

Ce a iesit:post-5325-0-65332100-1512561274_thumb.jpg

Megastar :Ppost-5325-0-46029700-1512561276_thumb.jpg

 

 

Si acummm.....

 

 

Dedicatie-atie-atie speciala-ala-ala peeeeentruuuu-uuu-uuu superbec-bec-bec

Ce a ramas la final: post-5325-0-39292800-1512561280_thumb.jpg

 

Si, pentru ca veni vorba de Brasov, asta e Niva cu care a inceput acolo toata povestea: post-5325-0-34492600-1512561278_thumb.jpg Provenienta Ungaria, motor Fiat "bialbero" 2l, punte spate ranforsata, cate 2 amortizoare/roata fata etc. Si cu reductorul stricat, mergea doar pe greu. Sau, dupa cum spunea Ati "nici nu apuc sa schimb viteza ca intra pe rosu, asa tare merge!' 60km/h in ultima treapta la 8000 rpm, atat putea :crack:

La final, fara legatura prea mare cu topicul dar pentru ca m-am contrat cu @petru, "Potemkin", Lada mea 1200. Poza e facuta in parcarea hotelului Orizont din Predeal (1987 cred), inainte de a primi masca neagra "fagure" (de duba TV, Autobuzu' sa traiasca, cine stie cunoaste) si motorul de 1600: post-5325-0-49215100-1512561269_thumb.jpg

Pacat ca nu se vad decat putin jantele "trifoi cu 4 foi" de Opel.

Doamneee, cat par puteam sa am....

Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

Erau vreo 40 grade la Craiova cand s-a tinut etapa, si, din spusele savantului injiner de la reprezentanta cufar, mai luasera unele foc prin Grecia pe calduri mari, cica de la canistra de carbon... Eu am vrut s-o arunc, ma incurca la scut, dar desteptul a zis "NUUU, las-o, fara ea da eroare si limiteaza puterea!". Parca daca ii lasam electrovalva ar fi stiut ecu de capul lui.

Furtunele de benzina fusesera inlocuite cu unele "racing" dupa ce mi-a sarit turul pe Timis si 100% nu a fost de acolo, mi-au spus alti participanti ca varu' pilot a mers sute de metri bune cu flacari sub masina, el nu a simtit lipsa de putere, deci benzina venea. returul nu avea presiune sa-l arunce afara daca turul a rezistat, erau facute fix la fel. Poate daca ar fi avut instalatie de stingere racing cu duze la motor s-ar fi putut salva ceva, asa geaba au dat cu stingatoare de mana dupa ce s-a oprit. Dar sponsorul (Victor Surdu, patronul firmei importatoare de atunci) a taiat stingatorul automat de pe lista, cu creionul chimic muiat in gura (la propriu). Daca te uiti in poza sunt topite si jantele spate (erau de BMW, din aluminiu) si s-a scurs partial si chiulasa pe bloc, iti dai seama ce furnal a fost acolo...

In poza aratam bine, era inainte de operatiunea de urcat pe platforma care a avut succes doar pt ca am folosit, pe langa troliu + echipajul de 3 persoane deplasat cu platforma, fortele unor "magneti" care aparusera deja la cules. Si nici nu se racise jarul cand am ajuns noi! Sa ma fi vazut dupa, ziceai ca m-am tavalit prin carbuni.


» Post actualizat in 06 Dec 2017 12:36


Ce rau imi pare ca nu am cumparat un motor de asta cand erau multe prin Romania...

:peace: iti pot oferi doar o cutie de Fiat 131 daca te pasioneaza :P O luasem pt un project la care am renuntat.

Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

» Post actualizat in 06 Dec 2017 12:36

:peace: iti pot oferi doar o cutie de Fiat 131 daca te pasioneaza :P O luasem pt un project la care am renuntat.

 

Multumesc dar nu mai e de actualitate, cu ani in urma voiam sa-mi fac o Lada 1200 (sleeper) cu motor si cutie de Fiat de 2L. Aveam clienti cu Fiaturi 130, 131, Argenta care aveau astfel de motoare, super motoare... S-au mai montat pe Fiat Croma dar cu injectie (bleah) si pus transversal.

Edited by petre81
Link to comment
Share on other sites

Eu daca imi pica pe mana o caroserie de Lada (preferabil 1200) acceptabila as intreprinde ceva, dar cred ca as merge pe alt motor cu mai mult potential si oricum nu cu cutie de strada, am invatat intre timp pe pielea mea ca transmisia e mai importanta decat motorul la viteza in coasta. Desi mai tare m-ar tenta reteta sasiu tubular + motor moto, asa vine cu c.v. secventiala din start, economie de niste mii bune de euro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...