Redresor Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 (editat) Salutare, Încerc să fac aici un topic centralizat cu variantele de aprindere fără platină pentru Mobra. Interesul este să adaug un acumulator de cca 5Ah care sa mențină luminile stabile și vizibile la orice turație. Să ducă și semnalizări. 5Ah sunt suficienți. Este foarte simplu de implementat dacă se potrivește ceva din punct de vedere mecanic. Am citit mult pe forum, mulți spun că au montat așa ceva, dar nimeni nu spune concret de la ce scuter s-a luat. Cote ale aprinderii originale BOSCH: Diametru exterior volantă : 116 mm Înălțime: 36 mm Pe volanta este marcat: 0 212 124 025. Conform nomenclatorului de piese al Mobra, au mai existat două variante: 0 212 124 002 și 0 212 2124 033 Diametrul stator: 90mm. Între găurile ovale: 84,5 mm Detalii aprindere Ducati: Nu am găsit mai nimic, deși platoul pare a fi folosit și la scuterele de azi. Pe o fotografie parca am distins codul 31.16.55. Are cineva o volanta pe care sa citeasca clar? Pot intreba la Ducati cotele si daca au facut ceva modernizari... Posibile potriviri: Din ce am citit, s-au vehiculat mai multe variante, dar ar trebui specificat exact modelul/codul Deci s-ar putea potrivi următoarele mărci: Motoplat, PVL, Seletra, Delta (rusească) De la următoarele motorete/scutere: Zundapp KS80, Zundapp AM6, Cagiva Aletta ORO 125, Piaggio Taiphun sau Piaggio Liberty (înțeleg că cele italiene au conicitatea la fel). Editat Iunie 18, 2018 de Redresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Iunie 19, 2018 Share Postat Iunie 19, 2018 Dacă ai răbdare mă uit eu când dau de el. (Aprindere Ducati) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 19, 2018 Autor Share Postat Iunie 19, 2018 Am răbdare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Iunie 19, 2018 Share Postat Iunie 19, 2018 L-am gasit dar nu se vede nimic pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 19, 2018 Autor Share Postat Iunie 19, 2018 Multumesc mult. Poza e foarte buna pentru comparatii. Probabil o fi o volanta OEM, mai ieftina decat cea originala. Si inainte de 89 in Occident se produceau piese echivalente. » Post actualizat in 19 Jun 2018 19:04Este normal ca magnetul volantei sa atinga de bobinele statorului? Constat că tolele s-au nivelat, s-au pilit perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Iunie 20, 2018 Share Postat Iunie 20, 2018 Normal că nu e normal. Înseamnă că ai jocuri mari în rulmenți dacă se ating. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 20, 2018 Autor Share Postat Iunie 20, 2018 Era un magnetou vechi, cine știe de pe unde. Rulmentii sunt noi... » Post actualizat in 20 Jun 2018 22:47 Am mai facut săpături. MAGNETOUL BOSCH Magnetoul Bosch 1.217.031 folosit pe Mobra a fost pus și pe Puch E50, ZA50 și Sachs 505 și Sachs 50/3. Conicitatea este aceeași cu a Mobrei (interior 14,6mm, exterior 12,2mm). Motorul de Sachs 50/3 este în poză. Cam seamănă cu cel de Mobra 50 Între timp au fost construite variante moderne de magnetouri fără platină. În primul rând contează să fie gândit pentru sens antiorar (CCW) al volantei. 1. Cel mai tare este de la PowerDynamo, 12v/100W cu CDI. Dar costa 300 euro... http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7116/7116dcmain.htm 2. Există și variante mai sărăcuțe...cam la 140 euro ... Producătorii spun ca scot dintr-o bobina 12v/50W sau chiar 60W. Probabil au magneți mai buni, altfel nu prea se explică. Din câte știu, dacă rebobinezi dublezi tensiunea, dar puterea scade la jumătate. Astfel, o bobina originală de 6v/25W ar deveni de 12v/13W (aproximativ). https://www.mopedrenovering.se/en/veteran-moped-parts/puch/ignition-generator/breakerless-ignition-system-12-v.html 3. Magnetoul ISKRA nr 16.130, clonă după Bosch. Nu cred că se mai produce. 12v/50W MAGNETOUL DUCATI Am găsit o posibilă adaptare, pentru Zundapp. Platoul are 90mm, ca la Mobra. Restul cotelor nu sunt menționate. Normal ar trebui să fie cam la fel. Nu poți pune volantă mai mică sau mai mare pe un platou de 90mm. Ar rămâne în discuție conicitatea. Dacă este de Zundapp, s-ar putea să fie identică cu Mobra. https://www.aliexpress.com/item/Flywheel-Set-For-Motor-Zundapp-AM6-with-DUCATI-ignition/32830788219.html Ar trebui să fac rost de un platou și volanta Ducati ca să le am în mână, să măsor cât pot de bine și să îi întreb pe chinezi (dacă au habar, ca s-ar putea să fie doar vânzători)... » Post actualizat in 20 Jun 2018 23:38 Constat ca adaptarea pentru magnetoul Ducati este de fapt o flansa care permite folosirea unui stator de scuter, pentru modelele Minarelli AM6. Nou costa 80 de lei. » Post actualizat in 22 Jun 2018 20:01 Am cerut detalii de la magnetoul pentru Zundapp. https://www.aliexpress.com/item/NEW-Flywheel-Set-For-Motor-Zundapp-with-DUCATI-ignition/32858231388.html E mai micuț decât cel de Mobra, dar ar merge. Platoul are diametrul 89mm în loc de 90mm de la Mobra. Diametrul volantei 103mm in loc de 116mm. Aici probabil s-au folosit magneti cu neodim, mult mai puternici la un gabarit mai mic. Inaltimea volantei 32mm in loc de 36 La con ar putea fi o mica problema. Este o idee mai larg: 15,2mm în loc de 14,8 cat e la mine. Dar astea pot fi mici erori. La mine sublerul daca nu il resetez ramane cu 0,3mm în plus. » Post actualizat in 26 Jun 2018 17:16 Am mai învârtit niște poze în Photoshop și apreciez ca varianta de flansa B s-ar apropia de piesa originala. Gaurile sunt mai largi, ceea ce e bine. Oricum, se pot ovaliza in plus cu pila in funcție de cât e nevoie. Stabilirea momentului scanteii probabil se realizeaza prin niste semne pe rotor si stator. Exista un reper de punct mort, o gaura in care trebuie introdus un cui... Este posibil ca magnetul rotorului sa aiba o intrerupere marcata cumva. Am vazut la Minsk ca momentul in care apare scanteia este aliniera miezului senzorului cu decupajul din rotor. » Post actualizat in 26 Jun 2018 17:16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alectronic Postat Decembrie 5, 2018 Share Postat Decembrie 5, 2018 (editat) ...în toată discuția de mai sus nu văd varianta aia românească... gotronic.ro Editat Decembrie 5, 2018 de alectronic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 11, 2018 Share Postat Decembrie 11, 2018 un topic foarte bun. multumesc totusi, sunt curuios daca cineva a incercat sa monteze o alta aprindere ppe motorul de mobra. cred ca problema majora va fi cea a determinarii PMS si trebuie gasita o solutie pentru remedierea problemei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore1 Postat Decembrie 11, 2018 Share Postat Decembrie 11, 2018 Acum 4 minute, cornelilinca84 a spus: un topic foarte bun. multumesc cred ca problema majora va fi cea a determinarii PMS si trebuie gasita o solutie pentru remedierea problemei Salut! Cind eram eu mic aveam o bujie cu o axa culisanta , totul facut pe un strung ,,,,,era simplu si eficient........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 11, 2018 Share Postat Decembrie 11, 2018 cunosc ce zici tu insa ce faccem daca PMS aprinderii se afla la PMI al moroeului? totul depinde de amplasarea senzorului pe platoul aprinderi sau canalul penei de pe axul ambielajului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore1 Postat Decembrie 12, 2018 Share Postat Decembrie 12, 2018 ,,aveam un circuit cu un bec.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Decembrie 12, 2018 Share Postat Decembrie 12, 2018 Acum 11 ore, cornelilinca84 a spus: cunosc ce zici tu insa ce faccem daca PMS aprinderii se afla la PMI al moroeului? totul depinde de amplasarea senzorului pe platoul aprinderi sau canalul penei de pe axul ambielajului Chestia asta am pățit-o și eu cu PMS/PMI când am schimbat ceva volante. Indiferent câtecircuite cu bec și tije culisante ai avea problema tot rămâne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Decembrie 27, 2018 Share Postat Decembrie 27, 2018 (editat) E dovedit științific de către ”cercetătorii britanici” că odată cu trecerea timpului oamenii au tendința de a deveni tot mai proști. Și eu mă minunez de mine când mai găsesc prin pod câte o chestie făcută, tot de către mine, chestie care îmi depășeșete capacitatea actuală de analiză, sinteză și procesare. Editat Decembrie 27, 2018 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore1 Postat Decembrie 27, 2018 Share Postat Decembrie 27, 2018 Explicati-mi si mie pls problema cu volanta si PMS,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,pur si simplu nu o vizualizez ,,,,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Decembrie 27, 2018 Share Postat Decembrie 27, 2018 Există volante la care tăietura în care intră pana de pe ambielaj este în altă poziție decât ar trebui să fie și atunci platina nu se deschide când ajunge pistonul în PMS (punctul mort superior). Se deschide ori prea repede ori prea târziu. În plus mai e și problema că platina ar trebui să se deschidă tocmai atunci când magnetul se află în locul unde are cea mai mare forță pentru inducția câmpului electromagnetic. De aceea, deși vizual magnetourile Bosch par la fel pentru mai multe tipuri de motoare, în realitate acele mici diferențe între ele le fac dificil de adaptat la Mobra. Pe deasupra magnetourile Ducati și Bosch nu sunt absolut deloc interschimbabile între ele la același stator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.