Sari la conținut

Indicator benzina cbr f4


xlord
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Am o problema cu indicatorul de benzina, nu se mai aprinde când întru pe rezerva. A fost lansată în service pentru o mica revizie, a fost curățată pompa de benzina, verificate bujiile, etc.
E posibil sa nu fi pus un contact sau ceva de genul? Unde ar trebui sa aibe mufa?

Mulțumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indicatorul de rezerva la F4 este de fapt un termistor. In momentul in care acesta este scufundat, benzina il raceste si rezistenta lui electrica este mare, astfel neconducand curentul. Cand nivelul benzinei scade sub nivelul termistorului, acesta nemaifiind racit se va infierbanta, rezistenta lui electrica va scadea si se va aprinde martorul in bord.

Atentie ca se aprinde cam dupa un minut-doua nu imediat.

 

Avand in minte acest principiu este usor de inteles ca la un moment dat piesa se arde si nu mai funtioneaza. Eu mi-am cumparat un termistor cu 2 lei, nu mai stiu ce valoare, l-am schimbat si a functionat bine. Daca vrei sa te asiguri ca este termistorul scoti mufa din rezervor si pui o sarma intre contacte. In 1-2 minute ar trebui sa se aprinda martorul in bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa te asiguri ca este termistorul scoti mufa din rezervor si pui o sarma intre contacte. In 1-2 minute ar trebui sa se aprinda martorul in bord.

 

Pai daca faci punte direct de ce dureaza 1-2 minute pana se aprinde martorul din bord?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este gandit cu temporizare. Ma gandesc ca au gandit-o asa ca sa nu iti tot palpaie in bord aia cand se modifica nivelul carburantului in rezervor de la denivelari, franari, accelerari, etc.

 

Banuiesc...

 

Am observat ca si la Z-ul meu exista un lag intre momentul cand coboara bratul de la indicatorul de nivel si afisarea in bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La sistemul clasic cu termistor inseriat cu becul din bord daca faci strap pe termistor becul ar trebui sa se aprinda instant.

''Intarzierea'' o face chiar termistorul care nu se incalzeste imediat cand ramane in aer.

Ca valoare la termistor parca 470ohm NTC se potriveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

binox, cu tot respectul te contrazic. Ce am spus mai sus este DIN EXPERIENTA. Am avut F4 si cand am testat cu punte directa la mufa se aprindea dupa un timp dat, nu imediat. Poate incerca si initiatorul topicului sa confirme. Poate doar la a mea era asa, desi ma indoiesc.

"Becul" era de fapt un led, si sigur nu era pus direct in serie cu termistorul. Exista acolo un montaj de comanda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...